České dráhy nově propojily depa Vršovice a Michle kilometrovou spojkou

Zaplněné odstavné nádraží v Praze během omezení provozu. Foto: ČDZaplněné odstavné nádraží v Praze během omezení provozu. Foto: ČD

Spojka za desítky milionů je jenom malou předzvěstí velké modernizace, kterou dráhy v Michli chystají.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marťas

Nebylo by nějaké šémátko, pro nás, co to tam tak dobře neznáme, prosím?

Bmo

Já myslel, že České dráhy se zabývají dopravou a koleje patří SŽ? Tak kdo tam tedy tu kolejovou spojku postavil?

XXXD

Naprostá většina železniční sítě patří Správě Železnic. Ale tady jde o spojku, která je součástí depa/odstavného nádraží a ty patří ČD.

Milan

Ještě by to tam chtělo druhou kolej z Vršovic do Krče.

czhunter

Vzhledem k tomu, že to stálo 90 milionů, což je prakticky „nic“ je zřejmé, že jde o „malou stavbičku“ a je fascinující, že to někoho napadlo až po 50 letech (nebo jak dlouho že existuje ONJ).

Lemmy

Přesně, to mě taky napadlo!

Rudolf Tuček

V rámci přestavby ŽUP mělo být depo zrušeno a měly tam být koleje usmernenych odjezdu z Vrsovickeho ranziru i v místě dnešní spojky. Proto do takové stavby nikdo neinvestoval.

Novomír

Tak jak dlouho se platí za koleje SŽDC? Dvanáct let? Dokud to bylo všechno pod Č(s)D, tak to nikoho netrápilo. Koleje jako koleje.

Petr5

Tady ty koleje dodnes patří ČD. Heslo je DEPO.

Rudolf Tuček

Mám pocit že kolej z Vrsovicke stanice až po vjezdové navestidlo do ONJ je Szdc. Dál je to vlečka ČD.

bakiy

A kolik se za tu dobu na těch přejezdech po kolejích SŽDC zaplatilo? Tu spojku nezpochybňuju, ale nevěřím, že poplatky za dopravní cestu stály tolik…

Jan

Proč to nenapadlo Vás? Zdá jste, že jste frajer, který tomu fakt rozumí.

MildaIV

Chápu to dobře, že tam co byl konec koleje, se akorát přidala výhybka a celé se to pak zadrátovalo?

Jarek

Nejsem si jistý, jestli náhorou teď není do odbočky plynárna.
Nicméně objem prací byl větší, původně byly koleje vlečky plynárny a kusá z ONJ v různých niveletách.
Taky se udělal obrovský kus práce u lokodepa, původní kolejiště byl zarostlý a rozpadlý bordel.

vemm

Mezi mostem přes ulici U Plynárny a depem zarostlé koleje za posledních 20 roků nepamatuji… Vlastní vlečka na území Plynárny prošla v nedávné době velkou opravou.

Milan

Co se vozí po vlečce do plynárny?

Jiří Kocurek

Vozívalo se uhlí, vyráběl se z něj svítiplyn – oxid uhelnatý. To je již naštěstí minulostí.

Petr5

Vagóny, né? 😄

glosátor

Podstatné je, že lokomotivy se budou moci vyhnout úvrati v osobním nádraží ve Vršovicích, takže pro případy aspoň některých mimořádností (pochopitelně ne všech) to může přinést značné zvýšení spolehlivosti aspoň omezeného fungování ONJ. Navíc všechny tyto tudy „odkloněné“ lokomotivy nebudou zbytečně komplikovat situaci ve vršovickém osobním nádraží, zejména když jím chce ROPID v budoucnu protlačit i další nejméně jednu městskou linku.

Pavel

Myslel jsem, že koleje vlastní a staví SŽDC. Rozumím tomu, že nyní je budou využívat pouze ČD. Ale vyplatí se ČD vytvářet vlastní kapacitu na správu a údržbu kolejí?

Jiří Kocurek

Koleje na tratích ano, ale ne v depu. Stejně tak vlečky mají různé provozovatele.

Alibaba

O tom tu už někdo psal, že je to „hotové“, ale spíš to znamenalo, že se to staví.
Myslím si, že taková spojka se hodí.

vemm

Ano, začátkem ledna se na již nataženém TV vyvazovali laníčka a pod.
Prioritně je to pro lokomotivy z/do depa, dá se dojet z/do haly 512 + 518 z/do depa Vršovice, průjezdem až na točnu, to vše pod TV.
Na původně jen vlečkové koleji pro plynárnu zůstala původní nýtovaná mostovka, při vjezdu na odstavné koleje proti stavědlu St.1 stojí na zhlaví několik trolejových bran již více než 20 roků – takže pokračování zadrátování je zde již jistě dlouhodobě uvažováno – dlouhodobě…

Kamui

Trochu to nechápu. Nebyl by plánek? Spojka je elektrizovaná, ale odstavné koleje (mezi vrátnicí a halou 518) nejsou, takže dráty vedou do prázdna? Nebo se budou drátovat i ty odstavné koleje?

Viktor

Plánek najdete v Tweetu po rozkliknutí videa.

Vojta

Tou spojkou můžete dojet klidně až do haly 512 a 518, takže tamtudy elektrická lokomotiva projede.

bkv

video i s plánkem je v odkazovaném tweetu.

Václav Horáček

Od St. 1 až k hale 518 TV bylo. Takže se pouze napojilo stávající TV na nové a dá se projet z depa směrem k „fekálkám“ a případně směrem Vjezd nebo Odjezd. Drátování odstavných kolejí asi ne, ale kdoví…

SaulGoodman

Teda stříhání pásky přes Zoom je… inovativní 😀

none

Muze se delat i v desti 😉
A dobre to strihnul.

Lektor

No zvykejme si tohle bude příštích desetiletí standard.

medical_examiner

Musíme si zvykat. V americkém Texasu jednala online i soudní porota…

K.S.

To jak se tam připletla ta kočička?

medical_examiner

Kočka byla myslím s anglikánským knězem, který mluvil něco o evangeliu (anglicky „gospel“).
Ta porota nevím: https://www.youtube.com/watch?v=xx2TSNewfj4

K.S.

Myslel jsem toto:
www. youtube. com/watch?v=m5r1oGZOKZ0

Kalanis

Obdobně se stříhala páska na Slovensku při otvírání Čadci.

Jiří Kocurek

Takže ve stopě staré vlečky do Teplárny, kam se uhlí už nevozí, jede na zemní plyn. Dává to smyl, fajný počin.

Jarek

Odbočka do plynárny a teplárny ale zůstává, teplárna patří EPH a před zahájením rekonstrukce tam Křéťa nechával kempovat Arrivu.

Lukáš

Jenže Arriva kempuje v Malešicích, ale tohle je v Michli. 😉

Dopravak

Ano do Michle na teplárnu jezdila +- jednou za týden, než začali dělat spojku

Jarek

Ano – a vlastník těch tepláren (a provozovatel vlečky) bude asi taky stejný.