České dráhy prodávaly jízdenky na vlak, který nejede
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah v Drážďanech. Foto: České dráhy
Dopravce prodej jízdenek na neexistující vlak vysvětluje prodlevou v rezervačních systémech.
Tak bych si dovolil napsat pár slov co včera ( 29.7. ) ráno probíhalo u EC 178 s odjezdem z Prahy v 6:26. Ve vlaku průvodčí upozorňoval na to, že z Ústí je NAD do Drážďan, s tím, že souprava dojede do Děčína, ale všichni co jedou dál mají vystoupit v Ústí. V Ústí nad Labem na můj výslovný dotaz na obsluhující pracovnici “ prosím, odkud jede NAD za EC 179 do Berlína ? “ mi bylo odpovězeno z ostrovního nástupiště. Následně přijel autobus s německým řidičem, u kterého nešly otevřít střední dveře. Načež se je tento jedinec začal uvolňovat… Číst vice »
Můžete mi, prosím napsat, proč to píšete zde a neřešite to s dopravcem?
„Tak mě to teď pověděli na zákaznické lince…“
Tahle část textu naznačuje, že už to řešil… 😉
…ale ono je to stejně jedno, v takovémhle případě se člověk od těch modrejch zmetků dočká v lepším případě chladné omluvy… A co tak koukám, tak se tu v diskuzi nahromadilo víc podobně absurdních příběhů, kdy ČD „luxusně“ zametly se svým zákazníkem.
Nejsem žádnej fanatickej odpůrce ČD, ale tyhle situace mi vždycky připomenou, že transformace na moderního a solidního dopravce bohužel pořád není dokonána.
každý občas něco po…
a za nějakou zmatenou osobu fakt nemůže generální ředitel.
mne GTW taky vykládali, že NAD jede do Plas jen jedna a až její řidiči řekli že obě dvě…
tady to bylo horší, o tom žádná. asi by dané dámy, co to tak hezky po…mely na něčem pocítit.
PS: bordelu jménem Flix se ovšem nevyrovná ani balkánský dopravce s jedním busem. takhle mne nechali ve Vídni…bus má takové zpoždění, že nepojede…a půlhodinova přestávka v olomouci na dohled od autobusaku, ovšem přes nějaký ten plot a čtyřproud…mne přesvědčili, že vždy může být hůř.
Ještě že tu máme jiné moderní a solidní dopravce, kteři jsou jim vzorem.
Špatná zkušenosti s dopravcem ČD se nesmí zde psát? A u jiných dopravců to platí taky?
Pane Rozsypale. Věřte, že i ČD jsem napsal svůj poznatek z cestování. Doteď se mi nikdo neozval. Takže asi takhle.
U jiných dopravců je to častý jev.
Tak to mě vůbec nepřekvapuje ČESKÉ DRÁHY A ČESKÆ POŠTA to je jedna velká katastrofa
tak česká pošta se rapidně horší. protoze ji chybí prachy, jejichž zaplacení blokuje chybejici rozhodnuti evropské komise na podnět konkurentů pošty. takze pěkně svinstvo.
u CD bych jako o katastrofě nemluvil.
až na několik linek s kozenkovymi becky to není tak zle. přesnost ucházející, pohodlí jaké jsme ochotni si zaplatit.
Já myslím, že na to jak máme nedostatečně kapacitní hlavní tratě je přesnost zázračná.
Což tahle nahradit státního mastodonta jiným dopravcem.
A bude to to samé, akorát na vaše stížnosti hodí bobek tuplem, protože na ně nebude páka?
presne tak.
doporučuji se podívat, jak dopadla privatizace železnice v Británii.
z hlediska celkového pohledu je osobní doprava na železnici u nás v celkem slušném stavu. na to jak máme nedostačující a podudržovanou infra a vnitřní dluh v zastaralých vozidlech
celou diskuzi se linouci odůvodnění, proč za tohle waterloo nikdo nemůže…je opravdu k popukání.
ano, jiní umí taky věci, tady by se ale modří měli fakt stydět.
