České dráhy převzaly už šest InterJetů, začaly jezdit i přes Ústí
Souprava InterJet v Chebu. Foto: Michal Málek / České dráhy
V případě push-pull souprav pro Moravskoslezský kraj jezdí jen dvě, třetí stojí kvůli závadě a dvě nejsou dodány.
Upřímně hrůza, jen velkoprostor kde je hluk, malo místa a sedačky tvrdé jak z Pražské tramvaje… Zlaté vozy co jezdily na Krušnohoru dříve.. Kupé, klid, pohoda.. Aspoň že na Děčínaku zbyly ješťě kupé.. Obměňovat bmz za fuc*jet nedává moc smysl..
Rozhodně je to rozdíl od těch žlutých, jako od krup velikosti medicimbalu pobušených vozů, ve kterých nic nefunguje.
Co se příčinou problému s InterJety? RailJety byly hodnoceny jako mimořádně spolehlivé…. Udělal Siemens u InterJetu nějaké změny v technickém řešení, nebo je příčinou nekvalitní zpracování v rámci toho, co dodávala Škodovka?
A máte na müsli první dny provozu RailJetů nebo testovací zkušební jízdy s cestujícími nebo stav po roce provozu ? ICE1 (BR 401 DB) měly v roce 1991 také provozní problémy, i přes pověstnou německou pečlivost a důslednost …. Lok E 499.2 v roce 1978 provázela celá řada provozních potíží, počínaje (ne)schopností absolvovat povinnou TBZ, po vychytání všech nepovedených řešení se staly spolehlivým vozidlem. Podobná anabáze provázela lok E 499.3021-40 v roce 1986, o rok později pak dodávky druhé série ES 499.1 od čísla 43 … Opět po vychytání nedostatků, které se s ohledem na provozní podmínky neprojevily u první… Číst vice »
E 499.2 měly problémy nejen v roce 1978. Byl jsem tři měsíce jako kandidát na Nové hale, tuším 1982 a za ty 3 měsíce se vyměnilo a opravilo 6o trakčních motorů. Kolik se vypilo piva při odpoledních vývazech, už nikdo nespočívá.
Možná trochu „off topic“. Ale jako příležitostní cestující, co si napříč republikou posedím v lecčem co tu jezdí, tak v prosezenejch koženkách u otevřenýho okna se mi sedělo asi nejlíp. Je fakt, že jsem ten celej gauč měl pro sebe, ale oproti těm tvrdejm židlím to je nebe…
No, a teď si zkuste představit, že na tom prosedenem smradlavem gauči nesedite sám, ale jsou tam vedle vás 4 lidi, a naprosto vám taky a 4 hodiny se mackate na minimálním prostoru, venku je vedro ale 1 bába v kupé řve, když ostatní otevřou okolní, že ji táhne na krk… Každodenní realita cestov
Marné je některým lidem vysvětlovat, že mám chuť z vlaku vylézt v tom stavu, v jakém jsem do něj vlezl. Tj. že nechci být olepen litinovým prachem z brzdových špalků a že nechci být načichlý smradem, který kombinuje smrad chcánek, umakartu z NDR a bůh ví čeho ještě a být ulepen jen proto, protože ve vozidlech není klimatizace. Po delším cestování ve voze řady B byla nutná sprcha ihned, jakmile člověk dorazil domů. Dnes už to není nutné, stačí do sprchy vlézt až večer, čili ve stejnou dobu, jako jindy:-). A to jsem ještě zapomněl, že i veškeré oblečení muselo… Číst vice »
A vězte, že před nějakými 35 lety byli lidé rádi, že se – při omezeném počtu dálkových vlaků – sic s 10 i více vozy, do takových vozů / kupat vůbec na sedačku dostali. Absolvovat cestu Praha – Košice na stojáka (i v noci), protože do toho „smradlevého“ prostoru se jim nepodařilo koupit místenku, jelikož jiní byli rychlejší …museli mnozí na stojáka … Páteční / nedělní vlaky, ač posilované i o posilové vlaky byly obsazeny sedačkově na 100 %, cestující z Kolína / Pardubic nebo naopak z Olomouce cestovali zpravidla na stojáka …
Před skoro dvaceti lety jsem ve voze řady B absolvoval cestu z Popradu do Prahy nočním vlakem, kdy jsem osmimístné kupé opustil naprosto dobrovolně, protože se na mne lepili lidé, co slezli z hor. Byli neumytí a tedy příšerně smradlaví, nedalo se s nimi v kupé vydržet a v ostatních kupé to lepší nebylo. Také jsem tehdy jel do Prahy přímo z horské tůry, ale udělal jsem před cestou to, co oni neudělali – umyl jsem se v horském potoce a jel jsem čistý. Krom toho jsem se před jízdou ještě i navoněl. Bylo tedy pro mne daleko příjemnější jet… Číst vice »
Jojo, Češi smrděj. Už jsem si toho všiml nejen v Tatrách. Projde skupinka a když cítíte ,,Poťák“, jsou to zaručeně Češi, nebo Slováci. Němci i Poláci jsou navonění.
