České dráhy rozšířily aplikaci Můj vlak o možnost nákupu SMS jízdenek na MHD
Aplikace Můj vlak a objednání SMS jízdenky. Foto: České dráhy
Novinka má cestujícím ušetřit čas na shánění jízdenek v cílové destinaci.
Novinka má cestujícím ušetřit čas na shánění jízdenek v cílové destinaci.
To je úplně k ničemu. Dokud tohle bude probíhat přes sms, kde na tom bohatne dalších X firem a né přes platbu kartou za standardní nebo logicky i nižší ceny běžných jizdenek, neboť se ušetří náklady na výrobě, tak to nemá smysl.
Tak to je opravdu pokrok. Co tam dát radši prodej doplatků do jedničky, nebo třeba zařídit, aby ten jejich pitomý QR kód začal fungovat a nemusely se ukazovat jednotlivé jízdenky?
Za, minimálně, poslední 4 roky jsem s QR kódem nezaznamenal jediný problém, a to že ho přítelkyně využívá pravidelně.
Ale jinak souhlasím, že by třeba doplatek do první třídy byl fajn, ale na druhou stranu, to zas taková přítěž není, protože ho i ve vlaku zakoupíte bez přírážky.
Ten „pitomý“ QR kód mi funguje vždy – jediná výjimka byla srážka s blbkou v podobě vlakvedoucí, která vůbec netušila, která bije, o to více ale šikanovala lidi…
Měla by to být pro celou republiku, pak by to bylo dobré jinak pořád nějaké aplikace stahovat na nic.
Jizdenkyvlaku
Spíš bych šel cestou zakomponování IDS do aplikace Můj vlak. Prvním takovým systémem je IDS JMK, tam je možné si zakoupit přes aplikaci Můj vlak jízdenku na MHD už nyní.
Bohužel není, jízdenka JMK zakoupená v aplikaci mujvlak bohužel plati jen na vlaky ČD, což je v integrovaném sytému dost velký faul.
No orotože ostatni dopravci nemaji čtečky QR kódu. Což neni ovšem chyba ČD .
Čí je to chyba není podstatné, výsledek je, že to nefunguje.
Jestli ostatní dopravci mají čtečky čárových kódů, má aplikace zobrazovat ten. Jestli mají čtečky písmen (nebo to revizor čte „očima“) tak mobil může zobrazit i text.
Mimochodem pochybuju o tom, že by chyběl kus nízkoúrovňového hardware, když v PIDu má čtečku QR i NFC každý bus, spíše chybí nějaká dohoda nebo spojení mezi dopravci.
Není to náhodou úloha koordinatora?
Přemýšlí kolik let už tohle dělá IDOS. 5?
Ano dobře něco ČD dělá,ale trochu pozdě SMS jízdenky jsou již trochu na ústupu.A je dobré ,že si jí koupím přes drážní aplikaci ,ale pořád třeba v Praze mě neplatí ve vlaku.POPka to prostě nenačte .Mě je to šumák já mám sítovku SJT a ve městech kde potřebuji mám v mobilu čísla na SMS jízdenky.Ale já tím chci říci ,zase všechno pozdě ,ta společnost je jako když se rozejde dinosaurus a zjistil ,že vyhynul
Přesněji řečeno, v Praze platí SMS jízdenka jenom v MHD (metro, tramvaj, busy jen vnitro 100-299).
V tom pripade mame koleje plne dinosauru
Offtopic: Nevím proč naše ministerstvo dopravy už dávno nepřišlo s obdobou SwissPassu (jak v karetní, tak mobilní verzi). Namísto toho si každé město/kraj/dopravce vyvíjí svoje karty, přitom vlastně všichni chtějí dosáhnout toho stejného.
Tak k tomu smeruje SJT ktorý sa výhľadovo má rozšíriť aj o regiobusy a MHDčky.
Nakupuji asi dvakrát do měsíce MHD jízdenky v Brně přes aplikaci DPMB. Jestli to půjde i přes Můj vlak, tak za mne palec hore 🙂
Příjemná nová funkce. Jen tak dál. Ještě lepší by bylo, kdyby si velká města navzájem uznávali své lítačky. Myslím, že by to hodně lidem ulehčilo život a ušetřilo nějakou tu korunu.
Praha bude první, kdo bude proti.
Kdežto Brno bude nadšeně jásat, že od návštěvníků z Prahy nebo Ostravy nedostane za jízdenku ani korunu. No možné to je.
