České dráhy přišly dočasně o jeden railjet, stojí kvůli chybě úklidové firmy
Railjety Českých drah. Pramen: České dráhy
K poškození došlo v myčce, termín zprovoznění není zatím znám.
K poškození došlo v myčce, termín zprovoznění není zatím znám.
Jsem si rikal, ze kdyz jedu myckou tak zablokuju vsechny dvere ne? Myslim ne? 🙂 Coz dalsi komentare jsou taky trefne 🙂
Fakt jsou ČD tak na dně, že nemají záložní vůz a nechají uklízet takový nemehla ? A není to způsobeno tím, že do firem jdou lidi, kteří o chodu firmy nemají páru. Potom to takto vypadá ………
To je netrakční jednotka. Tzn. že se vagóny nedají připojovat a odpojovat.
Výměna dveří za milion? Koukám tam se krade stále stejně…
Ony to asi nebudou paundeklové dvěře z Baumaxu s hliníkovou klikou na dvou pantech. Pokud servali pohon (asi to nejdražší) tak to naskakuje pěkně rychle.
On papundekl z ciziny byl vždycky dražší… 😀
A to opravdu nejde v depu soupravu zkrátit o 1 vůz?
A doplnit ,,Honekrem“.
Odpověděl jste si sám – asi opravdu nejde…
Resp. asi by to šlo ale asi by to bylo vyřizování jak kolem Pendolina ze Studénky. Tam bylo kvůli toho rozpojení „běhání jak nevím co“ a tehdy to ještě nějaký smysl mělo – tady ta oprava přecejen (asi) nebude trvat dva roky …:)
Odpovědnost je na vedení ČD. Ono pokud se místo vlastních, proškolených a stálých zaměstnanců raději svěří práce někajé firmě, kde nad kvalitou lidí ČD nemají žádnou kontrolu, tak se nelze divit. Outsorcing byl IN kolem roku 2000, dnes už se ví, že u podobných činností nedává smysl, protože je to dražší, za to horší cesta… Třeba se vedení ČD konečně poučí.
Já bych právě řekl, že firmy s takovou činnosti mají důležitější věci na práci, než nahánět ukrajinské uklízečky na místním přehřátém trhu..
Mno, ono je to spíše naopak. Pokud nezvládnou řešit ani banální záležitosti jako úklid z vlasních zdrojů a musí to za ně řešit někdo jíný, jak potom mají zvládat složitější věci ? Manažerská prohlášení, že potřebují outsorcing, aby se mohli více soustředit na svůj hlavní obor, jsou totiž obyčejnou výmluvou pro neschopnost. 😉 U nás jsme také měli dříve úklidovou firmu, tenkrát to bylo prostě „IN“, ale dnes víme, že to je spíše za trest. Nikdy jsme nevěděli kdo přijde, jaká bude kvalita úklidu, nebo jestli se někomu něco neztratí… Takže máme 15 let vlasní stálé zaměstnance, je na ně… Číst vice »
Něco jiného je sehnad úklid do kanceláře a úklid vlaků,který se provádí hlavně v noci,zahat úklidové věci v kolejišti atd..
Aha, takže ta úklidová firma si ty lidi uplácala z písku, nebo má lepší vedení, protože je sehnat dokázala ?
Ono když se nechce, tak je to horší, než když se nemůže. Přitom právě u ČD není neobvyklá práce včetně nočních nástupů, svátků, nepravidelností… a to platí i na práce v kolejišti. Mají k tomu rozhodně lepší předpoklady, než nějaká externí úklidová firma.
Myslím, že to okecat prostě nejde, ale jsem zvědav, jestli ještě někdo přijde s další vtipnou výmluvou. 😉
Sám jste si to napsal, pro ČD je to jen pro odpoledne a mezi špičkami a v noci, uklidová firma, co jede 24/7, pak vůz a náčiní může používat sama co nejefektivněji, když obsluhují několik zákazníků celý den.
