České dráhy rozšíří letní jízdenky i na skupiny, začnou platit už od června
Cyklisté u vlaku, ilustrační foto. Autor: České dráhy
Dopravce čeká letos vyšší poptávku kvůli odsunu plánů na dovolenou v zahraničí.
Dopravce čeká letos vyšší poptávku kvůli odsunu plánů na dovolenou v zahraničí.
At koukám jak koukám navidím nikde nevidím Plzeňský kraj,..tam to neplatí?
Tři kraje nedovolují prodávat vnitrokrajské jízdenky za tarif dopravce. Plzeňský je jeden z nich. Použijte síťovou jízdenku příslušného IDS.
Hmm…ještě že budu přes léto doma… 😀
kraje nedovoluji,..no to je tedy vzpupnost. Kde berou tu drzost toto dělat?
Jihomoravský, Ústecký, Plzeňský, Praha.
Nemáte úplně pravdu, v plzeňském kraji lze koupit jízdenku ČD pro vnitrokrajský Os/Sp přes Můj vlak, nebo e-shop ČD.
V Plzeňském kraji platí celodenní krajská jízdenka IDPK na všechny druhy dopravy za 180 Kč (skupinová za 350).
https://www.idpk.cz/cz/turista-v-plzenskem-kraji/
Zbytečný článek. Stačilo napsat: platnost tzv. skupinové víkendové jízdenky ČD rozšiřují od června do srpna i na pracovní dny.
Jaký má smysl prodávat síťovou jízdenku ČD pro Liberecký kraj? 🙂
To nevím…zeptejte se Jeho Moudrosti Půty I. 😀
Půta zakazuje ČD jezdit na vlastní triko?
Vyrazím si courákem ze Staré Paky až do Nového Města pod Smrkem. Přejdu hory do Harrachova a hurá domů. Asi. Protože cestou zpátky může jet půlku trasy s Arrivou přes Brod nebo se vrátit z Tanvaldu až do Liberce, abych nemusel tím německým šrotem. Aspoň to pořádně projezdím. 😀
Courák z Paky je Arriva.
Take aby rozsirili prepravni kapacity, minule leto mi zustavalo na Melniku u kazdeho R Strekov na perone nekolik desitek cyklistu, neb byli odmitnuti z duvodu totalni preplnenosti vlaku ( 3 vagonku).. Nic prijemneho pak poslouchat ty nadavky..
Několik desítek cyklistů spolehlivě „zazdí“ vlak už jen nakládkou velocipedů, zvláště ve variantě „úschova během přepravy“. Onehdy v Jindřichově Hradci tak zpoždění odjezdu zvýšili z nějakých 5 až 10 na krásných 20 minut. Při přetrvávajících jednokolejkách i na hlavních tazích nic moc, se započtením přípojných vazeb… O něco lepší je to s nízkou podlahou, když je dost místa (ne na úkor sezení). Snad to bude postupně řešeno.
S těmi kolaři je to pravda. Když někdy vidím kolik jich je, jak to někdy line vykládají a nakládají svoje kola, tak rostu….zvlášť když mám někde prestup a pár minut na nej:-(
V drtivé většině případů je to, kde a kdy bude chtít jet hodně lidí s koly, relativně snadno předvídatelný. Takže chybu bych hledal zejména mezi dopravcem a objednatelem, kteří inzerují služby, které nejsou schopni zajistit, pokud se je rozhodne využít víc než pár jednotlivců.
vždy je inzerováno že služba je možná pouze do vyčerpání volné kapacity, ne?
Jo, tenhle alibismus samozřejmě používaj. Nasazování naprosto neadekvátních vozidel na spoje, kde se dá očekávat daleko vyšší zájem to neomlouvá. A od používání těch služeb spolehlivě odrazuje. A pak čteme nářky nad tím, že lidi radši jezdí na výlety autem a vlaky zejou prázdnotou a jsou na zrušení…
Omluvila by je povinna místenka 😀
A kapacita je vyčerpaná, průvodčí zakáže nástup dalším?
Jojo, udělali si železnici, napsali do jízdního řádu, že vozej i kola a oni jim tím lidi chtěli jezdit. Někteří dokonce (považte!) s kolama…
Zrovna možnost přepravy kol je v mnoha oblastech jedna z mála výhod železnice oproti autobusu. Ale musí to být spolehlivé a jednoduché. Pokud to železnice zvládne zajistit (odpovídající vozidla) a zorganizovat, může jí to pomoct zachránit některé tratě. Pokud k lidem s koly bude přistupovat jako k někomu, kdo ji vlastně obtěžuje tím, že chce využít nabízenou službu, hodně štěstí při obhajování zachování dopravy na málo vytížených úsecích nebo dokonce investic do železnice.
No tak se část Bdtaxů odebere do šrotu, a u těch ostatních se odmontují háky na kola a přeznačí se to na kočárky…
a kafíčko a dortík za 10 korun by nenabídli? to by taky mohlo zachránit některé tratě…
No tak se připojí jeden Falls…
….na označení pro cestující „substrát“ už pomalu začínám být alergický.