To mě nepřevapuje.Před dvěma roky jsem připravoval dopolední EC do Berlína a jen jsem koukal co se děje.Vlaková četa měla probém mě odbavit,protože řešila prodané jízdenky do dvou vozů co vůbec nebyly do vlaku zařazené.Za dva dny to samé,nechápal jsem.
možná jsem to špatně pochopil anebo jsem nečetl pozorně ale mě z toho přišlo že vlaky nejedou kvůli upřednostnění nákladních vlaků podél Labe tak pak nechápu to rušení až z Drážďan do Berlína, pochopil bych to z Děčína aby se vytvořil prostor pro náklad. Osobně bych pochopil že těch pár lidí co má tu potřebu jet tímto vlakem z Prahy do Německa už v Praze naložil do Autobusu, jeden by určitě stačil a Drážďanech jsou na čas a mohou vyrazit dál kam je jim libo, a kdyby bylo jo žlutošpatně mohou si rezervovat místa v poloprázdných Flixbusech a ještě by… Číst vice »
Já bych se s tím nepáral.
Pokud se přeshraniční počet cestujících vejde do jednoho náhradního autobusu, tak se bez těch „Berlinerů“ hravě obejdeme. A vozový park přejde na R9, R17, a R Praha – Děčín.
Tohle snad už ani nikoho nemůže překvapit… 😀 Mám obdobnou zkušenost z loňska, i když trochu méně nepříjemnou. V září 2020 jsem si zakoupil zpáteční jízdenku na trasu Plzeň-Cheb-Norimberk přes ČD eshop. V rezervačním systému ČD bylo vše OK, ale pak „ouha“ – bez jakéhokoliv předchozího upozornění byla na cca polovině úseku Cheb-Norimberk zavedena NAD. To samozřejmě není nic nepřekonatelného, pokud bych o této skutečnosti byl informován už při nákupu jízdenky a mohl tak uzpůsobit svůj časový harmonogram novým skutečnostem, které jsem zjistil až vlastní iniciativou cestou přes web DB. On by se totiž ještě ten pozdější dopolední příjezd dal… Číst vice »
pozn. když už mi sem nějakej „modrej hrdina“ háže mínus, nechť prosím i doplní co se mu na mém příspěvku nezdá, protože já napsal jen svou vlastní reálnou zkušenost – pouze lehce doplněnou o trochu naštvanosti nad něčím co by se prostě dít nemělo… 🙂
To je klasika. Taky mě v pondělí přišla informace, že ČD za ujetí nemohou, že zlá je Správa železnic.
Dámy a pánové, v cca 1998 jsme s přítelkyní jeli vlakem z Brna do Popradu. Na mezinárodní pokladně v Brně nám prodali jízdenky – včetně Inter City příplatku na spoj Blava-Poprad. Přesedli jsme v Blavě a po pár minutách jsme platili pokutu. Proč? IC na Slovensku byly povinně místenkové, ale žádný IC příplatek ZSR neprodávaly. Tedy – ČSD nám na mezinárodní pokladně prodaly NEEXISTUJÍCÍ příplatky a neprodali povinné místenky. Po návratu z tůry jsme to chtěli reklamovat – brněnská hlavní pokladní nás odmítla, prý to máme řešit s KMŽP Olomouc (lampárna). Od té doby se u služeb ČD už nedivím… Číst vice »
Vážně tady řešíte něco, co se stalo před 23 lety ?.. A co očekáváte za reakce, když se od té doby změnily veškeré přepravní podmínky a jiné záležitosti nejméně 50 krát…
Vlak NENÍ komerční, tudíž ČD v úseku Berlin – Schöna je pouze prodejcem lístku a dopravce je DB. Jako Student Agency prodává letenku, ale není dopravce je dána letecká společnost.
Je komerční…ale otázka co to pro vás znamená
A je to na tom lístku uvedeno? Reklamace se řeší se subjektem, který službu prodává…
Bylo mi jasné už v té diskuzi, kde pan Sura lovil od přispívajícího info.. 😉
to je toho… letecké společnosti prodávají tolik letenek na lety, o kterých dlouho dopředu ví, že nepoletí 😀 😀
Jo přesně to jsem si taky vybavil 😀 …za poslední rok je to celkem extrém… 😀
…si teď člověk musí při nákupu letenky ideálně otevřít Flight Radar 24 s prémiovým účtem a zkoumat jestli je ta daná linka fakt v provozu a kdy který spoj letěl naposledy, a pak dedukovat jestli je ten spoj reálný nebo ne… 😀
za poslední rok je to celkem extrém, protože covid.
Tomu říkám marketing! To je skoro tak dobrý byznys, jako když kdysi nějací šikulové v Brně prodávali sušenou vodu v praktickém balení plastové láhve 😀
Podival jsem se ted na DB navigator a o dnesnim zrusenem 171 tam nic neni dokonce je tam k dispozici i razeni. Na zitra uz je uvedeno zruseno Berlin – Decin, i kdyz je tam stale cena od xx Euro, ale zakoupit uz nejde
Kde je link na DB navigátor?