Já psal o tom, že ČD mají praxi s náborem zaměstnanců pro směnný i nepravidelný provoz. Jinak u ČD se, možná překvapivě, uklízí i dopoledne. 😉 Zde tedy úklidová firma proti vlastním zaměstnancům nedává žádný smysl, jen to generuje vyšší náklady a různá rizika včetně bezpečnostních. Něco jiného by bylo, kdybych měl 3 kanceláře, tam je jasné, že nebudu platit zaměstnance na plný úvazek, když bude mít výkon cca 4 hodiny týdně. Ale i v takovém případě vyjde nějaká paní na dohodu výrazně levněji, než firma. Asi mají ČD peněz dost, ale pokud někdy budou chtít řešit náklady, tak první,… Číst vice »
Tak to je spíš na dohodě s konkrétní firmou, koho bude posílat, jsou místa, kde funguje externí firma a uklízí tam ti stejní lidé dokola.
To je ten lepší případ, pokud ta firma má stálé zaměstnance.
Jo. Mají náhradní. Ale z Prahy do Mošnova nám vypravili Elefanta. 3a pul hodiny v tom sedět ta i
zpět nebyl fajn zážitek . A kompenzace protože jsem koupil 1. Třídu nikde . 🤣🤦🏻
Na Dny NATO měl být právě nasazen „sedmý“ rezervní….
Měl jet právě ten záložní? Nebo si myslíte, že na „mimořádný vlak“ jeden víkend v roce stáhli nějaký, který potřebovali jinde? :))
Já jsem si v sobotu při cestě v tom railjetu říkal, že by se mi z toho okna lépe koukalo, kdyby bylo trochu čistší… A pak mi jeden člověk v práci říkal, že prý v neděli jel z Prahy do Mošnova místo railjetu City Elefant, protože railjet je prý rozbitý… No vida jak to do sebe všechno zapadá…
„Turnosováno“ 🙂 Opravdu ty články před zveřejněním někdo čte?
A jak dopadla myčka?
Po roce to umyjí a hned po*erou 😀
To bylo teda drahé otevření dveří
Já vím co s tím je….
Opravdu? Podle fotky by to nikdo nepoznal, že jsou vyvrácené.
Já taky.
Je to pokažené.
Starý fór
no…stane se…..
Nebyla to ta samá paní, co tehdy smyla ten obraz, protože si myslela, že je to jenom nějaká skvrna? 🙂
Jedna souprava se dá pochopit, dvě už jsou na zamyšlenou, ale tři? To je jasný Jančurův odboj podplacených žlutých uklízeček!
Jednou po takovém odborném úklidu odjelo Pendolíno na vlaku
s otevřenými dveřmi , naštěstí si toho při průjezdu stanicí všiml
výpravčí . Následně bylo zjištěno že ve dveřním mechanismu je
vzpříčený kus násady od smetáku tak šikovně že vybavil i spínač
kontroly uzavření dveří. Pozn. informace převzata při rozhovoru
s jedním strojvedoucím.
Vpořádku, dobře že jste poslouchal. Ale byl to hantec, nebo skutečná němčina? Nezapomínejte, že západní vrazi z volstrítu nikdy nespí, mohly to být i západoněmecké soudružky. Nepřátelé jsou všude u trati!
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/sranda086.jpg
To nevymyslíš…
Nedají se objednat celé jedny rezervní dveře a takovéhle poškozené repasovat, zatímco náhradní díl už jezdí?
Dají, ale proč? Made by ČD…:-)
A co když je problém s hnutou karoserií ? To se dá taky vyřešit „jen“ výměnou dveří ?
V tom článku taková informace je? Takže kvůli vaší fantazii je problém dveře pořídit pro x souprav? Tak fajn odstavte je. :-))
To se výměnou dveří vyřešit nedá, stejně jako závada na podvozku. Jenže o hnuté karoserii ani o podvozku není v článku ani slovo.
Mám snad vycházet z toho, co se tam nepíše?
to, že se to v tom článku nepíše, neznamená, že tomu tak nemůže být – to se zjistí až komisionální prohlídkou
ČD už si takhle pro vozy Siemens objednala náhradní podvozek, nevěřím že dodání dveří bude trvat dlouho, když už jiné jednotky skoro před převzetím a výroba dveří tak právě probíhá nebo proběhla, maximálně by třeba mohli přiobjednat k těm současně vyráběným.
Tak to by jim měl někdo poradit, že rezervní podvozek je k ničemu, když se pohne karoserie… 😛
Třeba takovej dement Kocourek. Ono vad na podvozku bude zřejmě více, než vad na skříni, u rychlovlaků taky mívají rezervní podvozky.
Ne, to byla narážka na Pana Průvodčího, který se snaží prosadit myšlenku, že náhradní díl je zbytečný, protože může být pohnutá kastle.