Jistě, to vyřešil příchod konkurence, naštěstí už se toto snad nikdy nebude opakovat… To jste jen popsal naprosto otřesný případ zoufalosti monopolu jednoho státního dopravce
Ne. Vyřešilo to uznání důležitosti železnice pro dopravu cestujích.
Jakože za bolsevika takto uznána nebyla? Nesmysl, změnu přinesla až konkurence, do té doby se jezdilo Praha – Ostrava za 650 ve smradlavem becku, s čestnými výjimkami v podobe nechutne předraženého pendolina nebo několika málo přijatelných vozu na vybraných vlacích…
Jezdil jsem do Ovy před RJ a zrovna tam byly většinou slušné vozy, B na IC/EC byly výjimka. Jinde bylo hůř.
Manažer? EC Dvořáka a Smetana , i to Pendolino tady bylo před Radimem . IC Perner .. do Tater luzkovym autovlakem .
Ale za kolik? Pokud člověk nebyl majetnější, nebo neměl režijku, tak raději nastartoval vlastní auto, nebo jel autobusem.
Přesně tak, ale to dráhoadvokáti a advokáti dřívbylolípu nejsou ochotni připustit. Pro ně je těžké zlo, když končí jejich oblíbené kupé vozy řady B. Vyhrožují, že přestanou jezdit vlakem. Vždy jim na to řeknu, že to bude jen dobře, neb tam díky tomu bude alespoň víc místa pro normálně uvažující platící cestující. Vzhledem k tomu, že výše zmíněná skupina lidí jsou vesměs režisti, nebo v malé míře šotouši, či obojí dohromady, tak to alespoň nebude objednatele či dopravce (dle nastavení smlouvy na brutto či netto režim) po finanční stránce nikterak bolet:-).
Svým způsobem ze značné části nebylo. Dbalo se na návoz dělnictva do fabrik, ale jinak měla výraznou přednost nákladní doprava. Dnes to vypadá spíš obráceně a to je taky špatně.
No nějaký retro výlet by se lidem hodil. Absolvoval jsem na stojáka cestu do Varšavy v noci , kdy do expresu prodali mistenky MÁV , ČSD i PKP , ovšem na stejně místo !
Tady smrdí rovnou celej velkoprostorovej vůz.. Dříve max občas nějaký kupé.. Tomu kdo sedí v uličce čouhají ruce do uličky.. Takovej interpanter no..
Krásná souprava, ale na silvestra byli odpoledne v Krušnohoru z Prahy o půl šesté mimo provoz snad všechny záchody v celém vlaku.
Je tam nějaký problém z WC?
Ne wc fungují perfektně jen mají cestující problém otevřít dveře.
I kdyby, tak to znamená:
1) není tam návod
2) nechová se to intuitivně. (A že takových vlaků jezdí. Prodleva mezi stisknutím tlačítka a otevřením dveří taková, že to cestující zmáčke znovu, to systém vyhodnotí jako požadavek na zavření a ani nezačne otevírat. Sice to dělají hlavně dveře na peron – vysouvání schůdku, v Syslovi bez potvrzení typu prosvětlení tlačítka, ale nedivil a se kdyby někdo vymyslel takhle chytré i dveře na WC).
V IJ nejsou dveře od WC na tlačítka ale stejně jako v RJ pouze na dveře zatlačíte.
Krásné soupravy… 👍👍👍
„V případě push-pull souprav pro Moravskoslezský kraj jezdí jen dvě, třetí stojí kvůli závadě a dvě nejsou dodány.“
Třetí už nestojí, čtvrtá -001- dostala jméno Karel Kula a po pár šampaňských vyjede každou chvíli
Pátá nejspíš brzo taky.
Vše zdržela dovolená přes svátky.
Jů, to je hezké jméno. Já jsem jednoho znal.
Tohodle asi ne, ten zemřel tak před 30-50 lety…
To je dobře, že aspoň někde ten vozový park obměňují, protože to zvyšuje šanci, že nějaký vůz, který jinde už nevyhovoval, bude přesunut třeba k nám na R9 a my si tím taky polepšíme. Třeba u vlaku s odjezdem v 17:20 již druhý den po sobě jel nějaký lepší vůz s funkční Wi-Fi (což je jako zjevení). Tak snad to není jenom nějaký dočasný záskok.
To neva, u nás na R17 nejel žádný takový vůz od zavedení expresů…
Na R17 již pár dní jezdí jedna souprava s Bdpee (nebo co to je, ta reko Bdtee). Což je na této lince úžasný pokrok.
Na R9 jezdí (mají jezdit) dva vozy s WiFi a klimatizací (369, 368)
1.třída degraduje 1.třídu když minibaristi mají zázemí přímo tady v obyčejné polici na zavazadla s dodatečně dodělanou roletou a rachtají každou chvíli plechovkama lidem za zády. Doufám že ČD hodlají toto vyřešit nebo dodělat speciální kupé jako bylo v Bmz 229…už tohle je ostuda a nevhodné skladování potravin
Tak není to šťastné řešení, nutno ale dodat, že ta jednička je tam teď vedená jako samostatný vůz s úplně jinou kapacitou, takže teoreticky se dá sednout i do části kde minibar není.
