České dráhy přišly opět s letní jízdenkou. Cena i přes úbytek vlaků zůstala stejná: od 85 korun na den
RegioPanter v Židlochovicích. Foto: České dráhy
České dráhy i letos prodávají svoji letní nabídku Jízdenku na léto. V týdenní, či dvoutýdenní variantě nabízí cestujícím neomezené cestování
No a co, že je cena stejná, pořád je to za super peníze a když chtěli někteří soukromé dopravce, tak ať si porovnají, jestli se jim s touhle jizdenkou co do nabídky spojení cestovalo líp loni nebo letos. Ale neočekávám, že někdo prozře, spíš budou dotyční lamentovat, jak je tato jízdenka špatně, že je podnákladová a podobné nesmysly. Smutné je, že někteří takoví lamentující si nejdřív na netu zanadávají a pak si ji sami koupí a budou jezdit.
nebo 14denní jízdenka, která platí 14 dní po sobě — no kdo by to čekal??? Na kolik dob asi pracuje čtyřdobý motor?
Ano, mohli by zlevnit o 5 %, ale zase můžou říct, že za ten rok stouply náklady o 5 %, takže je to OK. 🙂
Tyhle socialistické přežitky doufám jednou budou zrušeny.
Stačilo by zrušit debilní lidi xD
Co je na tom proboha socialistickýho?
driv jsem vyuzival, ted sse mi nevyplati kvuli soukromym dopravcum a me jakozto studentovi by se to letos spise prodrazilo
no hlavně že cena jízdenky zůstala stejná 😂
a ze Železného Brodu do Tanvaldu.
Tak mohu jet přes Liberec to by bylo že bych se tam nedostal 🤣
Blahopřeji k Vašemu nadšení. Proč bych cestoval půl hodiny, když můžu jet dvě. Moje slova. 😀
I z bohumina do brna se da na tuhle jizdenku bez problemu dostat. Lidi z pohranici jsou zvykli ze si muzou koupit drahou jizdenku nebo se muzou kodrcat osobakama.
Tak v Ústeckém kraji se ta jízdenka nevyplatí, už jen proto že tam jezdí celkem diwt soukromých dopravců a navíc jednodenní DÚK stojí 130 Kč platí ve všech vlacích mimo vlaky EC, ve všech regionálních (zelených) autobusech a v MHD Děčín, Ústí nad Labem, Teplice, Most s Litvínovem, Chomutov s Jirkovem atd.
Tahle nabídka je spíše myšlená pro cestování po celém státě a ne po bublince jménem kraj.
Po celém státě? Vždyť to platí jen u jednoho dopravce, a ten ani neprovozuje žádné autobusy.
Ani tramvaje. Posledni mile uz ale stoji jenom max par desetikorun. Nejvic co jsem kdy platil za bus bylo 52 korun coz byla okruzni cesta po prostejovsku (nic primyho rano nejelo) jeste pred tim nez tam zavedli IDOS. Pak uz jen 21 byla nejvyssi taxa a to jsem na nej jeste cumel ze mi nevraci kdyz jsem mu vrazil dvacias.
Takze tohle je skutecne na celorepublikove cestovani a na poslednich par kilometru jiste tu dvacku kazdy najde.
Sama mluvka říká, že je to i k dennímu ježdění po stejné trase.
Je to i k dennimu dojizdeni. Muzete s tim jezdit jak chcete klidne se ubytovat ve vlaku a jezdit sem a tam na trase ostrava-cheb.
P.S. nerikejte to bezdakum. Docela se divim ze to jeste nikoho nenapadlo ale v lete se asi lepe clovek vyspi pod sirakem.
Nechápu, jak to, že může dopravce nabízet svoje komerční slevy na nekomerčních linkách placených z veřejných prostředků. Pokud si koupím tašku rohlíků pro svoji rodinu, tak pak z ní přece pekař už nemůže rozdávat rohlíky svým kamarádům. Ať si rozdává ty svoje.
Regiojet má na R8 také svojí cenovou politiku a akční ceny. Ve většině případů je v současné době kompenzace daná na km a je na dopravci jakou cenovou politiku zvolí.
Tak to by ten systém mohli ještě prohloubit. Třeba že by každý vlakvedoucí a každý průvodčí mohl volit svoji vlastní strategii a cenovou politiku. A přivydělávat si přepravou ovcí a čerstvě sklizených banánů, ať je to stylové.
