České dráhy ruší dočasně roznášku občerstvení a rozvoz minibarem
Vozík pro ČD Minibar. Foto: Jan Šindelář
České dráhy se rozhodly zrušit s okamžitou platností možnost zakoupení občerstvení v pojízdném minibaru, skončí i možnost objednání jídla či
Jaké opatření se chystá u jídelňáků a bistrovozů?
Zdravím vás. Jezdím jako MINIBARISTA a služba MINIBARU SE NERUŠÍ. Ve vlacích bude dostupná pouze v oddíle minibaristy. Cestující si budou muset pro občerstvení dojít.
Dík. Dobrou imunitu a vysoká dýška .
Prý ČD minibar bude, ale cestující si za ním budou muset dojít k obsluze do kupé.
Takže v případě nedělních a pátečních vlaků vůbec žádná změna, tam jsou taky stevardi líní kamkoli jet a vymlouvají se na neprůjedný vlak, když v jednom v deseti vozů stojí v uličce 2 lidi 😀
já teda myslím, že ti stewardi jedou taky, nebo že by zůstali na peróně?
Je to sice fakt trapná reakce, ale zasmál jsem se! 😁😁😁😁
Ty jsi v zivote nedělal na jidelaku že tak debilne kecáš. Bys tam nevydržel ani tejden ty blbe. Kvůli takovém frajerum a kretenum jako ses ty to ty stevardy ani nebaví někam chodit.opravdu češi, národ bonzaku a stezovatelu. Bez si to vyzkoušet chytroline.
Pokud to ty stevardy nebaví, ať to nedělají 🙂 To, že v patacnich potažmo nedělních vlacích jsou zálezli v kupe i přesto, že je vlak krásně průchozí, je prostě pravda 🙂 A většina cestujících si už na to prostě zvykla a nikdo to neřeší, tak, jak se chodí na jídlo do jidelaku se na něj prostě jde do kupecka s minibarem. Žádný problém v tom není.
Kde jsi to slysel?
Fakt me fascinuji nektera opatreni 🤔 Napriklad zakaz poradani akci na 100 lidi. A chystana omezeni, ktere budou nasledovat budou skoro i extremni. Avsak to, ze pruvodci jsou denne ve styku s obrovskym mnozstvi lidi, to nikoho nezajima. A to hlavne na hlinikach v primestske doprave. Uzavrena jednotka, obrovske mnozstvi cestujicich a jedine, co pruvodci dostali na ochranu je dezinfekcni gel na ruce v malem mnozstvi.
Souhlas, když zruší doplnkové službys, at zruší i otravování v podobně „přistoooupili jízdeenky prosííím“ 😀
Já často ani nezvednu hlavu (při jízdě v základním pásmu PID). Nabito mám, ale nebaví mě furt lovit šrajtofli. A když člověk nereaguje, jak má poznat, že ho nekontroloval? By musel mít v hlavě CCTV jak Číňani:-)
Já jsem nikdy nechápal, jak můžou průvodčí rozeznat ty, kteří přistoupili. Většinou se jim to daří úspěšně. Vysvětlí mi to někdo z oboru? Mají takovou paměť na tváře?
Mně se osvědčilo se prostě párkrát nadechnout a vydechnout, aby se člověk hodil do přítomna, a zkusil se chovat tak jako normálně. Samozřejmě je potřeba se teprv nesoukat z bundy, neuvelebovat se. Někdy je to i o psychice. Lehčí je to taky ráno, když je v šeru vozu těžký rozeznat i tváře. Vlastně je to podobný jako jezdit načerno, akorát s tím rozdílem, že já vždy zaplaceno mám, a mám to jen jako zábavu:-) Nesmí být nápadný oblečení. Pokud člověk nastupuje sám, tak má smůlu. A když vlak zastaví a vlakoš vystupuje akorát před ním, s odpovědí „Dobrý den“ se… Číst vice »
Ahoj, dělal jsem průvodčího jen o letních prázdninách 2 sezóny, ale musím říct, že i se svým totálně nulovým smyslem poznat lidi jsem dokázal nějak ve třívozové soupravě odlišit již kontrolované a zatím nekontrolované. K chybám docházelo (občas jsem napodruhé kontroloval a byl upozorněn), ale většinou to šlo. V jednom vlaku sedí v každém kupé typicky uspořádané kupé lidí, které se nějak vryje do paměti a ta změna Tě trkne, pokud máš max. 30 takových kupéček. Správný bordel nastával, když se ranní cestující jedním směrem vraceli odpoledne zpět, tam jsem se najednou ztrácel.
