Jednotnou železniční jízdenku OneTicket využilo za půl roku přes půl milionu cestujících
Vlaky GW Trainu a ČD se potkávají na českobudějovickém nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zájem o jednotnou jízdenku, která není vázána na konkrétní spoj a dopravce prudce vzrostl s příchodem prázdnin.
Bohužiaľ OneTicket nevyužíva potenciál ktorý mohol mať, pretože niekto sa z neho nezmyselné rozhodol spraviť príplatkovú možnosť. Lenže prečo by som si pri jednorazovej ceste priplácal za jednotný lístok? Jediný benefit je garancia prestupu, čo z OneTicketu robí akurát tak predražené poistenie (náklady v prípade straty pripoja vynásobené koeficientom ako často strácam prípoj dajú menšiu sumu ako je príplatok za OneTicket). V tejto podobe je OneTicket zmysluplný len pre predplatné a sieťové lístky. Riešenie je by bolo znížiť cenu OneTicketu do úrovne TR10 a spraviť z neho základnú flexibilnú možnosť, s tým že nad rámec nej by už existovali len… Číst vice »
Cena OneTicketu je stejná jako základní TR 10, ne vyšší.
Aha, tak to sa zmenili oproti pôvodným plánom. Potom je to z môjho pohľadu celkom OK, len doriešiť tie spoplatnené miestenky. Sieťaky sú ale drahšie. Čo by ešte pomohlo by bola existencia viazaného OneTicketu ktorý by bol súčtom viazaných lístkov dopravcov a prípadne flexi cestovného na úsekoch kde viazané lístky neexistujú. Ale je otázka či by o to komerční dopravcovia mali záujem (predpokladám že RJ by do toho išiel, lebo by tým získal cestujúcich čo prestupujú na regionálne vlaky, ale ČD by boli proti z rovnakého dôvodu). Moja vízia je mať systém kde zadám a trasu a automaticky mi ponúkne… Číst vice »
Nezměnili, ty ceny na papíře TR10 ČD snad nikde neúčtují i když si na eshopu koupíš jízdenku 10 minut předem na okrajovou trať…
Tak se po letech loučím s In Kartou 100 a zkusím to pro změnu se One Ticket 365. Snad těch 5K navíc nebudu litovat..
Spíš nevědomost kupujícího. Přítelkyně chtěla jet někam, kde se dvakrát s přestupem mění dopravci, a jak web RJ, tak web ČD jí holt ukázal jenom tohle.
A tak se zhrozila, protože ta cena je opravdu šílená. Dát přes 500 korun za jednu cestu vlakem opravdu nechce.
Musel jsem jí najít spoje ručně a říct, že na poslední úsek si musí koupit integrovanou jízdenku. Pak byla ta samá cesta za 300.
Jen past pro nevědomé cestující a neskutečně nepoužitelný koncept.
Jasně, cestující na služebku bude v práci hodinu laborovat, aby někde ušetřil stovku, dvě.
Právě ti, co jezdí na služební cesty, tak právě pro ty je OneTicket dělán. Stejně tak pro ty, co si nechtěj na jednu cestu kupovat tři jízdenky a raději si připlatí. OneTicket uznávají všichni dopravci jen proto, že je dražší nez jejich jízdné na mají z něho pěkná procenta od Ministerstva Dopravy. Zkrátka kapitalismus jak má bejt.
Jen Trilex nemá vlastní jízdné, jen krajské IDOL a OneTicket. A jak je známo, nejenže je OneTicket levnější, ale taky jako jediný lze koupit online. U nás na Liberecku prostě pokrok nezastavíš. 😀
No připlácet si za to samé pomalu 100% oproti tarifům dopravců to asi nebude přehlížet žádný soukromý zaměstnavatel co umí ekonomicky myslet.
