České dráhy revitalizují další „koženky“, úpravou prochází padesát vagónů

Vůz Bdt po revitalizaci. Foto: České dráhyVůz Bdt po revitalizaci. Foto: České dráhy

České dráhy se vlastní silou pustily do dalších úprav vozů z osmdesátých a začátku devadesátých let. Po nedávno představené modernizaci

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

Znouzecnost. Přečalounění sedaček v Žigulíku nepovažuju za nutné oznamovat v novinách. Ikdyž Bdt je vlastně taková Mková Škoda 120.

liberal shark

Hnus !

Laik

Hrůza.

jirka

tak tudy soudruzi tedy NE, tohle mělo jít rovnou do kovošrotu, kdy už vedení čd pochopí že máme rok 2019 a ne rok 1970

Skinheads & Punks united

Co vedení ČD nadělá s tím, co si zákazník objedná? No dají mu to..

Rainy55

Jak dlouho vydrží chladit? To jsem se nikde nedočetl…?

Medvěd

Dozorčí rada s ředitelem aby v tom měla přes léto jezdit 24 denně, aby už konečně koupili pořádné vagony.

Martin V.

Podle mě tyhle staré „koženky“ (i po přečalounění) mají tři zásadní vady pro které se nehodí do dnešního provozu: – dveře bez centrálního zavírání (pro někoho i s obtížným otvíráním, pokud jsou to „zalamovací s kličkou“) – tzv. „gravitační WC“, což je eufemismus ČD pro pojízdnou latrínu – litinové brzdové špalíky, které způsobují nadměrný hluk (i ve chvíli, kdy vlak zrovna nebrzdí) Absence klimatizace je problém jen po část roku, v závislosti na počasí, to by se snad dalo přežít. Různé zásuvky na dobíjení a wifi jsou šikovná věc, ale podle mě jenom nadstavba. Z toho mi vychází jako perspektivní… Číst vice »

Jarek

Doplní i pneumatické zavírání dveří do Bdt? Jeho absence dost prodlužuje pobyty a dělá z vlakového doprovodu dveřníky…

Vlastimil Kocurek

Ježíšmarja, toto ať vůbec nedělají, ty vozy i po rekonstrukci mají řadu závad, špatně topí, celé se třesou, to mi dokonale pokazilo náladu.
Není nic horšího než rekonstruovat 50 let straré vagóny a nikdo jiný to v Evropě nedělá. FUJ.
Bože, za co nás trestáš ??????

a8n

Žádný nemá víc než 33 let.

Martin V.

Tady je podstatné spíš morální stáří než fyzické.

David

ČD už fakt melou z posledního když v jednom měsíci představí rekonstrukce 2 řad vozů a každá má zase jiný potah sedaček. Opět musím konstatovat: tohle je vážně cirkus na kolečkách.

Vlastimil Kocurek

Mělo by se to zprivatizovat, na co potřebujeme tento státní, nikým neřízený moloch. caRGO JE TAKÉ PRIVATIZOVANÉ, NEBO NE??

Apollo17

Cargo není zprivatizovanē.

Dalibor

no zprivatizované oficiálně není, zatím se ždímají penězovody, dokud něco je schopno téci.

Tomáš Záruba

Já bych byl v tomto smířlivý. Na nějaké posilové výkony na dožití se to dá ještě chvíli vydržet. Posledních mnoho let holt musely ČD vybřednout ze situace „musíme co nejdřív aspoň nějak vylepšit ten totální hnus po ČSD“, takže bylo nezbytné udělat i za cenu velkých kompromisů skutečně masovou akci. Jestli tohle ještě 1-2 roky potrvá, co se dá dělat. Ale důležité bude, aby se plynule přešlo do módu „tak teď už obnovujeme třeba pomaleji, ale zásadně novostavbami“. Pak se poměrně rychle dostane významnější dálkovka na dobrou, zbytek aspoň na solidní úroveň. No a i v té regionálce se podle… Číst vice »

AAA

bude možné sanaci vnitřního dluhu po ČSD prohlásit kolem roku 2030 za dokončenou

….a to pouhých 41 po revoluci….

