České dráhy rozšířily počty parkovišť. Je jich už přes třicet, dalších 66 chystají

ČD Parking bývá oblíbený a využívaný pro příměstskou dopravu. Foto: České dráhyČD Parking bývá oblíbený a využívaný pro příměstskou dopravu. Foto: České dráhy

Přijet k nádraží autem a zaparkovat je v řadě měst od srpna jednodušší, než dosud. České dráhy od srpna výrazně

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Masinfira

To je hezké,jak se ČD chová ke svým zákazníkům. Ještě tak, kdyby se tak chovalo ke svým zaměstnancům. Protože v Plzni několik let bojujeme o to, aby nám zaměstnavatel zajistil parkování někde poblíž hlavního nádraží. Kolektivní smlouva ovšem hovoří, že zaměstnavatel zajistí parkování , pokud je to z provozních důvodů možné. Tu druhou část věty samozřejmě naše vedení nechce každý rok při vyjednávání o kolekt.smlouvě vypustit, takže nemáme kde zaparkovat. Všude kolem hlaváku rostou placené parkovací zóny jako houby po dešti a zaměstnavatele to nezajímá…

Pilswo

Nemůžete v Plzni parkovat tam u pošty?

poiuz

Dobrý den. Mám otázku trochu mimo mísu. Bude 2. návrh GVD na r. 2019? A jestli ano tak cca kdy?

noerf

Pokud by ČD převedly pozemky na SZDC zdarma, jak ostatně slibily pred x lety, mohlo by budovat parkoviště samotne SZDC na volnych plochách nebo soukromy investor (napriklad vyuziti bývalého provizorniho autobusoveho nadrazi v Českých Budejovicich, kdy by mohlo vzniknout cca 30 míst v dochazkove vzdalenosti 5 minut). Podobne se daji využít plochy napriklad ve Strakonicich.

železničář v důchodu

Nic proti tomu, jen si nejsem jistý, zda by pět minut pěší chůze (zejména třeba v dešti či sněhové vánici) stejně nebylo pro osádky „gumokolů“ příliš odpuzující představou.

marty-t2

Například v Sankt Pöltenu takto 5 minut chůze od nádraží funguje mnoho let jeden z největších P+R parkovacích domů v Dolním Rakousku… A to i přesto, že nedávno otevřeli i druhý P+R blíž centru a nádraží. Prostě poptávka pendlerů po kombinaci auto do St. Pöltenu + vlak do Vídně je velká…

aldik

Já četl, že rozšířily počty vrakovišť 😀

železničář v důchodu

Text působí spíše jako (bezplatné) „PR“ současného vedení ČD, realita je ovšem trochu jiná a ČD jsou jen její dílčí součástí, byť jsou presentovány jako „tahoun“ vývoje předmětné problematiky. Ve skutečnosti existuje v terénu různě velkých parkovišť nebo jen možností zaparkování u železničních stanic a zastávek (fungujících reálně jako „P+R“) mnohem, mnohem víc i ve vesnicích, ale nevznikla z iniciativy ČD (a jejich vedení) a neleží často ani na pozemcích dráhy, protože je nejspíše zřídily samy obce – namátkou mohu jmenovat třeba středočeskou Olovnici (nedávno nově upravena plocha u stanice) nebo prostor na komunikaci u zastávky Praha-Sedlec (kde se „neoficiálně“… Číst vice »

Pkiii

Pro srovnání: ve Strančicích, aby auta nestále naprosto všude, obec na vlastní náklady zřídila kolem nádraží několik parkovišť s celkovou kapacitou cca 140 míst – a ve všední dny jsou zcela zaplněná.