Google play…
Ale to same mi ukazuje i na bahn.de, 171 zadne zruseni, 175 zrusen Berlin – Decin
Jak typické pro ČD, a to léta letouci: neschopnost, zkostnatelost, nepředvídatelnost a nevyzpytatelnost….
V tom případě to platí prakticky o každém dopravci.
Presne tak… Napr. Flixbus, cekate na nekoho na Florenci podle casu prijezdu, zadna informace o zpozdeni a pak 5 minut po prijezdu dle JR naskoci hodina zpozdeni, hlavne ze kazdy bus ma gps, ale podle aktualni polohy na mape se taky moc orientovat neda, protoze gps zamrzla nekde u Jihlavy… A pak se clovek dozvi, ze ridic musel natankovat…
Uznavam, ze informovani ze strany CD mohlo probehnout mnohem lepe, ale zas takovoh spinu bych na ne nehazel.
a ten nekdo nema mobil, ze by vas informoval kde se nachazi?
Nema, ano i v dnesni dobe ne kazdy v duchodce ma mobil. Mozna pro nekoho nepochopitelne….
asi vidite sam situace, kde by se to mohlo hodit.
u starych lidi tuplem, ale kdyz nekdo ma potrebu byt sverazny, tak at si to vyzere..
Hodina zpoždění kvůli tomu, že bral naftu? To je divné.
Že jo. Leda že by měl palivovou nádrž i místo zavazadlového prostoru…
Na pumpe se zdrzeli cca pul hod. Mozna si chtel ridic odpocinout 😁 a mezitim se kousek dal vytvorila kolona.. Co clovek nadela, holt D1 a jeji uzavirky…
Jé…vy se budete radovat s příchodem TJŘ…
Tam bude všechno naprosto jasné (hlavně přestupní vazby). Jen vozový park se bude obměňovat celkem dramaticky (třeba na R9 – z B na Bdmpee…).
I pro obyčejné lidi bude mít výměna GVD za TJŘ velký důsledek. Relativní obměny (tj. zrychlením hlavní tratě se musí změnit i ty navazující) budou uváděny do praxe 1.ledna.
Nejvíc mě zaskočila naprostá absence komunikace. Včera jsem si, nic zlého netuše, zakoupil jízdenku na EC 171, který dnes nejel, což jsem zjistil až na Berlin Hbf. České dráhy mají můj e-mail. Mohou tak poslat oznámení, klidně večer, že vlak mimořádně nepojede, ale že jízdenka platí ve Vindoboně o hodinu dřív nebo Hungarii o dvě hodiny později. Podobně notifikace v aplikaci Můj vlak; ty obsahují rozmanité podružnosti, ale vůbec ne informaci, že vlak nejede. Co bych považoval za jednoduchou samozřejmost, to pro České dráhy představuje nepřekonatelný problém.
To byste toho od ČD chtěl moc…..
Pravda je, že LE poslal SMS…
Podstatné je, kdy se zaměstnanec dceřinky ČD IS mající na starosti rezervační systém o zrušení vlaku dozvěděl … na „rezervačním“ systému je „osmičková“ pracovní doba, nepřetržitý dozor má pouze IT …. Běžná pracovní doba může začínat v 7.00, případně v 8.00 nebo „se dělá“ formou HOME OFFICE …. (jeden takový zaměstnanec ČD IS pracuje HOME OFFICE v jižních Čechách několik let). Zda lze odeslat mail o prostém „zrušení vlaku“ nevím, můj „kontakt“ má dovolenou, pokud se něco v rezervačním systému mění PŘED odjezdem vlaku, tak se zpráva o změně čísla vozu / místa odešle při nákupu přes e-shop sama …… Číst vice »
No ano nikdo tam sedět nemá, toto má řešit automitazice… podmínka by byla např když dojde ke zrušení tak automaticky odešli maily o zrušení.. ale buh ví jak je to s přeshraniční sdílením dat…
Asi takto:
Podzemní nástupiště(bude v budoucnu vybudováno – vlaky do Rakovníka
Nástupiště 1 – vlaky do Hostivic/Hořelic, Berouna
1.kolej – odjezd do Berouna
2.kolej – příjezd od Berouna
2.nástupiště
3.kolej – volno
4.kolej – odjezd do Benešova
3.nástupiště
5.kolej – příjezd od Kolína
6.kolej – odjezd směrem Kolín
4.nástupiště
7.kolej – příjezd z Benešova
8.kolej – příjezd z Nymburka
5.nástupiště
9.kolej – odjezd do Nymburka
10.kolej – příjezd z Mladé Boleslavi/Turnova
6.nástupiště
11.kolej – odjezd do Mladé Boleslavi/Turnova
12.kolej – příjezd všech komerčních vlaků (především RGJ a LE)
7.nástupiště
13.kolej – odjezd všech komerčních vlaků
A to má cestujícího zajímat, že někdo z ČDIS vypnul počítat v půl čtvrté a pro ČD tím skončila veškerá starost?
