České dráhy prodlouží spoj z Prahy do Hamburku až na dánské hranice
Vlak EC Berliner. Foto České dráhy
Flensburg se stane nejsevernějším místem, kam jezdí vlaky Českých drah.
Flensburg se stane nejsevernějším místem, kam jezdí vlaky Českých drah.
To je krása, bude možné navštívit německý Centrální registr řidičských průkazů bez přestupu!
To je sice hezké, že to bude jezdit až k dánským hranicím, ale s ohledem na časovou polohu jako by to Dánsko ani neexistovalo. Po sedmé hodině večer je smysluplné spojení z Flensburgu do Dánska omezeno takřka na nulu.
Kdyby to jelo o takt dřív, tedy z Prahy v 8:25, bylo bych těch přípojů víc…
Asi přece jenom zůstanu u toho letadla…
To jezdí ČD na svou licenci a na své podnikatelské riziko?
Nejezdí mají to dotované.
Spíš by to chtělo obnovit vlak z hamburku v 14:51 , dost mi to komplikuje život , kdyz se neco pos.. 20 min na přestup v Berlině dost na hovno ….
Stejně tak je škoda že první Berliner z Prahy končí v Berlíně a taky je tam 20 minut na přestup.
Tam další jedou , dostanete se , byť se zpožděním , z berlina do prahy ale nic dalšího nejede ..
„…Flensburgu, který je vyhledávanou turistickou destinací a představuje bránu pro cesty po železnici…“ po to tom co Vam zabavi ridicak a nemuzete si sednout za volant.
– prave u nemeckych ridicu je Flensburg vyhlaseny, protoze tam se spravujou trestne body ridicu.
Kde jsou ty časy, kdy se dalo bez přestupu z Prahy do Malmo. Tehdy to moc lidí nevyužívalo (Čechů), dnes by to možná bylo zajímavé.
To nebude tak dávno, Oresundský tunelmost je docela nový.
To bylo ještě před otevřením Mostu, v 90. letech, s využitím trajektu Sassnitz – Trelleborg.
Jo takhle, mimo Kodaň i mimo Hamburg.
Já si říkal, že nikdo normální by netahal vlak s lidmi z nádraží v Malmö kilometr do přístavu na trajekt přes úžinu do Kodaně.
Ten vlak se jmenoval Meridian a jezdil od 60. leto do r, 1993. A trasa? Bělehrad – (Praha) – Malmo. Trasa se v průběhu let měnila, ale tato 3 města tam byla vždy
Jen dodám, že vlak celou dobu provozovaly ČSD
Slyšel jste něco o vlaku Csardás? https://www.railpage.net/putovani-za-historii-slavnych-vlaku-vii-dil-csardas/
A nebyl to také mezinárodní express Balt Orient ?? Ten přeci jezdil mezi Malmo a Sofií přes Berlín, Prahu, Budapešt a Bukurešt.
To jo. Každou noc se budím že sna kvůli tomu, že nemůžu jet 18 hodin bez přestupu do Malmo. Teď abych letěl do Kodaně a odtamtud 20 minut vlakem. Co na tom, že to stojí třetinu a trvá to 4 hodiny se vším všudy. Pořád tam je ten přestup…
„stojí třetinu“
Jak koho, někteří by si museli koupit letenku. A platit jízdenku/letenku je pod jejich úroveň, oni nejsou žádní kaštani.
Ještě lepší by bylo to časem dotáhnout až do Kodaně.
jeste lepsi by bylo to absolvovat v noci…
To už jmse tu měli, via Gedser, Neptunem s dánskými dvojkami, ty byly fajn … kde je jim konec ….
No… lepší… možná jak pro koho. Z Prahy do Kodaně by tím nikdo nejel, zpáteční letenka je za cca 2100Kč a za jednu cestu tím Berlinerem co teď jezdí do Kielu chtějí cca 1800Kč…
Pres noc bych to klidne dal, sice clovek utrati za jizdenku podobne jako za letenku, ale muze se vyspat (usetri za hotel), rano muze rovnou zacit turismus, nikdo ho nebuzeruje na letisti a muze s sebou vezt neomezene mnozstvi tekutych suvenyru v kufru. Nocni vlaky jsou IMHO budoucnost cestovani po Evrope.
🤣🤣🤣 Noční vlaky jsou minulost cestování po Evropě. Mnohem pravděpodobnější je příchod hyperloopu. Už jen proto, že hyperloop financují ti ekonomicky nejschopnější lidé planety. I elektrická letadla mají větší šanci, než noční vlaky. 🤣🤣🤣
Hmmm, a tak proto byly jeste nedavno nocni (pouze sedatkove) vlaky Hamburg – Kodan plne do posledniho mista a proto byly povinne mistenkove
Dříve skončí levné letenky než noční vlaky.