Bery

Mno, nevim jak kde, protoze neznam vsechny stanice a jejich okoli, ale treba v Ceske Trebove po dokonceni dopravniho terminalu maji pozdemni parkoviste, ktere je mesta a je normalne zpoplatnene. Kapacita je naddimenzovana, ale zasluhou CD je, ze na tech 10 vyhrazenych mist je sleva na parkovnem a jsou to mista hned u vstupu do podchodu, takze lze projit rovnou az na nastupiste. Nebo Pardubice, po vybudovani terminalu pred nadrazim mnoho parkovacich mist proste zmizelo a i pred tim uz to bylo zoufale. Nicmene CD maji pro zakazniky vyhrazeno 11 mist primo pred budovou a to 1. den zdarma k… Číst vice »

železničář v důchodu

Pokud ČD zajistí svým (platícím) cestujícím možnost parkovat bezplatně či se slevou na „cizích“ zpoplatňovaných parkovištích v blízkosti nádraží, pak je to skutečně služba „navíc“, kterou je třeba hodnotit kladně, i když zároveň přináší komplikaci v podobě nutnosti získání a vytištění „voucheru“. Je ale třeba zároveň bránit tomu, aby ČD tímto způsobem neblokovaly parkovací místa v prostorech, kde lze nyní parkovat bezplatně a bez dalších komplikací, protože ani v případě „ČD Parkingu“ stejně většinou zjevně nejde o parkoviště hlídaná.

jan

Konečně ty plochy nebudou ladem. A pochopili, že to může být jejich výhoda.

Marty-t2

Hmm, 5 nebo 7 nebo 10 míst… Trapné. Dokud to nebude o 2-3 řády výš (tj. stovky a tisíce míst) a bez nutnosti nějakého tisknutí, ale prostě zdarma nebo na jednoduchý parkovací automat, tak to budou taky lidi rádi používat – viz. P+R v Rakousku. Toto je typicky čecháčkovské – hele my máme P+R (na papíře nebo v kolonce excelu) taky !

(a doufat že nikoho rozdíl mezi 5 a 500 místy do očí netrkne…)

Milan

Aby nedocházelo ke zneužívání, musí být nějakým způsobem prokazatelné, že budou parkovat jen zákazníci ČD. Pokud někomu nevyhovují papírové lístečky, dovedu si představit, že vjezd by se otevíral např. načtením QR kódu nebo zadáním čísla jízdenky.

Marty-t2

Jenže ty parkovací stání nemá nabízet ve velkém dopravce – ČD nebo Regiojet to dělají jen ze zoufalosti nad neschopností lokální politiky – budování velkých P+R má být podle mne v kompetenci měst a krajů (příměstských oblastí) – např. pokud vybuduji 1000 míst P+R (zdarma nebo za symbolický poplatek) u nádraží třeba v Kuřimi, tak se to určitě projeví úlevou množství aut na příjezdech do Brna, stejně jako zaparkovaných aut po městě Brně… Kapka ke kapce… Stejně tak vlhký sen o VRT mezi Brnem a Prahou – kdyby na něm bylo aspoň uvažováno při výjezdu z měst u dálnice nádraží… Číst vice »

železničář v důchodu

Samozřejmě by to vše měla být především záležitost obcí a SŽDC …

železničář v důchodu

„Hmm, 5 nebo 7 nebo 10 míst… Trapné.“
Chtít situaci takto „zglajchšaltovat“ je nesmysl: na venkově často těch „5 nebo 7 nebo 10 míst“ pro lidi z mírně vzdálenějšího okolí většinou úplně stačí, protože venkované stále ještě nejsou tak zhýčkaní, aby neuměli na krátké vzdálenosti chodit pěšky a na ty trochu větší jezdit na kole – mnohem víc tam proto chybějí kryté „kolostavy“, které v minulosti bývaly často i na zastávkách v polích.

Petr.R

třeba v kroměříži jsem to navrhl na radnici a oni to projednávali z čd a ostatní města se toho chytly a tak to v malých městech není na popud čd, ale radnice. A něco tisknout za okno- u nás se tohle nenosí.
Ve Zlíně to je těžký, nebot tam je ZEMKOVO a ten nesnáší i nenávidí vlaky.

Petr.R

s

noerf

V Písku je cca 7 mist před budovou zdarma, v Českých Budějovicích se před vypravni budovou dalo zaparkovat zdarma, nyni tam staví autobusy MHD. Parkoviste na bývalých stanich MHD je v části na tri minuty a v casti placené na max. 30 minut. Takže na cestu vlakem nepoužitelné.
Naopak u většiny malych nádraží v jiznich Čechách lze zaparkovat zdarma bez problémů.

Michy

No tak Budějce jsou v dopravním směru svéráz. To ví každej kdo tu žije.

AAA

A to by tam chtěl žit každý!

raddie

Teda kromě mě!