České dráhy přidají zaměstnancům 4,9 %, kolektivní smlouvu podepsali dnes
Posunovač. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Zaměstnancům Českých drah stoupnou od ledna mzdy o 4,9 %. Jde o výsledek kolektivního vyjednávání, zástupci firmy a odborů podepsali
O dřívějších důchodech se již jedná (čert ví jaké profese tam zařadí) jinak 4,9% není špatných, jasně může být víc ale i tak
Též přislib vyššího stravnyho je fajn, nyní jsme většinou měli dolní hranici.
+100 na duchod taky potěší, kdo chce tak bude mít možnost z DPS jít o 3 roky dřív do důchodu což není špatné 🙂
Ale jo. 👌
Francouzský fíra jde do penze v 52 letech 🙂 takže ještě je na čem zapracovat 🙂
No jak bych ti to vysvětlil. V odborech jsou závistivci, kterým vadí, že nekomu díky svému místu v turnusu vyjde v daném roce třeba pět směn ve svátek a někomu ani jedna.A jak známo, za svátek je mastný příplatek. Tak aby to bylo spravedlivé, tak ten člověk, který má na starosti směny, musí každému přidělit v daném roce svátek. Samozřejmě je tu možnost na začátku roku podepsat papír, že na tomto nesmyslu netrváš, neboť většina lidí je například o Vánocích rada doma s rodinou místo v práci. Holt ale v každém depu se najde 5 ze 100, kteří by si… Číst vice »
Komentář patří k příspěvku pod tímto příspěvkem.
Jj pochopil jsem. Jinak máš recht.
Miki! Kolik je Vám let?
No takový pohled na kolena může mít snad jen hoooodne zdravý jedinec
I u voleb, kde se za plentu nechodili jsem volil.
Francie je socialistický stát, kde toho fíru platí ostatní z vyšších daní, tzn. hodně špatnej příklad….
GPGP – samozřejmě to bylo myšleno s nadsázkou.
Nevím, jestli zvyšování mezd u ČD je nyní namístě, když od nového jízdního řádu nastoupí řada nových dopravců.
Od strojmistra a strojvedoucího bych tento příspěvek nečekal 🙂
Kdopak je strojvedoucí a kdo strojmistr ?
Rakouský fíra na tom byl podobně, ale jde o údaje asi deset let staré, možná to už neplatí.
Co to je svátkové právo?
Vysvětlení je o komentář výše, sekl jsem se při psaní odpovědi.
Vše je dobře vysvětleno tady : https://www.strojvedouci.com/2019/lide-provoz-versus-kancl/
Tak jistě. Ty lidi, které zmínil jsou klíčoví ovšem někde je jich moc.(před x rokama zde bylo zmíněno s jak velkým počtem vede firmu Jančura). Spíš tu vyvstává otázka kam zmizeli ty peníze, když se jezdí 50let s těmi stejnými lokomotivami, za co ti manažeři a technologové lokomotiv (nákupčí);brali ty prachy, aby byla lepší úroveň?
Přesně tak, ze státního se v uplynulých 30 let platili nesmyslné částky ČD na provoz vlaků , nikdo to nekontroloval, nebyla konkurence, teď už snad bude lépe a ČD nebudou vysávat rozpočet, a bude společností která se sama uživí 🙂
Pracuji na dráze 35 let…ať si každý neznalý vyzkouší….svátky,pátky,Neděli…kdy chce být člověk s rodinou,ale turnus vám to nedovoli,protože ti,co temi vlaky jezdí…těšíte se na ne,těšíte se na strojvedouciho,který je na tom stejně,možná hůř,má doma malé dítě,třeba skolou povinné…Terezka,ci kterakoli jiná holčička…
Tak na té dráze nepracujte. Když se Vám tam nelíbí. Holt každé zaměstnání má své specifikum. Na druhou stranu, vyděláte si stejně , pokud budete dělat klasickou práci 8 hodin denně od pondělí do pátku ? Asi těžko, že ?