Pane Sůra, vy asi ČD nemáte moc v lásce, ze?🙂
Nemám v lásce pouze některé jejich hloupé zaměstnance bránící je za každou cenu. Jinak jsem jejich (většinou) spokojený zákazník.
Tak na rezervačním systému rozhodně 8-mičková pracovní doba není.
A co je za problém s tím homeoffice? Kdyby se na ty servery připojoval z kanclu, tak se něco změní? Jo, dobře, může mít kratší odezvu. Což pro nastavení skriptu, aby běžel co hodinu, neznamená vůbec nic.
Bezpečnost.
ale houby. bezpečnost není žádný problém.
Vážně?
zcela vážně. bezpečnost práce z homeofficu není v dnešní době vskutku žádný problém.
A to se nemůže nástupiště vypisovat podle postavení vlakové cesty, když se už musí vypisovat „ad hoc“?
Zatimco Regiojet prodava STOVKY listku i na vlak, ktery pak ma 11 hodin zpozdeni… 🙂
Holt prisla reakce u CD pozdeji, to se prece stat muze. Autor nyni dela z komara velblouda. 🙂
A ten nejedoucí vlak má zpoždění kolik hodin?
Možná vůbec žádné či minimální, když když cestující mezi Berlínem a Drážďany mohli využít jiný vlak v Drážďanech navazující na ten do Prahy?
Ale chápu, není to dokonalý Regiojet ale zlé ČD 🙂
Zkuste to říct těm cestující, kteří stáli v 7 na nástupišti v Berlíně s platnou jízdenkou a od ČD se nedočkali jediného slova. Pokud měl cestující jízdenku do Prahy, dostal se tam se zpožděním 2 hodiny. O dokonalém RJ a jeho problémech jsem za poslední měsíc napsal myslím dostatek textů. Od zaměstnance ČD bych v diskuzi k textu očekával trošku pokory vůči chybě jeho zaměstnavatele místo intenzivní obhajoby, že se vlastně nic nestalo.
A co bylo řečeno těm cestujícím, kteří stáli cca 10 hodin někde v Maďarsku? Nic. Evidentně to (ne)funguje všude veskrze podobně.
Je trochu něco jiného, když vlak má zpoždění kvůli poruše HV a když vlak nejede, protože byl dopravcem v předstihu zrušen.
RJ klidně zrušil rychlík v závazku a bylo mu tojedno.
Jaká chyba zaměstnavatele ? Vlak zrušily DB. DB nic nebránilo v tom nasadit jakoukoli soupravu jako ERZATZZUG. Omluvit se měly DB …. Pokud si jízdenku koupil někdo u DB v kase, tak se mu omlouval kdo ? Nebo někdo měl „jízdenku“ durch, např. cestující od ICE 949 z Bonnu …., tak tomu taky přišel mail, že vlak 171 nejede ? Na úřednických místech ČD nebo u zaměstnanců ČD IS pracujících na úseku rezervací je standardní osmihodinová pracovní doba, takže se s přestávkou na jídlo a oddech pracují 7 – 15,30 nebo 8 – 16,30 … Pokud dojede k nějaké změně… Číst vice »
Pane Zikmunde, je rok 2021.
Jako že je špatně, že dráhy nezaměstnávájí na této pozici celkem 4 lidi, aby mohli mít nepřetržitý turnus, nebo že ten jeden musí mít 24 hodinovou pracovní dobu?
Dopravcem v Německu jsou DB ne ČD a ty na nádraží i na webu informace měli. Takže informační povinnost splněna dopravcem byla. Ostatně i na webu ČD ty informace byly včas.
Tak opravdu naposledy: text je o tom, že ČD prodávaly jízdenky na neexistující spoj téměř 24 hodin poté, co nastalo omezení a zrušení spoje v úseku Berlín – Dresden. Za to, že na eshopu ČD jsou tyto jízdenky v prodeji může kdo? DB nebo špatně nastavené procesy v ČD, které se tu snažíte za každou cenu zoufale hájit?
