České dráhy ruší v Moravskoslezském kraji vlaky, nemají dostatek vozidel

Jednotka 471 a lokomotiva 163 v Ostravě. Foto: Miroslav PöselJednotka 471 a lokomotiva 163 v Ostravě. Foto: Miroslav Pösel

Rušení spojů se týká tratí z Ostravy do Opavy a Frenštátu.

208 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

jedná se o východ státu, takže si oni poradí sami… Ale ovšem, oni si VŽDYCKY poradili vy pražáčci (nemám na mysli obyvatelstvo, ale ty co sedí na ministerstvu !) Ostrava je přece na východě !!

Vlaky

Krize odezněla.. dneska už to celkem jezdí.

Vokurka

Jestli tak náhodou tento problém nesouvisí s celkovým systémem opravárenství v ČR.Mladí lidé tuto často špinavou a fyzicky náročnou práci dělat nechtějí.Ani výše mezd nové zaměstnance nelákají.Pro představu:od roku 1994 přišli pouze dva noví zaměstnanci narození v rozmezí 1992-1994 vše ostatní jsou ročníky narozené před rokem 1985… Vždy byl upřednostňován „provoz“, který byl oproti opravárenství i slušně finančně ohodnocen…..

petr

plně souhlasím!já roč.73 jsem přišel jako poslední vyučený a od té doby u nás už nikdo!!

Anonymus

Nic prekvapujiciho. Ceske drahy to proste neumi!!!

petr

né neumí ale lidi nechtěj!

Anonymus

To je mozny, ale u CD me to neprekvapuje. Uz aby skoncili na vice tratich, jedine tak se CD mohou koncentrovat na lepsi kvalitu a snizili by stav personalu.

Vašek

K čemu je dobré snížení personálu, když už teď je ho málo?

Rejpal

Vše je pouze a jenom o penězích. Je potřeba mít co nejnižší zálohy ve všem, protože v tom jsou vázány peníze a poté, když se někde něco zasekne, jako např. desítky vozidel u externích opravců, kteří prodlužují lhůty oprav (i násobně) a ještě k tomu opravují nekvalitně a vozidla se vrací na odstraňování závad, tak pak je problém. Takže můžeme mít minimální zálohy, ale vše musí fungovat.

Leinad

Jenže to je i o smluvních vztazích.
Proč je pokuta za neprovedený spoj menší, než kolik by stálo vypravení zálohy? (Součet pokut za rok menší než kolik by stálo držení zálohy)
Jaké jsou vztahy ČD – opravci, neznamená bezdůvodné několikanásobné prodloužení termínu že nějaký z vozů bude opraven zdarma?

Rejpal

Souhlasím, ale to by snad už všichni opravci opravovali zadarmo, zvláště ti slovenští.

FP1

Tak takovou smlouvu by asi žádný dopravce nepodepsal, pokud by měl držet zálohy za své.

Ryk Mat

Aneb flástenci tolik obdivovaný a hájený tuzemský výrobce.

Vlaky

Řekl vohon vohon

Gajda

Pinďa byl na začátku průser, ale dalo se to dohromady a stal se z něj jeden z nejspolehlivějších vlaků na síti. No a sloníci po tolika letech stále nic. A to ten první je „italskej křáp“ a druhej „česká topka“ podporující domácího výrobce.

Leinad

Jednotka Prémier byla taky Česká topka podporující domácí ČKD.

MHD

A jaká byla její spolehlivost v provozu? 🙂

Luboš Beneš

Vzpomínám si na jeden argument proč zadat dopravu přímo ČD. Protože jsou tak velcí, že výpadky vozidel snadno pokryjí….A ono je to horší než u toho soukromníka. Sakra kde soudruzi udělali chybu? Nebo že by největší nepřítel dopravy – jaro, léto, podzim, zima, covid a válka?

Pája

Nene, ono je to s tím nedostatkem provozuschopných vozidel krapet složitější

Jiří Kocurek

Obyčejná vlezlá vlhkost plus záložní žabotlamy v hutích.

král j

To je snad hloupý vtip. Tak nasadit třeba dieselovou nebo elektrickou lokomotivu s vagony. Lepší přechodně horší kvalita než žádný spoj. Kdyby to bylo u soukromníka, který má pár vozidel, to se dá pochopit. Ale národní dopravce není závislý na pár neschopných vozidlech. I když na Osoblažce se také předvedli.

roman

To ČD dělají v MSK už několik měsíců.

jal

Po změně grafikonu odešly některé elektrické pryč.

Zubař 69

Nemáte vyřazovat staré provozuschopné vozy

Oce

A jejich opravy, revize, hlídání před bezdomovci, vandaly a zloději zacálujete ze svého?

Jiří Kocurek

Myslíte až 25 let staré 471 nebo 50 let staré 460, nebo snad… 60 let staré Žabotlamy?

Počátky provozu řady EM 475.1 (451) byly charakterizovány značným počtem závad různého charakteru. Problematické byly např. trakční motory nebo hlavní vypínače, závady se ale nevyhýbaly ani mechanické části. Po překonání těchto počátečních problémů se z jednotek řady EM 475.1 (451) stala spolehlivá vozidla. http://www.atlaslokomotiv.net/loko-451.html

Vašek

Spolehlivá vozidla to byla především proto, že provozní jednotka měla dvě technické jednotky, přeloženo do češtiny – jedna souprava měla dvě mašiny, které byly schopny provozu samostatně, takže při poruše jedné jela stále ta druhá. Kolikrát se jezdilo ,, na půl“ jak dlouho, než se realizovala oprava. A na zimu se žaluzie úplně ucpávaly pertinaxovými deskami.

Adam

To je složitějši, kvůli ECM by stejně bez vyšší prohlídky nevyjely.

Petrof

ECM zatím napachalo spoustu škody a žádný užitek

Ivo

Ruší spoje? A k čemu mají tedy ten slavný ČD-BUS…?

ondra

Souběh mimořádně nízkých teplot a velkého množství sněhu-následek setrvalé a dlouhodobé mediální masáže o klimatické změně a globálním oteplování v podání tiskové zprávy ČD

vagonář

A to ČD přepraví i při těch zrušených spojích stejné množství cestujících?