A nebylo by jeste lepší, kdyby jim ta lítačka platila rovnou i ve vlaku mezi těmi městy? Nebo dokonce v libovolném vlaku, možná by se na ni mohlo i lítat?
Já očekávám, že různé IDS/MHD časem začnou uznávat i SJT.
Tak to by bylo ideální. Jedna lítačka pro celou ČR. Ještě lepší by byla nějaká eurolítačka, která by platila v celé Evropě. Myslím, že by něco takového pomohlo jak turistickému ruchu, tak i větší atraktivitě MHD. Myslím, že by nebyl problém navázat na lístek na vlak či letenku nějakou tu lítačku, jak v papírové, tak i elektronické podobě.
Myslím, že toto je mnohem lepší podpora MHD jak zavádění různých zón, zákazy atd.
Je to síce lepšie ako nič, ale bolo by podstatne lepšie keby sa tie mestské lístky dali kúpiť priamo v aplikácií, ako je to napr. u ÖBB. Dúfam že sa nejaký pilot v aspoň jednom väčšom meste podarí čo najskôr 🙂
Aplikace „Muj Vlak“ je ve skutečnosti velmi dobrá ve srovnání s jinými evropskými vlakovými společnostmi. Pouze tato aplikace pro integrovaný provoz prostřednictvím SMS je nesmysl.
Především mi tato funkce není k ničemu, protože nemám české mobilní připojení.
S aplikací DB „DB-Navigator“ mohu prostřednictvím této aplikace snadno zakoupit a zakoupit mnoho přepravních asociací.
To by také dávalo smysl pro CD aplikaci.
Počkat, vždyť se od SMS jízdenek pomalu ale jistě upouští. Integrované systémy mají své aplikace, kde lze jízdenky zakoupit. Takže SMS jízdenky pomalu ale jistě přestávají mít význam. Jako první pak v těch největších systémech jako PID, IDSJMK, ODIS, DUK apod.
No tak to moje nadšení rychle vyprchalo. Kdyby to fungovalo správně (ne přes SMS), byl by to v Česku průlom.
Třeba v Praze je použití SMS jízdenek značně omezené. Neplatí například ve vlaku, což u jízdenky koupené v aplikaci Můj vlak trochu zarazí
Tak povinný to nebude, může se to hodit, když člověk pojede do některého z těch měst výjimečně – to mu asi bude jedno, že zaplatí pár korun navíc za SMS jízdenku a bude rád, že si kvůli jedný návštěvě nemusí instalovat další aplikaci. Pokud někam bude jezdit pravidelně, nainstaluje si tu místní aplikaci.
Tak samozřejmě, že je to lepší než „drátem do oka“, ale kdyby mi někdo řekl, že se pracuje na integraci prodejních kanálů po vzoru jiných zemí, tak budu ještě raději.
Ano, stejně tak neplatí v příměstských busech, i když tím jedu jen po Praze. Některé celkem důležité městské části jsou obslouženy prokladem městských a příměstských autobusů (Řeporyje, Zbraslav), některé okrajové jen těmi příměstskými (Újezd).
Kromě uvedeného je funkce k nákupu sms jízdenek už léta v aplikaci IDOS, kterou každý cestovatel stejně má nainstalovanou, jako univerzální nástroj pro vyhledávání spojení, na rozdíl od jednoúčelového čd můjvlak.
V době kdy většina měst má na MHD a příměsto mobilní aplikaci, odkazovat na dražší sms z jiné aplikace je tedy hodně zvláštní počin.
Kdybych cestoval do různých koutů republiky, tak ocením, že nepotřebuji hromadu aplikací, ale stačí mi jedna.
Ale vy tú hromadu aplikácií potrebujete stále. Aplikácia ČD (zatiaľ) nebude nič vydávať, len za vás pošle SMSku. Ak chcete využiť spravidla výrazne výhodnejšie cestovné v aplikácií, naďalej potrebujete aplikáciu daného IDS.
