České dráhy rozšiřují svoji autobusovou divizi ČD Bus, založily pobočku v Kralovicích
Autobus ČD Bus. Foto: České dráhy
Z Kralovic mají autobusy obsluhovat výluky ve čtyřech krajích.
Z Kralovic mají autobusy obsluhovat výluky ve čtyřech krajích.
Od kdy je zdi autobus po kolejích😀
Ten paradox, když přijede jako NAD nízkopodlažní Cross s klimou místo 810
Bylo by urcite zajímavé autobusy nabízet i jako zájezdové když nebudou zrovna na výlukách
Pro řidiče by byla práce i mimo výluky a něco malo by to vydělalo také
A to je kdy? Výluky jsou celoročně krom zimy a v zimě nemá práci pro zájezdové autobusy skoro nikdo.
Chápu, že tuto službu mají spíše pro výlukové autobusy ale jsou relace, kde by na sebe vydělali i skrze prodej jízdenek přes aplikaci ČD.
Kdyby ale měli pořádné dálkové autobusy Praha-Liberec jedoucí přímo z Praha hl.n., které by šly koupit v rámci jízdenky na cd.cz, určitě by to bylo ke dnešní tragické infrastruktuře velké plus. A soukromníci. ať si tam třeba nabízí kolejové spojení jak chtějí.
A jakmile bude jednou pořádná trať (spíš jestli vůbec), tak tam mohou jezdit po železnici…
Z autobus z centra Prahy je nesmysl, pojde hodinu zácpou než vyjede z města.
Baví mne ublíženecká politika ČD BUS. Vznikli z toho důvodu, že dopravci předražují zakázky a oni to umí levněji. Proto mne teď pobavila výluka Olomouc-Šternberk. Dá se najít na Tenderareně. ČD BUS si pro sebe nechal výdělečných 11 vozů. Zbylé 4 vozy dal dopravcům. Některý najel čtyři spoje, některý jeden spoj. Naházeli na ně veškeré pohotovosti, koordinátora, nechali je zaplatit dopravní značení, tudíž reálná cena 150-200,- na kilometr, aby se sem vůbec vyplatilo jet a to musí být místní dopravce který neplatí ubytování řidičům. No a ČD BUS si odjezdil svoje pěkné výkony a pak budou ukazovat, za jaké nehorázné… Číst vice »
Jaké dopravní značení? A kdo tady vlastně brečí?
A vy jste nedostal kšeft žádný a proto kopete kolem sebe?
Ostatní dopravce nikdo nenutil to jezdit.
A od kdy řeší dopravce značení? J
Budou jezdit do Mladotic?
a co tam budou vozit?
NAD Mladotoce – Kralovice fungovala asi 20 let. Koho vozidla?
Nikoho 😀
Náhodou já tím jednou jel 🙂
Tak tam jezdí autobus ne
Teď ještě aby si ČD cargo pořídilo kamiony.
V principu, proč ne, když ČD Cargo nabízí komplexní logistiku, včetně – šotouši pozor – silniční přepravy. Jiná věc je, zda by mělo právě dnes smysl snažit se prosadit na trhu mezi ostatními dopravci.
Pro kombinovanou dopravu by to dávalo smysl. Když už si někdo objedná celý kontejner…
Jak se to vezme. Na jednu stranu proč ne. Na druhou stranu ČD má druh dopravy už v názvu. Neumim si představit že by treba České aerolinie by provozovali např. kamionovou dopravu.
Lodní kontejner by neměl být na vagoně. PPL by nemělo vozit firemní zásilky. OOCL by neměla spojovat Hong-Kong a Čínu. Virgin Atlantic…
No proč ne kamiony ale i R nebo Os, když to mohou provozovat OBB nebo pro Česko velmi příkladná společnost DB, zejména v LBkraji např. do hor, kam vlak nejede – resp. koleje nevedou
A teď si představte, že Deutsche Bahn provozuje prostřednictvím svých dceřinných společností i autobusovou dopravu na příměstských linkách. To je překvapení, co?