Na R8 to vyšperkovali, kromě té cenotvorby si hrají i s kapacitou, kterou mají smluvně danou a vozy leckdy nechávají stát nebo je posílají na komerční linky. 😃
Tam kde je riziko na straně dopravce, je to jen jeho věc jaké slevy dá.
Riziko na straně dopravce je u komerční dopravy. U dotované dopravní obslužnosti je to poněkud zvláštní hybrid.
Já myslel netto smlouvy.
Pan Bob evidentně vůbec nemá sajn, že existuje něco jako Netto smlouva v dotované dopravě, jinak by takovéto nesmysly nepsal… Nechme ho psát si tu podobné nesmysly dal, protože vysvětlovat mu cokoli je marne
Zase z hlediska celku lepší, než kdybyste je rozmařile vyhodil. Aneb ještě trochu zvýší tržbu přilákáním lidí, kteří by třeba vlakem bez této nabídky nejeli (a zatížili by státní/krajské silnice a zdravotnictví použitím aut). Chce to trochu velkorysosti, šetří se tím třeba i Vaše životní prostředí.
No sleva léto je produkt co se ČD povedl,cena víc než dobrá ,jen by takových věcí měli dělat více.Kromě léta totiž na projíždění republiky není krom drahé jízdenky na den za 579 Kč nic.Ano nechytejte mě za slovo ,nějaké víkendovky a regio slevy jsou ,ale pořád musím dodržet ten víkend ,nebo územní platnost.Nebo cestovat levně s vázanou jízdenkou ,ale jen povinným spojem a já se někde zakecám v hospodě a platím znova.Tím chci říci dobrá IN 100 (mám jí),ale proč tvrdošíjně ČD trvá jen na její roční verzi ?I SJT počítá s několika verzemi sítovek(týden,měsíc a pod),cestující by si mohl… Číst vice »
Jed na výlet si berete s sebou v lahvičce nebo ve formě prášku?
Pro někoho, kdo píše mezeru před čárkou i otazníkem bude D/T zcela mimo rozlišovací schopnost. Snad si neplete žlutou a oranžovou.
Vy si opravdu berete jed na výlet?
To aby si ostatní kolem Vás dali sakra pozor… 🙁
já bych to kvitoval, po celodenním cestování vlaky člověk nikdy neví a lepší než když bude skákat pod vlak…
Bez jedu nejedu😃
Skvělá zpráva. V létě cestuji hodně. Letos raději jen u nás a teď vím koho si asi vyberu.
A rozdíl mezi základní a nezákladní variantou je v čem, krom ceny, prosím?
Vlastnictví IN-karty či ITIC
Žádný, levnější je s IN kartou
Díky. Ta informace mi v článku poněkud chybí.
Tak už nechybí. Díky za doplnění.
Já vůbec nevím proč by se cena měla snižovat. Jestli opravdu někomu připadá cena za 85,- za den, tak ať sedí doma na zadku.
Tak porovnejme to třeba s ÖBB Voteilscard<26 kdy mohl mladý člověk cestovat celou sítí rakouských drah za 59€ od 4.7. do 13.9.
Jenže u nás oproti Rakousku jednak můžete cestovat libovolně i v období ranní špičky v pracovní dny, tedy mezi třetí a osmou ráno, dále také z toho nejsou vyňaty noční vlaky (byť jich není mnoho u nás, dává to docela široké možnosti), v neposlední řadě je také neomezená věkem cestujícího narozdíl od Rakouska a tím se dostáváme k poslednímu bodu – naše jízdenka na léto je čistě komerční produkt, opět rozdílně od Rakouska.
A ve výčtu jsem zapomněl zmínit nutnost vlastnit VorteilsCARD Jugend, která navíc platí pouze rok. Jinak teda tu samotnou jízdenku jste nazval nesprávně, jde o Sommerticket.
Tak bylo by fajn, pokud by takovéto nabídky řešil SJT. Ale protože se jedná o sezonní nabídku, nedělám si iluze, že bychom se dočkali.
Bohužel SJT je záměrně navržen tak, aby byl neatraktivní volbou poslední záchrany.
Smyslem SJT je vyřešit „zásadní“ problém, totiž možnost jet z Varnsdorfu přes Jindřichův Hradec do Uherského Hradiště na jednu jízdenku. Protože bez toho údajně není liberalizace železniční dopravy možná. Tedy jedná se o řešení pro příležitostné cestující, jak si jednoduše koupit jízdenku. A to za prakticky stejných podmínek jako v dobách modrého monopolu. Pro pravidelné cestující a šetřílky existuje možnost koupit si několik jízdenek, případně nějaký zvýhodněný tarif dopravce či IDS pokud cestuji pravidelně na jedné trase do práce či do školy.