Samozřejmě, je to špatně, ale líbí se mi ty představy, že někdo si někde něco vymyslí, např. to že nepojede vlak, a panuje přestava, že do hodiny je to všude zaktualizované a no problem. Ono to není o tom, sedět u počítače a mlátit do klávesnice do redakčního systému.
Na druhou stranu taková Arriva prodávala několik měsíců ve svém e-shopu neplatné jízdenky, a taky to nikdo neřešil 🙂
Mě nikterak netrápí, zda si někdo plní či neplní jakousi informační povinnost. Já se chci relativně bezstarostně a včas dostat do cíle. To je služba, kterou si kupuji. Nechci před každou cestou po všech čertech zjišťovat, zda se mi to podaří. Dodavatelem služby a partnerem jsou pro mě České dráhy. Vůbec nechápu, proč bych se měl zajímat, kdo je dopravcem na kterém úseku cesty.
Asi jste proti ČD zaujatý. Na území Německa je provozován společností DB. Přeshraniční spolupráce vázne a DB nedává ČD moc informací. Většinou si odřeknutí spoje nedá vědět dispečer DB dispečerovi u ČD. Zkuste si sednout někdy jako dispečer pro celou ČR a uvidíme jak dlouho vydržíte být v klidné situaci když se všechny trasy hroutí ( záplavy, vichřice…). Uvidíme jaký budete odborník pane Sůro.
Nerozumím vám. Pokud se od cestujícího nyní předpokládá, že si podobné informace bude zjišťovat sám, proč by to neměla zvládat společnost České dráhy, která je profesionálem v oboru?
Doufám, že tuhle argumentaci pošlete plným jménem i dotčeným cestujícím, kontakt rád předám.
To je jednoduché…
Zpoždění toho „nejedoucího vlaku“ se limitně blíží nekonečnu… 😀
No přece 0… 😀
O zpoždění Chorvatka tu bylo několik článků. O poruše lokomotivy i o nezaviněném (bouřky v Chorvatsku). 🙂
Přesně tak, České dráhy nikdy zpoždění neměly.
Upozorňuji že vlak zrušili DB nikoliv ČD dokonce je to v článku napsané:D
Cestující s jízdenkou ČD má smluvní vztah s ČD.
Ano!A protože se ČD řídí nařízením evr.unie o právech cestujících může uplatnit stanovená práva.
To že komunikace zúčastněných žel.správ drhne je špatně.Ale opravdu nesedí v Praze 20 lidí v kanclu aby řešili komunikaci s jinými železnicemi.Dělá to pár srdcařů.(odborníků).Zkuste se domluvit po telefonu s Maďarem ,nebo Rumunem! Myslím si že víte p.d jak to funguje.Měl jsem vás za nestranného novináře ale po těchto vašich komentářích bych vás vyděl ve žlutém trikotu na tour de France.
Pokud si cestující zakoupil jízdenku u ČD na vlak, který na základě nějaké smlouvy, která cestujícího nezajímá, provozují DB a ČD, potom by měl být ze strany ČD informován, že byl vlak zrušen.
Ale kdyby aspoň kdyby nějaký mezek přišel v Berlíně naten „bahnsteig“ a oznámil jim, že spoj byl zrušen, takže musí vyčkat na jiné ..spojení.
Pán neví co píše. Myslím pana Sůru
Nědělejte z něho boha. Jen bůh by věděl předem, že se v Chorvatsku sesune zěmina na trať a zabránil tomu.
Asi mají na nábřeží málo systémových specialistů a nestíhají.
Ano, na řešení podobných věcí je na pobřeží celý jeden člověk. Vaše smůla je však v tom, že tohle je problém na straně CHAPSu, kteří mají zpravidla na všechno doooost času. Naopak palec pro ČD, že se na ně nevymlouvají.
Tudíž špatně vyřešena komunikace a smlouva mezi ČD a CHAPS.
Vím, že standardně jde prodej zablokovat obratem. Zde bych však viděl problém v kombinaci událostí – výluka nastala přes noc a jedná se o mezinárodní vlak Z Německa. Možná nastal i nějaký SW problém u CHAPS. Nevidím zásadnější problém, když jsou cestující informováni a mohou využít jiné vlaky. Nevíme ani já, ani Vy, ale přesto Vy máte hned naprosto jasno.
Cestující nijak informováni nebyli.
Ale byli – vlak nejede … proč vlak nejede musí cestujícím vysvětlit DOPRAVCE na německé půdě = DB …. na české půdě vlak JEDE ….
