České dráhy převzaly první pantery pro Plzeňský kraj, vyjedou až za dva týdny

RegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhyRegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhy

Flotilu Českých drah rozšířily nové jednotky RegioPanter od Škody Transportation. Ve čtvrtek odpoledne dráhy převzaly od výrobce na zkušebním okruhu

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Podle mě si dali veš do kožichu s tou kapacitou souprav. Jezdit v přeplněném vlaku zcela degraduje cestování. Na chřipka expres a tramvaj. A to to platila EU.. Kdyby vzali 3 vozovou. Nebo část 3 vozových. Nestálo by je to téměř nic. Ale o tom primárně rozhoduje nejspíš objednavatel. Nebo je to nějaká diskuze objednavatel dopravce. Smůla no. Nevím co s tím budou dělat, když se ukáže, že to nestačí. Většinou to bývá nějak dotačně vázáno na trať na dlouhé roky..

vagonář

Ty polepy jsou příšerné.

jan

krajská železnice..

Jarda

No jestli si mám vybrat mezi Regínou a Panterem,Panter vítězí.Je sice pěkné že tu nadáváte na Pantery ale nabídněte něco lepšího a schůdného pro regionální tratě.

X 1

Jarda
Cokoliv od velké trojky zahr. výrobců.
Siemens, Stadler, Bombardier. A kupodivu jsou lepší i ojetiny ze západu.

Petr

Dámy a pánové, jel jste v tom někdo? Hrozná popelnice, hlučná, třese se jako drahej ratlik. Pokud chcete něco dělat třeba na tabletu zapomeňte. Podvozky jsou úplně zastaralé konstrukce. Jak to mohlo projít schvalováním nevim? Pokud můžu jedu radši o vlak později, starou soupravou. Je to kvalitou cestování krok zpět, bohužel.

Petr.R

jakéj máš tablet? Nemáš třeba blbý barvocit nebo něco? Jistě tam máš foták, tak sem napiš odkaz na fotky. Jezdíš v jedničce nebo ve dvojce, více to popiš, tohle nás zajímá, nebot panter je oblíbený. Můžeš to srovnat s sharkem?

Zesp

Souhlas, teď jsem jel po dlouhé době v Interním Panteru a přesně tak. Vykvedlané, vrzající a klepající podvozky, celé se to natřásá a háže ze strany na stranu… Uznávám, že jsme jeli plných 160 po koridoru (pro změnu značně podudržovaným, jak je u nás obvyklé, takže se tam tý vlivy sčítaly) Ale na to, že jsou to relativně nová vozidla, opravdu objektivně – nic moc….

ondřej

Co já bych dal za RegioPantera , do práce jezdím el. jednotkou ř.460.460-ka to je ultra popelnice ze 70tek..

jan

Ale tak ona není tak špatná. Je to držák. Jen by chtěla více péče. A má pohodlný podvozek a sedačky. Je to jedna z neljepších věcí, co po české železnici jezdí. Je to pružné..

Michal

Tak i když je to jenom tahle srágora (do roka budou tři trvale neprovozní) a jako šmé možné jen v ČR si to objednal soudruh hejtman ve fabrice, kterou vlastní, tak jsou to aspoň nějaká nová vozidla a zaplaťpánbůh za ně…

Kubrt

…do roka budou tři trvale neprovozní…

Křišťálová koule? Nebo něco silnějšího? Proč budou tři trvale neprovozní? Kolik je dnes u ČD trvale neprovozních panterů? Nula? Není to zbytečné?

Michal

Doporučil bych Vaší laskavé pozornosti recentní vývoj disponibility Regiopanterů v Českých Budějovicích. Ze čtyř nejezdili – klině i čtyři.

Uznávám, že to byl extrém a současný stav odhaduju na férovou plichtu: dva kusy v kopřivách, dva v obězích. Pro ověření najděte někoho z Budějovic…

Apollo17

Proč jen v Českých Budějovicích? U ČD jich jezdí přes 40.To je 15 provozních?

Pavel Novák

Michale Pikeheade, Bulharsko je extrém v obecné neschopnosti.
V Ústí to umí výrazně lépe a provoz panterů tam vypadá k světu.
Chápu, že z „díry u Olbramovic“ to vypadá jinak, ale doporučuji méně smyšlenek.

Michal

Haha, to Vám neberu – jestli budou jezdit na servis do Ústí, tak je šance výrazně větší. 🙂 Možná kdyby na to nasadili Tarkoše, tak ty budějovické vraky/ploty rozchodí stejně jak se mu to kdysi povedlo s 843.

I tak ale myslím, že geografický koeficient jsem proti Bulharsku upravil správně, z 50-100 na 30% je fér… Není náhodou Sofia a Plzeň jedna parta? Nebo už zase není?

Uvidíme, když se budu plést, budete morální vítěz a v okolí Plzně bude víc lidí jezdit slušnějšíma vlakama než dneska…

Matěj

Zajímavé, u nás v Ústí n/L se s náhradními soupravami za pantery VŮBEC nesetkávám. Čím to asi bude.

Michal

Jednodušší stejnosměrná verze, asi náročnější objednatel, kompetentnější správkárna…

Ne že bych je nějak chtěl omlouvat, ale pokud v tom regionu je jako největší high-tech řada 842 a zbyek jsou všechno 40-50 let staré šroty klasické stavby, tak pečovat o 4 nové (a k tomu dost mizerné) jednotky se ta dílna sama od sebe fakt nenaučí.

MS

Souhlasím s kritikou partnerů, zejména minulý rok se stávalo, že nejel ani jeden a na jejich místě 210, 242, 842 a někdy i 814. V tomto roce se spolehlivost zvýšila, dva se drží vcelku pravidelně, velmi často jsou nasazeny tři, poslední měsíce po většinu 4 ks (+drobné provozní opravy). Bohužel po železniční nehodě v Čejeticích (auto vs panter 002) jezdí opět 3 a na některých obratech budou opět klasické soupravy. Jsou to první 4 vyrobené, série 650 pro Ostravu a Plzeň je ve vyšším stupni vývoje, o něco dál je (konstrukčně) série pro ZSSK.

vagonář

Soudruh hejtman už byl asi vyplacen, ne? Pokud vím, vlastní to Kelner.

Tomáš

„Flotilu Českých drah rozšířily svoji flotilu o nové… “ Pane Sůro čtěte to po sobě prosím.

Michal

Hlavu vzhůru, furt lepší než makat pro toho dobytka Plesla… 🙂

vagonář

Plesla nebo Babiše?

Michal

Plesl je bezprostřednější.

Ten_z_Bíliny

Ono to dostalo nějakej facelift nebo ten předek, hlavně svítilny jsou furt stejný.

Petr.R

svítilny jsou spodní LED.

jal

Cestujícím se výrazně zlepší kvalita cestování,

Stačí to v jednom článku zmínit jednou.:-)