Copak na lidi, ale na ty jejich kola by se hodil ten Falls… 😀
No a co na jižní Moravě? Tam ta jízdenka neplatí? Asi ne.
Celostátní verze jízdenky platí ve všech krajích bez omezení. Viz http://www.cd.cz/leto
V JM jsou výhodnější jízdenky IDS (od 100 Kč/24 hodin), stejně jako v PL kraji (od 130 Kč/24 hod). Na tyto ceny se ČD ani v době, kdy prodávaly doklady pro tyto kraje, nedostaly.
No…tak berte dokud je co… 😀
v JMK stojí 24h jízdenka na celý kraj už spoustu let 200 kč (resp. 150kč pro majitele šalinkarty), takže nemá smysl si nalhávat, že se jednalo o něco supervýhodného oproti tarifu ČD.
Dříve jsem podobné nabídky rád a často využíval, s nástupem nových dopravců (třeba u nás GW Train) už bohužel jsou pro mne výhodné jen zřídkakdy.
Obecně mám pocit, že noví dopravci v regionech sice přinesii mírné zlevnění pro kraje, ale zdražení pro velkou část cestujících.
Vzhledem k tomu, že například v jižních Čechách jezdí GWTR za tarif v úrovni 75 % tarifu ČD, tak je to pro mě výhodnější.
Hmm. Nejsmutnější na tom je, že ten 25% rozdíl je režie u ČD…
Výhodnější je to tehdy, pokud jedete jen s jedním dopravcem a i to jen tehdy, pokud jste třeba neměl IN 25, což se mnohým lidem vyplatí.
GW Train ze začátku mělo aspoň výhodnou síťovou roční jízdenku, ale velmi rychle ji zrušilo. Ono si to totiž lidé kupovali…
Režijkáři přece jen nejsou velká část cestujících.
Což asi nebude tento případ, když využíval těchto nabídek.
Režijkářů samozřejmě ubývá, režijka se asi nevyplatí i mnohým zaměstnancům. Ale o tom jsem nepsal. Psal jsem o tom, že díky kombinaci různých dopravců při delší cestě to znamená ve výsledku výrazné zvýšení jízdného.
V celku určitě ne výrazné. Těch časovek je samozřejmě škoda ale zase jednotlivky bývají u nových dopravců levnější
Já mám v plánu Jízdenku na léto letos využít, jen to je víc práce s plánováním 🙁
V Moravskoslezském kraji je výhodnější celodenní ODISka za 200, za stejných podmínek. Když se přikoupí celodenní jízdenka ČD pro kolo, je cena 299. Na celodenní cestování s využitím vlaku ideální
Jenže ta skupinová / regionální jízdenka platí jen u ČD nikoli u jiných dopravců ….
Takže ti z nenažraných a marnotratných krajů mají smolíka…
Nápadně podobné skupinové víkendové jízdence.
Takže je to vlastně jako Skupinová víkendová jízdenka, která v létě platí i v pracovní dny? Nebo je tam nějaký další rozdíl?
Ceny stejné, aspoň namátkově (Liberecký kraj) ČD odkazují na doslova tutéž mapku oblasti platnosti…. nenašel jsem rozdíl.
Já taky ne. Tak přemýšlím, proč to v článku popisují tak složitě a porovnávají s jinými nabídkami, místo aby jednou větou napsali že je to vlastně Skupinová víkendová jízdenka (kterou už řada cestujících zná a jako bývalé SONE+ už je tady skoro 20 let) bez omezení data.
A nevíte, zdali půjdou koupit tak tako víkendovou za 300 ČD bodů?
Úpřímě řečeno, ta jízdenka je k ničemu, když člověk stráví analýzou, jestli se to vůbec vyplatí, přinejmenším 30 minut počítáním a plánovaním.
Není potřeba nic složitě počítat. Stačí zadat na eshopu trasu a pokud to vyjde výhodněji, tak to eshop sám nabídne stejně jako tomu je u standardní Skupinové víkendové jízdenky.
To platí pro jednu cestu, maximálně zpáteční jízdenku.
Ale pokud chci popojíždění (během týdne navštívit víc měst), tak e-shop prodá hodně jednotlivých jízdenek.
Takže když do košíku vložím 6 cest vlakem s pětičlennou rodinou, tak mi to nabídne buď 6 cen nebo tuto jízdenku podle toho co je lepší? Asi těžko.
Tak jako jo, ale zase s jakou přesností to potřebuju vědět? Jestli se to hodně vyplatí nebo hodně nevyplatí, není zase tak složité zjistit. A pokud jedu s celou rodinou vlakem na celodenní výlet, stokoruna už mě asi moc nevytrhne. Jak přesně přepočtu na peníze tu možnost měnit za běhu plán cesty, podle toho jak se třeba mění počasí nebo přání cestujících se někde víc zdržet? Když si vezmu že řada těch krajů se různě překrývá s nějakými oblastními IDS, kde také existují také nějaké skupinové síťové jízdenky (platné i na neČD vlaky), tak to vlastně ani analyzovat reálně nejde.
Jenom s přesností, kdy IDS propaguje svou akční jízdenku a e-shop ČD nabídne něco dražšího.