Na podzim 2008 jsem uskutečnil následující víkendovou (pátek-neděle) cestu načerno, během níž mě ani jednou nekontroloval průvodčí a zaplatil jsem 0 Kč: Praha-Sedlec – Kralupy nad Vltavou (elefantem); Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem hl.n. (rychlíkem); Ústí nad Labem západ-Teplice (bus NAD); Teplice-Ústí (rychlíkem); Ústí-Libouchec stopem; Jílové-Děčín busem, ale platil jsem pětistovkou, řidič neměl nazpět, pustil mě dovnitř s tím, že mu zaplatím na konečné, kde si rozmění; vystoupil jsem samozřejmě cestou; Děčín východ – Česká Lípa (rychlíkem); Česká Lípa-Liberec (rychlík); Liberec-Jablonec tramvají; Jablonec-Smržovka osobák; Smržovka-Tanvald osobák; Tanvald-Železný Brod stopem; Železný Brod-Pardubice rychlíkem; Pardubice-Přelouč rychlíkem; Přelouč-Česká Třebová rychlíkem… Bylo… Číst vice »
Ale samozřejmě průvodčí zajímají, viz například, že ČD prosí cestující o pochopení, že kontrola jízdenek se v maximální možné míře provádí jen vizuálně. Jo, je to drobnost, ale…
Je to tak trochu PR a CSR v jednom. Pro vládu je rozhodně výhodnější mít zdravé (nenakažené) občany, navíc je to omezení akcí také trochu politika, na kterou asi kde kdo uslyší. A epidemiologové asi taky nebudou úplně proti. To samé minibar. Není to nezbytně nutná služba, nestojí na tom business, a když se to udělá, může se to hodit do výroční zprávy. Nehledě na to, že je docela přirozené, že se každý snaží tak trochu pomoct, a věci typu vozíček se sušenkama jsou to úplně nejjednodušší, co se dá udělat. Ničemu to asi nepomůže, ale zároveň neuškodí. Naopak průvodčí… Číst vice »
To, že ochrana vlakového personálu je nedostatečná, je pravda.
Ale tohle prostě není chřipka. Virulence je sedminásobná, při neřízené epidemii umírá 30 x víc lidí. Furt vám to přijde málo?
Nebo jaké opatření by si teda Jenda vlakvedoucí představoval: Zrušit kontrolu jízdenek jste palci dolů odmítli, současná opatření vám taky nevoní, kdyby jste měli ve vlaku nosit respirátory tak zase nadáváte, že se v tom špatně dýchá a že vydržet v tom celou směnu nejde…Tak navrhněte, Jendo, nějaké řešení, které by vám vyhovovalo.
Vlakove cety budou s namy jezdit jen s dopravnich duvodu. Nebudou tedy delat revizi. Budou delat jen technologicke ukony dopravce pred odjezdem vlaku. Pro cestujici budou maximalne k dispozici v nekterych akutnich pripadech.
On se ten virus nepřenáší úplně snandno (jedním zakašláním), a aktuálně epidemiologové říkají že „bezpečná doba“ je až 15 minut do 2m od nakaženého
Vzhledem k tomu, jak rychle se průvodčí pohybuje vozidlem, tak VELMI nízká šance, že by se zrovna on nakazil (není dost dlouho dost blízko).
To se mnohom spíš nakazí blízko sedící spolucestující.
Vivat velkoprostor!
Tak pokud vezmeme, že už jede přenašeč, tak v kupéčku „zasáhne“ menší počet osob s vyšší pravděpodobností, kdežto ve velkoprostou větší počet osob nižší pravděpodobností.
Podle mě v podstatě „prašť jako uhoď“.
NESMYSL. VE VSECH PRIPADECH JE BEZPECNEJSI KUPE. /VLAK DUCHU 10 lidi na vagon v kupe = 0% pravdepodobnost nakazy (to nepocitam kdyz jedou dvojice co obsadi kupe) 10 lidi na velkoprostor = ?% pri 20 metrech 1 celovek kazdy dva metry takze pri optimalnim rozlozeni mate od sebe dva lidi dva metry od sebe (sance ze vas nakazi tihle dva lidi dva metry od vas pri jizde nad 15 minut je signifikatni) NORMALNE OBSAZENY VLAK: 25 lidi na vagon v kupe = 1 clovek co vas muze nakazit (pocitam 2 lidi v kupe nekde bude sedet vic ale to budou… Číst vice »