České dráhy převzaly první RegioPanter pro Prahu a okolí. Cestující začne vozit v květnu

První jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyPrvní jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhy

Nové elektrické jednotky mají více místa v 1. třídě.

Odebírat
Upozornit na
guest
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Osamělý Vlk

Docela by mne zajímalo, k čemu je v PID 1. třída.

Petr

Cekal bych, ze napr zahranicni turiste jezdici z Prahy do Kutne hory za 1.tridu budou radi.

Ale hlavne, pokud maji vlaky konkurovat autum – tak musi prilakat i movitejsi klientelu. Ke zmene image a mentality je 1.trida nutnym predpokladem.

oce

Ví někdo jestli PID Panteři budou mít AVV, nebo ne?

M 474 003

Doufám, že zmizí ten nesmysl, přestupovat v Kralupech na 809. Celý den jezdí přímé vlaky, a zrovna ten spoj, který používám, je s přestupem, na zpožděný 809 od Neratovic.

M 474 003

Tak to bude v Kralupech veselo. Nestačily Poříčany. Tam vydržel tenhle nesmysl rok. Předpokládám, že cestující do Kralup obsadí hlavně tu část, co jede dál, a tam se roztáhnou po 2 ne čtyřkách, nebo budou sedět u uličky, aby si k nim nikdo nesedl.

Osamělý Vlk

Cestující do Kralup neřeší, co to je za vlak. A zrovna tady se dá přisednout celkem běžně. Ostatně, noční vlak bývá, díky nasazení 809 fakt dobře obsazen, ale sednete si.

ekonom

„mimo špičky naopak pokryjeme zdejší poptávku efektivněji“
No, nevím – možná proto, že průvodčí dokáží vybrat větší tržby, protože jim proklouzne méně neplatících než v „patrácích“ – hmotnost té jednotky je ovšem prakticky stejná jako hmotnost „hliníku“, takže energetická úspora asi ve skutečnosti ani příliš velká nebude.
Průvodčím ale rozhodně budiž přáno, že budou muset vyšlapat a sejít za směnu mnohem méně schodů, než kolik je to nutí teď absolvovat v patrových soupravách.

kopr

Ten nater je strasne dopraseny cernymi prvku kolem oken a dveri, argh

superhero

Interiérově hezké vlaky. Skvělý doplněk Elefantů pro méně využité spoje. Mohl by někdo zasvěcený vysvětlit ty podivné zvuky při brzdění a rozjezdu? Brzdy, motor?

Pišta

Pěkné, čisté. Snad i tak dlouho vydrží

Jaaa

Ta jednička v Regiopanterech je dost trága. Ani jedna čtyřka, trojka často zabraná jediným člověkem a kam si pak má sednout větší skupinka…

Kubrt

Ze svých zkušeností s jedničkou na S4 – jezdí jednotlivci, maximálně dvojice.

Radim

Na R41 bývá jednička dost plná, 3-4 lidi v každém kupé, i víc. A to tam jezdí „stoleté“ A-čko. Tam se ta jednička rozhodně využije.

Bert

Ale rozdíl komfortu Honecker vs. A je podstatně větší než 2. třída panteru vs. 1. třída panteru.

Kubrt

Já neříkám, že se jednička nevyužije, jen že tam nevidím žádné partičky, co by chtěly zabrat celou čtyřku (a ostatní cestující oblažovat svou halasnou konverzací).

libcha

Když už se tu řeší jednička v Panterech, tak jedna mírně nesouvisející otázka. Občas jedu jedničkou v Panterech mezi Pardubicema a HKčkem, a konzistentně nikdy tam nedosahuje signál wifiny, takže hlavní důvod připlácení za třídu — práce — je tím o něco nešikovnější (4Gčko uvnitř vlaku po cestě taky moc nejede). Přitom když s noťasem popojdu kus dál do dvojky, wifina naskočí, a pamatuju si, že u chomutovských panterů v tom přesně opačném konci vždycky fungovala. Je to problém konkrétně jen těch hradeckých Panterů, nebo všech? Je to tím, že zařízení s wifinou je někde uprostřed soupravy, nebo dokonce na… Číst vice »

Josef

Nic moc vlak. To už ta 471 je o dost lepší.

Kubrt

V čem?

tarten

V prudkosti schodiště, ve skákání při rozjezdu, v lepivosti umělohmotných sedadel, v požárech, v kulometné palbě asi.

tarten

(Ehm ne, omyl…)

Hon

Máte pravdu, píšou tady lopaty. Protože 471 je elektrický elefant. 😉

Hon

Ovšem moc děkuji opět za mínusy, to byla reakce na zprávu, kdy diskutující napsal že 471 je „liška“ nebo-li Fox. 🙂

Projektak

Jen škoda, že nejde spojit s dvouvozovým :(.
Nojo, je to Škoda

Hoermalmeister

Jste si jistý, že to nejde? Já bych si tím nebyl tak jistý. Má jiné spřáhlo nebo proč?

