České dráhy snížily standard u části rychlíků Praha – Brno

InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhyInterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

České dráhy nasadily dočasně  od 1. října soupravy nižší  kvality u části rychlíků Praha – Česká Třebová – Brno. Důvodem

123 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hujer

Kolik IP mají na vyvazovačce? To asi nebude jeden, když nepokryjou tolik vlaků. Nebo na vyvazovačce jeden a k tomu pár neprovozních. Reakce na dispečera: když přišly první IP do Brna na linku Brno – Olomouc, já měl IN100 a několikrát týdně jsem jezdil z Hodonína do Brna. Potkal jsem na jednom sezení Ing. Kozla (tehdy přednosta DKV Brno) a říkal jsem mu, proč má IP úplně nesmyslně tolik míst v první třídě. Nejvíc jsem ještě v době vozů AB zažil v jedničce asi 12 lidí. A pak proč je jednička tak debilně. Já jsem měl jedničku, abych tam měl… Číst vice »

Majkl

Tak než ušmudlaný béčko mám opravdu radši Interpantery, které v řadě prvků nejsou dokonalé zrovna, ale radši se svezu, než poslouchat kvílení brzd, wc humus, bez informačního systému, kupéčko nevyžaduji (jedu veřejnou dopravou a nepočítám s tím že pojedu sám, to bych teda jel autem v tom případě), dveře často otevřete jen zapojením váhy celého těla, děláte asistenta občas pro nakládání a vykládání kočárků a o nemožnosti umístění kola, pokud nejede i služební oddíl, nemluvě. Retro už v módě není.

Ušatá

Konečně lepší cestování, i když si to mnozí nemyslí. Pohodlí ve vozech tohoto typu je rozhodně lepší než otevřených a stísněných Panterech, navíc s neklidnou jízdou.

Dispečer

Ten, kdo vymyslel usporadani sedadel 1. a 2. třídy, by zasloužil… ČD si to nijak nespecifikovaly a umělci ve výrobě to namastili tak, jak se jim hodilo – jednička měla byt na jedné straně pohromadě a ne uprostřed. Za minulou cestu z Brna do Pardubic jsem počítal osoby, které okolo mne v 1.třídě prošly a bylo jich 86 … kazdy druhý se jde podívat na wc, které samozřejmě v přední části není a neustále se courá sem a tam. Jsou to vyhozené peníze za 1.třídu, žádného klidu se tam člověk nedočká, je to jak sedět v průchodu.

Cyklista

ČD považují první třídu za buržoazní přežitek. Nebo možná mají pocit, že těmto cestujícím chybí společnost. Viz bistrovozy a jiné skvosty

Leinad

Nebo snobárna pro režijkáře.
Dobré jsou soupravy A149 + bdgmee, kde první třídu tvoří áčko.

BoH

To mi chcete skutečně říci, že být namačkaný v 8 lidech v kupé je pohodlnější a méně stísněné? Tento relikt minulosti měl být dávno roztaven na něco novějšího.

Bilbo

Jezdím v Bčkách pravidelně dvakrát týdně a už několik let se mi nestalo, aby v jednom kupé bylo osm lidí. Maximum je obvykle šest, v méně vytížených časech jsem občas v celém kupé sám.

BoH

Béčka jsou nepohodlná, když je počet cestující v kupé >= 5, protože minimálně jeden cestující schytá opěrku mezi sedadly nebo se bude muset k někomu pěkně tlačit. Nicméně vím, že tyto vlaky (minimálně v neděli) jezdí hodně narvané, takže buď budou lidi stát, a nebo těch 8 lidí bude realita.

Jiří Kocurek

Ne, sám v kupé, natažený na sedáku pro 4, s kličkou v kapse a zamčený. Bohužel to tak často bývá 🙁

BoH

Ano, bohužel někteří si pletou tento vůz s lůžkovým. A i to je důvod, proč je dobře, že se prosazují velkoprostory 🙂

Dominik

Když jedu sám, tak preferuji velkoprostor (i když pak poslouchat některé, jak na celý vagón telefonují, dalšímu hraje hudba tak, že to taky slyší půlka vozu), ale když nás jede více, tak je lepší mít kupé.

Dominik

Dlouho jsem to už teda nezažil, ale často to dělají šotouši.

Anonym

Konečně jedna pozitivní věc

Roman Svačina

U R „Svitava“ alespoň v aplikaci Můj vlak je u vlaků Interpanter poznámka „ve vlaku je plánováno řazení vozu s bezdrátovým připojením k internetu“. Tak nevím jestli je wifi garantováno…o klimatizaci není ani zmínka, jen o zásuvkách na 230V je uvedeno, že je ve vlaku řazen vůz se zásuvkou 230V. Takže ta garance není garantována.