Já si myslím, že konečně je tarif, který reálně ukazuje cenu (náklady na dopravu) . Že se někteří podbízí a jdou cenou dolů a nasazují „šrot“ , aby to finančně utáhli je jejich věc. Problém je v tom, že můžete jet jakýmkoliv vlakem a dnes bez místenky je to sázka do loterie. Navíc dopravci už jsou na hraně s technikou a financema. No krajským radním nezávidím na podzim smlouvání o ceně za ZDO. A po volbách se ukáže pravá“ inflace“ ! Jedeme dál……..život je spousta kortmelců po sobě jdoucích.
To asi dost těžko, když jsou soukromí dopravci schopni totéž vyjezdit i za poloviční jízdné.
Nebo soukromý dopravce neplatí „reálné náklady“?
Nebo myslíte externality, na které ze SJT nejde ani halíř?
Jasně, státem stanovený tarif zcela jistě ukazuje náklady…
Reálnou cenu ukazují pouze nedotované linky, Jinak vždy náklady doplácí daňový poplatník.
Stát se na jednotný tarif vykašlal, tak si to každý kraj udělal po svém, což je bordel nad bordel. Ani když přišli první soukromý dopravci, tak to nikoho netrápilo.
A když konečně přijde OneTicket (MIN. s 10 letým zpožděním), tak je totálně k ničemu. Nelze ho kombinovat s IN kartou ani koupit skupinový lístek – drahé jak prase. A třeba v RegioJetu je mně to k ničemu, když jsou tam místenky – stevard tě nevyhodí, ale cestující, který si koupil lístek přímo u nich, ano.
Ve výsledku je lepší si koupit více lístků. Sice je to pracnější, ale levnější.
Proč by státní tarif měl být kombinovatelný s nabídkou jednoho z dopravců?
Tak ale k čemu potom takový lístek je, když se na něj nevztahuje to, co na klasický lístek u konkrétního dopravce?
A to si vezměte, že nejvyšší a nejdelší náměstek MD, übermensch Sosna, vystudoval integrované dopravní systémy.
Evidentně žádné reálné znalosti nenabyl, nebo je hodil do koše.
Protože kdyby ano, tak vzhledem k době jeno působení na MD státní IDS snad dávno máme.
Prostě lidi na MD dělají něco jiného, než by měli, což přesně vysvětluje tristní stav české veřejné dopravy.
A ten jednotný tarif platí i v MHD a v autobusech po kraji? Neplatí, že ne…
IDS tohle řeší pro drtivou většinu cestujících. Obzvlášť okolo Brna nebo Prahy. Bez něj byly potřeba 3 jízdenky: Na bus ke vlaku, na vlak, na MHD. To bylo super pro dojíždění. Jít hodinu pěšky na vlak namísto 8 minut autobusem, to je fakt super, za každého počasí.
cena brutální….Praha -Brno tuším za 380 nebo tak něco. s IN50 někdy i za 131, normálně za 147.
a půl milionu jizdenek za půl roku, tedy milion ročně je při cca 40mio cestujících ročně…hezke 2,5%.
a to se za tu raketu, co to stalo a jistě bude stát i provoz systému… VYPLATI…
Však jediným účelem státní jízdenky je zavřít hubu odpůrcům liberalizace co brblají na rozdrobený tarif. Ve skutečnosti to problém není, protože drtivá většina cestujících cestuje pravidelně svojí jednu trasu do práce/školy na nějakou IDS jízdenku nebo traťovou, a nějaké cesty z Žatce do Vrbna pod Pradědem tvoří naprosto okrajovou záležitost, kterou lze v klidu zanedbat.
jen mne trošku točí, že podstatnou část tzv. úspor z liberalizace sežere tenhle a jine nesmysly
Janě a tu IN50 dostanu zadarmo…
Jde o tu MOŽNOST si za relativně rozumný peníz celosíťovou službu pořídit a využívat.
ok, tak relační Brno-Praha je kolik? 215? nebo obdobné se žlutým?
