lot
Zprávy

České dráhy přišly opět s letní jízdenkou. Cena i přes úbytek vlaků zůstala stejná: od 85 korun na den

RegioPanter v Židlochovicích. Foto: České dráhy
RegioPanter v Židlochovicích. Foto: České dráhy

České dráhy i letos prodávají svoji letní nabídku Jízdenku na léto. V týdenní, či dvoutýdenní variantě nabízí cestujícím neomezené cestování vlaky Český drah za ceny od 85 korun za den.

V porovnání s loňským rokem ale došlo k jedné velké změně: na řadě tratí vám bude jízdenka k ničemu: České dráhy v prosinci přišly o zhruba pět procent výkonů na některých tratích a u nových dopravců nabídka neplatí. Jde o velkou část spojů ve Zlínském kraji či trať z Ústí nad Orlicí do Mlýnického Dvora nebo osobní vlaky mezi Libercem a Lomnicí nad Popelkou a ze Železného Brodu do Tanvaldu. Nesvezete se s ní ani u rychlíků Brno – Bohumín, Praha – Příbram – České Budějovice, Praha – Tanvald, Praha – Rakovník a Kolín – Rumburk.

„Jedná se o síťovou jízdenku platnou ve všech vlacích ČD, určenou i pro opakované pojíždění po stejné trati, její cena (například u dvoutýdenní varianty v plné ceně vychází na 85 Kč/den) je už nyní velmi příznivá,“ odpověděla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná na dotaz, zda kvůli ztrátě části výkonů neuvažují o zlevnění.

I přes řadu změn ve smlouvách s kraji, kde došlo k omezení uznávání dokladů Českých drah, bude platit ve všech vlacích ČD. Tedy například i v Plzeňském a Jihomoravském kraji, kde došlo k omezení platnosti jiných dokladů ČD. Ani letos nebude platit v lanovce na Ještěd. U vlaků s povinnou rezervací je potřeba zakoupit ještě místenku.

Jiní dopravci podobnou jízdenku v Česku nenabízí. V případě integrovaných tarifních systémů se nabízí možnost využít například celodenní krajské jízdenky pro neomezené cestování v rámci jednoho dne všemi dopravními prostředky.

Jízdenku na léto lze využívat v období od 1. července do 31. srpna. V nabídce jsou dvě základní varianty. Týdenní jízdenka, která platí 7 dní po sobě s libovolným dnem začátku v červenci nebo srpnu, jejíž cena začíná na 690 Kč s IN kartou (790 Kč základní cena), nebo 14denní jízdenka, která platí 14 dní po sobě a její cena je od 990 Kč (1190 základní cena).

Jízdenka na léto je nepřenosná a cestovat na ní může jen osoba, jejíž jméno je na jízdence uvedeno. Při kontrole jízdenek je nutné vždy doložit průkaz s fotografií, jménem a příjmením uvedeným na jízdence.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hynek

No a co, že je cena stejná, pořád je to za super peníze a když chtěli někteří soukromé dopravce, tak ať si porovnají, jestli se jim s touhle jizdenkou co do nabídky spojení cestovalo líp loni nebo letos. Ale neočekávám, že někdo prozře, spíš budou dotyční lamentovat, jak je tato jízdenka špatně, že je podnákladová a podobné nesmysly. Smutné je, že někteří takoví lamentující si nejdřív na netu zanadávají a pak si ji sami koupí a budou jezdit.

pejan

nebo 14denní jízdenka, která platí 14 dní po sobě — no kdo by to čekal??? Na kolik dob asi pracuje čtyřdobý motor?

Student DR

Ano, mohli by zlevnit o 5 %, ale zase můžou říct, že za ten rok stouply náklady o 5 %, takže je to OK. 🙂

René Krejcárek

Tyhle socialistické přežitky doufám jednou budou zrušeny.

HonzaEM

Stačilo by zrušit debilní lidi xD

pejan

Co je na tom proboha socialistickýho?