Přesně, zbytečně jednička naddimenzovana a kapacita bude ve dvojce hlavně ve špičce chybět
Tak to může být právě ta motivace pro lidi ve 2. třídě si tu jedničku dokoupit 🙂 Ten doplatek 30 % opravdu není zas tak velký a dá se dokoupit i ve vlaku bez přirážky.
Rozdíl není velký? A jakou přidanou hodnotu dostanu, když si připlatím? Za jiné čalounění sedaček 30% fakt priplacet nebudu a nebude to dělat naprostá většina lidí… Však se stačí podívat na to, kdo jedničkou jezdí, buď je téměř prázdná, nebo obsažena rezijkari, reálne naprosté minimum priplaci, snad jen tehdy, kdy je ve špičce vlivem neschopnosti posilovat spoje plno.
Asi nebudete úplně cílová skupina 🙂 Ale to neznamená, že je potřeba to zrušit. Konec konců, například v Německu nebo Rakousku jezdí na dálkových spojích často jedničky dokonce dvě, a to tam nemají ani tu vodu zdarma jako u nás. Není to jen o jiném čalounění, ale o prioritní obsluze z minibaru/jídelního vozu, zpravidla trochu jiné sortě cestujících, větším klidu a větším prostoru (velikost/rozteče/polohovatelnost sedadel, velikost stolků). Voda zdarma.
Ta prioritní obsluha vypadá ale taky třeba tak, že minibar přijede až jako poslední a pěkně vyžraný. Občas taky nepřijel vůbec. Občas zas nachvál vůz proběhl co nejrychleji, aby si nikdo nic neobjednal. Jakože jedničkou jezdím a celkem rád, ale s tím minibarem je to spíš teorie a přání, než zaručené pravidlo 🙂
Ale jestli tam bude kravál od minibaru, tak to klidu moc nebude. Přitom to by měla být v první třídě priorita.
Přesně jak píšete. Právě pro to si ale jedničku někdo připlatí. Aby tam byl skoro sám, lepší čalounění a max. pár nádrážáků okolo.
Jak by řekli, tak jezděte mimo špičku no:-)
Jezdím pravidelně mezi Chebem a Prahou a jednička celý vagón tam jezdí už několik let.
Co mě vadilo při mé první jízdě InterJetem byla intenzivní signalizace dveří při každé zastávce, seděl jsem na kraji jedničky a dost to rušilo.
Já psal hlavně o Krušnohorech, tam byly jen čtyři oddíly 1.tř.
Taky ty 4 oddíly jedničky bohatě stačily, max. Praha – Ústí (v létě o víkendech až tak do Mostu) seděli 3 lidi v každým kupé, jinak pusto prázdno, to samé teď v Interjetu – tam opravdu minibarista nikoho neruší a má celý vagon většinu času sám pro sebe a jako zašívárnu vlakáče z infopointu.
Každopádně Praha-Plzeň-Cheb, tam je to s vytížeností 1.třídy na jiném levelu a kdo si dá prostě místenku na 70-110, tak prostě slyší rachot minibaristy furt a furt a tlačí se kolem odstaveného vozíku zabírajícímu půlku už tak úzké uličky k WC taky furt
Pak je to o nastavení takových cen, abych ty lidi tou jedničkou jezdit naučil. Tj. nabídnu v dané relaci kde mám zbytnou kapacitu akční jízdenky i do jedničky s cenou jen lehce nad dvojkou, abych ty lidi nalákal.
To by ale CD musely mít moderní uvažování, a ne být zavřené v roce 90 a držet se striktně legendárního vysmivaneho tr 10 😂
To nevím čím jezdíte ale 1 třída nemá ve starém krusnohoru celý vagon ,ale je na pů s 2 třídou !
To je snad ve všech nových/reko vozech. Nektere vozy mají zvuk nejen hlasity ale i protivny
Souhlas. Upřímně se divím, že to nebylo vymyšlené nějak lépe. Přece se od začátku muselo vědět, že nějaký catering bude potřeba tam dělat…
Ono se původně počítalo, že to bude jezdit na Budapešť a zapojí se tam další vozy. Jídelní vůz by se připojil nějaký starší a bylo by to hodně muziky za málo peněz. Dopadlo to jako obvykle a nasadilo se to na linky, kde se s tím vůbec nepočítalo.
Jídelní vůz připojený na jakémkoliv konci této soupravy by byl snad ještě horší. Pokud by byl za jedničkou, chodil by celý vlak skrz jedničku. Pokud by byl za dvojkami, měli by to naopak cestující z jedničky přes celý vlak a nebylo by možné je obsluhovat na místo. Tj. od počátku ta koncepce nedávala úplně smysl.
Hlavně, nebyly na západní expres slibovány v PR jídelní vozy? Tak kde jsou?
Můžete doložit zdroj? To mě zaujalo.. Kde je to slibováno?
To by se neuživilo podle mě, spíše se myslel zápaďák jako Alex do Mnichova s jidelnakem, tam jo. Ale Netinera co se na provozu bude podílet budou chtít něco ala Rail/Interjet, takže bych to viděl bez jidelnaku. Ono nyní funguje jen ČD minibar do Domažlic, zbytek kdysi fungoval Alex minibar, který zde má stále i slušný oddíl za 1.třídou, ale už je to asi 2 roky bez personálu
Přes Ústí už jezdí od 23.12.