To ty dveře nemohou centrálně blokovat při projížděním myčky? Teď hádám po objednáni náhradního podvozku budou ještě objednávat i náhradní dveře, přitom taková blbost.
K čemu ti je centrální blokování dveří, když ti to uklízečka rozrazí nouzí?
Tak už jen zablokovat uklízečky, které mají o rozum nouzi..
Byl to občan snědé národnosti….
Těch v Praze moc není, ne?
Předmluvčí má pravdu. Opravdu byl.
A barva jeho kůže je podle Vás podstatná z jakého důvodu?
#saynotoracism
Zase nějaká levota bez osobních zkušeností.
Kéž by, Vy jedna pravoto.
Bude oprava trvat také tak dlouho, jako u podobně poškozeného Interjetu?
když jsem si dal dohromady 1+1 tak se to stalo po sobotním návratu z Mošnova, jelikož v neděli jel Elephant
ElephantJet
Tak to se divím, že tady nebyl řev o tom, jak se přímestské tramvaje nemají tahat na dálkovou dorpavu.
Zřejmě šlo o řešení mimořádnosti ad-hoc. To se v takových situacích pošle i zpožděnému Berlineru na pokrácení zpoždění na půl cesty Elefant.
Elefanty už ve špičkách na Ostravu jeli několikrát. Naopak je spíše špatně, že nejezdí více, ušetří to už asi 10 vozů jen při jednom dvoj vlaku.
Pokud je tam wifi, tak na 3 hodiny je Elefant lepší než béčko…
Na rychlíku určitě, při cestě do Ostravy, nebo pokud by to mělo jezdit ještě dál, no nevím.
Kdysi v patek jezdil do Ostravy. Spickova cesta. Tiche a s klimatizaci.
A taky víkendové rychlíky Ústí-Praha.
myslím, že Elefant jezdil nějak na víkend z Prahy i na Vsetín, a uznejte, že Vsetín i Ostrava jsou od Prahy znatelně dál než Ústí nad Labem.
kdyby béčko, ale co hneker – na tzv. čtyčce sedadel pro málo místa na nohy si reálně sednou jen 2 lidi!
S těmi Elephanty to není žádná novinka, jezdily i místo nabouraných Pendolin
A před lety taky na posilových rychlících Praha-Vsetín.
A taky víkendové rychlíky Ústí-Praha.
Ještě kdyby ta náhradní souprava měla aspoň přibližně stejnou kapacitu jako railjet. Místo 7 vozů jen 5, a navíc ARmpee místo Afmpz.
Tak to už je lepší odpojit ten poškozený vůz a provozovat to aspoň zkrácené, pokud nejde zařadit jiný vůz za lokomotivu.
Vzhledem k tomu jak často myje vozy např. Regiojet, by se ironicky dalo říct, že „to by se jim nikdy nestalo“ 😀
A tak on je myje, na Smíchově je to vidět pokaždé, ale ne strojně. :-D. Mokrým smetákem urvat dveře by bylo už příliš, takže jo, to by se nestalo. 🙂
Jste na správné stopě, soudruhu! Může za to kapitalista.
Dřív kapitalisté nebyli, ČD myčku neměly a tak by se to stát nemohlo. Kapitalista jim tu myčku vnutil a operátoři košťat s hadrem teď nemají co žrát.
Kocórek tradičně zmatené jak bába v turniketu.
Ještě tak rozeznat ironii…
Sázet tu nejdebilnější ironii do každého komentáře už ale pak není ani ironie, spíš nějaká porucha.
Myčky už mělo ČSD za socializmu
Operátorky hadru a kýblu podle mě menidžují vnitřek těch souprav, tam to myčka neumyje…
Čekal jsem, že se uvnitř třeba převrhl sud se savem, nebo z kýblu přetekla pěna.
Ouch.
Jak složité by u RailJetu mohlo být „vymontovat“ jeden vagon ven, aby jich mohlo jezdil alespoň 6?
Problém není u odmontování ale u nahrazení vozu pomocí jiným z vozového parku, u Interjetu to jde, u Railjetu nejde.
ale jde, jen se musí připojit na konec soupravy a ne do ní. Takhle běžně jezdili OBB z Vídně na jih s posilovými vozy. A dokonce jeden čas i ČD, snad minulý rok. Spíše bych viděl problém s komunikací soupravy, pokud vůz chybí.