AAA

41 let

Jan Soukup

Tomáši, naprosto s Vámi souhlasím. Vždy mě fascinuje, když jsme tady za komančů čtyřicet let mimo jiné i v infrastruktuře stáli na místě a leckdy jsme šli dokonce i zpátky /viz například osmdesáté roky a srovnání našich Béček a rakouských Bmz/, čím by jsme si zasloužili to, abychom tento deficit za pár let dohnali. Když se budeme bavit jen o železnici, to srovnání naší železnice s těmi nejvyspělejšími v roce 48 a 89 je až tragické. Možná by jsme mohli požádat ty nejvyspělejší státy, se kterými jsme se tehdy mohli rovnat, aby na nás těch čtyřicet let počkali, že je… Číst vice »

Dalibor

Plně s vámi souhlasím. Dodám, že často mám pocit, že se „velké snažení a intenzita“ věnuje marginalitám (věčné hádky nad okny – otvírat/neotvírat, otvírat-li poté jak – odsouvat vysouvat vyklápět… Wifi newifi atp.) a často ty důležité a významné práce jsou tak nějak upozaďovány a málo publikovány. Mám jednu malou připomínku. Bychom, byste, by… nikoliv by jste, by jsme. Tento divnotvar se nějak prudce rozmáhá.

Jan Soukup

Dalibore, máte pravdu, ten patvar je tam nedopatřením.

Ondřej

co je „VR“ jednotka? (To jsem nikdy neslyšel)

Ondřej

jo vysokorychlostních jednotek… ah

Jiří Kocurek

Jestli dobře chápu článek, tak to má jít na kmenové soupravy a ne na posilové soupravy. Natož jako pouhé posilové vozy. Není nad čím jásat, tohle je jen taková lepší údržba.

Víťa

Na těch Sp do Kutné Hory to je „super“, když do Českého Brodu máte s tím, kdo sedí proti vám, o sebe opřená kolena 🙁 Ten vlak má jen dvě výhody – dobře mi navazuje na konec pracovní doby a staví v Kolíně na zastávce, ale cesta vždycky příšerná…

Dneska jsem si zrovna říkal, koho napadlo u vozů Bee272 dát jen malá výklopná okna a nedat tam klimatizaci. Uspořádáním vcelku pohodlný vůz, v létě ale v ceně jízdenky i sauna

Tronda

Budou mít tyto vozy klimatizaci a vakuové WC?

Jarek

Podle počtu mínusů jste doufám pochopil, že otázku kladete ve špatné diskusi. :)))

Skinheads & Punks united

Jaké středočeské Sp mají jezdit Bdmtee pouze s revitalizací?

Lektor

Hradec-Pardubice? jako místo Panterů?

Lektor

Tam jezdí jen panteři, krom nočních spojů na kterých jezdí regionovy.

Tom Atom

Jezdí tam výhradně panteři, až na posilový vlak kolem osmé ráno…

HonzaEM

Jedny z posledních normálních koženek. Holt musíme doufat, že ta móda zaprášených, propocených a prošoupaných blešáků plných vlasů skončí a zase se to bude předělávat na koženku.

Jan Soukup

Mám takové tušení HonzoEM, že hodnocení Vašeho vzkazu ukáže, jaké asi procento cestujících si něco takového přeje. Obdivuji ale Vaši sebejistotu, mluvit za nás za všechny 🙂

Vlastimil Kocurek

Pro Honzu bude v každém vlaku zajištěna jedna koženka, ………

BoH

Promiňte, ale toto mi právě přijde, že prošoupanost a propocenost je problém koženky. Ještě teď si vzpomínám, jak jsem jezdíval koženkou a létě jsem se k ní lepil a nebyl jsem zjevně sám, protože už tím byla pěkně vlnitá. Navíc občas mě nějaké to pérko píchalo do zadnice. Sice nadávám, že stále existují „béčka“, ale díky alespoň za to, že už ne v kožence (tedy téměř) 🙂

Dalibor

to se dá snadno napravit jedním igelitovým prostěradlem, Před usednutím rozviňte na sedadlo, udesněte a příjemné přilepení a zapaření vinšuji!!!

Petr

Když už nic, tak aspoň wifi tam dat mohli…

jal

To není nic nového, podobně bylo upraveno už víc vozů.

Vochec

To je vidět kam CD směřují žádné nové vozy natřeme dáme sedačku a jede jse dal smlouvy už máme.

Flinta

To myslí vážně, že vymění skla v oknech, potah na sedačkách a natřou hajzlík modrou barvou a říkají tomu honosně revitalizace. Vlastně jsem zapoměl ještě na záclonky na oknech, ty to posouvají o level výš.
Nezlobte se na mě, ale to dělají z cestujících (_._). Ta větší revitalizace honeckerů se mi líbí, tak by to mělo vypadat, ale proč tam není proboha doplněna klimatizace. Je to vůbec možné? V roce 2019? Bohužel je, přes Kutnou Horu totiž nejezdí žádný nenárodní dopravce.

