České dráhy převzaly první starší lokomotivu dovybavenou ETCS
Lokomotiva řady 362 s ETCS. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Rámcový kontrakt počítá se zpětným osazením ETCS až na 131 starších elektrických lokomotiv.
Rámcový kontrakt počítá se zpětným osazením ETCS až na 131 starších elektrických lokomotiv.
Ano
A co 151.008? Ta měla ETCS už před 12 lety.
+ 362.166. Ale to byl pilotní, nikoliv komerční projekt, a mašiny nikdy „standardně“ nejezdily.
Souhlasím, nicméně titulek pravdivý není.
Bohužel, čím víc člověk o tématu ví, tím víc všechny ty chyby ve zpravodajství vidí. A zrovna na tomhle webu se s obsahem článků autoři moc netrápí…
A ještě jeden ešus.
„V rámci pilotního ověření ETCS v České republice (úsek Poříčany – Kolín) byl tento systém již dříve instalován na tři další vozidla (151.008, 362.166 a 471.042).“
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-26480/
Sice ešuš není lokomotiva, ale je vhodné na něj pamatovat taky.
Jsou vůbec řady x6x ještě do budoucna perspektvní? Slyšel jsem že už je problém sehnat do nich náhradní tyristory, což je věc kterou nevyrobíte na dílně ve svěráku, ale musí vám to vyrobit specializovaná firma na míru.
Protože je jich hodně(Peršingů a Es je okolo 300),spocializovaná firma je asi normálně vyrábí a po dílnách mají měniče nové tyristory.
Repas starý mašiny , která ještě 15 let bude jezdit. A v končící době mírové se nasazují technologie, kde stačí jedna rachejtle nebo rušička (viz. Ukrajina) a máme po ptákách (nepojede nic bez elektriky nebo signálu GSM-R). Armáda vyfasuje Red Bull nebo požádá NTM, aby se mohla „přesouvat“ k cíli. Blbá doba.
Na jednu stranu váš komentář nepovažuju za úplně šťastně formulovaný, na druhou stranu kybernetická bezpečnost na železnici je do budoucna určitě velké téma i bez ohledu na válku. Otázka, jestli se v ČR bude někdy nějak víc řešit, nedělám si moc iluze…
To je toho. Takový 810 má ETCS už z výroby.
První já jen že už jsou 3 ty Esa s tím zkurveným ETCS
1. 363 165 – 3 LIBOROVA RAKEV
2. 363 121 Fandi jako lev
3 .362 061 – 4
Prní byla 362.165, druhá 162.096, třetí 362.027, pak 362.070, 362.080, 362.082 atd.
Proč zku*veným? ETCS samozřejmě není dokonalé, ale to není vůbec nic. Rozhodně je mnohem lepší než „barvičkovač“ LS.
Retrofit může být nákladný, ale jak je vidět zde, čím větší série, tím levněji na kus to vyjde. Navíc je potřeba vymyslet, jak do existujícího stroje přidat poměrně velkou skříň OBU a další zařízení + zajistit funkčnost, a k tomu to současně řeší prakticky všichni dopravci v Evropě, takže je jasné, že to úplně zadarmo nebude.
Nebo jaký s tím máte konkrétně problém?
Docela paradox… „Stará vrána“ systém dostane a Zatopek nic.. Že je problémové celkově je další věc…
lokomotiv řady 162/163 a 362/363 jezdí řádově stovky. Dodání ETCS je ták výrazně levnější.
Bez lokomotiv řady x6x se ČD neobejdou. 380 se dá nahradit snáze.
Vy rozumíte všemu. ČD mají nadbytek el. vícesystemových lokomotiv…
Pan Kocourek spíš jen vysvětluje chování ČD, které tomu (aspoň doufám) rozumí.
Možná chcou něco, co i dojede .
Zajímalo by mne, kdy se na síti SŽ budu moct svézt nějakým vlakem pod dohledem ETCS (aniž bych musel naskakovat na nějaký kontejnernerový vůz Metransu ;-))
Muzete hned, Os Prerov-Břeclav
nepovidejte a ktery ze to? ono je to tam zapnute?