Posílá jezdí u ČD i letos.
Posilové vozy se přidávají i v ČR. Souprava pak ale není průchozí. Což by teoreticky příliš nevadilo, cestující s místenkou umí systém přesadit do jiného vozu (i posilového), jen tam nebudou mít minibar.
Proč by nemohlo jezdit o vůz méně? ČD to tak přeci dělají běžně, i u místenkáčů.
Tipuji, že to bude jako metro M1 a nebo ruské soupravy po modernizaci. Je to ucelená souprava….
To pak ztrácí smysl to kupovat jako vozy s lokomotivou, jejichž východa je libovolné rozpojení a přeřazení soupravy jako v tomto případě. To už může být komplet elektrická jednotka.
Původně se to koupilo zjevně jen jako do oběhu k Rakouským Railjetům Vídeň-Praha, dalším důvodem pak pro tyto řady vozů může být rychlosti 230 a 250 v sousedním Rakousku Německu a později asi už i chtěná unifikace právě pro rychlejší, levnější a jednodušší opravy a údržbu, náhradní podvozek od Siemensu už si objednaly, teď hádám budou myslet i na celé dveře nebo dveřní mechanismus, než tyhle vozy budou vyřazovat, tak se určitě nějaké znova rozbijí. Po Railjetu přišel InterJet a teď Siemens dělá na dvoupatrovém Railjetu, do budoucna se hádám dočkáme i trakční jednotky na 250-280, která by určitě pro… Číst vice »
Co je zas tohle za nesmysly?
Railjet neumí 250.
Ale umí.
Nicméně je schválen na 230.
Neumíte číst, to že Railjet jezdí 250 jsem tam nikde nenapsal. Ale ne že by ta pologramotnost tady nebyla častým jevem, ty nesmysle.
Jen detail,ten dvoupatrový Railjet bude od Stadleru.
railJet se nekupoval jako vozy, ale jako ucelená netrakční jednotka + lokomotiva, a toto řešení je váhodné proti trakční jednotce, že tzv. hnací vozidlo se dá vyměnit a jezdí souprava vozů dál!
To víme všichni, ale prvně šlo o společný finančně super kauf s Rakušany a teď by neměla Skodovka co dělat. A čekali se, ze s tím budou jezdit i 380. Cenový rozdíl s ICE je paradoxně dost malý.
Dá se připojit extra vůz na konec. Holt to není pak průchozí, ale lepší než stojící lidi. Už to tak párkrát jelo. Pár Bmz kvůli tomu bylo upraveno (aby fungovalo selektivní otvírání a blokování dveří).
Takže to jde, ale někomu se nechce.
Špatně jsem se vyjádřil. Nevím, jestli to umí beze změn jezdit jenom se šesti vozy nebo jestli je potřeba nějaká softwarová úprava apod. Ale POKUD by to šlo, tak je možné chybějící kapacitu kompenzovat připojením dodatečného Bmz.
Další věc je, jestli by z toho u ÖBB byli nadšení, kdyby jim to tak v Břeclavi předali na vlaku do Grazu. Nebyla by to pak vratná spourava, takže by se v Grazu muselo objíždět. Navíc by byl kvůli neprůchodnosti potřeba další personál. O rozházených rezervacích a zmatených cestujících ani nemluvě.
Tak není to vagon, je to vůz netrakční jednotky. Dvojky jsou vybavením tuším v párech, ostatní vozy nevím ani nevím jestli je to legislativně přípustné – přeci jen je to jednotka a ta jezdí v ustálené konfiguraci.
Zase kdyby to byla fakt ucelená jednotka, tak nebude mít každý vůz své číslo a označení, ale bude to označené jako celek (ABRmpjfvdz), stejně jako jednotky Bpjo.
Tak to je zajímavý postřeh, ale přesto si myslím, že to je schválené jako ucelná jednotka a s přeřazováním vozů se nepočítá.
Pendolino je ještě ucelenější jednotka (distribuovaný pohon, sběrače na vložených vozech) a přesto se rozpojuje/spojuje.
Ano, ale u 680 musíte nahradit stejně vozy (683 za 683, 082 za 082 etc.) Počítám, že to tak bude i u RJ a tady ten vagón navíc nemáte kde vzít.