IN50 ne ale IN25 ano pokud alespoň občas cestuješ s ČD.
Jet s tím Prah-Brno je nesmysl, že? Když zadám do eshopu ČD třeba Všetaty-Prostějov. Tak jízdenka ČD bez slevového průkazu je 404 Kč a OneTicket 405 Kč. Čili pro „jednorázového“ cestujícího, kterému se nevyplatí platit výpalné za slevu ČD a jede z nějaké díry do jiné ale někde uprostřed trasy může využít vlaky různých dopravců je to naprosto OK.
ano, na relace tohoto druhu to je prast jako uhod.
jen pokud kdokoliv jede trochu víc než jednou za uherský kvartál, tak je toto nesmysl. stejně tak, pokud jede na nějaké „relaci“ nebo v rámci IDS.
coz vylučuje oné ticket z většiny destinací.
a k Brno-Praha – pointa je ta, že na téhle trase jezdí každý dopravce levneji než oneticket. a zrovna tady…je kombinace dopravců obr-blbost
Zajíma me garance dovezeni do cile cesty v pripade prestupu, presneji ujeti posledniho pripoje. Je neco takoveho u oneticket a jestli ano, kdo nese naklady na taxi/ubytovani?
Áno je, náklady znáša dopravca u ktorého vzniklo meškanie.
Pokud ho prokazatelně zavinil. Ve vice než 90% připadů ale dopravce zpoždeni nezaviní a tak se o náklady podělí v poměru podle dělby tržeb za jízdenku.
Drahy spas
One tiket je cca o polovinu drazsi oproti jizde ve skupine (350kc) a pokud jedete z jednoho konce CR na ten druhy zaplatite cca 500kc, takze se OT absolutne nevyplati. Navic je tu moznost si u konkurence koupit listek rovnou ve vlaku.
No, to zase tak moc není vzhledem k počtu přepravených na železnici. A vzhledem k té ceně se ani není co divit.
V řadě zvláštních případů je k disposici nějaká výhodnější nabídka, ale ty zdejší nářky na předraženost OneTicket, zatímco je u jednoduchých jízdenek za stejné peníze jako běžný tarif ČD, u některých relací o jednu až dvě koruny dražší, zpáteční jízdenka pak často levnější, a zatímco i při těchto cenách musí objednatelé doplácet (i když to je dáno i jinými, levnějšími nabídkami, a dalšími faktory), tak ty nářky jsou přehnané. Ano, není to ten ideál, aby veřejná doprava v naprosté většině případů byla pro cestující levnější než použití vlastního automobilu, ale předražené to na současné poměry prostě není
Kupoval jsem si nedávno u ČD kasy jízdenku. Paní jsem řekl „zlevněnou na arriva rychlík teďko prosím“ a do ruky sem dostal OneTicket což jsem nechtěl ale nechal jsem to plavat. Nevím jestli ty čísla nejsou náhodou trošku „zvětšené“ takovýmito chybičkami či neznalostmi 🙂
A co jste chtěl, když na kase ČD se nic jiného na Arriva rychlík vydat nedá? Teda kromě IDS, ale to by každý normální řekl, že chce IDS…
Mohu se zeptat co jste chtěl za zlevněno jízdenku dostat?
Přišel do pivovarské pivnice na Mendláku a chtěl Staropramen.
Zrovna teď jsem uvažoval že bych ji mohl využít – když jsem přestupoval v Uh. Brodě z busu na vlak do Hradiště /ARRIVA, 5 min na přestup/, ale když jsem se zeptal průvodčí jestli mi to prodá bez doplatku když přestupuju, tak že jo. Takže opět jsem jednotný dražší tarif nevyužil… no třeba se výhledově poštěstí :o)
Záleží na konkrétních relacích, ale často má Arriva v pokladně o trochu dráž než v e-shopu a ve vlaku trochu dráž než v pokladně, ale pořád levnější než ČD a OneTicket.