Tukan

S 754 a 750.7 je to pořád to samé dokola…

Kdo já

Se nedivím, 750.7 jezdí celý den, mění alespoň trochu otáčky, v noci pokud stojí ve Frýdku tak je taky nastartována na zvýšené, dobíjí CZE, a nevím přesně jaký má oběh, jede tak několik dnů bez zastavení motoru. A na to opravdu není dělaná.
Když přijdete na push-pull, tak v tomto počasí udělat MG test a protismykový systém je problém. Tak hurá na jistič f111 a znovu, a doufat že magnety se zvednou.

Adam

Vždyť 750.7 je moderní vozidlo, nebo ne?

Vlaky

Neschopnost bohumínského depa.. domluvit se s valmezem a půjčit si mašiny.

Jiří Kocurek

Lokální řevnivost?

Vlaky

Spíš špatná komunikace…přitom Valmez poskytuje 842ky na bohumínské výkony.

jal

Které to jsou?

Igor

Sp do Štramberku

Apollo 17

SP do Štramberka, Ostravy a jinde nejsou žádné „bohumínské výkony“. 🙂
Jsou to výkony SS Valašské meziříčí v turnusové skupině 831.

jal

To je nápad!! Půjčit 471 z valmezu. A ti debilové na to nepřišli.
😃😄

Jiří Kocurek

Je tam dobře desítka odstavených starých vozů a zapřahat 742. Teda kromě té cisterny…
https://mapy.cz/s/relacodoha

Jiří Kocurek

Myšleno samozřejmě jako nadsázka.

Pája

A proč ne i s tou cisternou? Neprší do ní…..😃😉

Chronosphere

To jste si tu někde přečet,nebo jste na to přišel sám?

Vlaky

Samozřejmě že ne 471. Ale na osobaky Frýdlant Ostrava Buchara a 054 vozy.

182-097

A ono ve ValMezu jako něco zůstalo volného?

Adam

Třeba sami mají málo, i když jednu 742+3×Bnp by možná sehnali.

petr

joo…dneska už si bohužel každý hraje na svým písečku!!

Jozef Sec

Nevím jak to mají CD nasmlouváno pro NAD, ale myslím, že i autobusový dopravci mají problémy s personálem a vozidly. Takže se zřejmě nedaří zajistit NAD. Ale pravdu nevím.

roman

ČD použivaji většinou své autobusy

zesp

Je to ale zvláštní, že i přes skutečnost vcelku významného úbytku výkonů z důvodu převzetí mnoha výkonů alternativními dopravci stále chybí našemu státnímu dopravci tolik náležitostí… Čekal bych, že když chci mermomocí zajišťovat tak rozsáhlý objem výkonů, měl bych mít k tomu i adekvátní zálohy, byť samozřejmě nejde nahradit zaráz vše… Už o víkendu to byla při mé cestě napříč ČR docela síla, chybějící místenkové vozy, náhrada vozy typu B, přestupy do náhradních souprav atd… Pro mě jako člověka trošku do problematiky vidícího a na výlet jedoucího to bylo spíše dobrodrůžo, ale pro běžného cestujího, který se chce pokud možno… Číst vice »

Josef22

A jaký dopravce má v dnešní době adekvátní zálohy?
Ptám se jen ze zvědavosti, protože mi přijde, že žádný dopravce adekvátní zálohy nemá.

Jiří Kocurek

Pokud je příčinou konstrukční vada, což tak vypadá v případě 471, tak není nic jako adekvátní záloha, lehnou na to všecky.

***** Petr

Sloni tu jsou přes dvacet let a stejně tak dlouho toto posloucháme. Konstrukční vada, prachový sníh ……..

Igor

Vlastně plus je, že sněhu je poslední dobou pomálu takže se to nestává tak často.

roman

Tenhle problém je v MSK už minimálně několik měsíců. Jenom zatím to ČD lepili tak že misto cityElefantu nasazovali nejrůznější obstarožní vozy a lokomotivy.

jal

Když se stroje dávají na generálku, tak chybí a je to špatně. Kdyby se nedávaly, tak chybí kvůli ECM. Taky špatně.
Co je dobře?

Nyní je situace jiná, nemá moc společného s tím, co bylo letos.

I když je v generálce ještě jedna 471, další je po nehodě na přejezdu.

vlk

To jste četl špatně, po nehodě na přejezdu je 750 712 a ne 471, ty mají povětšinou problémy „pouze“ se sněhem.

jal

To čtete špatně, po nehodě je i 471.

Guru 471

Po nehodě je i 471.058-přejezd Štítina, srážka s OA v rychlosti 100km/h. Jak asi to čelo může vypadat že?

Na tlumivku stojí pouze jeden. Další jsou poškozeny např. vlivem letícího ledu v podvozku.

Avlaky

Jeste mi přijde zajímavé řešení dispečeru, radši odřeknu osobak (který stojí vsude) než Sp

Soupravově to vychází stejne, akorat když se odrekne osobak tak někteří se ani domu nedostanou

David

Není těch pár lidí lepší rozvést minibusem? (Ty bez kola).Spěšným vlakem většinou těch lidí jezdí víc.

Jiří Kocurek

V tuhle roční dobu těch s kolem moc nebude.

Jelen

No tak si lidi z odřeknutých Sp vlaků výjimečně vlezou do osobáku, ono se jim tam nic nestane. Rozhodně lepší odříct to, co je „navíc“, než odříct to, co obsluhuje určité obce jako jediné a do toho vypravovat autobus/minibus. Už vidím ty lidi, kteří budou na nádraží marně čekat na osobák a nikdo je neinformuje o tom, že když chtějí jet domů, tak mají někde kdesi před nádražím hledat autobus, u kterého ani nikdo neví, kdy, jak a zda vůbec pojede. Zatímco když se odřekne spěšňák, tak když těm lidem o chvíli později přijede osobák, tak do něj prostě vlezou… Číst vice »

Leinad

Tak dovedu si představit x důvodů, co k tomu dispečera mohlo vést. Delší interval spěšnáku (osobák jede za 10 minut), potřeba soupravy na obracák z toho spěšnáku,…
A jenom doufám, že to má podložené a objednavatel na to bude koukat.
PID/IDSK mají svoje priority (mezi nimi flamendr na každé lince).