V tomto případě pane Sůra lžete. Informace byla na webu ČD zveřejněna včera ve 13:10. Sám se na to ve svém včerejším článku odkazujete..
Píšu o prodeji jízdenek. Ještě dnes v 11:45, tedy téměř 24 hodin po vydání opatření, byly jízdenky na tento spoj v prodeji.
CHAPS řeší jízdní řády ….
CHAPS neřeší rezervační systém ….
No… majitelem CHAPSu jsou ČD IS a ty patří ČD =) Takže v konečném důsledku by se vymlouvali sami na sebe =)
Ne, proč? Pokud jsou majetkově propojeni, pořád je CHAPS samostatným subjektem, který má své vedení atd.
A co má CHAPS společného s rezervacemi …. „pouze“ spravuje databázi jízdních řádů a pracuje s tím, co mu dodají tuzemští dopravci. Zahraniční data dostává prostředkovaně „přes Frankfurt am Main“ ….
To máte pravdu jenže Jan Sůra tento fakt nebere v potaz. Zkrátka ČD nejhorší asi pojedu na Jadran na cca 36h RJ a Babise a Adamku beru sebou. 🙂
Tak ještě jednou: Cestující přijde do Berlína na vlak v 7:16, na který má jízdenku od ČD. Může jet až za 2 hodiny v 9:16. Přijede do Prahy včas?
Tak ještě jednou – dopravcem na německé půdě jsou DB …. nikoli ČD …. informace mají o zrušením vlaku mají poskytovat DB …. stále jste vážený pane AUTORE nevysvětlil, jak mají (měly) ty odporně zločinné ČD informovat cestující, kteří si nekupují jízdenky přes E-SHOP, ale mají v ruce papírovou jízdenku zakoupenou u pokladny …. Tady – děláte dusno – že v zahraničí nebylo informováno několik cestujících, kteří si kupovali jízdenku přes E-SHOP Č, protože z „hodiny“ na hodinu si někdo u DB umanul, že vlak prostě zruší …., ale zcela pomíjíte ty, kteří si koupili jízdenku u kasy, v Německu,… Číst vice »
Zákazník má smluvní vztah s ČD a nezajímají ho problémy dodavatele ČD. Nepíšu o situaci z hodiny na hodinu, mezi oznámením o opatření a odjezdem vlaku je více než 12 hodin.
Omyl, nemá. Je to vlak DB. ČD pouze prodalo jízdenku. U LE si mohu koupit jízdenku na Flixbus, ale případné problémy neřeší LE, ale Flixbus.
Výstižný nick. Šíření blábolů za každou cenu.
hele.. školy teda nemám. ale at to ctu jak to ctu, tak se p. Sura snazi (a celou dobu narazi) na to, ze eshop prodaval lístky jmenovitě na vlak, který nejel. ne na to, jestli nekdo stál s cedulí na peróně na berlínským hauptbahnhofu. takze celé to je „jen“ o procesu toho, jestli byla cd informovaná o tom, ze vlak nepojede, kdy byla informována. pokud je DB informoval pozde (nebo vůbec), tak bych to CD na hlavu neházel. pokud je ale DB informovala, a cd to byla schopna zpracovat az druhy den, je to průser ČD (a tohle by bylo… Číst vice »
V Praze uplatní svá práva z přepravní smlouvy. Ale i v Berlíně se mohl vzdát cesta a nechat si vystavit potvrzení a třeba kletět letadlem. Pak by se mu vrátila celá cena jízdenky.
Velmi prozákaznický přístup.
CHAPS s.r.o. má na starosti informační systém jízdních řádů, nikoli rezervační systém …. Mezistátní data dostává CHAPS od ČD IS (jejíž je dceřinnou společností). ČD IS dostávají data v rámci mezistátní výměny dat z Frankfurtu nad Mohanem v rámci západoevropského balíku železničních dat, musí je „zkonvertovat“ do tvaru programu CHAPS / IDOS, pak se ta data pošlou z Prahy do Brna, tam se aktualizuje balík dat VLAK21E.TT a „pustí“ do světa …. V „dnešním“ balíku dat Vlak21E.tt – ze včerejška – jsou pouze upravená data EC 171 na 1. a 22.7., u EC 175 na 1.7. U ostatních vlaků „varianty“… Číst vice »
Zaměstnanci „na nábřeží“ nemají s rezervacemi míst nic společného ….