A než Leoš*k z Olomouce do Prahy…😁
no tak naštěstí v tomto případě tomu tak nebylo, ještě jsem si to před odjezdem pro jistotu kontroloval 😀
Ale SJT přece neplatí na autobusy…
Clanek propaguje to, jak zeleznicni doprava s nastupem oneticket pro bezne cestujici vyrazne podrazila a jak si na tom ryzuje statni podnik Cendis. Co k tomu dodat. A spis to prilaka lidi do aut nez na zeleznici. Fakt ostuda.
Viz treba jizdenka Praha Ostrava skoro za 600 kc pres one ticket a bezny tarif rovnou u dopravce muze byt i 250, 300 kc.
Lepsi je kupovat jizdenky zvlast u dopravcu na jednotlive useky a zpatecni nekupovat vubec a usetri o dost vice. Az na par vyjimek, kde jezdi vice dopravcu.
Každý má svobodu. Buď chce ušetřit a zakoupí si jízdenky jednotlivě, anebo to nechce řešit a koupí si OneTicket, i za vyšší cenu. Těch, co to řešit nechtějí, je překvapivě mnoho.
Otazka je, nakolik se jedna o svobodnou volbu a nakolik jen o neinformovanost. Cestujici je zakaznik a doprava je sluzba. A ne ze cestujici je hlupak ktereho chceme oskubat protoze si neumi nastudovat tarify a nema cas nebo moznosti resit nakup jizdenky na 3 dopravce.
Však tak se to prodává, cestující řekne třeba v Týništi nad Orlicí o jízdenku do Liberce a dostane OneTicket.
No prave. A rekne mu prodavacka na okynku „Vazeny pane a vite, ze kdybyste si koupil jizdenku CD a Arriva zvlast, tak ze to mate za polovic? Ale to musite na internetu“.
Takze ten kdo nakonec utrati nejvic penez za oneticket bude ten nejchudsi cestujici – zmateny duchodce.
Oba dopravci by teď snad měli být schopni stejné nebo téměř stejné nabídky jako na internetu prodávat i v pokladnách?
jako zmatený důchodce na 60 km trase zaplati místo 25 Kč 27,50? – tzn. jedno malé pivo v hospodě
to fakt není dobrý příklad
A zbytek doplatí stát.
Super penězovod.
Ona tu cenu jiného dopravce nezná takže na co nabídnoit. A pak dvě jízdenky jsou 2 samostatné přepravni smlouvy. Tykze při ztrate posledního přípoje je hotel nebo taxi na Vaše náklady.
Můžeš mi říct jak pokladní ČD zná oficiální ceník Arrivy? Kór když v některých případech nezná ani ten ČD…
Čas jsou peníze.
Buď mám čas a chuť studovat tarify 3 dopravců a nebo si zaplatím dražší OneTicket
Jedná se o svobodnou volbu využít čas k něčemu užitečnějšímu než ke studiu tarifů. Jsem přesvědčený, že hromadu věcí, které nakupujete, se dá taky pořídit výrazně levněji.
i neinformovanost je svobodna volba
Když si to spočítám, kolik ztratím času vymýšlením, abych jel levněji – jestli já nejsem blbec ….
Nejste. Máte prostě jiné preference.
To není svoboda, ale vydírání.
Dle mého názoru je dotovaná hromadná doprava především veřejná služba a v zájmu státu, nejen z ekologických důvodů, by dle mého názoru mělo být aby ji obyvatelé ale i návštěvníci z ciziyi co nejvíce využívali na úkor automobilizmu.
Nepřehledná změť mnoha tarifů jde bohužel ale přesně proti tomu….
