České dráhy převzaly první RegioPanter pro Prahu a okolí. Cestující začne vozit v květnu

První jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyPrvní jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhy

Nové elektrické jednotky mají více místa v 1. třídě.

České dráhy tento týden převzaly první z elektrických jednotek RegioPanter, které jsou určeny pro Pražskou integrovanou dopravu (PID). Nový vlak se představí veřejnosti v sobotu v Benešově, první cestující by měl začít vozit v průběhu května na lince S4 Praha – Kralupy nad Vltavou.

Do konce roku má v PID jezdit 22 těchto jednotek. „Obslouží spoje především na linkách S4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem a R 41 Praha – Kolín – Kutná Hora a navýší kapacitu elektrických souprav v PID o skoro 5 000 dalších míst k sezení,“ doplnil radní Středočeského kraje pro veřejnou dopravu Petr Borecký.

Podle ředitele organizátora dopravy ROPID Petra Tomčíka nahradí nové vlaky na kralupské trati část dvoupodlažních CityElefantů, které bude možné využít na „potřebnějších tratích z Prahy do středních Čech“. „Díky zdvojování jednotek nabídneme ve špičkách více míst než nyní a mimo špičky naopak pokryjeme zdejší poptávku efektivněji,“ doplnil Tomčík.

České dráhy plánují na příští týden zahájení zácviku zaměstnanců na nové jednotce. Jde o strojvedoucí, vlakvedoucí a dílenský personál v depu v Michli (Centrum údržby Praha jih). Od května má nový vlak zajišťovat až tři páry spojů mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou.

Od prosince 2024 mají být nové jednotky nasazeny na linky S4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem, kde budou spoje ve špičce v úseku Praha – Kralupy nad Vltavou – Praha vedeny ve dvojité trakci s kapacitou až 450 míst k sezení a v méně frekventovaném úseku Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem – Kralupy nad Vltavu bude pokračovat jen jeden RegioPanter. Druhou linkou obsluhovanou novými vlaky bude spojení R41 Praha – Kolín – Kutná Hora.

Dvacet dva jednotek řady 640.2 RegioPanter pro PID je součástí kontraktu na výrobu celkem 60 vlaků pro České dráhy. Jejich maximální rychlost je 160 km/h, výkon 2 040 kW, hmotnost více než 150 tun a délka 79,4 metru.

Od jednotek pro jiné regiony se odlišují v interiéru, kde je na přání objednatelů vyšší počet míst 1. třídy. U RegioPanterů PID je 1. třída na obou koncích vlaku za stanovištěm strojvedoucího a celkem nabízí 16 míst k sezení. To je dvojnásobek oproti ostatním jednotkám stejné řady. Celkem nabízejí RegioPantery PID 225 míst k sezení.

První jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyPrvní jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyPrvní jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyPrvní jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyPrvní jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyPrvní jednotka řady 640.2 RegioPanter pro PID. Pramen: České dráhyPrvní RegioPanter v barvách PID. Pramen: České dráhyNová jednotka 640.2 RegioPanter pro PID. Foto: Facebook.com / Petra Pecková
Tagy 640.2 České dráhy PID Pražská integrovaná doprava RegioPanter
60 komentářů