XxX

Wifi a zásuvky adekvátně nahradí zelený pruh 😛

Dalibor

té tabulce nějak nerozumím, nebo v ní nejsou pravdivý údaje.
Renault Laguna 2.0DCI, 2010 r.v. Euro IV, stáří 9let.
Renault Scenic 1,9dCi, 2002, Euro II, stáří 17 let.
Nějak mi to nesedí.

Dalibor

renonc, to je k jinýmu článku…

Dalibor

Hlavně aby jednotka dočasnosti tohoto řešení nekorespondovala s dobou dočasného pobytu ruských vojsk na účemí ČSSR (Posléze ČSFR). To slovo „dočasné“ může nabývat různých rozměrů.

Gogo

Když jste zmínil ruská vojska, v té době koloval vtip: jaká je jednotka dočasnosti ……… jeden furt

Dalibor

jj mám obavy furtovosti i zde.

Jiří Kocurek

No já nevím, ty béčka už jeden furt vydržely. myslíte, že vydrží i druhý?

Dalibor

Inu co, naštěstí má cestující nyní docela slušný výběr. Každá služba si najde své zákazníky.

Jan Pytela

Např. pro cestu veřejnou dopravou z Brna do Svitav je těch alternativ vyloženě mnoho.

Dáda

Je tolik krásných míst v ČR a vy pořád Svitavy, Svitavy… Nedávno jsem tamtudy projížděl a nic moc, na první pohled. Nebýt tam muzeum esperanta a Jarda Gang (kapela) tak by tam nic vlastně nebylo. Ale hrajou moc dobře, kluci ušatý!!!

Přemek

Když to nejde lépe, tak budiž, snad se těmi vyvazovacími opravami dotáhnou i některé nedostatky InterPanterů. Není nad poctivou kvalitní práci…

Georg

no obavam se, ze asi nedotahnou. k nahrade generatoru smradu za klimatizaci, k vymene podvozku, ani k vymene interieru nedojde…

BoH

No dobře no, tak R12 už nebude ta nejhorší linka v republice 😀

Papaja501

Tak já vám nevím…..účelem mé cesty je vždy dostat se z místa A do místa B.A, jestli mám zaplatit stejnou cenu za osobní vlak, či Ec, pak v mém případě je výhodou to Ec a neřeším nějakou garanci něčeho. Chci-li něco víc, pak si připlatím a nebo si vyberu jiný způsob cesty…A když si připlatím, pak potom řeším kompenzaci za něco, co jsem si zaplatil nad rámec jízdného. .Ani to nebudu řešit v případě, když dostanu místenku gratis na eshopu, protože bych si připadal, jako vychcánek, který okrádá daňové poplatníky…..Příkladem může být student z HK do Prahy…Jízdenka na eshopu za… Číst vice »

Papaja501

Poopravím….špinavý kufry a boty na sedačkách…..používání záclonek k účelu utření a smrkání…..a když je v dobrém úmyslu upozorníte, že se to nehodí, div by si na vás nestěžovali.

Přemek

Tato zvěř se naštěstí v IC a EC zpravidla nevyskytuje vůbec.

Ušatá

Opravdu? Jak často kam jezdíte? Právě cizinci si myslí, že snad mohou všechno a svědčí to v mnohém o výchově v jiných zemích. Máme ještě co dohánět, zejména u chování mladších generací. Až to všechno pochytí, pak bude snad lepší se odstěhovat někam do nehostinných bezlidných krajin.

Dáda

plně souhlasím, chování cizinců je mnohdy „za“ standartním českým chuligánem (tj podstatně horší). Občas se podivuju, co to tam u nich mají za „stadnarty“…

Herold

Hodně bych se štítil smrkat do záclonky v jakémkoliv vlaku…

Ušatá

Kdyby jen stěžovali, napadení není tak řídkou záležitostí. Schází dohled a tvrdé exemplární tresty. A cizinci jsou kapitolou obzvlášť zajímavou.

AAA

nevydělá, protože odškodnění na eshopu neuplatní

Papaja501

Jestli to u pokladny při dalším nákupu a nebo v jídelním voze nepustí,pak jedině dobře

Cyklista

Ano, nevydělá. Vydělají dráhy, protože musí k okénku, kde za tu místenku dá 35 Kč =)

Viktor

Mistenka je zdarma v eshopu

Cyklista

ano, ale tam neuplatním kompenzaci. Prosím pročíst vlákno

JindraLne

Vidíte, já očekávám cestu z místa A do místa B s nějakou rozumnou kulturou cestování. Když dopravce slibuje klimatizaci, zásuvky, případně nízkopodlažnost a další služby, přičemž následně nasadí zaplivané Béčko, tak samozřejmě budu chtít kompenzaci za nedodržený standard.
Jinak jsem si taky všiml, že čím novější souprava, tím se k tomu lidé lépe chovají (např. špinavé záclonky a rozřezané sedačky jsem viděl naposledy právě v Béčku).