Avlaky

2 soupravy jsou vázány na Sp, 2 soupravy na S1

Nejsou propojené s žádnou další linkou

veli.k

Souhlas. Základ by podle mě opravdu v takovém případě měla být vrstva Os, která jezdí denně a zastavuje všude. Případně pokud chci zachovat Sp, tak s ním zastavit ve všech stanicích a zastávkách nebo opravdu zavést za chybějící Os NAD.

MilanSima

Lepší 810 v hrsti než zamrzlý Elefant na střeše 😀

Jiří Kocurek

Namísto autobusu přijela náhradní Škoda 1203

Avlaky

Ale Jo dejme ČD desetiletou smlouvu napřímo, oni to přece jen mají podchycené

Přece není mozne aby se tolik spojů rušilo, chapu ze je zima ale treba RJ nasazoval aspon autobus a odrival uplne minimum spojů

W14

Bohužel, přestože tohle padá na hlavu ČD (výmluvy typu „nečekali jsme takovou zimu“ jsou fail) – po projití návrhu kraje na dopravní obslužnost a na to, co jím poskytly ČD, tak je zřejmé, že ta nabídka byla přesně napasovaná pro ČD (a asi můžu říct, že z objektivního hlediska u nás není dopravce, který by takový výkon dokázal zajisti, kdyby se to rozkouskovalo, tak budíž, na druhou stranu s ohledem na náš právní systém by se klidně mohlo stát, že by tam tak jako tak jezdily ČD, než by se vyřešili všechny problémy, akorát by to bylo se starými křápy,… Číst vice »

Avlaky

Proč by nebyl, kdyby se naplánovala řádná soutěž treba 3 roky před zahájením tak se najde

RJ má urcite zájem

jal

Možná by stačilo natřít 471 na žluto.

Vtvt

Proč na žluto? SŽDC má žlutých vlaků nejvíc i bez takových „akvizic“

Apollo 17

Když má RJ zájem,stačí oslovit krajské úředníky a nabídnout lepší podmínky. V mnoha případech takto dostali soukromí dopravci smlouvu bez řádné soutěže.

Pavel

Prozatím akorát bez soutěže dostávali smlouvy ČD.

Apollo 17

V Ústeckém kraji nebyla žádná soutěž a jezdí tu v závazku RJ,Landrban,G-WTrain,AŽD,KŽC,Railwai Capital,ČD.
Takže kecáte.

Vtvt

A MBM

***** Petr

Poptávkové řízení při oslovení všech. Sice ne klasická soutěž ale třeba ČD nabídli o víc než 50Kč na km víc oproti RJ. Navíc i ten shukafon jezdil za víc než RJ s novým a vyrobeno měli za tři roky. Takže Tvůj komentář je zavádějící 🥴 Je neodpovědné a dnes až hazardní vše bagrovat ČD a bez soutěže bych trestal

Guru 471

Jaké testy?

jal

Samozřejmě je lepší výběrové řízení. Potom se nic takového stát nemůže. Že?
„Železniční dopravce ODEG čelí velké kritice za nepovedený start nového provozního konceptu v Berlíně, Sasku-Anhaltsku a Braniborsku. Kvůli výpadkům nebude nejméně do konce roku jezdit každý třetí vlak v síti Elbe-Spree“

Petrof

zrovna RJ bych za příklad fakt nedával

Sova

To nemá největší dopravce v zemi nic, co by tam mohl poslat jako náhradu? Zní mi to dost jako výmluva, jestli spíš nebudou na vině personální problémy před Vánoci…

Doufám, že na tohle mají manažeři taky nastavené nějaké KPI a projeví se to na jejich nezasloužených odměnách…

jal

Ani manažeři neovlivní délku záruční opravy od výrobce či opravárenské firmy.

A s pušpulem nic jiného, než speciálně upravená 750.7 jezdit nemůže.

A opět- jedna souprava i lokomotiva je po nehodě na přejezdu. Každý další problém je velký problém.

Granja

Ale manažeři mohou ovlivnit (dát příkaz) k nasazení připravených(???) záloh, respektive k jejich přesunu na potřebné místo.

jal

Jakých záloh? Vše, co má kola, jezdí. Nebo někde jsou „blaničti City sloni“, co vyjedou v nouzi nejvyšší?

Chronosphere

A jak dlouho už jsou 750.7 na opravách? To jich mají celé ČD jen 6, že nemají do Bohumína za ty dlouhé měsíce co poslat, když P-P s ničím jiným nemůžou?

Apollo 17

Jenže ty P-P nemůžou jezdit s kdejakými 750.7, ty Bohumínské byly upravené. Navíc ČD nemá žádné volné 750.7,které by přesouvalo do Bohumína.

Leinad

Neměla 750.7 už z počátku WTB?
Já jsem myslel, že při počátku provozu s pulpush se objevily chybky(blokování dveří), které se časem mají opravit na všech.

jal

Nejsou na opravách, jezdí docela spolehlivě. Jedna je nabouraná po střetu na přejezdu a když se objeví závada nebo plánovaná oprava navíc na více než jedné, je problém.

Granja

Dle vašich předchozích příspěvků je vidět, že fungujete jako zdatný „omlouvač“. Jen tak dál. Omlouvejte neprofesionalitu a šlendrián tak dlouho, dokud ČD neprohrají všechny soutěže, nebo se neschopností položí samy.

jal

Takže podle vás pravda se nesmí, jen nadávat je povoleno.

Granja

Kde a kdy jsem toto prosazoval, nebo omlouval?

Petrof

pokud by se řešila v soutěžích spolehlivost, tak nevyhraje žádný dopravce 😀

Granja

Na základě jakých dat jste na to přišel? Zejména když v ČR je obvyklé, že náhlou technickou závadu či vyšší moc jsou lidé začasto ochotni tolerovat, ale seškrtat vlaky bez NAD?