Pokud vím, tak ze strany infrastruktury to zapnuté opravdu je. Ale že to používají osobáky je pro mě novinka.
…ve zkušebním provozu ano
Kdyby to nebylo zapnuté, tak by tam pod tím těžko jezdil Metrans.
Jsem myslel, že s ním 362.165 jezdí už rok 😀
To nevadí, párty byla, svině jsme pobili, klobásy budú. Jo kdyby šlo všechno jako sebe prezentace, tak už valíme 300.
Přesně. Brněnská wtb 362 už mají ETCS všechny a dokonce na to už jezdi. Šaškána s asi 40.prototypem.
Všechny ? Já jsem napočítal v PP Maloměřice 16 ks, ale celkem jich je 37, z toho turnusovaných je 17 362-ek. Mašin s WTB a ETCS je 11 z 12..řada 362 064-8 chybí.
Tak jedna WTB 362 z 12 ho tedy nemá. Navíc došla z Plzně před pár měsíci v době, kdy ostatní WTB esa v Brně ho už měly.
To nic nemění na tom, že vydávat za prototyp lokomotivu, která byla asi 40. v pořadí je nějaké podivné.
Když vezmem i 363 Carga, tak těch starších loko s ETCS je ještě mnohem více než 40. Cargo už má vybaveny skoro všechny 363 a první 4 130.
Zapomínáte nato, že sice jich je spousta vybavena, ale všechny jezdí ve zkušebním provozu a toto je první mašina, která plně dokončila certifikaci a ostatní díky tomu budou muset splnit jen „typovky“ a ne plnou certifikaci. O tom to je.
A nebyla to náhodou 362 165-3 jak se tady už psalo ?
https://zdopravy.cz/na-ceskych-kolejich-muze-jezdit-prvni-starsi-lokomotiva-se-zpetne-doplnenym-etcs-105586/
Pro instalaci ETCS a následnou certifikaci je 362 WTB uplně jiná mašina jako klasická 362. Stejně tak certifikace pro 363 by nešla použít pro 363.5. Ano oslava je to možná přehnaná, ale opravdu jde o jiný typ a jiné schvalování.
362.165 je taky WTB, takže jde o zcela stejný typ.
Jen není v Najbrtu, což asi byl důvod 🙂 .
Yes!!!
WTB mají ECTS všechny a teď přibývají esa bez WTB
https://www.alanbutschek.cz/obehy2122/ob_362_2122.html
Pardon 362.064 ETCS nemá
Takže do starých ES jde dát ETCS ale do nových 380 je to drahý. Jde to vysvětlit.
Jde.. kombinace bezmozgove koupy, rentability nas. investic a dostupnosti trhu u etcs a spolehlivosti voze. Zakladni prusvih byl bezmozeg co to koupil za tyhle podminek na zacatku.
380 je 20 kusů, x6x bude vybaveno min. 102, až 131 kusů. Vysvětleno.
Jo děkuji
Ja jsem zvedav, az se zjisti, ze nebude osazeno dostatecny pocet masin ects a nebudou vypravovany vlaky.. jak se vse bude zase resit na koleni.
Ano, fírové to tam „na koleni“ budou montovat mezi obraty…
No spis se bude prodluzovat vyhlaska.. a terminy do budoucna.. a pak se vlastne zjisti, ze se to mohlo lepe rozlozit v case a mit levnejsi.. ale kdo vi. Minusarum mocinky muck 🤣
A fungoval by ten posun jako rozlozeni, ktery by mohlo neco skutecne zlevnit, nebo jen jako posun kdy by se x let nic nedelo a pak by se to hobilo na posledni chvili jako ted, a volalo po posunu terminu a rozlozeni do delsi doby?
A SW tam nahraje Pepův synátor. Umí si přeinstalovat Windows, je mu 12 roků.
To je vyšší kvalifikace než má 10 z 9 ministerských odborníků…
Zapomínáte že termín 2025 se týká jen I koridoru