V rámci atraktivity veřejné dopravy by mělo být samozřejmostí nabízet automaticky nejlevnější dostupnou jízdenku v dané relaci a ne aby si cestující musel sám studovat změť tarifů, tak aby nemusel třeba plstit dvojnásobnou cenu.
jenze to bychom nesměli být v zemi nejvychcanejsich a nejchytřejších a zároveň snad skoro nejsobectejsich lidí. kde z důvodu viz předtím…nic nejde.
a neměla by být rovnou zadarmo? to by vyřešilo problémů….
Jenže ta „nejlevnější“ jízdenka často má nějaké podmínky.
Kombinace dvou „levných“ jízdenek = dvě přepravní smlouvy, žádná garance přestupu. (při zpoždění můžeš třeba přespat na nádraží. )
Vázání na daný vlak (i ČD mají akční jízdenky na mimošpičkové vlaky).
Dogma o jedné přepravní smlouvě vůbec nefunguje.
Vlaky na přestup na sebe při větším zpoždění stejně nečekají.
A při nějakém větším kolapsu dopravy, tráví po nádražích noci stovky lidí, tak jako tak..
Prostě nejede nic nikam….
Jedna přepravní smlouva mě osobně při problémech ještě nikdy nepomohla….
Při zpoždění posledního spoje mi už pomohlo.
Ano řešeni to má. Pouze hediný celostátni jednotný tarif povinbý pro všechny dopravce včetné autobusů.
Já bych to i rád využil, ale na velké vzdálenosti se to už vůbec nevyplatí ani to nemá cenu a v rámci krajů, kde funguje opravdový integrovaný systém (HK, Olomouc), vyjde snad vždycky levněji on…
Jediná příležitost je, když ve stanici s pokladnou nastupuju na poslední chvíli do vlaku nebo do zpožděného vlaku, kde se už nedá koupit ČD jízdenka, co by na daný spoj platila. Takže to většinou vyjde levněji než 40 Kč přirážka.
Jak už nedá koupit ČD jízdenka? Však ta není vazaná na konkrétní vlak (kromě vázané samozřejmě).
Kdyz si koupíte jízdenku on-line v aplikaci, tak ta neplatí od 0.00 toho dne, ale od času na ní uvedeného, a tento čas je stejný jako čas odjezdu prvního vlaku ze spojení, které aplikace našla. Tudíž kupujete-li si jízdenku z Olomouce do Prahy v čase 18.00 h, jako první možný spoj se objeví Valaššký expres s odjezden 18.12, platnost jízdenky bude od 18.12. Přijede-li ovšem do Olomouce v čase 18.05 zpoždený vlak Ostravan (pravidelný odjezd 17.20), tak ale na něj vlastně nemáte platnou jízdenku…
Pokud je myšleno na eshopu, pak ano, ale to z příspěvku jednoznačně nevyplývá.
Pardon, myslel jsem (pro mě už „samozřejmě“… už je to tak) Můj vlak, tedy eshop, kde skutečně je i flexibilní jízdenka platná až od odjezdu prvního budoucího pravidelného spoje.
Mám za to, že ČD přiznávají právě kvůli takovým případům platnost čtvrt hodiny předem, pokud není jízdenka výslovně vázaná na určitý vlak …. neřeší to všechny podobné případy, jen ty, kde se to vejde do té čtvrthodiny, což je uvedený.
Asi myslí jízdenku přes e-shop. Tam jízdenku po pravidelném odjezdu ze stanice nekoupím, i kdyby měl vlak hodinu zpoždění.
Na pokladně ( pokud tam je) ji samozřejmě koupím. A pokud tam není pokladna, tak zase neplatim přirážku.
Taky na pokladnu nemusí být čas …
To nejde vůbec?
Pidlitačka defaultně výplní čas pravidelného odjezdu nalezeného spojení, ale umožní tam zadat cokoli.
Zrovna v Olomouci IDS moc nefugnuje, když ani nemají eshop pro jednorázové jízdenky a musí se pořizovat karta, která umí jen vícedenní jízdenky.