Lada

driv jsem vyuzival, ted sse mi nevyplati kvuli soukromym dopravcum a me jakozto studentovi by se to letos spise prodrazilo

Jiří

no hlavně že cena jízdenky zůstala stejná 😂

Jan Kocourek

a ze Železného Brodu do Tanvaldu.
Tak mohu jet přes Liberec to by bylo že bych se tam nedostal 🤣

Jindra

Blahopřeji k Vašemu nadšení. Proč bych cestoval půl hodiny, když můžu jet dvě. Moje slova. 😀

Pravdepodobnost

I z bohumina do brna se da na tuhle jizdenku bez problemu dostat. Lidi z pohranici jsou zvykli ze si muzou koupit drahou jizdenku nebo se muzou kodrcat osobakama.

PetrB

Tak v Ústeckém kraji se ta jízdenka nevyplatí, už jen proto že tam jezdí celkem diwt soukromých dopravců a navíc jednodenní DÚK stojí 130 Kč platí ve všech vlacích mimo vlaky EC, ve všech regionálních (zelených) autobusech a v MHD Děčín, Ústí nad Labem, Teplice, Most s Litvínovem, Chomutov s Jirkovem atd.

Hodně štěstí

Tahle nabídka je spíše myšlená pro cestování po celém státě a ne po bublince jménem kraj.

Bob

Po celém státě? Vždyť to platí jen u jednoho dopravce, a ten ani neprovozuje žádné autobusy.

Pravdepodobnost

Ani tramvaje. Posledni mile uz ale stoji jenom max par desetikorun. Nejvic co jsem kdy platil za bus bylo 52 korun coz byla okruzni cesta po prostejovsku (nic primyho rano nejelo) jeste pred tim nez tam zavedli IDOS. Pak uz jen 21 byla nejvyssi taxa a to jsem na nej jeste cumel ze mi nevraci kdyz jsem mu vrazil dvacias.

Takze tohle je skutecne na celorepublikove cestovani a na poslednich par kilometru jiste tu dvacku kazdy najde.

Jindra

Sama mluvka říká, že je to i k dennímu ježdění po stejné trase.

Pravdepodobnost

Je to i k dennimu dojizdeni. Muzete s tim jezdit jak chcete klidne se ubytovat ve vlaku a jezdit sem a tam na trase ostrava-cheb.

P.S. nerikejte to bezdakum. Docela se divim ze to jeste nikoho nenapadlo ale v lete se asi lepe clovek vyspi pod sirakem.

Bob

Nechápu, jak to, že může dopravce nabízet svoje komerční slevy na nekomerčních linkách placených z veřejných prostředků. Pokud si koupím tašku rohlíků pro svoji rodinu, tak pak z ní přece pekař už nemůže rozdávat rohlíky svým kamarádům. Ať si rozdává ty svoje.

D.S.

Regiojet má na R8 také svojí cenovou politiku a akční ceny. Ve většině případů je v současné době kompenzace daná na km a je na dopravci jakou cenovou politiku zvolí.

Bob

Tak to by ten systém mohli ještě prohloubit. Třeba že by každý vlakvedoucí a každý průvodčí mohl volit svoji vlastní strategii a cenovou politiku. A přivydělávat si přepravou ovcí a čerstvě sklizených banánů, ať je to stylové.

Hynek

Na R8 to vyšperkovali, kromě té cenotvorby si hrají i s kapacitou, kterou mají smluvně danou a vozy leckdy nechávají stát nebo je posílají na komerční linky. 😃

Ludva

Tam kde je riziko na straně dopravce, je to jen jeho věc jaké slevy dá.

Bob

Riziko na straně dopravce je u komerční dopravy. U dotované dopravní obslužnosti je to poněkud zvláštní hybrid.

Ludva

Já myslel netto smlouvy.

PetrN

Pan Bob evidentně vůbec nemá sajn, že existuje něco jako Netto smlouva v dotované dopravě, jinak by takovéto nesmysly nepsal… Nechme ho psát si tu podobné nesmysly dal, protože vysvětlovat mu cokoli je marne

Frantisek

Zase z hlediska celku lepší, než kdybyste je rozmařile vyhodil. Aneb ještě trochu zvýší tržbu přilákáním lidí, kteří by třeba vlakem bez této nabídky nejeli (a zatížili by státní/krajské silnice a zdravotnictví použitím aut). Chce to trochu velkorysosti, šetří se tím třeba i Vaše životní prostředí.