Souhlas jel jsem s tím z UL do Phy hl.n. 25.12.
Pořád si říkám, jestli by nebyla lepší elektrická jednotka..
Doporučuji pojednání v nedávném Železničním magazínu, kde tuto možnost tedy trakční jednotka, netrakční jednotka, souprava z vozů řešil inženýr Pernička a jednotlivé parametry ukazují, že i jednotka má své limity. Ukázal v článku, proč má ÖBB railjety , co s kapacitou a spotřebou energie na hn´motnost atd.
Za co ten minus ? Nechápu …
Pořizuje si netrakční jednotky i nějaká jiná žel. správa krom ÖBB, které si tím řeší využití Taurusů, kterých by jinak měli moc?
Netrakční jednotky Talgo určitě.
Tak pokud jde o spotřebu energie, dynamiku jízdy a třeba nízkopodlažnost, tak zřejmě byla, však všichni ostatní je kupují místo tohoto. Tady asi ale převážilo to, že nějaké lokomotivy už máme a to nutné posilování dalšími vozy (které taky máme) je snazší. Asi jsem radši za tohle než nějaké InterPantery (posilované kratšími jednotkami jako na R13), jen je škoda té vysokopodlažnosti, když to místy slouží i úsekové frekvenci.
Když vám na elektrické jednotce odejde nějaká hnací část tak je celá jednotka mimo provoz , ale tady se vymění jen loko
A vltava , luznice větsinově B …
Právěže hodně poměrně dobře udržovaných B, ale i BDs z Budějc zmizelo.
V řazení souprav na R17 je teď značnej guláš. Jezdí i souprava Aee + A + Bdpee + A + A.
Jak se pozná poměrně dobře udržované B? Tak, že v té popelnici nesmrdí WC přes 4 kupé?
Tak je fakt, že jejich B jsou čistá a po revitalizaci (přehadrování sedadel) a na WC teče voda a jsou tam papírové ručníky a skrz okna je vidět.
Tak to je zázrak, na hajzlu teče voda, neuvěřitelně, kam až se ta modernizace cestování časem dostane? 🤔
Na R17 donedávna nebylo možné doufat v nic lepšího. Ale jak vidno, pokrok se dostává i sem.
střídá se to: http://sledovani.55p.cz/bohumin_710_2022/
Takže vlastně na 4 obězích bude jezdit pushpull a na 5 ten šrot co tam je teď?
Mě by přišlo lepsi nasadit všech 5 do turnusu a dávat jako zálohu ty šroty
Dle VOD by měly být push-pully v obou obězích (4+1).
Ten oběh je navíc, protože nejsou dodány soupravy a bez něj by byly pětiminutové obraty. Někdy na jaře se pátý oběh, jakmile bude všech 5 souprav, zruší.
Aktuálně máte 29 palců nahoru a 3 dolů … což znamená že 29 lidí věří něčemu o čem nic nevíte : – D
Jel jsem tím již 2x a jednou se snažili cca půl cesty z Prahy do Plzně oživit elektroniku (fungovala pouze světla), to se jim nakonec povedlo v jakémsi nouzovém režimu. Podruhé nefungovaly jedny dveře u jediného vstupu pro vozíčkáře (naštěstí se všude vystupovalo na druhou stranu). Velmi nepříjemné je nesnesitelně hlasité pískání dveří když se otevírají a zavírají (pískají nejen při otevírání ale i pár desítek sekund po tom co jsou otevřené) a někdy ještě slabě piští celou dobu co jsou otevřené. Ve srovnání se s jednotkami SBB mi přijde také zvláštní, že vlak se mnohdy rozjíždí s otevřenými dveřmi… Číst vice »
Jinak jsou to samozřejmě moderní, příjemné a pohodlné vlaky. Snad bych jen ocenil alespoň jeden bezbariérový vůz, dětské kino akustický oddělené od zbytku vozu a možnost ztlumit světla v dětském oddíle.
Já bych tu možnost tlumení světel rozšířil na celý Interjet a také na zbytek novějších velkoprostorů ČD včetně panterů atd. Chápu, že velkoprostor nemůže být osvětlen jen pár malými žárovkami jako kupé při zhasnutém režimu, ale současný stav, kdy se vyžaduje svícení na maximum i o půlnoci, je žalostný. Hlášení na základě GPS polohy už umíme, tak proč neumět i tlumení světel aspoň na 1/2 mezi zastávkami (u dálkových vlaků), když už by to nešlo trvale.
U railjetu a třeba vozu Bpee jsem už světla na 1/2 zažil. Možná se to spíš prostě průvodčím/vlakvedoucím nechce řešit.
Protože ČD používají úřední řeč, podle které se formuláře nevypisují, ale vyplňují písmem a číslicemi.
A to je ještě v pohodě oproti vlakům do Německa, kde k tomu máte ještě třetí jazyk…
Turečtinu?