Prodávají se u ČD -často jako zpáteční(na trati kde jezdí jen ČD) , protože ve svém vlastním tarifu ji nějaký blbí úředníček zrušil
Pokladní ČD nemají zakázáno vytisknout dvě jízdenky (jako když na e-shopu chci zpáteční).
Ale dobře dělají, pokud nemají jistotu že chci jet zrovna s nimi, mají prodat IDS.
Ano právě dvě jízdenky(ekologické a pokrokové) -to je snad pro cestující i pokladní je1 jizdenka jednodušší/rychlejší.
U zpáteční one ticket je 10%sleva (aspoň myslím)
Jenom 5%, ale i to stačí aby byl SJT na některýchvtrasách nejlevnější nabídkou.
Dvě přepravní smlouvy, fyzicky to jde vytisknout na jeden papír.
To ale na tom, že jsou to dvě přepravní smlouvy nic nemění.
Zatímco u krajských tarifů znamená jednotná přestupní jizdenka mezi dopravci pro většinu cestujich vždy výhodnější cenu.
U One tiket znamená jedna přestupní jizdenka na více dopravců, téměř vždy o dost vyšší cenu.
Takže tady se něco saka nepovedlo.
One tiket je ostuda a anitireklamana veřejnou dopravu.
To není nevýhoda, to je vlastnost.
Možnost aby to dopravci přijali, aniž by za to někdo platil. (=Musí to vždycky stát aspoň tolik, co komerční jízdné)
Krajské IDS jsou vesměs navázané na to, že kraj dopravu objednává, platí za ní, a nemusí platit v komerčních spojích.
Ano je to možnost.
Ale naprosto nevýhodně předražená, což nemá žádnou logiku.
Aneb kupte si přestupní jrdnotnou jizdenku a zaplaťte cca 1,5 x více… 🙂
Znám dost lidí co cestují vlakem příležitostně a nechali se bohužel touto výhodnou nabidkou na jednotnou jízdenku napálit.
Už to ale víckrát neudělají.
To je jako kdybyste si kupoval univerzální letenku odkukoliv kamkoliv na světě a divil se že to není levnější než letět pouze jedním komerčním dopravcem. Nebo že univerzální eshop ve kterém koupíte jakékoliv zboží za jedno poštovné od různých prodejců není levnější než si to koupit vše sám. To je přece normální tržní nabídka, nikoliv dotovaná služba na levné výlety po republice.
Onr Tiket je státní projekt , čili žádná komerční nabídka.
Stát by měl veřejnou dopravu podporovat, propagovat a zjednodušovat ve všech možných směrech.
A to se One tiketu dle mého názoru vůbec nepovedlo.
Srovnání s komerční leteckou dopravou je zcela mimo.
Bla bla. Kde veřejnou dopravu platí veřejná správa, tam nejde o soukromý byznys a podmínky určuje stát. Je jeho povinnost zajistit dopravu použitelnou.
Soukromíni na byznys linkách ať si pro mne za mne na tarifech vymýšlí co chtějí
Takto je to ale jen penězovod od státu soukromníkům, protože se počítá s tím, že osoby se 75 % slevou nebudou ten rozdíl tolik řešit.
Komerčních spojů jezdí v ČR minimum, drtivá většina vlaků v ČR je dotovaných.
Uvital bych tedy spíš něco jako celostátní IDS na spoje v závazku včetně autobusů, kde přestupní jízdenka je cenově výhoda a ne cenově znevýhodněná jako One Tiket
Komerční spoje ať jsou dál komerční, pokud se skutečně uživí, ty se ty toho neměli co plést.
Já s tím souhlasím, kromě SJT by měl existovat i státní tarif* platný ve všem objednaném ministerstvem i kraji.