Juraj

NE! Tomu nevěřím!
Zrovna včera na Facebooku přeci nějací fans psali, že národní dopravce – na rozdíl od soukromníka – má toto podchyceno.

Nic, pardon, končím.

noerf

Ono je otázka, jestli zrušit jeden pár spoje Ostrava – Praha a zpět a nahradit třeba tři páry vlaků Ostrava – Opava. Ale i ČD radši jedou dálkové vlaky než vlaky v objednávce.

Petr

Tak tak, u ČD dnes žádné vlaky Praha-Ostrava zrušeny nebyly, na rozdíl od spojů v objednávce. To je hrůza, ten státní dopravce, co ? 🙂

noerf

Jak by jste reagoval jako dispečer dopravce?

Petr

Já bych se snažil alespoň provizorně zajistit všechny spoje, tzn. vytáhl „z kopřiv“ vše pojízdné.. Případně zkracoval jiné vlaky, at už komerční či závazkové. A pokud by to nestačilo, operativně zajištoval NAD. Určitě bych si nedovolil(minimálně by to mi to nedovolilo svědomí) nechat cestující na nádražích. To prostě nejde a měly by za to okamžitě bez milosti padat hlavy.

Granja

Copak na nádraží, ale nechat mrznout kdesi na zastávce, kde nic není, kromě přístřešku.

Leinad

Těžko říct, nevidím celou situaci 😀
Kdybych nemusel počitat pokuty za odřeknuté spoje a vratky/kompenzace jízdného, bylo by to jen na mě, tak:
Linky s delším intervalem. Na každé trati projede flamendr. Když má sbahn zpoždění čtvrt hodiny, tak stejně „nejel“ a nemá cenu ho vyčarovat do výkazu, tvrdit že měl zpoždění, podobně další podjeté vlaky.
Z každé zastávky by se mělo jezdit, zvážit zastavení rychlejšího vlaku v dírách.

Juraj

No tak toť otázka, jestli chcete naštvat někoho, kdo nakonec vytáhne auto/poprosí kamaráda o odvoz/sedne na bus do práce, nebo někoho, kdo si koupil jedničku v pendolinu na tříhodinovou cestu.

noerf

I tak se musí rozhodnout dispečer, jestli nechá lokomotivu s pěti vagóny jet do Prahy a zpět na tržní riziko, nebo to pošle jako náhradu jezdit turnus do Opavy a zpět a riskovat, že cestující pojedou s konkurencí.

mgr.pavel

Nu a jinde lidi vychvalují jednoho kamaráda Babiše, t.č. podnikatele na železnici, co má mizerně podchycenu kvalitu vlaků i mimořádnosti na jím vysoutěžené trati R8 Brno-Přerov..

U státem či krajem objednaných závazkových vlaků není moc velkého rozdílu mezi soukromníkem či státní firmou. Ale spíš o tom,co si kraj či stát napíše do smouvy a jaká porušení si pak nechá líbit.

Jiří Kocurek

“ t.č. podnikatele na železnici,“
Do švestek!

Chápu, že pro osobní nenávist je i lživé obvinění důkazem, ale to je špatně.

mgr.pavel

Víte, já bych raději čekal nějaký komentář ke kvalitě poskytovaných služeb a míře odřeknutí vlaků u těch soukromých podnikatelů co také jezdí v závazku, než se točit na detailu, kterým jsem jen chtěl specifikovat „toho“ podnikatele.

Kdybych v příspěvku napsal „minulého času kamaráda Babiše“, odepsal byste něco? 😉

Chronosphere

To by mě zajímalo,proč tak strašně chcete komentář k odřeknutí vlaků soukromníky v okamžiku,kdy nadnesoukromník klidně zruší desítky objednaných spojů, a uvede tím tisíce lidí do neřešitelných situací. A jako odměnu dostane novou smlouvu na deset let, aniž by už vypršela ta stará.
Kamarádšoft? Korupce?

mgr.pavel

Tak ta nová smlouva je samozřejmě špatně – ale o tom článek není a kritiku smlouvy bych primárně mířil na kraj, ne?

Já nechci žádný konkrétní komentář. Já jen píšu, že někde mají problémy soukromníci, jinde státní „národní“ dopravce, a je primárně na kraji či státu si ve smlouvě ošetřit, aby k takovým odřeknutím příště nedocházelo. Dokud za to nebude dopravce (jedno jaký) platit tučné penále, nic se nezmění. U soukromníka, státní firmy, ve staré či nové smlouvě.

Jan Hojsák

Dovolím si cirovat bývalého předsedu vlády.

Kokain, konspirace, korupce!

Probty, co nechápou souvislost: Jedná se o referenci na současné vedení kraje, kde vladné ANO, bude líp.

Georg

t.c. asi 10 let? a technicky dotaz, to mgr. v nicku je zkratka jakeho slova?

mgr.pavel

OK, nevšiml jsem si, že ten podnikatel se od Babiše již odvrátil. Z mého příspěvku jde o detail, kterým jsem jen chtěl naznačit, který soukromý dopravce to je. Což jste zjevně pochopili vy i J.Kocourek.

Něco k věci samotné byste neměli?

A ne, mgr není k věci. To je ad hominem na mne (nicméně já jej používám jako recesi na to, jak lehce jsem získal magisterský titul na svéé mezizastávce ke svému PhD (ne, nic ala plzeňská práva za tím nehledejte)). Tak se prosím příště tak hloupě neptejte 😉

Tom

Tak vzhůru objednat bez výběrového řízení dalších 10 let…

David

Přemýšlím, kde jsou ty všechny vlaky, které ČD v posledních několika letech nahradily RegioPantery, a které se uvolnily po ztrátě výkonů v regionální a rychlíkové dopravě. Evidentně mají stále víc výkonů než dokážou spravovat.

Aaabbb

Nerad, ale musím souhlasit no.

