České dráhy převzaly první z deseti nových pronajatých Vectronů

Siemens Vectron 193.683 v depu v Praze Vršovicích. Autor: České dráhy / Pavel LakosSiemens Vectron 193.683 v depu v Praze Vršovicích. Autor: České dráhy / Pavel Lakos

Nové Vectrony budou leasingovou společností předávány postupně během roku.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Oce

Úžasné. 17 Vectronů, ovšem pronajatých a jen jeden vlastní. Jinak stovky 30 a více let starých plechovek…

Vašek

Zkrátka ať tak či onak, všechno je špatně.

Alex

Jen pro upřesnění, správné číslo je 6193.683.

Chronosphere

Správně číslo je dvanáctimístné 🙆

Hugo s.r.o.

Tvl výpočet kontrolky, opět jsem na to u zkoušky vyletěl. Jj tyto věci je třeba fuckticky znát… 🙁

Hugo s.r.o.

Siemensy mají k chlazení trakčních motorů chladící věže ale že by do nich brali vodu, jak parní mašina mi není známo 🤭🤫🤔

Pája

A to jste neviděl předchozí foto u zbrojení uhlím, nebo večer, když si Větroně čistí dýmnice 😃

Pavel Q

Pravda, o tendru se v článku taky něco psalo. 🙂

Hugo s.r.o.

Hustý, to jsem neviděl no 😀

petr

kdo a kde je bude udržovat?

Hugo s.r.o.

Autorizovaný servis, nejspíše Kolín. „Běžné depo“ ČD na to nemá zařízení, lidi atd atd.

Apollo17

Běžné depo Vršovice udržuje Vectrony ČD, běžné depo Ústí udržuje Vectrony ´ČD C , EP Cargo…

král j

Bohužel špatně. Máme zde výrobce elektrických lokomotiv, tak proč ne od něj? Ať zadají vývoj lokomotivy s příslušnými vlastnostmi. Co dělá ministerstvo?

Jindra

To bylo a vznikl z toho nejdražší lokomotiva v historii, která nemá ani ETCS

Arnošt

Šunka, ale NAŠE. Podstata nacionalismu.

michal82

Pane Králi, možná jste se nevšiml, že jsme už 32 let po komunismu. Ministerstvo nezadává vývoj lokomotiv ani ničeho jiného. Dopravce vypíše vyberové řízení a vybere vyrobek co je nejvyhodnější dle predem daných kriterií. Jen na okraj Škoda Transportation žádné lokomotivy nevyrádí.

Jiří Kocurek

Nejen po pádu komunismu, ale především po krachu centrálně plánovaného hospodářství.

Dan

Jen pro zajímavost – ministerstvo (železnic) do nákupu a fakticky i vývoje fušovalo už za první republiky. Jinak jste to ale vystihl trefně 😉

Pavel Q

Už i za Rakouska. S tím, že co se vyvinulo, pak vyrábělo více „konkurenčních“ lokomotivek.

Hugo s.r.o.

Škoda 109e se opravdu nepovedla. Siemens či Alstom Bombardir či jak se dnes ta firma jmenuje jsou ideální cestou.
Vývoj našího nového stroje by mělo katastrofální náklady. Ty zahranicni stroje ve srovnání s tím jsou za hubičku.

Vašek

Vy jste usnul v roce 1980.

král j

Elektrická trakce, alespoň co se týče lokomotiv, je na naší železnici nerozlučně spjatá s plzeňskou škodovkou (kromě pár kousků lokomotiv 1.500 V před válkou od ČKD, Křižíka aj.). Mělo by být tedy v zájmu státu, aby márodní dopravce se prezentoval stroji osvědčeného domácího výrobce.

Vašek

Pane Králi, já na těch skvělých lokomotivách ze Škodovky jezdil 40 let. Vy jak dlouho? Žádná řada nebyla bez problémů, od poruch slaboproudu, různých relátek, kontaktů, koncáků, až po přeskoky a průrazy silnoproudu, stykačů a hlavně trakčních motorů.
V zájmu Národního dopravce je mít spolehlivé lokomotivy, osvědčené, schválené pro provoz v okolních zemích a to bohatě splňuje mašinka Vectron.
Už nikdo nechce obdržet deset problematických prototypů ze z Plzně. Tak se už proberte.

zdenek

A mají i PZB?