Iveta

No sleva léto je produkt co se ČD povedl,cena víc než dobrá ,jen by takových věcí měli dělat více.Kromě léta totiž na projíždění republiky není krom drahé jízdenky na den za 579 Kč nic.Ano nechytejte mě za slovo ,nějaké víkendovky a regio slevy jsou ,ale pořád musím dodržet ten víkend ,nebo územní platnost.Nebo cestovat levně s vázanou jízdenkou ,ale jen povinným spojem a já se někde zakecám v hospodě a platím znova.Tím chci říci dobrá IN 100 (mám jí),ale proč tvrdošíjně ČD trvá jen na její roční verzi ?I SJT počítá s několika verzemi sítovek(týden,měsíc a pod),cestující by si mohl… Číst vice »

David

Jed na výlet si berete s sebou v lahvičce nebo ve formě prášku?

Jiří Kocurek

Pro někoho, kdo píše mezeru před čárkou i otazníkem bude D/T zcela mimo rozlišovací schopnost. Snad si neplete žlutou a oranžovou.

Urban Transport Lover

Vy si opravdu berete jed na výlet?
To aby si ostatní kolem Vás dali sakra pozor… 🙁

ABC

já bych to kvitoval, po celodenním cestování vlaky člověk nikdy neví a lepší než když bude skákat pod vlak…

Ketchup1970

Bez jedu nejedu😃

Ludva

Skvělá zpráva. V létě cestuji hodně. Letos raději jen u nás a teď vím koho si asi vyberu.

Robert

A rozdíl mezi základní a nezákladní variantou je v čem, krom ceny, prosím?

Tomariero

Vlastnictví IN-karty či ITIC

Robert

Díky. Ta informace mi v článku poněkud chybí.

Robert

Tak už nechybí. Díky za doplnění.

Hodně štěstí

Já vůbec nevím proč by se cena měla snižovat. Jestli opravdu někomu připadá cena za 85,- za den, tak ať sedí doma na zadku.

Ketchup1970

Tak porovnejme to třeba s ÖBB Voteilscard<26 kdy mohl mladý člověk cestovat celou sítí rakouských drah za 59€ od 4.7. do 13.9.

Hynek

Jenže u nás oproti Rakousku jednak můžete cestovat libovolně i v období ranní špičky v pracovní dny, tedy mezi třetí a osmou ráno, dále také z toho nejsou vyňaty noční vlaky (byť jich není mnoho u nás, dává to docela široké možnosti), v neposlední řadě je také neomezená věkem cestujícího narozdíl od Rakouska a tím se dostáváme k poslednímu bodu – naše jízdenka na léto je čistě komerční produkt, opět rozdílně od Rakouska.

Hynek

A ve výčtu jsem zapomněl zmínit nutnost vlastnit VorteilsCARD Jugend, která navíc platí pouze rok. Jinak teda tu samotnou jízdenku jste nazval nesprávně, jde o Sommerticket.

Lech Malý

Tak bylo by fajn, pokud by takovéto nabídky řešil SJT. Ale protože se jedná o sezonní nabídku, nedělám si iluze, že bychom se dočkali.

Kamui

Bohužel SJT je záměrně navržen tak, aby byl neatraktivní volbou poslední záchrany.

Pražák

Smyslem SJT je vyřešit „zásadní“ problém, totiž možnost jet z Varnsdorfu přes Jindřichův Hradec do Uherského Hradiště na jednu jízdenku. Protože bez toho údajně není liberalizace železniční dopravy možná. Tedy jedná se o řešení pro příležitostné cestující, jak si jednoduše koupit jízdenku. A to za prakticky stejných podmínek jako v dobách modrého monopolu. Pro pravidelné cestující a šetřílky existuje možnost koupit si několik jízdenek, případně nějaký zvýhodněný tarif dopravce či IDS pokud cestuji pravidelně na jedné trase do práce či do školy.

Radek Janata

Jsou mnohem praktičtější apliakce SJT, než to, co píšete. Třeba časové jízdenky na tratích, kde polovinu spojů jezdí jeden dopravce a polovinu druhý.