No třeba teď to „nepracování“ pár lidí od dráhy ve FRancii zkusilo.. A cestující Francouzi, jsou z toho velmi nadšení..
Takže já si vážím každé profese, a zdravím a usměji se i na ukrajinskou či romskou/cikánskou uklízečku v Depu… protože jsme lidi…
Co přesně se zvýší? Číslo 4,9% je jen tarifní mzda nebo včetně příplatků? Zvýšily se i příplatky? Nikde nic není. Informace z odborových organizací žádné. Když se podepsala kolektivní smlouva na SŽDC tak organizace ADP podrobně informovala. Proč ne teď?
To bude tím že organizace ADP má členy jen u SŽDC 😀
Když už něco píšeš, tak to napiš celé. Podrobné informace poskytly všechny odborové organizace, npř. SOSaD, OSŽ…
Jakékoliv zvýšení platů zaměstnancům ČD je nemorální.
Pofoukala maminka nebíčko?
Ty jsi Tronda?
Mluvte za sebe, jestli jste u ČD a Váš výkon se rovná exkrementu, tak je dobré, že přiznáte své nicnedělání a nic za to nechcete.
Nemorální ?? Nevíš o čem mluvíš synu. Zaměstnanci ČD si zaslouží mnohem více. Za ten pakec si zaslouží i více..
Kolik?
Otče, už 30 let žijeme v tržním prostředí, tzn. teď už neplatí lidi podle zásluh, ale podle přínosu pro společnost.
Doba kdy stačilo mít rudou knížku a bejt svině už je naštěstí pryč 🙂
Hoďte na něj síť, je to blázen 😀
Když si na to ČD v tržním prostředí vydělá, ať tam mají klidně 2x vyšší platy, ale silně o tom pochybuji 🙂
No, já z pozice strojvůdce na tom nevidím nic moc, hlavně když mi kolega nově působící druhý měsíc u Arrivy hlásí, kolik pobral peněz :-/ Už opravdu berou víc než my u ČD, takže páni z managementu; začněte rychle vymýšlet, kde vezmete více procent pro nás, kteří tvoříme pracovní páteř národního dopravce a je na nás kladena čím dál větší pracovní vytíženost! Další potíž, která mne trápí je stejná výše platů zaměstnanců v celé republice. Moc mne netěší, když slýcháváme od kolegů ze zapadlých koutů republiky, že oni jsou spokojeni, že tolik peněz co berou nyní, ještě nikdy nebrali!! Pokud… Číst vice »
Píšete totální nesmysli, vy máte 100x víc možností dělat něco jiného, než ty lidi v dědinách, běžte dělat do IT, pilota nebo řídícího let. provozu, řídit lokomotivu může kdokoliv…. V Praze už na trase D bude jezdit metro bez strojvedoucího, do 50 let vaše pozice úplně zanikne, vím vás to nezajímá, ale lidi co jsou vzdelanejsi než vy, mají VŠ, léčí nemocné nebo narkomany mají nižší platy a pro společnost jsou daleko důležitější než vaše pozice…. Toto by se mělo řešit, plat podle prospesnosti a vzdělanosti lidí 🙂
GPGP bude asi zmiňovaný vysoškolský narkoman… 😂
Další adept na zneuznalého, zakomplexovaného, jedince…
Bože, ty jsi ale kůl :)))))
Ta výše platů podle regionů by se určovala jak??Podle místa výkonu práce,nebo podle bydliště??Já že hodně lidí za prací dojíždí,tak co by bylo určující.Navíc při známé české „vychytralosti“(často se používá jiný výraz)by začalo docházet k různým fiktivním změnám bydliště s cílem něco z toho vytřískat.Že jsou náklady na život jiné na venkově a jiné v metropoli,je možná pravda,ale ani pražákovi ani venkovanovi nic nebrání to změnit.Navíc-bydlení je třeba dražší v Praze,ale ceny potravin jsou tam zase díky konkurenci různých řetězců nižší než na vsi,kde je jediný konzum.
