České dráhy převzaly první z deseti nových pronajatých Vectronů

Siemens Vectron 193.683 v depu v Praze Vršovicích. Autor: České dráhy / Pavel LakosSiemens Vectron 193.683 v depu v Praze Vršovicích. Autor: České dráhy / Pavel Lakos

Nové Vectrony budou leasingovou společností předávány postupně během roku.

České dráhy ve středu v pražském depu ve Vršovicích převzaly první z deseti nových Vectronů, které jim pronajme leasingová společnost RSL na základě rámcového kontraktu na pronájem až 50 lokomotiv. Nová lokomotiva je vedena v německém registru a má označení 193.683.

„Doplní elektrické lokomotivy ostatních řad na různých vnitrostátních a mezinárodních linkách a pomohou nám překlenout vyšší počet odstavených lokomotiv v důsledku přechodu na nový standard údržby ECM a období instalace ETCS,“ uvedl člen představenstva ČD Jiří Ješeta.

Lokomotivy Vectron pronajaté od RSL jsou určené pro provoz v České republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a na Slovensku na trakčních soustavách 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Jsou vybaveny národními zabezpečovači i ETCS. Disponují trakčním výkonem 6 400 kW a jejich maximální rychlost je 200 km/h. Nové Vectrony budou leasingovou společností předávány postupně během roku, dodání posledního, desátého stroje se předpokládá v říjnu 2022.

České dráhy v současnosti provozují 17 lokomotiv Vectron od leasingových společností ELL a RSL. Jedna lokomotiva je ve vlastnictví dopravce. Stroje pokrývají především provoz linky Berliner Praha – Berlín – Hamburk/Kiel a Slovácký expres v úseku Praha – Staré Město u Uherského Hradiště. Typ Siemens Vectron provozuje také dceřiná společnost ČD Cargo a v rámci mezistátní dopravy lze vidět v čele expresů Metropolitan také Vectrony provozované slovenskou společností ZSSK.

České dráhy v současnosti vybírají také dodavatele elektrických lokomotiv, které by chtěly pořídit přímo do svého vozidlového parku. Cílem tendrů jsou rámcové kontrakty na dodávku až 90 lokomotiv pro rychlost 200 km/h a až 50 lokomotiv pro rychlost 230 km/h.

Tagy České dráhy RSL Siemens Vectron
56 komentářů