(Říkám tarif, ne IDS, protože na jízdní řády couráků a MHD bych nechal místní jako ROPID/kordis/…,)
Lenže OneTicket je výrazne drahší ako komerčné spoje, nevidím dôvod aby ho dopravcovia odmietali keby bol napr. na úrovni TR10. Navyše, ak sa nejaký dopravca v nejakej situácií (napr. okolo sviatkov) rozhodne ísť na tú úroveň, je takmer isté že pôjde o povinne miestenkový spoj kde toto možno zohľadniť v cene rezervácie.
Můžeme teoretizovat, jak by to mělo být a podobně. Ne, že bych se nějakým celostátním IDS bránil, ale IDS je ve své podstatě velmi, velmi drahá sranda pro objednatele a v naprosto ryzí podobě vidíme výsledek ve Středočeském kraji. Sice doprava bude laciňoučká, mnozí jí budou mít skoro nebo i úplně zadarmo, ale ouha, ono nic nepojede, protože se to zruší.
A to neznamená, že objednatele musí vždy zastupovat manipulovaný paňák typu Boreckého, kterému stačí nakukat učené kecy optimalizačního šotoucha. Ona ekonomika ve smyslu má dáti – dal opravdu existuje, ikdyž přece jen jinak, jak si mnozí ekonomisté vykládají.
Takové celostátní IDS by určitě nemuselo být nějak výrazně levnější než hladina současného jízdného jednotlivých dopravců. Stačila by víceméně stejná cena. ale možnost jedné přestupní jizdenky po celé ČR, za normáln rozumnou cenu. Ne ale zlodějské šmejské jízdné co předvedl one tiket. Jde hlavně o propagaci, zatatraktivneni (zjednodušeni nepřehledné změti tarifů) veřejné hromadné dopravy osob, tak aby přitáhla nové cestující z aut. A v tom one tiket prostě selhal na plné čáře. Misto toho tam nesmyslně zařadili i komerční spoje, do kterých co se týče tarifu státu vubec nic není a teď se vymlouvají, že proto musí být one tiket… Číst vice »
Autobusů mimo objednávku je hodně. Dokonce i těch, kde nejsou povinné místenky.
Onebl tiket = nejdražší možné jízdné, tak to je super reklama pro českou železnici.
To nevím zda zrovna tohle přitáhne lidi z aut.
Ne, nepřitáhne.
Přitáhne je to, že budou mít všechny rychlíky klimatizaci a zásuvky.
Vyšlo mi, že to druhé bude splnitelné (nikoliv splněné) po dodání těch Siemens-Scheißewerke vozů.
Zdaleka ne všude. Jsou i relace, kde je to nejlevnější možné jízdné. 😉
Myslím si, že by se velmi hodila jedodenní nebo 24 hodinová jízdenka.
Která asi bude čím dál tím dražší, jak bude možné za těch 24 hodin najezdit čím dál tím víc…
Ježíš, to né, to by se mohlo někomu i vyplatit!
Přes OneTicket je jízdenka dvakrát tak drahá než když si to koupím přes aplikaci Muj vlak nebo přes pokladnu na nadraží takže za mě OneTicket je hodně velký přešlap
Ale MujVlak vám prodá jízdenku jen na ČD
Jistě že ne. Už dlouho mi aplikace nabízí i variantu s One Ticket.
Ve srovnání s obyčejným jízdným ČD je většinou stejně tak drahá. Pokud to srovnáváte s nabídkami, které nejsou vždy k mání, tak ano, tam ta cena vyšší je.
Kdyby měla redakce zájem, měl bych pár praktických zkušeností s OneTicketem, které mohu blíže rozepsat. Třeba jak jsem stornoval jízdenku pár minut od nákupu a na peníze čekal měsíc s opakovanými urgencemi telefonem a mailem. A nebo jak mi na webu prodali místenku do komerčního vlaku Ex 548 (ještě v červnu, kdy na komerci OneTicket neplatil). A nebo jak profesionálně a rychle vyřizují právo z přepravní smlouvy při zpoždění vlaku (peníze stále čekám). A taky jak činí cestující OneTicket bez místenky problémy stevardům na lince R8.