182-097

Třeba valná většina vozů Bdt co jezdila do Frenštatu před příchodem nových souprav, se okamžitě postavila v Bohumíně do kopřiv, hezky k dispozici zlodějům, bezdomovcům a vandalům, stejně jako třeba vložené vozy z jednotek 460 které se za covidu zkracovaly. Prostě takový ten typicky drážní přístup kdy nikdo za nic neodpovídá, nikdo o ničem nerozhoduje, nikdo za nic nemůže a pak se všichni strašně diví, že vozy mají vymlácené okna, vyřezanou elektroinstalaci a uvnitř jsou odpadky a srance…

jal

To je samozřejmě nesmysl. Vozy hlídá ochranka.
To, že je na jedné koleji konvoj zrušených vozů připravených na odvoz neznamená nic z toho, co jste napsal.

182-097

Jasně. Stačí jezdit kolem a sledovat to. Ochranka chrápe v budce s papundelku a čumí na tablet a vzadu se z vozů vesele tahají káble a všechno co jde ukrást. Ale pohoda, to je drážní z toho krev neteče.

Granja

A ty „odpadky a srance“ tam při té ochraně dělá kdo? Ta ochranka?

Vtvt

Dobrá otázka.

Nehraje jistou roli, že ČD doufám syslí peníze na splátku těch 10 miliard špatných 25.5. 2023 a na splácení těch objednaných investic za víc než 50 miliard ( údaj za Skupinu ČD )?

Dle údajů ze setkání ČD s dodavateli se ročně pracuje na cca 400 vagonech (oprava vyšších stupňů). Celkem má ČD necelých 2 tisíce vagonů

Vtvt

* 10 miliard splatných

Mates

Ty si vážne na hlavu.

Vtvt

Máte argument, prosím? Na příkladu vlaků typu 560 je vidět, že ČD se rozhodlo raději vlaky odstavit, než zaplatit opravu vyššího stupně.

Vlaky

560 nemají perspektivy. A nahradí je v JMK pantery ..to vám zase uniklo

Vtvt

No vida, že máte názor na otázku na kterou se ptal předřečník David

Daniel Jablonecký

Českým drahám by slušelo max 50% výkonů v závazku. Jak mají víc, kašlou na kvalitu.

Vtvt

V tom to není. DP Praha obstarává od oka 70% přepravních výkonů dotované dopravy v Praze.

Avlaky

Jedná se většinou o 460 které už jezdit nemohou, ale i tak vozidla někde mizí

T478.4086

„Jezdit nemohou“, to je právě ten problém.
Částečně pro ČD mám pochopení, přeci jen předpis, přípis, rozkaz a nařízení je důležitější, než platící pasažér.
Špatně je systém a poděkování patří těm, kteří se ze všech sil snaží udržet aspoň nějak ten provoz při životě, byť za to pak budou po zásluze potrestáni…

Leinad

Pokud má vůz jezdit (nebo sloužit jako dostupná záloha), tak ať ho někdo udržuje, pravidelně kontroluje. A třeba i je naplánovaný do provozu(na svátky atd.)

S těmi razítky, pokud jsou běžně k dispozici naprosto bezpečné vozy, které nesplňují EMC protože mají špatný odstín potahu na sedadla – tak ok, asi by se nějaký předpis dal změnit.
Nicméně většinou ty kopřivové vozy bývají v různém stádiu rozpadu, rzi, se součástkami ve šrotu atd.

Radim

Mne by zajímalo, jestli je to opravdu tím, že nemají provozuschopné náhrady a nebo tím, že je sice mají, ale nemají na to papír a tak je nemůžou použít? Já vím, že výsledek je stejný. Jen je mi prostě divné, že ty tuny 810 se najednou nedají použít. Podle mne furt lepší 810, než nic

Petrof

protože ECM, od doby co tahle pochybnost z dílny EU existuje, šel vozový park do háje…

Poskok

ECM fakt nemůže za to, že ČD nejsou schopny udržovat vozidla dle daných kilometrických proběhů (které si často stanovili sami).
ECM zajistilo to, že dopravci nemohou zcela kašlat na údržbu.

Petr

Já za tím vidím spíš neochotu. 810 mají víc, než dost, a na obou tratích tyto soupravy dávno povolení mají, protože se tam občas tak jako tak objevují. Ale pro dispečery je snažší vlak odřeknout a nechat platící cestující čekat a nechat přijít pozdě do práce a na schůzky. Však co, oni svoje dostanou, lidi za tuhle donebevolající neschopnost stejně budou muset zaplatit, tak co bychom se snažili. Kraj nám stejně přihraje 10 letou smlouvu bez soutěže, tak na to můžeme kálet jak na placatý kámen. Ať žije volný trh a otevřená soutěž, vsadím boty, že ten přístup by byl… Číst vice »

jal

811 je tak akorát, aby pokryly provoz na lokálkách.

Vlaky

Tuny 810 fakt ne

Petr

A já si teď vemu popcorn a budu se moc těšit na komentáře těch(a že jich je na tomto webu opravdu požehnaně), kteří tak vehementně plivou do soukromníků za jakýkoli výpadek a kritizují jejich vítězství ve veřejných zakázkách slovy, že „oproti ČD nemají dostatek záloh“ nebo „u čd by k výpadkům nevyšlo, mají přece zálohy….“ Doufám, že budou mít jak se říká lidově koule a něco zajímavého nám tu k tomu napíšou :-). Ale teď vážně, toto je donebevolající ostuda a pochybuji o tom ,že opravdu není dostatek vozidel. I kdyby měla jet na spoji jedna 810 nebo souprava vytažená… Číst vice »

Pezos

Dneska ráno jela na vlaku Ostrava – Návsí 810 ljuks (= 811) a chcípla po cestě. Takže tak

Petr

To se stát může, ale je to aspoň pokus o to zajistit cestujícím přepravu, kterou si platí jednak z jízdného, a jednak nepřímo prostřednictvím krajů z daní. Takže pokus takto alespon provizorně zajistit vlak by měla být naprostá samozřejmost a ne pouze výjimka, na kterou tu poukazujete. Peněz na to jak z příspěvků krajů, tak z jízdného dostávají ČD více, než dost.