Tonda Sehnal

Ano.

Vašek

A mají EBULA?

Potulný Wechtr

Pokud chce jezdit do Německa, tak ji musí mít.

Vašek

Nemáte pravdu. Např RJ ani těch 7 bílých velryb je nemají a do Německa jezdí. Používá se tablet.

Mates

Tieto už majú.

Vašek

Tak to je dobrá zpráva.

Idunno

Ví se kam ty Vectrony budou posílat?

Ondrak

Mělo by se s nimi jezdit k Baltu. Na nové lince do Gdyně…

David

A to už chtějí jezdit od 2022/2023, když jeste bude rozkopané Ústí Choceň a buh ví, co ještě?

Ondrak

Oficiálně se to má jezdit až od 2022/23, ale vzhledem k tomu, ze mají lokomotivy objednané už teď, vypada to už na letošek…

tarten

Na cestě k Baltu je Choceň? Kvůli výluce se má zastavit obnova lokomotivního parku, když si za pár let z těch stávajících bez ECTS už žádná po koridorech nezajezdí?

Arnošt

„Na cestě k Baltu je Choceň?“
Z pragocentristického pohledu ano.

Daniel Jablonecký

Bez přepřahu až k moři?

Jiří Kocurek

A proč ne? Servisní intervaly to umožňují.

Ondrak

Je to tak.

Petr Šimral

To Vás překvapuje? V kotlince je toto provozováno minimálně od roku 2008, tehdy ještě se stroji ER20. Když si vzpomenu na výlety Rajka – Brake nebo Štůrovo – Bremerhaven…
A dnes zcela rutinní Hamburk – Arad.

Geralt

Je pravda že ve smlouvě je možnost přednostního odkupu po pár letech pronájmu?

(Aneb jak koupit Vectrony bez zdlouhavého VŘ).

SaulGoodman

V původním článku se to myslím psalo. Také mě to tehdy napadlo. Nicméně vzhledem k tomu, jak dlouho už to VŘ trvá a že teprve teď dostávají ty pronajaté, tak si nejsem jist, nakolik by to bylo urychlení. Oproti výrobě nových lokomotiv ale asi ano…

Dušan

V rámci uzavřené smlouvy byl dodavatel povinen vyplnit tabulku, kde na ose Y byly seřazeny jednotlivé HV podle svých čísel a na ose X byly jednotlivé roky a pro každou buňku X (konkrétní HV)/rok nájmu byla individuálně uvedená cena odkupu pro ČD, a.s.

qwertz

A stav toho nekonečného tendru na 200 lokomotiv je jaký?

Dušan

Zítra (18.02.2022) je dead line pro nabídky, pro mašiny na V = 230 km/h byl dead line 03.02.2022. Dle toho, co řekl Ješeta ČD, a.s. aktuálně jednají se dvěma firmami ohledně harmonogramu dodávek a počtu dodávaných kusů.

Jan1203

Vtipná na té fotce je ta pumpa – načerpáme vodu a jedem!:)

Honza

To je příprava na vodík 🙂

Jiří Kocurek

Pusť vodík volně do vzduchu v blízkosti elektrického zařízení a ví bůh, co se stane. 🙂

Ta potvora je výbušnější než všichni aktivisté dohromady.

none

A je to jen pekny kus historie nebo je to i funkcni?

Hugo s.r.o.

Většinou funkční jsou ale objednat si parní trasu, zorganizovat ji…. mazec ale jako jo funkční to většinou je

Vašek

K tomu musí být hlavně funkční a udržovaná vodárna. Na veřejný vodovod to napojené není.

Karel JIRÁSEK

Není to pumpa, let vodní jeřáb týpí Spitzer, zvaný chobot. A víš do něj teče z vodárny.

Osky

Bude zase zpráva o každém převzatém vectronu?

Vašek

Nikdo vás nenutí to číst. Jedna z výhod demokracie.

Avlaky

A kde to bude jezdit? Původně mělo jít 8 vectronu na EX32, ta zatím nějak není

+ Vectronu je nakonec 10 takže 2 ještě navíc

SaulGoodman

Jak se píše v článku, tam, kde to bude potřeba kvůli výpadku jiných lokomotiv v důsledku údržby či instalace ETCS.