Já jsem spokojený, takový každoroční standart, každé zvýšení potěší, díky za sociální jistotu.
StandarD…
Sorry Jaryne 😉
A nejlepší je svátkove právo.
Nerozumím té utkvělé představě lidí z dep a obecně ZAP, že všichni v kancelářích jsou „darmožrouti“. Někdy to tu je v diskuzi až trapné a stydím se podobně laděné komentáře. Ten poměr mezi pracovitými a těmi druhými je všude zhruba stejný. To píšu z kanceláře na Nábřeží a z pozice člověka, kterého se navyšování platů ani netýká, neb jsem v jiném režimu. Kde jaký fíra má víc, ale chápu, že je v turnusu, což není pro každého. Kolegům peníze navíc přeju – užijte si prima vánoce 🙂
Kde jaký fíra má víc jo? Jenže kde jaký fíra je jednou nohou v kriminále. Kde jaký fíra spí po nocleznach pochybné kvality. Kde jaký fíra má přerušené směny kdy je zadarmo v práci…. Kolegové mně jistě doplní.
Františku, tak běžte dělat něco jiného, jestli tedy něco jiného umíte, ale můžete jezdit v Německu či Rakousku, kde je to prý turnosově lepší, stačí se trochu naučit německy 🙂
Reakce hodná všeználka. No. Vlastně duševního impotenta
Františku,o náročnosti práce strojvedoucího nikdo nepochybuje.na druhou stranu,pokud ti různí „darmožrouti“ nevyjednají pro firmu zakázky,nezabezpečí nákup nebo opravu nových vozidel a další věci,možná budeš doma od pondělí až do neděle.nejsem si jistý,nakolik to rodina ocení.navíc myslím,že každý,kdo jde pracovat do turnusu,dopředu počítá s tím,že nebude všechny svátky či víkendy doma.A to se týká mnoha profesí i mimo dopravu.
Tak ono záleží jestli na sobě nějak pracujete, tzn. ve svém volnu se učíte cizí jazyk či se učíte jiný program – tím nemyslím MS Office, ale třeba XML, Java nebo JavaScript…
Mě bude 50 a stále na sobě makám, páč IT svět je min. o 5 let napřed než ten skutečný 🙂
To je stále živý odkaz komunistů, kteří uznávali jen manuální práci a všichni ostatní pro ně byli lehkoživkové, příživníci, buržousti atd.
No jasně 77 tisíc do výroby. Vyžírkové jedni… 🙂
A kolik dostane Tronda v Letňanech?
Jdi s tím spamovat jinam.
Ja osobne jsem rad i za to. Pac taky by to mohlo byt 1% ci nic. A CD nejsou Skodovka ci Porsche.:-)
Vecni nespokojenci budou stejne rvat furt.:-) A porad jsme na tom lip jak Arriva a nekteri dalsi.:-)
Tak pri inflaci 3,1% rocne bych byl zvedav, kdo by u CD za par roku delal. Vikendy, svatky, Vanoce, nocni….vstavat ve 3 rano…hlavne, ze jste spokojen. Takove CD potrebuji.
CD Cargo zatím nic?
V Vargu dostanou vyšší třídu, takže za mě 5% výsměch.
CD Cargo nic?
Znalý člověk ví, že ČD Cargo má KS platnou až do konce března…
Lepší by bylo vyrazit neschopné lidi v kanclu či jinde a přidat min. 20% ostatním 🙂
Jakým ostatním? Těm ostatním neschopných jinde?
*neschopným
Jakože dílna a strojvedoucí jsou neschopný?