Vlastně nikdo za nic nemůže, nikdo nemá zodpovědnost, ale hlavně výplata dojde včas. Vlastně jsme všichni happy. 😁
Já určitě…u ČD nepracuji…a čert vem Berlín…
Mně Cendis zase prodal v červnu jízdenku na komerční spoj, na který tehdy ještě OneTicket neplatil! Kdybych si to sám včas neuvědomil, tak ve vlaku zaplatím ještě podruhé dle tarifu dopravce. Článek zde o tom taky nebyl – kolik lidí se takhle nachytalo? Redakci jsem nabízel pár obdobných zajímavých zkušeností s jednotnou jízdenkou, ale nebyl zájem…
kdy jste nabízel své zkušenosti se SJT?
V diskuzi u jednoho z minulých článků na téma OneTicket. Uváděl jsem tam i příklady, čeho se mé zkušenosti týkají.
V diskusi, kde jsou někdy i stovky příspěvků?
Co kdybyste příště zkusil třeba mail na redakci?
Redakce diskuzi průběžně pročítá, na mnohé příspěvky dokonce reaguje (viz třeba tato diskuze). Nechci se nikomu vnucovat se svými zkušenostmi za každou cenu…
Dobrý den, pamatuji si příspěvek; poté už pan Hřebíček k mé lítosti na doplňující dotazy jiných diskutující naneštěstí nereagoval. Možná už se do diskuse nevracel. Nabídka je na následujícím odkazu: https://zdopravy.cz/jednotnou-zeleznicni-jizdenku-oneticket-vyuzilo-za-pul-roku-pres-pul-milionu-cestujicich-87066/#comment-580684 Jenom koukám, že po oddělení diskuse od textu už tento odkaz, který jsem dnes vytvořil přímo v diskusi, jaksi nefunguje. Asi máte chybu v systému. Mimochodem, velmi bych se přimlouval, aby se u prohlížení z počítačů vrátila jednotná stránka s textem i diskusí. Počítače obvykle mívají pevné a rychlé připojení. U mobilních zařízení chápu, že spojení může být pomalé a načítání diskuse více zdržuje ty, kdo si ji nechtějí… Číst vice »
Doplnění: Trochu jsem experimentoval a přímo ke komentáři a vláknu se zřejmě dá dostat přes odkaz:
https://zdopravy.cz/jednotnou-zeleznicni-jizdenku-oneticket-vyuzilo-za-pul-roku-pres-pul-milionu-cestujicich-87066/?comments=1#comment-580684
Přeji hezký den!
Nic nového. RJ na R8 taky vesele prodával jizdenky na spoje o kterých věděl že je odřekne a v dalším spoji ty jízdenky navíc nechtěli uznat.
Kéž bychom vždy věděli 2 dny dopředu, kdo nám onemocní v práci.
nebo omezí jízdu vlaku
Stalo se v jedné firmě v Indii. Zaměstnanec jel na kole do práce, srazil ho buvol.
Vědět to dva dny dopředu, absentoval by 1 den a ne 3 týdny.
přestal je prodávat ve chvíli, kdy nepřišel personál nutný pro zajištění vlaku.
A kdo je na vině? Komunikace, personál dopravce? Kdyby to byli ČD jistě bychom byli informováni….
To je věc ČD, ať si najde viníka. Pokud ale nejsou ČD schopny více než 12 hodin po zavedení opatření informovat své (jízdenka přes eshop ČD) zákazníky, že vlak nejede, je něco špatně.
Viník není a nebude …. najděte v přepravní smlouvě uzavřené zakoupením jízdenky ustanovení o povinnosti prodejce mezistátní jízdenky / rezervace (ČD) informovat cestujícího o zrušení vlaku na území jiného (partnerského) dopravce = DB ….
Pokud je něco špatně – tak je to vaše umanutost …
Omlouvám se, zjevně bylo všechno v pořádku a je naprosto OK, že vlak nepřijede a ČD téměř 24 hodin prodávaly jízdenky na neexistující spoj, protože v 15:30 někdo na ČDIS vypnul počítač a šel domů. Tímto děkuji za přízeň a přeji hodně štěstí na stránkách modregumy.cz.
ta domena je volna, to je letni vyzva! 😀
Máte čas na registraci, v ČDIS už za pět minut vypínají stroje a oběžník s pokynem k registraci dorazí až zítra. Dálnopisem.
Už jsem se lekl že tu zprávu přinese poslíček…
Pravda,že se Jan nezmínil. 🙂
ČD mají zřejmě problémy se SW pro prodej jízdenek. Protože od 1.8. se prodává PID jízdné i ve vlacích s výjimkou S60, S66 a S67, kde je prodej jízdenek zajišťován automatem.