Leinad

Nicméně náhradní souprava by taky měla fungovat. Raději zůstanu ve stanici než v polích.

Rychlé Eso

Ti plivači jsou zaměstnanci ČD. Já je třeba ignoruju a občas připomenu co jezdí na R12.

Radim

Nemyslím, že jsou to jen zaměstnanci ČD. R12 je opravdu mírně řečeno „nic moc“, jenže to je i třeba linka R23 provozovaná žlutým

Petr

Jojo, mi je to jasný, že to z takových 85% budou zhrzení zaměstnanci, z toho zbytku šotoděti a různí exoti… Ale stejně se moc těším na jejich komentáře, pokud mají aspoň trochu charakter, tak se tu k tomu vyjádří. Leinad: Takže pokud je toto přiznání, že ČD v podstatě nemá funkční zálohy, tak k tomu asi už fakt není nic moc co dodávat. Já teda raději pojedu záložní soupravou, s velkou šancí, že dojedu (ostatně na trati může umřít i nezáložní souprava, a že se to děje, takže to fakt není argument pro to, aby se raději stálo na nádraží,… Číst vice »

Apollo 17

Pokud se požaduje provoz za co nejnižší cenu, nebude mít žáden dopravce spoustu záložních vozidel, vozidla v „kopřivách“ nebude udržovat, protože jsou to zase náklady, které musí někdo zaplatit.
Takže nepomůže nadávat na ČD,RJ,či jiné dopravce. Všichni to budou muset dělat podobně.V Ústeckém kraji,ve kterém jezdí největší počet dopravců jsme na to již zvyklí. Pro nedostatek vozidel jezdí třeba i měsíc nějaká linka RJ,Landerbanu NAD, stejně i u ČD po poruše dlouho trvá, než se dostane nějaké náhradní vozidlo z depa (Děčín,nebo Cheb) do 100 km vzdáleného Prunéřova .

Petr

Pokud pojede NAD, je to v pohodě, je to zajištění náhradní přepravy. Prasárna, a to donebevolající, je odřeknutí bez náhrady. Za to by jak u ČD, tak případně jiný dopravců měly bez jakékoli milosti padat hlavy těch, co jsou za to odpovědní.

Apollo 17

Parádní je náhrada autobusem zpožděným o hodinu,když už mezitím odjely 2 vlaky jiného dopravce.Pak ten autobus jede prázdný ,cestující odjeli jiným vlakem.
Napž. z Litvínova má jet RJ v 7.09 školní vlak, ale autobus jede až v 8 hodin a všichni školáci odjeli v 7.41 vlakem ČD.

Daniel Jablonecký

Kdyby byly adekvátní sankce za neodjeté spoje, tak si dopravci ty zálohy vytvoří.

XP3

Ale kdepak. Spíš by ty výkony neměl kdo odjet. Kdyby dopravci objednavatel ty zálohy nezaplatil a zároveň po něm požadoval brutální sankce za neodjeté vlaky, tak by o takový soubor žádný dopravce neprojevil zájem. Nevyplatilo by se to. A držet zálohy bez úhrady objednavatelem nikdo nebude.

Vojta

Vy vážně neumíte nic jiného, než plivat na ostatní a znevažovat práci druhých? Čeho si myslíte, že tímto dosáhnete? A co jste dokázal vy?
Všichni ti zaměstnanci, dispečeři, strojvedoucí, kteří v případě jakékoli události dělají maximum a obětují dobrovolně svoje přestávky, případně naklušou do práce od rozjedeného jídla doma, jen aby posloužili lidu a zajistili provoz v co největší kvalitě, se vám příště na tohle všechno po srážce s vaším hnojometem akorát z vysoka vyserou. Bravo, zatleskejte si.

Vtvt

Že se všichni ti zaměstnanci neozvali, když ČD kupovala rychlé ale drahé Interjety, na rychlost 200 km/h které se dnes plouží do Chebu… Za 60 milionů jeden Interjet.

Pro srovnání: ŽSSK kupoval dálkové vagóny na rychlost 160 km/h za za 47 milionů jeden vagon.

Tož je jasné, že ty zbytečně utracené peníze chybí =např na zalohy

Vlaky

Dokolečka dokola bude Axel otravovat s nesmysly

Petr

Jojo, a ta neutuchající vůle je vidět na tom, že dnes přišly tisíce, možná desetitisíce lidí do práce pozdě. Pokud se někdo snaží, a jeho práce přesto stojí za vyliž(ještě slušně řečeno), tak si za mě pochvalu nezaslouží. Tu zaslouží jen dobře odvedená práce. A pokud mi dopravce, jehož palatím nejen z jízdného, ale i z daní, arogantně napíše „cestující použijí následné spoje“, budu práci těch, kteří jsou za toto jakkoli odpovědní, znevažovat. Chválit, sorry jako, opravdu není co. Pokud nejste schopni jakkoli (náhradní soupravou, byt třeba jediným vozem 810, či NAD) zajistit plné pokrytí spojů, žádné uznání nečekejte, Ode… Číst vice »

Petr

Kdyby „všichni ti dispečeři…“ udělali maximum, vsadím boty, že by se našlo řešení, jak tyto vypadlé spoje byť provizorně zajistit. Řešení se nenašlo, vozy stojí v kopřivách, NAD zajištěno nebylo. Tzn. prostě a jednoduše NEBYLO uděláno maximum, tak tu nelžete, díky moc 🙂

Granja

Nikdy by mě nenapadlo, že se něčeho podobného dočkám, protože konkurence na železnici slibovala, že i ČD budou touto konkurencí přinuceny odstranit aroganci personálu přicházejícího do styku s cestující veřejností, zlepšit údržbu vozidel, včetně čistoty. Bohužel, jak se stále více ukazuje, nejsou schopny adekvátně zaplatit lidi v údržbě vozidel, zajistit ostrahu dočasně odstavených vozidel a záloh s adekvátním oplocením, a podle toho ty výsledky vypadají. Lidí v depech na údržbu je málo a jsou více frustrováni než motivováni. Navíc se postupně dostává nejrůznějšími cestami motivační příklad z Německa, a to vlak jednoduše zrušit, což se zřejmě začalo uvádět do praxe.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jste dispečer, řidič… vyjede na linku s autobusem, který stojí v kopřivách a má propadlou technickou?