Ještě bych doplnil značně neintuitivní otevírání dveří na záchod…
Jen pro ilustraci, toto je jedno ze 3 hlaseni v češtině: „Vážení cestující, návazně na usnesení vlády České republiky, vyhlášené proti šíření infekční nákazy COVID-19, vás žádáme o zakrytí dýchacích cest respirátorem třídy FFP2, KN95 nebo N95, případně nano rouškou po celou dobu jízdy, s výjimkou konzumace jídel a nápojů. Při kontrole a prodeji jízdních dokladů prosíme spolupracujte s vlakovým personálem tak, aby byl minimalizován vzájemný blízký kontakt. Před platbou v hotovosti upřednostněte použití platební karty“. Taky by se to dalo zkrátit na „Dovolujeme si vás upozornit,že ve veřejné dopravě je povinné mít zakrytá ústa a nos respirátorem.“ Není třeba… Číst vice »
DPMB hlásí zhruba toto: „Upozorňujeme cestující, že ve vozidlech městké hromadné dopravy je nadále nutno používat ochranu úst a nosu.“
Ovšem není patrné před kým a čím ….
DPKV má ve svých busech hlášení „Upozorňujeme cestující na nošení roušek v dopravních prostředcích. Děkujeme.“
Dalo by se zkrátit – upozorňujeme cestující na možnost dobrovolného zakrývání dýchacích cest, mají-li obavu z nákazy covidem-19, přestože vlaky ČD nebyly identifikovány jako zdroj nákazy …
Nelze někomu přát příjemnou cestu a současně nutit k používání nic neřešícího náhubku …
Tak zdrojem nákazy nebude vlak, ale spíš nějaký cestující v něm…
Jo to hlásí jakási starší paní takovým smutným nosovym hlasem…
Az na to ze nejde o SBB, ale ÖBB… se odstehuj na Ukrajinu
Např. včera bylo krásně vidět, jak na rychlíkách a expresech do Budějc ty moderní vozy, uvolněné z linky na Cheb nahrazují staré koženky 😀 Takovej cirkus jsem fakt už dlouho neviděl. Starý hnusný Béčka na expresech, zkrácený soupravy. Anebo na rychlíkách 4× A přeznačený papírem na dvojku… Fakt vám děkujeme, pane Bednáriku… Hnus!!!
Já to viděl na R Vltava. Vlak složený z 4x vůz první třídy a jednou druhé musí být docela pěkná rarita.
Upřímně řečeno – tyto problémy bych chtěl mít… U vás možná bude týden bordel, ale pak budou jezdit velice slušné vozy. Zato u nás s překoženkovanýma béčkama na věčné časy 🙂
Kde je „u nás“?
Brno – Šumperk ?
Třeba R11. Nebo i R9, byť ta je o chlup lepší.
U nás v Kameničkách? 🙂
Zkuste se někdy projet z Olomouce do Brna a uvidíte 🙂 Chápu, že železnice z předminulého století (to je jízlivá poznámka, nevím, kdy byla trať postavena) není až tak schopna rychlostně konkurovat dálnici, ale přesto tam jezdí celkem dosti lidí. A mohlo by i více, ale to by nesměly tam jezdit i vozy z předminulého století :o)
Na R9 jsem před pár dny viděl stále stejné sestavy souprav jako minulý rok, ale mj. tam byl i vůz ČD, který dříve jezdil asi v Polsku – byly tam údaje v polštině (u vstupních dveří) o rouškové povinnosti apod. 🙂
Vozy s polskými náležitostmi se dají potkat napříč všemi depy, které tyto vozy ještě mají. Ne vždy se polepy sundavají a na letní pronájmy (část vozů je v Bohumíně trvale, v létě se berou vozy navíc) chodí každý rok jiné vozy, nikoliv stále stejná čísla.
Jako denní pendler využívající linku R9 v relaci Praha – Čáslav potvrzuji, je to dokonce ještě horší, nově byl ubrány u každé soupravy snížen počet vozů 2. třídy. o jeden. O kvalitě pomlčím, i ty slavné nové modernizované vozy, pokud se objeví a je jich žalostně málo, byly modernizované někdy před čtvrt stoletím a s reprezentativním cestováním 21. století také již nemají příliš společného. Pardon. Jinak přes již několik desetiletí proklamované sliby o konci koženek se jich u nás prohánějí stále početná stáda, při ne zcela vzácné troše štěstí stále ještě s originálním potahem ze 70. let.
To ubrání vozu jsem taky nepochopil, když lidí jezdí zjevně dost.
Naopak ty vozy Bee, které prošly druhou modernizací asi 10 let zpátky, jsou pokrok.
Takhle jsem to viděl na PKP před dvaceti lety.
To by se s jednotkou 460/560 nestalo!
Přeznačený Áčka tam budou i po dodání modernějších vozů – na pozici posil. Postupně budou vybrané vozy A149 přeznačeny na B209 (=odstranění žlutého pruhu, přelepení jedniček na dvojky atd.), už se s tím začalo, ale jde to pomalu – v ČB není teď zrovna dostatek vozů (dost B249 se na přelomu GVD odeslalo do Plzně/Děčína), takže se to dělá „po jednom“. Důsledkem toho jsou i ty zkrácené soupravy, jednoduše není čím posílit.