Tak ideální by samozřejmě bylo, kdyby byla aplikace pouze jedna na.všechno a nebo kdyby aplikace vzájemně propojili a prodávali široké spektrum různých jízdenek a tarifů. To by byl skutečně prozákaznický přístup k popularizaci a přívětivosti VHD v konkurenci s IAD. Jenže on si v dopravě i přes tlak na úplnou a skutečnou integraci veřejné dopravy,, bohužel stále dál hraje každý na svém písečku a kope okolo sebe. Nicméně odkazovat z mobilní aplikace na zastaralou víceméně umírající technologii sms jízdenek, které jsou nejenže dražší, ale třeba v Praze platí jenom v některých spojích je prostě divné. Můj vlak například umí již… Číst vice »
Nejlepší aplikace = žádná aplikace = nákup jízdenky přímo kartou ve všech vozidlech.
A jaké jízdenky, když jsme teď ve stavu kdy v jednom vozidle platí až 5 různých tarifů?
Jde o jizdenky MHD. 98 ze 100 dospelych pasazeru ma ucet v bance a k tomu kartu. Takze vysednu z vlaku, jdu na MHD a nemusim resit nejake SMS jizdenky, zjistovat cislo, nebo hledat trafiku na papirovy listek. Proste pipnu kartou ve vozidle… Jako prilezitostny cestujici neresim cenu. Stali cestujici to maji zase poresene po svem, co nejvyhodneji a ti zase neresi nakup individualni jizdneky….
U vlaku kterým cestuje několik tisíc lidí by to byla celkem legrace, kdyby si všichni kupovali jízdenku až po nástupu do vlaku, jedině že by byl ten terminál u každé sedačky. 🙂
Myslím MHD.
Vlaky jsou právě třeba v Praze, ale i jinde dávno integrovanou součástí MHD.
To je sice hezké, ale SMS jízdenka v nich neplatí…
Dota pro znalce. Slo by takto koupit jizdenky pro rychliky pres MuN v systemech ids jmk, oredo, pid? Mam na mysli s prekryvem zon.
Rychliky praha-brno.. pardon.
No PID a IREDO se zatím nepřekrývají…mezi Přeloučí a Kolínem je vzduch.
Detail vzduch není mezi Přeloučí a Kolínem, ale Týncem nad Labem (poslední stanice IREDO) a Kolínem.
Zajímavé, já z Týnce jezdil na tarif PID 🙂
V Týnci ale nestaví ony zmiňované rychlíky…
Tak Týnec je zatím poslední stanice IREDO, ale je v plánu rozšíření až po Kolín.
PiD, VYDIS a JMK se ptrs Vysočinu překrývají ale pěkně.
On chtěl ale přes Třebovou.
VYDIS asi těžko 😉
Bylo patrně myšleno VDV…
Ale SMS jízdenka platí jen v Praze, takže smůla.
SMS jízdenka v platí v Praze platí ale jen někde, má to si milion výjimek….
IREDO nemá žádný online prodej.
Moc pěkná práce, nebude potřeba hledat, v jakém formátu se v konkrétním městě musí SMS poslat. Ještě mnohem lepší by ale bylo, kdyby aplikace negenerovala SMS, ale jízdenka na MHD se kupovala přímo v aplikaci.
Tak moje zkušenost zatím byla, že formát SMS byl někde na označníku zastávky, to je takový ten sloupek s jízdními řády.
To ano, ale vždycky je to nějaký řetězec znaků a telefonní číslo, které člověk musí hledat a pak opisovat. Stačí jedna chyba a buď nekoupím nic, nebo si zaplatím úplně jinou jízdenku, případně jízdenku v jiném městě. A právě tohle riziko chyby aplikace zcela odstraní.
Na kterém sloupku to najdu u metra na hlavním nádraží?
Nahoře u budek DPP.
Největší paradox, co se mi stal v Praze na nějaké zastávce byl, že po hledání tvaru SMS (sloupy, jízdní řád, přístřešek) jsem ho objevil až na přijíždějící tramvaji, což je trochu pozdě…
Vzhledem k tomu, že jde jenom o to vygenerovat QR kód, tak by to snad nebyl až takový problém. Bylo by super, kdyby prodávali jízdenky IDS, aspoň tam kde na TR10 jezdit nelze.
To je splněno v IDS JMK, který Můj vlak umí (bohužel tyto jízdenky jsou nepřestupní mimo vlaky ČD)T.arif ZLK bohužel ne. Víte ještě i nějakém tarifu, kde není co koupit? (Kromě SJT)
Tak IDS JMK lze koupit v aplikaci Můj vlak.
vygenerovat QR kód problém není. Problém je v tom, že ho také třeba revorské zařízení musí umět přečít. A to jde jaksi mimo ČD.