To má jedinou chybu – náklad nemá nohy, aby levně přestoupil.
Do vagonu naskáče sám, nebo kde je pointa?
Tak se překládka vynechá a náklad se na kamionu doveze od nakládky k vykládce. Rychle, levně..
Zatím
Vy jste ještě neviděl přepravovat třeba samice tura domácího? Ty obvykle v živém stavu nožičky mívají.
Tak můžou jít rovnou pěšky. A přidáme k tomu novou službu ČD Cowboy.
Nemohou, to by zhubly. Ztratily by na ceně. Copak do Libanonu vozí kravičky konkurence, že služba ČD Cowboy dopisud nebyla zavedena?
Tak proč požaduješ tahat „po okrese“ všecko vlakem, kde by byly 2 překládky, protože škola ani pekárna nemá vlečku a silnici jsi rozoral?
ČD Cargo kamiony má, ale jen pár kusů. Sem tam je vidím pod okny. Ovšem dneska je těžké sehnat řidiče, proč by do toho měli jít?
Nevidím na tom nic špatného. Například DB Cargo kamiony používá na tzv. poslední míli.
Má.
Proč je jako ilustrační fotka z vrakoviště?
To je autentická fotka, dědictví po minulém majiteli.
Bohužel se jedná o smutnou realitu. Vedle stojící C 744 (tuším) byla poslední jezdící kloubovou Karosou na lince Kralovice – Plzeň. A jak zmiňuje Kubrt, je to dědictví po ČSAD Autobusy Plzeň. Takto zde byly odstavené i z Německa dovezené kloubové MANy, které měly (nejen) tuto Karosu nahradit, leč byly daleko poruchovější. Nyní areál částečně využívá Arriva a nevím, zdali zbytek stále funguje jako parkoviště pro kamiony.
Výběr Kralovic je dle mého názoru velmi strategický. Nevím, kde se nachází bližší takto velké garáže na rozhraní čtyř krajů.
Tak nevím, já tam vidím Iveco/Irisbus asi půl hodiny po vás.
fotka se změnila!
Foto bylo ze zázemí v Kralovicích, ČD poslaly novou.
Bylo to totiž poněkud ponižující pro ČD, souhlasím se změnou fota k článku.
Ta fotka byla z nového, veřejně přístupného zázemí ČD v Kralovicích.
V Kralovicih?
Jako je tam krásně na výlet, ale kde v takovém zaoadákově chtějí schánět řidiče?
tady jde asi o zázemí, řidiče najdou různě i ze širokého okolí. dnes není problém sednout na vlak a dojet do Kralovic ( no vlastně možná je, tak spíš do auta) 😀
S tím vlakem do Kralovic je to dost smutný vtip.
Z jednoho směru trať zrušena a zruheho jeden vlak v létě v sobotu a neděli. 🙂
A proč by je sháněli v Kralovicích? Výluky jsou všude možně, takže je strategické mít řidiče z celého kraje, aby to měli blízko domů. Nebo si snad myslíte, že autobus na výluce jezdí každou noc do garáží?
Ať je výluka kdekoliv a jezdí jí kdokoliv, vždycky je někdo z řidičů místní a někdo přespolní, kdo buď dojíždí a nebo bydlí v penzionu.
a ta krása-karosa na fotce je taky ve flotile? 😀 To je asi NAD za 810, co? Taková podobná liga…. aby si lidé moc nezvykali na komfort a nechtěli pak 810 nahradit novým busem 😀
Nebo nedej příroda novým vlakem, který je vlivem udržovaného malého rozsahu a dlouhé životnosti relativně mnohem dražší. 🙂
Co teprve, když si na náhradách zvyknou na klimu, NP vozy kam naloží kočárek i bez jeřábu. A pak jim zas přijede 810 .