Jo, na rychlíkách to chápu. I když, dávat dohromady vozy se špalkama a kotoučema, to se jinde snad už ani nevidí a když vidím, co fírové dokážou obout, a klidně s tim jezdit celej den, tak budem možná ještě koukat, co nakonec bude ještě všechno jezdit… Ale proč na expresech? Notabene, když jsou to všechno EC/IC? Nemusí tam bejt nějakej lepší stupeň kvality? A neříkejte mi, že starý shnilotiny A nebo B jsou pohodlnější, takových blbostí už jsem slyšel až až. Ten kdo tohle mele ať si koupí nostalgickou soupravu a jezdí si v ní kam chce. Ale v téhle… Číst vice »
A/B na expresech jsou náhrada doposud nepřesunuté Bmz229, kterými se má tento GVD také posilovat. Do R17 po jednom do soupravy a zbylé na posily Ex. Teď už jich v ČB pár je – posily Exů mají prioritu, a až budou všechny, rozešlou se i na všechny rychlíky.
V přeznačení vidím jistou výhodu, pro cestující 2.třídy bude mít více místa na nohy, ve srovnání s svk vozy typu Čičmany
Škoda, že nepracujete u ČD a že jim neradíte…. Oni jsou bez Vás úplně nemožní, Petře….
Jako vagóny jsou to pěkný, jen mi furt nějak uniká, proč, když se to nenakoupilo jako 50 sólo vozů, ale jako 10 souprav, k tomu rovnou nejsou řidičáky.
Protože na rozdíl od třeba railjetů se tohle dá jednoduše posilovat klasickými vozy při zachování průchodnosti. Je to sice za cenu delších obratů, ale ten rozdíl není až tak zásadní.
No posilu byste dal mezi mašinu a první vůz a bylo by to, ale asi by to bylo s řidičákem dražší… Nicméně zvlášť na linku co po cestě ještě úvraťuje, člověk by to čekal, no…
Tak jasně, že by to bylo se řidičákem dražší, ale taky tak nějak funkčnější….
Teoreticky snad, ale ze zkušenosti z Rakouska můžu říct, že tam posilové vozy obvykle dají tam kde se to v danou chvíli hodí, nejčasněji za řidičák. Snad že je to jednodušší? To ať doplní někdo zkušenější.
Má tam být pravidelně řazen bistrovůz, takže to posilování bude asi běžné.
Ok, ale ten bistrovůz se asi nebude umísťovat mezi 2. a 3. vagon soupravy, ale buď na konec, nebo za lokomotivu, ne? A jde-li na konec vlaku přivěsit bistrovůz, proč by tam stejně nemohl být přivěšený řidičák? Ať už přímo na konec toho interdžetu, nebo až za bistrovůz?
Technicky řidičák připojit jde, třeba se jich jednou dočkáme. Ale asi bude záležet i na penězích.
Nač bistrovůz, když je tam pojízdný prodej …
Protože ve vozíčku není točené pivo : – D
Ano ale pořád to je 10″jednotek“ tudiž se zase tříští vozový park
Konstrukčně vozy vycházejí z vozů pro Railjet, takže údržba shodná.
RailJety se taky dají „jednoduše“ posilovat …
Spíše si položme otázku, proč se místo RailJetů (49 vozidel) nekoupilo třeba 200 samostatných vozů ….
Protože je to souprava s tlakotěsnými průchody mezi vozy na 200km/h, ke které jde při zvýšené poptávce připojit další vozy.
Tomu rozumím, ale ty by snad šlo připojit i mezi první vagon a lokomotivu, ne?
Tam je zaslepený průchod
No a? 010 jsou taky neprůchozí
Ještě doplním – pokud tam budu doplňovat další vagony a trvám na tlakotěsnosti, pak by snad neměl být problém odpojit řidičák, vložit přidané vozy a řidičák opět připojit, ne?
Vozy mají specifické přechody né klasické UIC
A jak se k tomu pak tedy budou připojovat ty posiláky? Nebo má první a poslední vagón standardní UIC?
ano UIC jen na konci soupravy
Ok, takže se k tý tlakotěsný soupravě dá přivěsit netlakotěsně cokoli. Takže kdyby tam standardně byl „klasicky“ připojenej řidičák, nebyl by problém ho odpojit, vložit vozy, přes který „půjde příslušnej kabel“ a řidičák zavěsit na konec. Nu, snad to někoho napadne 🙂
A k čemu je dobrá tlakotěsnost, pokud sedím u netěsné průchodky?
Na obou stranách tlakoměr, dveře se otevřou jenom když je tlak stejný? 😀
Ale aby to přes ten vůz komunikovalo s ridicakem
Rozpojení a spojení vozů s pevnými přechody je docela složité a v podstatě mimo dílnu udělat nejde. Kromě jiného je zapotřebí jeřáb (stačí menší) na svěšení měchů. Určitě to není něco, co se dá udělat během pár minut stání u peronu nebo na odstavné koleji.
A po opětovném spojení by se měla dělat zkouška tlakotěsnosti, která trvá.
Jak se prosím dělá zkouška tlakotěsnosti na celé jednotce najednou? Jen klimatizací?
A KDO TO BUDE DĚLAT … vy jste někdy pracoval jako posunovač ?