Pan Václav má takovou tu utkvělou představu, že u ČD jsou neschopní všichni. Prostou výměnou těchto lidí, by došlo k 100% zlepšení všeho. Za branami stojí 14 800 nových lidí, kteří na uvolněná místa netrpělivě čekají. 😀 😀 😀
Mně šlo spíš u tu omezenou představu, že všichni v kanclu jsou neschopní…zvláštní je, že přitom tenhle podnik několik let po sobě funguje v černých číslech.
A vy si snad myslíte, že v provozu je to samý schopný svědomitý a poctivý zaměstnanec? Myslím, že na prvním místě by měl každý něco zlepšit sám u sebe (může ovlivnit), než se chvástat jak by to uměl zlepšit jinde (nemůže ovlivnit).
Ne, to si nemyslím a také jsem to nikde nepsal. Je jasné, že v tom počtu lidí se na každé straně najdou netáhla.
Co to je za demagogii??? Uz desitky let je kazdemu uplne jasne ze POMER zamestnanu provozu vuci administrativnim je naprosto neunosny.. Reci o tom kdo dela a kdo ne jsou absurdni. Strojvedouci vzdy odveze vlak at uz je to lempl nebo ne. Do tech kanclu na nabrezi nikdo nema sanci nahlednout a zmerit tu „praci“.
Pořád jsme na 65 % výkonnosti Nemecka, ale těch 35 % dohnat je fakt těžké, tam už to je o vývoji nebo výzkumu…..
To záleží na profesi. Jako strojvedoucí, co to hobluje sem a tam a sotva stíhá patnáctiminutové pauzy na jídlo a oddech, jedu defacto na 110%. Zkuste se někdo najíst za 15 minut. Výsledek se dostavil – ležím v nemocnici se zničenými zády a po dvou žlučníkových kolikách a budu čekat v pořadníku na operaci žlučníku s nadějí, že do té doby další záchvat nepřijde….
Jestli váš zaměstnavatel porušuje zák. práce , tak ho žalujte, žádná práce nemůže být na úkor zdraví. I kdyby měl mít vlak zpoždění…. Na jídlo musí být dostatečně dlouhá pauza….
https://www.strojvedouci.com/2019/lide-provoz-versus-kancl/
Měly by byt zachovány všechny příplatky. Penzijní by se mělo zvýšit na 2100 a některé příplatky (za nástupy apod) by měly být navýšeny.
Bohužel s dělenými směnami nic.
Cos čekal? Při úrovni a schopnostech našich odborových předáků ( chtěl jsem napsat vůdců, ale to je velmi silné slovo ) aby vyjednali víc než bylo dopředu domluveno? Úspěchem je, že jsme snad o nic nepřišli…… Uvidíme až bude PKS v tištěné podobě!!!!
Ale tak to je přeci každý rok…do jednání jdou vždy na prvním místě s řešením pracovní doby, dělenými směnami, nepravidelným nástupem ad. ale výsledek stále nulový.
Vy víte co nabídl zaměstnavatel nebo prostě jen remcate? A dále, víte alespoň kolik organizací je? Jak těžká je vůbec dohoda jen mezi níma?
No a to je právě problém odborářů, že se nedohodnou ani mezi sebou, pak ta vyjednávací síla je samozřejmě výrazně nižší, než kdyby vedení firmy mělo proti sobě jednu odborovou organizaci. Osobně mi to je fuk, nejsem železničář a nemám dojem, že by na tom zaměstnanci ČD byli nějak bídně, ale tou vlastní rozhádaností se odboráři strašně oslabují.
Asi jako kdyby v parlamentu byla jen jedna strana. To by bylo super. Nikdo by se s nikým nemusel dohadovat a vše by bylo jasné hned jako za bolševika viďte. Za mně ať žije pluralita i mezi odboráří. KAždý si svobodně vybere ve kterém svazu chce být či být úplně mimo odbory.
No vidíte, v parlamentě jsou různé strany, s různými, často protichůdnými, programy, ale když kde o navýšení vlastních prebend, táhnou za jeden provaz.