České dráhy převzaly první z deseti nových pronajatých Vectronů
Siemens Vectron 193.683 v depu v Praze Vršovicích. Autor: České dráhy / Pavel Lakos
Nové Vectrony budou leasingovou společností předávány postupně během roku.
Úžasné. 17 Vectronů, ovšem pronajatých a jen jeden vlastní. Jinak stovky 30 a více let starých plechovek…
Zkrátka ať tak či onak, všechno je špatně.
Jen pro upřesnění, správné číslo je 6193.683.
Správně číslo je dvanáctimístné 🙆
Tvl výpočet kontrolky, opět jsem na to u zkoušky vyletěl. Jj tyto věci je třeba fuckticky znát… 🙁
Siemensy mají k chlazení trakčních motorů chladící věže ale že by do nich brali vodu, jak parní mašina mi není známo 🤭🤫🤔
A to jste neviděl předchozí foto u zbrojení uhlím, nebo večer, když si Větroně čistí dýmnice 😃
Pravda, o tendru se v článku taky něco psalo. 🙂
Hustý, to jsem neviděl no 😀
kdo a kde je bude udržovat?
Autorizovaný servis, nejspíše Kolín. „Běžné depo“ ČD na to nemá zařízení, lidi atd atd.
Běžné depo Vršovice udržuje Vectrony ČD, běžné depo Ústí udržuje Vectrony ´ČD C , EP Cargo…
Bohužel špatně. Máme zde výrobce elektrických lokomotiv, tak proč ne od něj? Ať zadají vývoj lokomotivy s příslušnými vlastnostmi. Co dělá ministerstvo?
To bylo a vznikl z toho nejdražší lokomotiva v historii, která nemá ani ETCS
Šunka, ale NAŠE. Podstata nacionalismu.
Pane Králi, možná jste se nevšiml, že jsme už 32 let po komunismu. Ministerstvo nezadává vývoj lokomotiv ani ničeho jiného. Dopravce vypíše vyberové řízení a vybere vyrobek co je nejvyhodnější dle predem daných kriterií. Jen na okraj Škoda Transportation žádné lokomotivy nevyrádí.
Nejen po pádu komunismu, ale především po krachu centrálně plánovaného hospodářství.
Jen pro zajímavost – ministerstvo (železnic) do nákupu a fakticky i vývoje fušovalo už za první republiky. Jinak jste to ale vystihl trefně 😉
Už i za Rakouska. S tím, že co se vyvinulo, pak vyrábělo více „konkurenčních“ lokomotivek.
Škoda 109e se opravdu nepovedla. Siemens či Alstom Bombardir či jak se dnes ta firma jmenuje jsou ideální cestou.
Vývoj našího nového stroje by mělo katastrofální náklady. Ty zahranicni stroje ve srovnání s tím jsou za hubičku.
Vy jste usnul v roce 1980.
Elektrická trakce, alespoň co se týče lokomotiv, je na naší železnici nerozlučně spjatá s plzeňskou škodovkou (kromě pár kousků lokomotiv 1.500 V před válkou od ČKD, Křižíka aj.). Mělo by být tedy v zájmu státu, aby márodní dopravce se prezentoval stroji osvědčeného domácího výrobce.
Pane Králi, já na těch skvělých lokomotivách ze Škodovky jezdil 40 let. Vy jak dlouho? Žádná řada nebyla bez problémů, od poruch slaboproudu, různých relátek, kontaktů, koncáků, až po přeskoky a průrazy silnoproudu, stykačů a hlavně trakčních motorů.
V zájmu Národního dopravce je mít spolehlivé lokomotivy, osvědčené, schválené pro provoz v okolních zemích a to bohatě splňuje mašinka Vectron.
Už nikdo nechce obdržet deset problematických prototypů ze z Plzně. Tak se už proberte.
A mají i PZB?
Ano.
A mají EBULA?
Pokud chce jezdit do Německa, tak ji musí mít.
Nemáte pravdu. Např RJ ani těch 7 bílých velryb je nemají a do Německa jezdí. Používá se tablet.
Tieto už majú.
Tak to je dobrá zpráva.
Ví se kam ty Vectrony budou posílat?
Mělo by se s nimi jezdit k Baltu. Na nové lince do Gdyně…
A to už chtějí jezdit od 2022/2023, když jeste bude rozkopané Ústí Choceň a buh ví, co ještě?
Oficiálně se to má jezdit až od 2022/23, ale vzhledem k tomu, ze mají lokomotivy objednané už teď, vypada to už na letošek…
Na cestě k Baltu je Choceň? Kvůli výluce se má zastavit obnova lokomotivního parku, když si za pár let z těch stávajících bez ECTS už žádná po koridorech nezajezdí?
„Na cestě k Baltu je Choceň?“
Z pragocentristického pohledu ano.
Bez přepřahu až k moři?
A proč ne? Servisní intervaly to umožňují.
Je to tak.
To Vás překvapuje? V kotlince je toto provozováno minimálně od roku 2008, tehdy ještě se stroji ER20. Když si vzpomenu na výlety Rajka – Brake nebo Štůrovo – Bremerhaven…
A dnes zcela rutinní Hamburk – Arad.
Je pravda že ve smlouvě je možnost přednostního odkupu po pár letech pronájmu?
(Aneb jak koupit Vectrony bez zdlouhavého VŘ).
V původním článku se to myslím psalo. Také mě to tehdy napadlo. Nicméně vzhledem k tomu, jak dlouho už to VŘ trvá a že teprve teď dostávají ty pronajaté, tak si nejsem jist, nakolik by to bylo urychlení. Oproti výrobě nových lokomotiv ale asi ano…
V rámci uzavřené smlouvy byl dodavatel povinen vyplnit tabulku, kde na ose Y byly seřazeny jednotlivé HV podle svých čísel a na ose X byly jednotlivé roky a pro každou buňku X (konkrétní HV)/rok nájmu byla individuálně uvedená cena odkupu pro ČD, a.s.
A stav toho nekonečného tendru na 200 lokomotiv je jaký?
Zítra (18.02.2022) je dead line pro nabídky, pro mašiny na V = 230 km/h byl dead line 03.02.2022. Dle toho, co řekl Ješeta ČD, a.s. aktuálně jednají se dvěma firmami ohledně harmonogramu dodávek a počtu dodávaných kusů.
Vtipná na té fotce je ta pumpa – načerpáme vodu a jedem!:)
To je příprava na vodík 🙂
Pusť vodík volně do vzduchu v blízkosti elektrického zařízení a ví bůh, co se stane. 🙂
Ta potvora je výbušnější než všichni aktivisté dohromady.
A je to jen pekny kus historie nebo je to i funkcni?
Většinou funkční jsou ale objednat si parní trasu, zorganizovat ji…. mazec ale jako jo funkční to většinou je
K tomu musí být hlavně funkční a udržovaná vodárna. Na veřejný vodovod to napojené není.
Není to pumpa, let vodní jeřáb týpí Spitzer, zvaný chobot. A víš do něj teče z vodárny.
Bude zase zpráva o každém převzatém vectronu?
Nikdo vás nenutí to číst. Jedna z výhod demokracie.
A kde to bude jezdit? Původně mělo jít 8 vectronu na EX32, ta zatím nějak není
+ Vectronu je nakonec 10 takže 2 ještě navíc
Jak se píše v článku, tam, kde to bude potřeba kvůli výpadku jiných lokomotiv v důsledku údržby či instalace ETCS.