Petr

Viz výše, budu se snažit v maximální možné míře a co to jen jde zajistit náhradní dopravu. Problémy a připos..nost řidiče s technickou a jiné hemzy mě nezajímají, k něčemu takovému nemá vůbec dojít, tečka. Vše ostatní jsou jen výmluvy – nejde, není, nemáme, neumíme, není možné, nejsou lidi, nejsou stroje, není techničák, padá sníh, děda mráz jede na saních…. NEZÁJEM, buďto ať je dopravce schopen na nepříznivé počasí či mimořádnosti reagovat, nebo ať povyháže ty, kteří toho schopni nejsou. Tohle je mi jako platícímu cestujícímu ukradené, sorry.

Apollo 17

Klidně může jakýkoli dopravce vyházet neschopné. Jen je problém sehnat takové kvalitní lidi, jako jste Vy, kteří vše kvalitně zařídí za peníze,které jim dopravce může zaplatit.
Je Vás málo. 🙂

Filda

Napíšu asi dost nepopulární názor a dostanu tady za něj určitě bídu (a sám uznávám, že je to hnusný vůči lidem), ale je „dobře“, že se tato situace konečně stala a někdo měl konečně koule to prostě odřeknout. Je „dobře“, že už to došlo do takových sraček, že se začaly odříkat vlaky, protože prostě není s čím jezdit. Vedení se vždycky vůči provozu stavělo/staví takovým stylem „Proč si stěžujete? Vždyt‘ to zvládáte odjezdit, tak co je za problém?“ Dokud se vedení nahoře neukáže, že takhle to dál prostě nejde a nebudeme ten provoz lepit jak se dá, jezdit s totálními… Číst vice »

Granja

Pakliže by nastalo, že zodpovědní by byli konečně voláni k odpovědnosti, byla by to pro ty nešťastné cestující dobrá satisfakce a dokladem toho, že konečně to už někdo řeší.

Petr

Pokud máte jako zaměstnanec placený z našich peněz takovýto přístup, tak jdete do háje a upřímně vám přeji předvánoční vyhazov. Neexistuje na světě povolání, které by fňukalo, stávkovalo a stěžovalo si víc, než železničáři 😀 .Pokud vás to nebaví, tak táhněte pracovat jinam 🙂 Takto si pro své války s vedením berete jako rukojmí cestující, kteří vás živí. Bravo, hrdinské gesto hodno železničáře.

FP1

Vy tu zcela vážně nabádáte strojvedoucí, aby ignorovali předpisy, a brali na sebe cizí zodpovědnost? Co myslíte, že se při průseru stane? Myslíte, že ten dispečer, strojmistr, řekne, já jsem to nařídil? Ne, on začne říkat, však to je strojvedoucí, nevím proč s tím jel, když neměl. A když ho vyzvete, aby to dál písemně (že nic jiného nemá, ať s tím jedete), tak se samozřejmě začne zdráhat, navíc i kdyby, tak strojvedoucí má za povinnost neuposlechnout pokyn, který by ohrožoval bezpečnost provozu, za což se závada, pro kterou se vozidlo nesmí vystavit na výkon dala považovat. A ať je… Číst vice »

Filda

Aha, dobře. Takže já budu vykonávat svoje povolání podle nejlepšího svědomí a vědomí, podle předpisů a ustanovení, kdy může/nemůže být daný vlak převzat z depa a nějaký chudák na internetu mi tu bude přát vyhazov. Tak to je taky názor hodný génia. 😀 Uvědomte si, že já jsem ten zodpovědný, já zodpovídám za to, v jakém stavu vezmu vozidlo z depa. Když svým technickým stavem tyto podmínky nesplňuje, tak z depa prostě nevyjede. Ve chvíli, kdy bych přimhouřil oko a vyvezl HV v nějakém stavu, který by pak na trati znamenal nějaký problém, můžete pak hádat 2x, za kým to… Číst vice »

Filda

A nebojte, ta práce mě opravdu baví. Jen mě nebaví pořád řešit některé furt dokola se projevující technické problémy na konkrétních řadách hnacích vozidel, či vozech, na které dílna nechce nebo neumí přijít a vedení je to očividně uplně u zadnice. 🙂

vapa

K těm soupravám z kopřiv. Není to jednoduché. Souprava z kopřiv jak píšete, musí projít revizí. A to chce také čas.

Vtvt

Týkají se zrušené vlaky do Frenštátu dvoupatrovych vagonů od Škody push-pull (typ 672, Škoda 13 Ev)?

Protože normálně jezdí s dieslovou loko = zkrat patrně nehrozí, nebo?

vbb

Pokud je za dieselem mechanická spojka a mechanická převodovka, ventilátory jsou poháněny klínovými řemeny, kompresor se reguluje mechanickým odlehčovacím ventilem, svítí se petrolejkami či karbidkami a startuje se klikou, tak je riziko zkratu opravdu minimální.

Kdysi jsem měl cosi do činění se sovětským pásákem, snad DT-100?, který se obešel téměř úplně bez elektriky: startoval se jednoválcovým dvoutaktem, který se startoval namotaným provazem, a veškeré zbylé elektrovybavení (dynamo, regulátor, baterie, osvětlení) bylo pro zbytečnost demontováno.
Jediná elektrika tak bylo zapalování toho jednoválce.
Ale obávám se, že brejlovec na tom takhle asi nebude 🙁

Vtvt

Díky

Pája

😃

Jiří Kocurek

Časem možná bude možné tu vysílačku nahradit něčím mechanickým, namísto rádiových vln se použijí vlny gravitační.

jal

Jo, tam to nehrozí, mají trakční motory naftové. 😄😄

Karel

Trakční motory mají elektrické, jen na ani ne poloviční napětí než se elektrická vozidla.