Pražák

Od toho jsou krajské IDS, případně zvýhodněné nabídky dopravců. SJT je jen způsob jak zavřít ústa odpůrcům soutěží a liberalizace. Pravidelní cestující ho nikdy využívat nebudou, tedy možná pár lidí co potřebuje jezdit pravidelně přes celou republiku ano, ale to není nijak velká skupina.

Radek Janata

Krajské IDS neřeší situaci, kdy ta trasa vede přes hranice kraje nebo situaci, kdy daný spoj není v IDS. Zvýhodněná nabídka dopravce nikdy nebude tak výhoda, abyste si koupil „lítačku“ na oba (tady celkem cca za dvakrát víc peněz).

Jiří Kocurek

Chropyně leží ve Zlínském kraji, ale je zaintegrovaná v Olomouckém. Logicky. https://mapy.cz/s/cajegutoje
Ono to jde. Ale musí se chtít. Jenže ta obrovská budova disponuje neméně gigantickou myšlenkovou kapacitou, když je nutno zdůvodnit, že něco nejde, aby se to dělat nemuselo.

Jiří Kocurek

A aby toho nebylo málo, tak Kojetín je zaintegrovaný do Zlínského tarifu. To aby si člověk nemusel v Bezměrově kupovat jak idiot jízdenku na jednu zastávku. A vedlejší Nezamyslice patří také do IDSJMK, kromě IDSOK.
Z pohledu vyplňovače tabulek na úřadě je to naprostý chaos. Jak si to mohli dovolit! Z pohledu cestujícího to dává rozum.

Lech Malý

No a třeba St. M. u UH je zaintegrováno do IDS JMK. Naprosto běžné jsou podobné překryvy v Německu, kde je klidně několik IDS v rámci jedné spolkové země (obdoba našeho kraje, v tomto případě). Opět platí ‚kdo chce, hledá způsoby…‘

Tomáš Záruba

Pardubice – Praha třeba? Více myslet, méně psát. 🙂

Dominik

Zrušit všechna IDS a zahrnout to do SJT, pak SJT může být levnější a bude to opravdu jednotný univerzální systém.

Vít Jůza

SJT musí být jaksi z podstaty navržen tak, aby dopravce a objednatele dopravy nenutil vozit příliš mnoho cestujících za příliš nízkou cenu. K ideálu ČD – nepřehledné nabídce 99 různých druhů jízdenek – se zcela logicky blíží postupně, ale zatím k tomu statečně dělá krůček za krůčkem.

Bob

Pokud CENDIS není ani objednatelem dopravy, ani dopravcem, tak ani nemá logiku, aby nabízel jakékoliv slevy nebo výhody. To by totiž vlastně rozdával z cizího. Systém SJT je založen na principu, že může prodávat pouze jízdenky, které jsou dražší a pro cestující méně výhodné než normální jízdenky. Smysl to nemá, ale to zřejmě bylo účelem celého projektu – dokázat, že „jednotná jízdenka“ je samoúčelný nesmysl, který nic neřeší a nikomu nepomůže.

Vít Jůza

Skoro přesně tak! Tedy: může mít v nabídce něco stejně levného nebo trochu levnějšího než jednotliví dopravci či objednatelé, ale pořád to celkově musí být na pro dopravce a objednatele přiměřeně vysoké úrovni, musí jim za ty cestující dávat/rozúčtovávat přijatelně vysoké částky.

Blacklist

Za 24 pilotniho provozu se jich pry prodalo více než 900.

Blacklist

Oprava 14 dnů pil….

Hynek

To není mnoho vzhledem k tomu, že si to dost lidí chtělo jen zkusit a mezi nimi byli i novináři nebo třeba lidi z CENDISu, kteří o festivalu, jak to funguje, když se to spustí.

Hynek

Oprava: kteří otestovali

Kamui

I přes úbytek vlaků ČD bych řekl, že cena je stále víc než luxusní.

Paddy

Máte pravdu
Tu cenu přece nelze vázat na počet vlaků, to by přece byla blbost. Pakliže ČD provozují 7000 vlaků denně a jiný dopravce desítky. Kolik by tedy měla stát u alternativního dopravce. Pětikorunu ?

René Krejcárek

Jízdné ve vlacích by se po koronaviru naopak mělo více zdražit. A veškeré socialistické vydobytky a přežitky zrušit.