České dráhy převzaly další dva Vectrony, vyrazily do západních Čech a na Moravu

Nová lokomotiva Siemens Vectron ve službách ČD. Pramen: České dráhyNová lokomotiva Siemens Vectron ve službách ČD. Pramen: České dráhy

V roce 2024 poskytne společnost RSL Českých drahám dalších 22 lokomotiv Vectron.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ALDYS

KDE JE V ČESKÉ REPUBLICE FREKVENCE 16.7 HZ ? JE VŠUDE 50 HZ ? NAPĚTÍ MŮŽE BÝT RŮZNÉ ALE FREKVENCE V Č. R. JE VŠUDE 50 NEBO NE ?

platamond

U nás je ve Znojmě,ale asi máte problém s tím, že to bude moct do Říše i Ostmarky.

PepaM

V ČR se používají především napájecí systémy 3 kV DC a 25 kV 50 Hz AC. Na trati Tábor – Bechyně je 1,5 kV DC. Systém 15 kV 16,7 Hz AC se u nás vyskytuje na úseku ze Znojma ke státní hranici s Rakouskem, používá se právě v německy mluvících zemích D-A-CH. Bližší informace naleznete na železničních mapách SŽ či na OpenRailwayMap.org.

Mates

Nedalo by sa to napísať väčším písmom? Neviem to prečítať. Dik.

Michal Bartoníček

Jeden Vectron se teď jmenuje po mém furry kamarádovi Boltík. Bylo by fajn s ním udělat nějaký rozhovor. 🙂

Véčko

To šotouši nerozdýchají. Už mi dva říkali o tom, že se Vectron do Česka nehodí a ČD by měly zůstat u Emilů, Peršingů atd.

Milana

Blablabla .. pohádky říkala paní z trafiky. Tak persingy to už mají za pár . Přijdou panteři.

Jiří Kocurek

Něco z toho soudku, že pára se dá stlačovat do nekonečna, zatímco elektrická mašina má výkon omezený. To šlo ještě koncem 80 let občas zaslechnout.

Rejpal

A šotouši by měli fotit Praktikou a Zenitem. Pokud vůbec někteří vědí co to je. 😀

Honza Gajdoš

Flexaretou, žádný kinofilm.

Honza Gajdoš

Spíš u Bardotek, Brejlí a Bobin. A hlavně u osmidveřáků

MHD

Nezapomínejte, že existují 2 druhý šotoušů.

Pája

Pokud by uměly i mimo trolej a měly přechodnost, tak by do Luhačovic a Zlína nemusel být přepřah.

Tomas

To myslíte že ta rezavá kolej do Luha by je unesla?

Vesper

Dualní Vectron umí jen střídavý proud a má malý výkon – je to ve skutečnosti motorová lokomotiva co umožňuje jízdu pod trolejí na externí napájení.

Xxx

Dualvectron umí jen 15kV střídavých a na Moravě je 25kV.

Vesper

Siemens má ale v nabídce i 25 kV verzi.

Mates

Zatiaľ nemá.

libor

kdyby stačilo jen 25kV AC, ale to máte ještě 3kV DC

Jiří Kocurek

Kdyby Brejlovec měl sběrač a nebyla druhá světová…

Twix

Naopak, obě tyto tratě zadrátovat a pak bude snad výhledově možné se v této oblasti v osobce zcela zbavit dieselů (do Bylnice BEMU ze Vsetína i Starého Města).

Blzx

Nevíte, proč dráhy pojmenovávají vectrony po (furry) influencerech? Jen se ptám

https://twitter.com/ceskedrahy_/status/1726508712272220266

kokodak8

Je to výhodné pro marketing jejich i výrobce. Navíc Siemens s ním již nějaký čas spolupracuje a vzájemně se marketingově propagují.

Blzx

Zajímavé, díky

Michal Bartoníček

Zaslouží si to. Bolt dělá obrovskou reklamu a navíc jako furry i radost dětem. 🙂

Pipa95

Článek vydán 20.11. ČD informovali již 13.11. v redakci nějak zaspali ne? Stejně tak jako článek o dodaném Panteru do Olomouce

Hans N.

Tak tohle není žádná MU, aby to tu muselo být loni.

Karl vB.

Když už, tak: ČD informovalY!

Jan

Ta fotka se starým banánem vzadu krásné sedne.

Joe

Nj, za rok už bude stříhat metr na termín odvozu do Třebové.

vagonář

Nevíte někdo, kolik stojí jeden Vectron?

Jiří Kokrhel

Cargo kupovalo za 100 000 000 Kč

Lukyn

~85-120 milionů, záleží co si všechno objednáte, jestli bude na 160, 200 nebo 230 km/h, konfigurace napájecích systémů, zabezpecovače, sběrače, dálkové ovládání, jestli má power pack, nebo to je dual-mode atd.

Tomas

20 miliard za lokomotivy fiiha…tak je to státní no,takže pro dobro všech..za které vlády naposledy CD takto nakupovaly? Ze ve zprávách o tom nic

vasek.beroun

Ještě, že tuto vládu máme.

Jiří Kocurek

A pak už budou jenom samá pozitiva, Putin Abdikuje, plyn bude zadarmo.

Lojzik

To někdo sliboval, nebo proč jste sem ten nesmysl napsal?

Jiří Kocurek

Například 83 ks řada 471, to nebylo o moc levnější a okolo Prahy to fakt pomohlo.
Holt při životnosti 40-50 let je potřeba co 4-5 roků vyměnit 1/10 vozidel. A ČD jich mají hodně.