Takže budu moct si nechat vydat průvodčí/m jízdenku pid za 50 Kč? Pokud ano, bude to bomba….
Podle nového tarifu PID to bude možné ze stanic, kde není pokladna. (Podle současného za jízdy nejde koupit PID vůbec a musí se podle tarifu dopravce)
Jestli to mají POPky nahrané ještě před vstupem v platnost, nevidím chybu.
Takže si budu moct tu „pidku“ za 50 Kč koupit už z Litně od průvodčího?
Ano.
Jestli nebude jednodušší kouknout na stránky PID. Ale ano, půjde to, nicméně z obsazených stanice i s MP.
Ano půjde to, ale jen tam, kde je průvodčí, nebo prodává fíra, tam kde automat, je smůla. Jak znám cestující, tak když uvidí, že tam PID není, tak se na to vybodne a bude tvrdit, že se pokoušel koupit jízdenku, ale automat je rozbitý. Tedy pokud se vůbec bude obtěžovat s něčím jako jízdenka..-(
Sice nejede, ale už zlevnil. Je jen za 624 Kč. No nekupte to! 🙂
At žije TR 10 a mezinárodní tarif… RJ by to jezdil za cca půlku, ale stejně by to pro mnohé tady bylo špatně… ČD byly předražené vždycky a tam, kde jim zatím nehrozí konkurence jsou pořád a pokud jim nic hrozit nebude tak dál budou 🙂
Sice tam RJ nejezdí, nikdy nejezdil, ale zaručeně víte, že by to jezdil za 312 Kč 👌🏼 Mohu Vás poprosit zda byste se nepodíval do té Vaší koule a nevyvěštil mi také, jaké počasí bude od 3. do 10. srpna? Chci si vzít dovolenou, tak zda to má smysl 😏
Bohužel znám cenovou politiku ČD a RJ 🙂 Kdekoli, kde jezdily ČD a přišel RJ, dokázal cenu nasadit daleko níž, viz namátkou Praha-Ostrava, Brno Bohumín či donebe volající příklad vlaku na Jadran, kdy v roce 2009 chtěly ČD za jízdenku okolo nějakých 3-4 tisíc !!! zatímco RJ vás přepraví za 800 Kč, servis tehdy v ČD vlacích nebyl téměř žádný.. Cítíme ten rozídl, pane kolego ? 🙂
A pak brečet, že má takové či jiné náklady a jak na tom tratí a prodělává. Také mám low cost ceny v mém podnikání, ale nikde si na to nestěžuju, protože to byla moje volba.
On si někdo stěžuje ? Linka Rj do Splitu loni byla v zisku, na rozdíl od neslavného rychlíku „Jadran“, který musel k vuli obrovské ztrátovosti skončit 🙂 Linka do Ostravy byla taky v plusu před covidem a teď se do něj nejspíš vrátí. A to na ni Rj nebere a nikdy nebral žádné dotace, narozdíl od ČD v době před vstupem konkurence… Tak kde je to stěžování si a ztráta ?
Tak zrovna vlak do Splitu bych po letošní dovolené a osobní zkušenosti radši vůbec, ale opravdu vůbec nevytahoval. Jedna věc je, co si zaplatíte a druhá věc je co skutečně dostanete. Celá rodina. Uf, zase se mi z něj zvedá tlak. Ještě že jsem R.J. v určité chvíli neměl po ruce. Musel bych asi do vězení.
Raději za 800 a s možným zpožděním, než za 4000 se stejným zpožděním, protože za ČD blo zpoždění tohoto rychlíku taktéž na denním pořádku a servis byl téměř absolutně nulový.. O kvalitách vozů B a Bc se snad vyjadřovat nemusím… Tedy ano, vlak rj do Splitu má bezpochyby své mouchy, ale na nekvalitu vlaku čd to ani zdaleka nemá
protoze byl někdo někdy snad ještě větší kasparek a zoufalec, tak musím povinné akceptovat mizerné služby konkurence a to ještě bez keců?
Jedna věc je že si ho zaplatí, druhá věc jestli ho RGJ opravdu doveze…
Zajímalo by mě, za kolik by to jezdily DB nebo MÁV, když by to jezdily na svoje útraty (a pochopitelně svými vozidly).
Jen pro úplnost. Od 1.1.2042 to bude (v současných penězích) do Děčína za 206 Kč. Celý rok, celý den…