Martin

Prozoze kraje klimatizaci nechteji. Nehlede na to ze klimatizace muze spusobyt komplikace j vahou vozu a potreby Mg brzdy nebo snizeni rychlosti

HonzaEM

Jděte s klimatizací do (_._)!

BoH

Co konkrétně máte proti klimatizaci?

Josef22

Důvod?
Snad ten důvod nebude nastydnutí, jak většina lidí říká, protože to je snad největší blbost, co existuje. Pokud je klima nastavená normálně a není uvnitř o 15-20 stupňů méně, tak je to v pořádku.

železničář v důchodu

Jenže klimatizace musí skutečně spolehlivě fungovat (což v ČR není ani zdaleka jisté), jinak je „klimatizovaný“ vůz (a to bez ohledu na to, kdo je jeho vlastníkem) horší než ten s běžně otevíratelnými okny – a v současných vedrech je vůz s poruchou klimatizace prakticky nepoužitelný – takže se nelze divit, když někdo, kdo má bohaté zkušenosti s nespolehlivými klimatizacemi, jejich osazování logicky nepožaduje a raději trvá na zachování (navíc výrazně levnějšího) pouhého přirozeného větrání + klasického vytápění.

Jackub

Porucha není běžný a už vůbec ne žádoucí stav. To je problém údržby. Ale nelze na ni rezignovat jen proto, že ji ČD neumějí/nechtějí dělat. Otevřená okna jsou zdrojem hluku (obzvlášť při průjezdu kolem protihlukové zdi) a prachu a ve vyšších rychlostech nepříjemného průvanu. Jak to, že mně se v autě klimatizace ještě nikdy neporouchala? Jak to, že spolehlivě funguje v letadlech, obchodech, kinech, atd.? Tam všude byste ji taky nejradši zrušil?

Gogo

V budovách nejste až tak limitován omezeným prostorem, v letadlech je to spíš o vyrovnání tlaku a vzhledem k venkovním teplotám o ohřevu vzduchu, a až do dvacet let starého auta dáte klimatizaci která bude běhat cca 16 -20 hodin denně tak chci vidět tu spolehlivost.

Jackub

Váš argument o budovách nechápu (jako že se do starých vozů moderní klimatizace nevejde?), v letadlech (i těch 20 let starých) klimatizace funguje a musí fungovat a co se aut týče – proč argumentujete stářím? Diskuse je o tom, že vy tvrdíte, že lepší je klimatizaci nemít, protože je často porouchaná. A já tvrdím, že to není daná vlastnost, ale je to jen a pouze šlendrián a neúdržba. S takovou bychom mohli dodnes jezdit párou, protože troleje padají…

Gogo

Ono to není jen o klimatizaci, u starších vozů mnohde buď chybí nebo je slabé CZE, takže dosazení klimatizace znamená často velkou rekonstrukcí kabelů, dosazení výkonného CZE což je finančně někde jinde, a když to dopravce započítá do ceny za km tak se kraje cuknou že je to drahé. Ono chtít Mercedes za cenu fabie holt nejde.
Nutno si taky uvědomit že ta klimatizace musí vydržet, s patřičnou údržbou, cca 20 let což vyžaduje kvalitnější provedení než do osobního auta jehož plánovaná životnost je cca 6 let.

AAA

osobního auta jehož plánovaná životnost je cca 6 let

… a na to jste přisel kde? průměrný věk aut v česku je 15 let

Gogo

Něco jiného je plánovaná životnost auta a skutečnost v Česku. Nebojte ty šílené třívalce stejně víc nevydrží.

Dalibor

klííd, mám čtyřválec s nájezdem 574.000km a furt jezdía klimuje.