Jenže když k tomu připojíte další vozy tak, tak ta tlakotěsnost už jde nejspíš malinko vniveč:-)).
A i tak je otázka, nakolik je to vlastně celé tlakotěsné, když na konci jsou obyčejné návalky na spojení s jakýmkoliv dalším – klidně netlakotěsným vozem a obyčejnými přechodovými dveřmi – to na Railjetu není – tam se to celé i s tím řídícím vozem na konci chová jako jedna tlakově izolovaná soustava s utěsněnými mezivozovými přechody, což je velká výhoda Railjetu.
Předpokládám, že tam jsou tlakotěsné přechodové dveře. Jen je tím pádem tlakotěsnost zajištěna jen dokud jsou zavřené.
Kromě toho existují i tlakotěsné „návalky“ kompatibilní se standardními UIC návalky (tlakotěsné jsou pouze v případě propojení s vozem se stejným typem tlakotěsného přechodu), ale podle fotek má InterJet klasické netlakotěsné návalky.
To asi není ani tak o těch dveřích jako o těch netlakotěsných návalcích. Jako tlakotěsně to bude okometricky asi něco mezi soupravou Ampz, Bmz ČD atd. a Railjetem bych tak tipl…na těch V = 200 km/h asi jakž takž, ale na větší rychlost už asi ne:-))
Dokud jsou dveře zavřené, tak to je o těch dveřích a tlakotěsné to je. Jakmile se otevřou, vozidlo přestane být tlakotěsné, protože klasické návalky otevřené dolů logicky nemají jak těsnit.
Připojený posilový vůz ale může být klidně tlakotěsný sám o sobě, opět dokud jsou zavřené jeho přechodové dveře.
Jaké vozy by se tam musely připojovat aby se dodržela tlakotěsnost? Pokud vím, tak jde jen o vozy od Siemensu z přelomu milénia, které i tam tyto návalky nemají, takže k ničemu.
Tlakotěsnost je jako u RJ v celé soupravě, a drží ji UIC dveře na koncích soupravy. Mezi jednotlivými vozy jednotky jsou tlakotěsné mezivozové přechody. Jakýkoliv připojený vůz za jednotku už není tlakotěsně propojen s jednotkou, to UIC přechod neumí, ale může být tlakotěsný sám.
RJ jako Viaggo Comfort nebo jako RadimJančura company?
Vzhledem k tomu, že nejsou použité tlakotěsné návalky, tak prostor mezi vozy nebude tlakotěsný nikdy – logicky, vzhledem k tomu, že UIC návalky jsou dole otevřené. Ale připojený posilový vůz může být tlakotěsný sám o sobě. Podmínka je jen aby na obou stranách přechodu byly zavřené (a utěsněné) dveře
Nebo další railjet jako to dělají ÖBB..
Možná kvůlu ETCS…
Dostane to sysla s esem a rázem bude překrásná vratná souprava.
Teda krom 230km/je to bude moct jen 140 ale zase to nebude tak moc hopsat 😃😃
😀😀😀
Vysvětlí mi někdo tu logiku, prc se jako záložní používají úplně nové soupravy a ne ty klasické z běžných vozu, které tam stále jezdí z důvodu nedostatku internetu? Rozuměj proč nejsou využity ty dodané a pojízdné plně, ale 1 zbytečně jako záloha, když stejně musí jezdit klasické soupravy? To samé v budoucnu i u push pullu.5 souprav hádám potřebu nepokryje, tzn dal bude jezdit Bdt, a 1 push pulp zbytečně stát?
objednávka ze strany kraje/MD turnus je nastaven na X + záloha a tím pádem jsou vlaky X v případě poruchy či údržby nahrazeny stejně kvalitní zálohou. V případě Pushpulů ani nikam jinam nemůžou kvůli dotaci.
Myšleno jako stav po kopletním dodaní jednotek. Aktuálně je ta záloha asi na školení zaměstnanců a vychytávání drobných nedostatků.
Ono je to myšleno tak že je potřeba 5 turnusovych souprav, ale pushpully budou jezdit jen 4 naráz titíž na jednom spojí bude jezdit to co teď
NE
Až budou všechny soupravy, nebude nutný další turnusový den. Běžnými vozy to za 4 dny nevyjezdíte, nestíháte obraty.
Hmm, Internetový partner 🙂
A internetový jet…
Výjezdi to 4 soupravy..jezdi jen Ostrava- Frýdlant nad Ostravicí.
Taky mě napadlo, že držet interjet jako zálohu je zbytečný luxus. Cestujícím by se nic nestalo, kdyby jednou začas přijela odpovídající náhrady, třeba Bpee. Jakým typem vlaku pojedou stejně zajímá jen šotouše. Cestující chtějí akorát čistý a moderní vagón.
Kvůli místenkám a konfiguraci interiéru (sedaček).
Zaprvé soupravy musí podstupovat pravidelné údržbové stupně (přičemž vyšší údržbové stupně trvají dny až týdny), k čemuž lze záložní soupravu využívat.
Zadruhé se ukazuje, že cestující velmi oceňují garantovaný komfort a služby. Tzn. že mají jistotu, že přijede vozidlo, jaké očekávají, a ne že ve 30 % případů přijedou béčka, protože je souprava zrovna na údržbě.