Mates

To sa volá sarkazmul Karle. Nevadí.

Axel

Zkrat máš v hlavě. A už hodně dlouho.

Banan151

Na webu ČD jsou již informace k mimořádnosti upraveny, Opava – Ostrava budou odřeklé vlaky po cely den, ne jen 3 páry ráno.

Petr

…a jak jsou na tom ostatní dopravci

55p

třeba spolehlivý Regiojet v Ústeckém kraji a nebo nyní opět dvouvozová R23 dávají tušit, že se problémy nevyhýbají ani blahořečeným soukromníkům.

Petr

Pořád lepší dvouvozová souprava, než „sorry jako, použijte následující spoj, a že přijdete pozdě do práce ? Nezájem, zaplatte o 15% víc a držte hubu 🙂 To ten RJ aspoň jede a nezdražil o tolik 🙂

Nešotouš

Rozpůlit Slona jaksi nejde, že?

Pavel

Petře vytetuj si to RJ na zadek… a hlavně si nekupuj cokoliv modrého, nebo tě klepne. 😀

Petr

Argumenty by nebyl ? 😀 Takže je lepší odříct celý spoj, než jet s menším počtem vozů ? 😀 Nejsem fanoušek regiojetu ani ničeho jiného, jen objektivně hodnotím situaci. Odříct spoj bez náhrady je prostě ta největší prasárna, kterou může dopravce udělat. Cestujícímu je jedno, že jede o 2 vozy méně, ale čekat při nejlepším hodinu na další spoj, to už mu jedno není. A připlácet za to nehorázných 15% už vůbec ne 🙂

55p

Jojo, až na to, že na R23 byly přes léto objednány 4 vozy a lidi se museli tlačit ve dvou, protože Radimek s těma vozama jezdil komerci do Splitu.
Budu skoro citovat vaši odpověď noerfovi výše: To je hrůza, ten nestátní dopravce, co ? 🙂

Petr

Aha … CD teď jezdí komerci do Prahy, místo toho, aby pojízdné soupravy poslali na závazkové spoje. To je v pořádku, co ? 😀 Ti lidi na R23 aspon jeli, byť nacpaní… Proč národní dopravce neupřednostní závazkové vlaky před komercí a nepošle v případě neschopnosti sanovat výpadek komerční soupravy na závazek? Asi ze stejnýho důvodu, jako RJ. Mimoto do Splitu nejezdil ani jeden vůz primárně určený pro R23, z valné většiny to byly lůžka a vozy jezdící na komerci (Bmz, Astra…) Akdyž už jsme u toho, že se lidi cpali ve 2 vozech- to samé u národního je každý den… Číst vice »

55p

„Ale u toho státního to vy a vám podobní z nějakého úchylného důvodu tolerujete….“

Ukažte mi prosím, kde JÁ tvrdím, že to u státního dopravce je v pořádku.

Očekávám od vás omluvu.

Luboš Beneš

No ČD tam jezdili i s jedním vozem…jaký je to rozdíl?

55p

No v tom Ústeckém kraji často taky nejede nebo jede autobus. Jen o tom nemůžou média informovat, protože to kolikrát visí jen na zastávce a na internet se kašle 🙂

Martin Grill

S ostatními dopravci nepodepisují kraje desetileté bezvýhradní kontrakty na dopravu.

Apollo 17

To tam jezdí jen pro zábavu? Třeba v Ústeckém kraji mají bruto smlouvy a je jedno kolik cestujících s nimi jezdí, peníze dostanou za odjeté kilometry. Dnes opět jezdí z Kadaně do Prunéřova NAD. O pokutě za nezajištění vozidel a pokutě se píše o 5 článků níže na tomto vebu.

Dusanh

Výše uvedený příspěvek je přece o něčem úplně jiném…

Martin Grill

V čem je to, co mi píšete, reakcí na můj příspěvek? ČD usilují o podepsání desetiletého kontraktu pro MSK a jako na zavolanou přijdou mrazy, které ukážou, jak může vypadat zajištění provozu. Pokud bude taková zima každý rok z oněch 10 let, znamená to každý rok desítky bez náhrady odřeknutých spojů. Má to snad kraj považovat za samozřejmost, nebo co? Vám to snad přijde normální?

55p

„jako na zavolanou přijdou mrazy, které ukážou, jak může vypadat zajištění provozu.“
-> RJÚK nepotřebuje jen mrazy, tam mají 4 problémy. Uhádnete?

Karel

Němci omezují zatím jen rychlost (kvůli námraze)a za zastavování provozu jsou už připraveni

Jiří Kocurek

Ty mrazy a sníh určitě přivolal Jančura. 😀

Luboš Beneš

Asi se spoléhali na globální teplování….

pacicka

Jelikož píšeme o MSK, tak tam dáme fotku z Prahy…. 🙂

Kamil Emanuel Gott

Našel jsem tři různé zimní fotky Elefantů z Ostravy za méně než třicet vteřin googlení.

Igor

Jen taková teoretická… Když zajdu na nádraží a povede se mi nějaký ten provozuschopný elefant odchytit a poslat vám fotku k použití, tak ji mohu vidět u článku se jménem autora? Hromada lidí fotí jen tak pro zábavu a nemá to moc nějaký hlubší smysl a po tomhle by alespoň mohli říct, že ta fotka je jejich a nemusí ležet jen tak na disku. Třeba zřídit nějaké místo k nahrávání fotek s podmínkou, že ji můžete použít na webu.

Kamil Emanuel Gott

Jako že vaše zdroje u mnoha fotek jsou křišťálově čisté, že…

ABC

k volnému použití nebo aspoň za rozumný poplatek z nějaké fotobanky?

Honza

To, že najdete fotku na googlu neznamená, že ji můžete jentak použít bez souhlasu.

Petr

Fakt obrovský problém, že jo ? 😀 Zrovna fotka u článku, která je pouze a jen ilustrační. Tu se řeší donebevolající neschopnost zaměstnanců největšího dopravce a největšího polykače veřejných peněz, co se dopravy týče, ale řešit budeme jinej obrázek …