Takže ten outsourcing jak nám tvrdili že je skvělá vychytávka, páč se můžete plně věnovat hlavní činnosti… Asi zas nebude taková bomba. Když jsem na přednášce řekl že je to dobrý jen na dost málo činností ve firmě byl jsem za zastaralyho tupce.
Tak ono to množství plánovaných výluk je až brutální… Až si říkám, že jim to tak trvalo…
Brutální je vlivem SŽ, ne dopravců. A až skončí, tak budou busy stát nebo konkurovat stávajícím dopravcům? Nebo ČD nahradí vlaky autobusy? Trvale?
Výluky byly, sou a budou. Nebo myslíš že SŽ teď mávnutím kouzelného proutku opraví a zmodernizuje všechny tratě a dvacet let se nebude nic dít?
Jakože v zimě budou ty nové autobusy stát? To asi není moc dobré.
když ono toto celé je dost složité. kdy je největší poptávka po busech? v zimě to asi nebude… leda že by jezdilo hodně skibusů..
Zima je ideální příležitost poslat autobusy na dílnu a dát je do pořádku, aby zvládly další sezónu 🙂
Docela drahá sranda u nového stroje. Ale určitě to mají vypočítané.
Na to nejsou v ČR peníze. Jsme zaostalý stát, co si hraje na vyspělý.
já neříkám, že to si to vymyslely ČDráhy. Ale chápu, že si pořídí svojí divizi, když je toho tolik. Hlavně by bylo fajn, kdyby to mělo nějakou úroveň, ne jak někdy, že vytáhnou busy někde z kopřiv, ale tady zase chápu, že když je mimořádnost, tak je hlavní, že to má kola a volant a s trochou štěstí i technickou 🙂 , ostatní není potřeba.. hlavně že to jede…
Až skončí, budou moci autobusy odepsat. V tom je přece ta výhoda oproti dlouhé životnosti takzvaně „morálně zastarávajících“ vlaků. Zdrojů materiálu a energie je přece nekonečně mnoho. 🙂
a jaká je „kilogramová životnost“ vlak/bus? víte to? sem s tím. to mě zajímá…
Dopravce takové velikosti který musí vše soutěžit opravdu jen těžce najde nějakého autobusového partnera.
Záleží na nastavení podmínek a na schopnosti získat tam kvalifikované zaměstnance. Druhá věc je, že na regionálním spojí, vám stačí dva autobusy a čtyři řidiči. U rychliků už potřebujete větší firmu a pak záleží jestli oslovíte všechny dopravce nebo jenom ty co jezdí standardně výluky.
Jak na kterém regionálním spoji a jak na kterém rychlíku.
To je pravda. U místních spojů kolikrát stačí i malej bus.
To těžko anezko. Pokud nejde o mimořádnost, CD si jen tak nemůžou ukázat toho oslovíme a na toho druhýho kašlem protože ho prostě nemáme rádi. Vypisuje se vyberko.
A do vyběrka se většinou dopravce actremi autobusy nehlásí.
Dva autobusy a čtyři řidiči? A ti budou dělat sedm dnů v týdnu? No někteří zaměstnavatelé by si to tak představovali…
Na některé spoje stačí přes den jeden autobus, ve špičkách dva.
Takže sedm dní v týdnu by dělali jen dva z těch čtyř řidičů? Jupí…
Já-a spolu se mnou celá parta montěrů-jsme tahle dělali normálně. Cca 8 dní jsme pracovali, pak jsme jeli na cca 7 dní domů.
Parta montérů nepodléhá předpisům pro řidiče busu. Šest dnů je max, pak týdenní odpočinek. A nevím jestli montéři mají délku směny taky patnáct hodin.
Jako neznám celkové účetnictví položky „ND“ pro tohoto jednoho dopravce, ale v tom celkovém objemu to zafinancuje dispečery, řidiče, odstavné plochy a ještě vlastní busy ? Tak to musí být čísílko teda.