A to se nějak vylučuje s možností je v případě, že žádná sourava není na údržbě, nasadit i na spoje, kde nejsou garantované?
Predstavte si to zklamání cestující veřejnosti, kdyby jim dopravce místo očekávaného Bčka přistavil Interjet. Úroveň služby je třeba dodržovat 🙂
Tam bych řekl že se počítá s tím že jedna souprava bude na údržbě vždy.
Mimochodem s jedním oběhem se počítá i na EX1 do Žiliny.
Že je „teď“ provozuschopných 100% souprav neznamená, že tomu tak bude i za dvě hodiny. Když pošlu teď do oběhu tu soupravu „navíc“ na negarantovaný spoj, jehož obrat trvá řekněme 4 hodiny, a za dvě hodiny mi sem přijede souprava, kterou je nutné poslat na dílnu, už musím tahat ty Béčka.
Minusáři nechápou … ale to je život …
Ano, co nasadíte v případě, že „turnusová“ souprava bude mít poruchu – tedy stačí jeden vůz se závadou např. porucha dveří > nevýhoda ucelených jednotek – a vy jste záložní soupravu poslal jako negarantovanou „někam“ … Odpovědný hospodář má vždy jednu soupravu v záloze …. Mimo jiné – když kdysi platil / existoval předpis ČSD D21, tak tam byla pro příslušné VD stanovena povinnost mít 20 % zálohu turnusové potřeby. Čili – ač to vypadá absurdně při TP 1 vůz musel být další vůz v záloze – sic to dělalo 100 % … Prakticky na každých 5 vozů TP musel… Číst vice »
A co nasadíte v případě, že souprava odejde ve Frýdlantu a ta vaše slavná záloha čeká v Ostravě? Úplně stejně si můžu vybájit situaci, že naopak to pak zachrání právě ta „záložní“ souprava, která tam bude čekat na ten negarantovaný spoj a místo ní se mezitím vytáhne ze zálohy šrot Vy prostě jen hledáte důvody a problémy tam, kde žádné nejsou A jestli jednou za rok vyjede šrot i na garantovaný spoj, tak se taky vůbec nic nestane. Pořad lepší, než mít utopenych 100 nebo kolik milionů někde v depu pro případ co by kdyby. A je sice úžasné, že… Číst vice »
Jenže u těch pushpullu se střídají oběhy takže nikdy nebude garantováno nasazení soupravy, protože 1z5 bude jezdit ta souprava co ted
To si myslím není pravda, v jízdním radu je u vlaku, kde má jezdit push pull označena m.j. přítomnost 1.tridy,dale vozu pro přepravu cestujících na vozíku atd, tzn poznáte, kde by měl být push pull a kde šrot… To, že na garantovaných nizkopodlaznich spojích bez jakékoli omluvy či upozornění jezdí starý smradlavy antinizkopodlazni kozenkovy šrot je už věc druhá… Nechápu, že je to cd jedno a nejsou schopny idosu oznámit změnu, aby cestující nematli.. A úplně absurdní je, že lžou i ve své vlastní aplikaci můj vlak, kde oznamuji, že ve vlaku je 1 třída, dokonce vám to do ní… Číst vice »
A jak se – vážený mudrlante – ta aplikace dozví, že z „provozních“ důvodů tam jednička není – třeba následek mimořádnosti a změna oběhu souprav, vyřazení vozu apod ….
Že to tam Zikmunde, třeba někdo od národního dopravce, akciové společnosti, zadá jako mimoradnost? 😀 😂🤦♀️ Otázka 2 kliknutí, proboha… Je rok 2022, marja pano!! Pokud se mě fakt jako zaměstnanec národního R dopravce ptáte na tohle, tak fakt nemám slov a nedivím se tě pověsti, jakou vy zaměstnanci drah nejen ale zvláště na tomto webu máte :D…. A když už to nejde, tak aspoň cestujícím vrátit cenu navíc v 1 třídě oproti druhé, a ne výsměch v podobě 30 korun
Mám za to, že před nedávnem tu běžela zpráva od Českých drah, národního dopravce a akciové společnosti, že by se měla nekdy v prvním kvartále tato funkcionalita do aplikace můj vlak přídat.
Z osobní zkušenosti – zaměstnanci se neobtěžují do aplikace zadat odřeknutí osobního vlaku.
Na druhou stranu mimořádné řazení na ex je obvykle zadáno správně
To těžko když od Března je nachystaný oběh pro 4 soupravy …
A obzvlášť na Krušnohorech, kde je potřeba 6 souprav, ale jedna z nich prostojí vždy den v Praze, když přijede do Prahy v 7:35 na R603 a přechází až na večerní R600 s odjezdem ve 22:35. Tou lze pokrýt výpadky při mimořádnostech v provozu
Současné soupravy by byly myslím důstojná záloha.
Ta souprava bude jezdit na jednom páru Ostravanů 140/141.
Jako že jeden interjet bude jezdit na Ostravanu? Díky za info
To jsem nevěděl. A bude to stačit?
Tak teď tam jezdí snad 4-vozová souprava, takže ano. A když bude nějaká větší poptávka, tak se vlak posílí potřebným počtem vozů