Tady asi někdo hulil, prej hyperloop 🙂 🙂 🙂
Ano, v noci by to bylo v pohodě, souhlas
A v jakém předstihu je letenka za 2100 Kč? Je tam i nějaká flexibilita v časech a dnech? Do toho Kielu to ode dneška za 3 týdny ČD nabízejí za 1260 Kč každé 2 hodiny, ať už přímým vlakem nebo s přestupy, ranní spoj jen 929 Kč. Samozřejmě z Prahy do Kielu nebo Kodaně už to není typická relace na vlak. Ale do Hamburku není problém jet vlakem za 500.
Plus hotel , plus den míns , plus cesta z ns letiště , to radši vlakem do centra , nepřijdu o dovolenou / budu mit kradši služebku , cekové náklady stejné nebo nižší …
Do Kodaně to bude nejdříve s tím tunelem – dřív asi ne, ale i kdyby se dalo dojet aspoň do Arhusu:-)). Pokud bude tunel, tak ComfortJety by se mohly podívat do Kodaně, na V = 230 km/h jsou a právě schválení v Dánsku je u nich už teď ze strany ČD, a.s nutnou (= nikoliv postačující) podmínkou:-)))
Ještě o kousek severněji se člověk dostane v letním vlaku Wydmy (Bohumín-Hel), když projíždí obcí Władysławowo u Helského poloostrova. Pravda, není to konečná stanice.
Nejezdil tu trasu z Bohumína polský vlak?
Vozy k sezení jsou dopravce ČD, lůžkové vozy jsou dopravce PKP, vlak jezdí v objednávce PKP a jízdenky na něj koupíte mimo jiné i u ČD. Vámi zmiňovaný polský vlak je například RegioShark a ten tu trasu nikdy nejezdil 🙂
Dříve jezdíval ještě dál. Až do Dánska.
Do Aarhusu.
A ještě dříve až na Sylt 🙂
To bylo super. Jezdil jsem, jako posádka JLV, pravidelně až do stanice Westerland (Sylt).
Úplná pecka jet na ostrov vlakem po náspu v moři. 👍👍
Já myslím že Aarhus a Westerland dojezdily tak nějak současně, přesunulo se to na východ do Kielu, Ostseebad Binz a krátce i Štětína. U relace Westerland byly zajímavé přímé vozy do Dagebüllu, kam vozy Bmz ČD tahal na háku motorák.
To bude jistě kasovní trhák! Tak hlavně aby na něj nepobírali dotace.
no asi takhle – dopravcem vlaku nejsou ceske drahy, ale db fernverkehr.
ceske drahy „jen“ dostavaji nejake prachy za to, ze tam jezdi jejich vlak, soucasti te dohody zrejme je i moznost prodat do vlaku par vcasnych jizdenek…
Tak ono málokdo jede v dneší době takovým spojem celou trasu. Tohle je cíleno hlavně na Němce, co chtějí jet do Dánska. Možnost přímé jízdy z Prahy je spíše takový bonus.
Soupravu je třeba někde deponovat, tak místo v Hamburku bude spinkat někde jinde. DB je celkem jedno, čí souprava tam pojede.
Frekvence na Altonu je u většiny vlaků celkem nijaká, většina nástupu na HBF, něco na Dammtoru …
Altonu čeká velké Baustelle a stěhování na nové místo.
No jo. A soud jim to zastavil na základě petice.
https://www.tellerreport.com/business/–setback-for-the-train–court-slows-station-in-hamburg-new-building-.rybGcXsLm.html
Kde jsou ti Němci, kteří poslechnou na povel?
Vymřeli s předchozí generací.
A povel byl stavět nebo nestavět. Podle jejuch současné politické reprezentace bych tipoval, že povel byl nestavět.
Takže na toto EC neberou ČD dotace ani od českého MD?
po ceskem uzemi ano, stat taky ruci za uvery na ty bmz…
Vyzobávají rozinky. Kdyby tak chěli obnovit lokálku Šlešvik-Satrup.
V Německu není žádná dálková doprava dotovaná. Je na riziko dopravce.
Ale u nás bohužel je, nechápu proč si máme z daní dotovat dobrodružství ČD na Baltu.
Kdyby ten vlak obraceli v Drazdanech nebo Bad Schandau, byly by ty dotace uplne stejny. Takze to, co s nim CD delaj dal na zapad fakt nedotujem.