Mohu poprosit o bližší rozepsání posledního problému, tj. linka R8? Děkuji.
no, asi půjde o to, ze RJ má krom jednoho, max dvou vagónu, povinné místenkovy vlak. a když máte IDSku tak jedete v nejhorším vagónu a jinam nesmíte.
a tipnul bych, že oné ticket bude vypadat stejně…a budou se vás snažit prelozit do dobytcaku
Ano, něco takového bych očekával také, ale zajímala by mne reálná zkušenost.
Tipoval bych to na RegioJetí klasiku – v soupravě řazen místenkový vůz a vůz bez místenek.
Ano, něco takového bych očekával také, ale zajímala by mne reálná zkušenost.
R8? Zase RegioJet? Už mě to s ním přestává bavit.
Mně taky.
A jak často s ním jezdíš?
Ta cena – je to moc.
Je to ekvivalent obyčejného jízdného ČD bez jakýchkoliv slev, v některých případech je to také dokonce levnější než tarif IDOL.
Idol to je kapitola sama pro sebe, bez karty jednoznačně nejdražší dopravní systém.
Z čeho se vlastně počítají ceny u těch IDS?
Kam na ně chodí v Praze?
s IDOL zkušenost dnes.
bus, 4km. nevím proč, ale víc tarifních pasem…než zastávek.
tedy 25Kc.
a přestupní nejde bez té jejich debilni karty prodat…
tohle mně fakt nebaví.
Kolik to bude stát z Karlštejna do Krnova?
Je to 370 km, takže pokud víc než 592,-Kč > je to předražené…
Dobrý den,
při hledání na zítřek nabízí dvě (a třetí nouzovou přes noční pauzu) možnosti:
přes Bruntál: 370 km, 552 Kč
přes Opavu: 441 km, 655 Kč
přes Brno a Bruntál, pouze poslední noční spoj ze zítřka na pozítří, 475 km, 705 Kč
Přeji hezký den.
Ještě doplnění: S tím, že dle stránek SJT jde využít i levnějších tras, alespoň tak to chápu (jízdenka na 370 km zobrazí jen spoje jedoucí danou trasou, jízdenka na 441 km zobrazí svoje i ty jedoucí kratší trasou o délce 370 km a jízdenka na 475 km zobrazí spoje všech tří tras).
A, omlouvám se, ještě jedno doplnění: Našel jsem na stránkách SJT následující dvě věty:
I během cesty je možné změnit vybrané parametry jízdního dokladu. Mezi tyto parametry patří například vozová třída nebo trasa jízdního dokladu.
Tedy pro předmětnou trasu z Karlštejna do Krnova je možno si koupit tu nejlevnější pro trasu o délce 370 km a vyjde-li mi to na delší a dražší trasu, dokoupím si ji cestou.
P. S. Všechny ceny výše jsou bez věrnostní karty SJT25.
Dobrý den, když už jsem se včera jejich stránkami prohrabal, dopíši ještě jednu zjištěnou informaci, třeba bude někoho zajímat: Jsou-li na trase povinně místenkové vlaky, je třeba s nakoupit i místenku, která zvyšuje celkovou cenu. Při nákupu místenky s jízdenkou přes stránky SJT stála u ČD (u vlaků, kam jsem se díval) místenka 35 Kč k ceně jízdenky; u RJ (opět u vlaků, kam jsem se díval) pak 50 Kč pro standard a 70 Kč pro relax. V obou případech pouze automatická volba místa, nic přesnějšího (což považuji za velkou chybu, když oba a pravděpodobně všichni zapojení dopravci umějí volbu… Číst vice »
v rámci UIC se to v Evropě řeší skoro 10 let.
A od 1.8. v mnoha případech levnější než PID. Praha-Kladno SJT za 58 Kč, PID za 70 Kč.
A přímo u Arrivy za 35 Kč.