Z Interjetu by to nešlo? Pořád lepší doplnit IJ dalším Bmz, než kvůli tomu nechat stát celý Railjet. Ono teda ani nevíme který vůz to vlastně byl.
To ale není stejný typ, i když vychází z té samé platformy.
Náhrada toho samého vozu v jednotce je ale něco jiného než rekonfigurace jednotky do neobvyklého složení vozů.
Pendolino má také každý vůz svojí řadu 681+081+683+084+684+082+682 a inv. čísla 1 až 7 podle jednotky.
Docela složité to je, rozpojit harmoniku( průchod), rozpojit kabely, vzduchotechniku atd…
Tak to není poprvé, za poslední měsíce. Takhle myslím dopadly i další dva interjety. Proto jezdí čtyřvozový + s jedním klasickým vozem.
Jen jeden InterJet.
Naopak, dva Interjety, jeden v Chebu, druhý v Praze
Úklidová firma, nebo demoliční četa? Letos už mají skóre dva InterJety a jeden RailJet. Stejným způsobem. Bravo.
Jestli to chápu správně, tak to projíždí myčkou s odblokovanými dveřmi a někdo je ve správný okamžik otevře.
Nestačilo by dveře na průjezd myčkou blokovat?
Logicky stačilo. Akorát byste povel k zavření dveří musel dát z vozidla které umí systém zavírání dveří TBS, tedy Vectron, Taurus. Ty ovšem logicky do myčky nemohou. Tahá to tamtudy záloha řady 714. Už se těším na opatření kdy před zajetím do myčky bude pověřená osoba obíhat soupravu s kličkou a zamykat dveře kolem dokola 😂
No proč ne, je to sice opatření primitivní, ale zato účinné. A zas tolik času to nezabere.
To je úplně zbytečně když mají všichni v depu klíčky.
Nápad vede správným směrem, ještě dobrousit štábní kulturu. „Určený zaměstnanec provede tzv. zamykací obchůzku…“ – „Zamykací obchůzka se provádí chůzí podél soupravy, nejprve po jedné, poté po druhé straně soupravy, a to v takovém pořadí, aby obchůzková trasa vedla po směru hodinových ručiček při myšleném pohledu shora…“ – „Ve sporných případech je použití digitální časomíry pro určení směru zakázáno.“
Že by to vzal vnitřkem a projel se myčkou?
A v myčce omylem odblokuje a otevře dveře, čímž se kruh uzavře.
To nemůže vlakvedoucí z jakéhokoliv vagonu?
To uklízečky neřeší. Ty jsou schopné nastoupit do soupravy, která stojí ve stanici u peronu, přes nouzi z druhé strany z kolejiště a samozřejmě za sebou nezavřou. Pak ani nikam neodjedete. Reálná zkušenost před pár lety ze Smíchova.
chtěl bych být pojišťovna, která jim pojišťuje odpovědností pojistku
Tak co chcete, externí dodavatel, plný zahraničních pracovníků, protože Češi za tyto peníze nedělají a o takovou práci nemají zájem.
Když to trochu přeženu, tak ČD mají strojvůdce, vlakvedouci, občas průvodčí a spoustu úředníků. Stewardy, obsluhu lůžkových a jídelních vozů JLV, úklidy externí firma, servis vagónů zpravidla externí firmy.
To je spis chyba v procesu. Pokud hrozi, ze dvere muze neco urazit, tak maj bejt zablokovany.
A být ta firma pod ČD, samí češi tam, tak by se chyba stát nemohla?
Už byl rozebrán rodokmen u toho nešťastníka z Českého Brodu?
Taková chyba se stát mohla komukoliv, i bezchybným němcům. Spíš bych řešil, proč není ta myčka široká na otevřené dveře, aby se omezily následky lidské chyby, o něco širší vrata. Ten návrh ČD odsouhlasily…
Ono jde o to, že ty pracovníci jsou agenturní a obvykle se po nějaké době (půlrok, rok) mění. Takže to mohla udělat osoba, která tam byla krátce. Pokud to nebyla blbost zaměstnance.
To asi neurazily vrata, ale kartáče. Opatření by mohlo být jednoduché – v myčce za žádných okolností neotevírat dveře nebo tam ty pracovníky prostě nepouštět. Jinak zbývá vybavit „krávu“ TBS.
Z řidičáku to nejde zavřít?
A kartáče ve vzdálenosti aby nemohly poškodit dveře vagonu, by umyly bok?