Projektak

Ano, jsem si tím stoprocentně jistý, výrobce jistě rád potvrdí. Aneb to co se nespecifikuje v zadavačce, to přeci škodovka dělat navíc nebude 🙂

Radim

Vážně jsou ve Škodovce takoví i*ioti, že to nejde? To snad není pravda, fakt…

Projektak

Ale co ve škodovce, Škodovka to jako taková samozřejmě umí, ale když to objednavatel nepožadoval, proč by na to dělala zkoušky? Tohle přezkoušení od drážního úřadu nebude zrovna levna záležitost

Avlaky

První generace se daji spojovat minimálně v Brně normálně

Twix

A kde a proč by se to uplatňovalo? V případě nutnosti odtáhnout nečinného dvouvozového pantera třeba z Kutné Hory do Kolína v tom problém nebude, ne?

Palino

Inak je tam chyba hneď na začiatku „v průběhu května na lince S3 Praha – Kralupy nad Vltavou“ ma tam byť S4 nie S3

Někdo

Ano

Geralt

Vandalové už se nemůžou dočkat 😡

Balíkář

Ty mínusy jsou za pravdu? 😀

Martin

Bohužel, je to tak.

mlokXCM

To jsou mínusy pro vandaly.

Josef

Za pravdu se trestá. Bez ohledu na politický režim!

Zapa

Koukám, že to má konečně kamery, takže by to mohlo některé aspoň odradit.

Jaaa

Klacek s kapucí se odradit rozhodně nenechá. Na kameře uvidíte prd.

Zapa

Pořád lepší řešení, než na to úplně rezignovat. Napadá vás něco lepšího?

Michal M

Nenapadá, jen žvaní.

Twix

Nesouhlasím. Přítomnost kamery, i vypnuté, určitě sníží počet případů, kdy se někomu zachce něco ničit.

Kubrt

Překlep v prvním odstavci (S3).

Michal

Řekl bych, že od provedení pro jiné regiony se liší i tím, že mají většinu sedadel v uspořádání „za sebou“, což mně osobně nepřijde pro příměstskou dopravu ideální řešení.

Twix

Tak zrovna na daných linkách pojede docela dost lidí delší trasu, takže si tam někteří rádi „zalezou“. Typické příměsto je jen na úseku do Kralup, ale zase nějaké ty čtyřky a prostory se sklopnými sedačkami a háky na kola to má taky…

Zlámalík

Libo kupéčka? 🙂

KarelzNádraží

Tak já tam pamatuji i B tažená brejlovcem na Os.

Kuba2

Nejlíp, aspoň část soupravy, když už je to na linky s jízdní dobou ke dvěma hodinám. Nebo aspoň dát tam do salónu dveře, aby se při každém otevření vnějších dveří neprohnal soupravou průvan a cestující nemusel poslouchat jejich kdákání.
Ale to bych asi chtěl v dnešní době moc, tak aspoň úplně minimalistický požadavek: Navrhnout rozložení sedadel tak, aby nikdo nemusel civět do sloupku.

Palino

No paráda, chválim chválim. 💙

Hon

Hezké. Tak jak dlouho to vydrží bez „uměleckého díla“?

Balíkář

Ty mínusy jsou za pravdu? 😀

kolmix

Jenom 16 míst v 1. třídě? To je teda dost málo i za předpokladu, že budou na R41 jezdit zdvojené. I dnes tam bývá to A-čko s 54 místy (min. ve směru do Prahy) totálně zaplněné…

honza.cekal

A-čko? Tohle má jezdit místo Elefantů, to nemají být rychlíky…

Twix

Ano i ne, linku R41 dnes jezdí klasiky, ale její provoz bude rozšířen a Elefanti na lince S1 do Kolína budou omezeny.

Kuba2

Ale s dosavadní R41 už to nebude mít mnoho společného, když to z Poříčan do Kolína pojede jako osobák. Pro Kutnou Horu nepoužitelné, pokud to tam vůbec dojede.

rudlafara

No popravdě? Áčko je dnes u R41 jediná možnost, jak si trochu normálně sednout. Ostatní v soupravě jsou většinou Honneckery. Budu li mít možnost si slušně sednout ve 2 třídě, tak proč se tahat o pár sedaček té první? Nevidím v tom jediný plus, ať si to klucí s příplatky (většinou ČD a SŽ) nechají….nemá to žádnou přidanou hodnotu ( jen holt to místo ).

kolmix

No hlavně stolek na položení noťasu, což ve dvojce v Panterovi nejde…

DR 01 518

Vypadá hezky ale bohužel je to oproti konkurenci hrozná překážková dráha a mezivozové sspoje jsou úzké

Jan Soukup

Které konkurenci?

David

Např. Stadler FLIRT, ten to zvládne při stejné výšsce nástupišť i bez schodů a s širokými průchody.

Permonik

Mohu vidět tu verzi bez schodu?

U těch průchodu je sporadické. Panther má konstatní šiři, Stadler to má odstupnované.