Dušan

Pokud tam chcete dát klimu, tak především musíte vyměnit centrální zdroj el. energie, protože na klimu potřebujete výkon zdroje min. 50 kW, kdežto vozy bez klimy mají CZE na 4,5 kW -to za prvé. Pak tam musíte zasáhnout do konstrukce vozu, udělat výdechy klimy, instalovat asynchronní ventilátory atd. atd. což znamená, že ta rekonstrukce vyjde na cirka 15-17 mil. Kč na vůz. A jak dlouho budou ty vozy jezdit ? Tipuji max. 10 let, možná méně a to se klima nevyplatí. To je celé…

Jackub

Obávám se, že budou jezdit „dočasně“, což znamená alespoň 20 let. Vždyť jak dlouho už měly být B a odvozené řady zcela mimo provoz? A v dnešní době, marná sláva, je klimatizace nejen standard (ano, VHD soupeří s IAD, tak prostě musíte nabídnout cestujícím alespoň srovnatelný komfort, jako mají ve svých autech), ale i nutnost (viz loňské i letošní léto). V letošním červnu šlo ve vozech bez klimatizace a alespoň možnosti pořádně otevřít okna (typicky Bdmtee, řada 810 a její vleky) doslova o zdraví!

Apollo17

No ještě to celé není.Dosazením toho 10×výkonnějšího CZE a klimatizace stoupne hmotnost vozu a musí se posílit brzdový systém .To budou další miliony.

Dalibor

no mám 16 let starý auto a naběhala dobrých 574.000 km. zatím furt jede!!!

Patrik

Nefungující klimatizace je peklo. Ale v době horka na vytížených spojích nedostačují ani ty fungující a člověk si někdy připadá jako na návštěvě pavilonu opic v ZOO.

Gogo

Záleží co si představujete pod pojmem funkční klimatizace, pokud je venku 36 ve stínu tak ve vagónu má být 31 a ne 21 jak si mnoho lidí myslí.

Dalibor

nikolivěk. Čísla jsou dogmata. Každý má nastevený práh jinde, obecně v současných vedrech se jeví pro většinu budov optimální teplota mezi 24 až 27°C. 31°C již je velmi nekomfortní teplota, která v kombinaci s velkými okny povede k intenzivnímu pcení cestujících a pocitu vadní klimatizace. Chladit vlak na 21°C je opět mimo komfortní teplotu, tuto již většina cestujících bude vnímat jako zimu. Na toto téma je zpracováno slušné kvantum metodik obecně používaných a funkčních…

AAA

Uzavřené WC je taky ve srovnání s dírou na koleje provozně dražší a ne vždy spolehlivě funguje. Přesto se dneska u nových smluv vesměs požaduje.

Patrik

Myslím, že ty vozy jsou pro důstojné dosloužení a s větší modernizací se u nich nepočítá. Přijde mi to rozumné. Něco se modernizuje, něco se revitalizuje a první liga se kupuje nová….

BoH

„Všechny vozy jsou osazeny signalizací otevření dveří,“ // To trhání uší jistě každý cestující ocení… Ne, takto skutečně ne. Docházet k modernizacím (pokud není možné získat kvalitnější vozy), by samozřejmě docházet mělo. Ale když už, tak pořádně. Už i DPMB pochopil, že klimatizace je skutečně užitečná věc i do městské hromadné dopravy…

Arnošt

Zde je nejspíš myšlena kontrolka otevření dveří, která nevydává žádný zvuk (viz vozy B249) nikoliv ty pípáky.

os.ka.rek

Pípáky snad ne. To, co je u Elefantů, je na poničení sluchu. Ještě pěkně to hvízdá u ucha… Neví někdo, proč to tak je?

Gogo

Kvůli nevidomým a slabozrakým.

Jackub

Podle hlasitosti spíš kvůli nahluchlým… 🙁

HonzaEM

To je dobrá logika, když je nevidomý, tak po tomlhe bude i neslyšící.

a8n

Protože TSI.

VRT

Zvláštní, jinde asi TSI nemají…

BoH

Díky, to by bylo fajn 🙂

martynick

V DPMB sou sto let za opicema, tam eště dlouho nic nepochopí, co se týče kultury cestování..Klima v prvních 200 autobusech, volejte sláva a tři dny se radujte, šaliny žádnou klimu nemají, až teprva teď ty „nové“ Eva co přijdou..stejně to nebudou zapínat, když nebude nad 30° stejně jako se v zimě topí až pod méně než 7°. V DPMB jsou totiž cestující AŽ na posledním místě.

Leoš Konečný

Oni mají snad víc než dvěstě autobusů? Proboha kde to jezdí? 😂😂😂😂😂😂😂😂

Dalibor

No jestli se nepletu tak DPMB má celkem 285 autobusů…. no ale že by jich 200 mělo klimu, to jsem si nevšiml. A Km to jezdí? Do každý prdele na lontu….