Jsou mnohem praktičtější apliakce SJT, než to, co píšete. Třeba časové jízdenky na tratích, kde polovinu spojů jezdí jeden dopravce a polovinu druhý.
Od toho jsou krajské IDS, případně zvýhodněné nabídky dopravců. SJT je jen způsob jak zavřít ústa odpůrcům soutěží a liberalizace. Pravidelní cestující ho nikdy využívat nebudou, tedy možná pár lidí co potřebuje jezdit pravidelně přes celou republiku ano, ale to není nijak velká skupina.
Krajské IDS neřeší situaci, kdy ta trasa vede přes hranice kraje nebo situaci, kdy daný spoj není v IDS. Zvýhodněná nabídka dopravce nikdy nebude tak výhoda, abyste si koupil „lítačku“ na oba (tady celkem cca za dvakrát víc peněz).
Chropyně leží ve Zlínském kraji, ale je zaintegrovaná v Olomouckém. Logicky. https://mapy.cz/s/cajegutoje
Ono to jde. Ale musí se chtít. Jenže ta obrovská budova disponuje neméně gigantickou myšlenkovou kapacitou, když je nutno zdůvodnit, že něco nejde, aby se to dělat nemuselo.
A aby toho nebylo málo, tak Kojetín je zaintegrovaný do Zlínského tarifu. To aby si člověk nemusel v Bezměrově kupovat jak idiot jízdenku na jednu zastávku. A vedlejší Nezamyslice patří také do IDSJMK, kromě IDSOK.
Z pohledu vyplňovače tabulek na úřadě je to naprostý chaos. Jak si to mohli dovolit! Z pohledu cestujícího to dává rozum.
No a třeba St. M. u UH je zaintegrováno do IDS JMK. Naprosto běžné jsou podobné překryvy v Německu, kde je klidně několik IDS v rámci jedné spolkové země (obdoba našeho kraje, v tomto případě). Opět platí ‚kdo chce, hledá způsoby…‘
Pardubice – Praha třeba? Více myslet, méně psát. 🙂
Zrušit všechna IDS a zahrnout to do SJT, pak SJT může být levnější a bude to opravdu jednotný univerzální systém.
SJT musí být jaksi z podstaty navržen tak, aby dopravce a objednatele dopravy nenutil vozit příliš mnoho cestujících za příliš nízkou cenu. K ideálu ČD – nepřehledné nabídce 99 různých druhů jízdenek – se zcela logicky blíží postupně, ale zatím k tomu statečně dělá krůček za krůčkem.
Pokud CENDIS není ani objednatelem dopravy, ani dopravcem, tak ani nemá logiku, aby nabízel jakékoliv slevy nebo výhody. To by totiž vlastně rozdával z cizího. Systém SJT je založen na principu, že může prodávat pouze jízdenky, které jsou dražší a pro cestující méně výhodné než normální jízdenky. Smysl to nemá, ale to zřejmě bylo účelem celého projektu – dokázat, že „jednotná jízdenka“ je samoúčelný nesmysl, který nic neřeší a nikomu nepomůže.
Skoro přesně tak! Tedy: může mít v nabídce něco stejně levného nebo trochu levnějšího než jednotliví dopravci či objednatelé, ale pořád to celkově musí být na pro dopravce a objednatele přiměřeně vysoké úrovni, musí jim za ty cestující dávat/rozúčtovávat přijatelně vysoké částky.
Za 24 pilotniho provozu se jich pry prodalo více než 900.
Oprava 14 dnů pil….
To není mnoho vzhledem k tomu, že si to dost lidí chtělo jen zkusit a mezi nimi byli i novináři nebo třeba lidi z CENDISu, kteří o festivalu, jak to funguje, když se to spustí.
Oprava: kteří otestovali
I přes úbytek vlaků ČD bych řekl, že cena je stále víc než luxusní.
Máte pravdu
Tu cenu přece nelze vázat na počet vlaků, to by přece byla blbost. Pakliže ČD provozují 7000 vlaků denně a jiný dopravce desítky. Kolik by tedy měla stát u alternativního dopravce. Pětikorunu ?
Jízdné ve vlacích by se po koronaviru naopak mělo více zdražit. A veškeré socialistické vydobytky a přežitky zrušit.