Peno

Asi tak. Pokud předem vím, že jede B, tak se takovému vlaky pokud možno vyhnu a najdu si alternativní způsob přepravy. Ale pokud jsou slibovány, např. poznámkami v JŘ služby odpovídající vozům alespoň konce 20. století, když už ne roku 2018, tak při jejich nedodržení budu trvat na kompenzaci, protože kdybych věděl, že pojede takový šrot, jel bych jinak a ČD by na mě nevidělali ani tu korunu. Tečka.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Vydělat korunu za necelý 2 hodiny je opravdu terno. Někdo by si na tom mohl postavit podnikání, za měsíc nonstop ježdění by si vydělal na 1 oběd. Náhradní soupravou místo IP jsem jel asi před 3 týdny, ani by mi nevadilo že jede A149 místo IP, ale jak v lednici tam opravdu být nemuselo. Otevření okna aby tam proniklo teplo zvenku znamenalo udělat shyb na madle, okno bylo vzpříčený. Samozřejmě několikaminutový zpoždění, což při dvou několikaminutových přestupech je trochu prekérka. Průvodčí během tý hodiny nepřišel. Jezdit vlakem jednou za čas, tak bych jezdil vlakem opravdu jen jednou za čas a… Číst vice »

Hojakar

Takže kdyby přijela konesprezka tak budete taky v klidu? Je 21 století, služby mají tomu odpovídat… Nebo jiný příklad- chcete si koupit v restauraci steak k obědu,zaplatíte za argentinské hovězí a dostanete kuře od Burese? Tahy to bude ok,protože účel to splní tzn.najite se?

Leinad

Pokud je na rychlíku Hradec-Praha řazeno béčko bez služeb, proč při nákupu jízdenky „vychcanek“ ty služby dostane slíbené?

Dominik

Jaké služby jsou mu slíbeny? Přeprava z bodu A do bodu B, na jízdence máte uvedeno pouze odkud – kam, případně ještě místenku, o WiFi ani klimatizaci tam není ani slovo, a i u řazení je napsáno, že je plánováno řazení vozu s WiFi, atd…, nikoliv garantováno.

VRT

Substrát má prostě držet pysk, ostatně může být rád, že vůbec dojde na tu přepravu z bodu A do bodu B. Ne chtít nějaké obskurní služby.

Premek

Substrát má možnost volby, když mu stávající standard nevyhovuje: může si např. objednat Taxi nebo jít pěšky…

VRT

Navíc co je to za vymoženosti dneska. Pěkně Béčko. Stahovací okýnko, topení, co nejde vypnout, koženka, obsranej gravitační záchod. Cokoliv jiného by měly odbory zakázat. Rychlíkový příplatek. A komu se to nelíbí, ať jede osobákem.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Chápu, chápu, zákazník je kraj / stát, vůbec nechápete proč tam ten substrát leze, co tam vůbec chtěj, ošoupávaj sedačky, plněj fekální nádrže, chtěj funkční nástupní dveře, teplo, světlo, klimu… kdyby tim nejezdily, tak by se tolik ušetřilo takových peněz.

Zlámalík

A pořád platí to, že konkurencí vlaku není autobus, ale osobní auto. A pak taky, že největším nepřítelem dráhy je dráha sama.

VRT

Krása, prostě krása!

Arnošt

Zase se v tom hledá něco, co není. Například to, zda to vadí objednavateli. Těžko mu to vadí, když se rozhodl neplatit ČD nákup soupravy navíc pro tyto případy. Ač si to zdejší kritici všeho nemyslí, tak na Ministrstvu zase nesedí úplní pitomci, takže vědí, že pokud nezaplatí navíc náhradní soupravu, že bude muset v případě nějakého problému nebo především v době plánovaných oprav vyjet klasická souprava. Tyto opravy jsou jasně dané výrobcem a počítá se s nimi. Na lince Brno – Olomouc objednavatel chce Interpantery vždy, tak je tam má i za cenu stažení soupravy z linky Brno –… Číst vice »

Přemek

Pod to se podepisuji.

Cyklista

Za mne je ale objednateli úplně jedno, kolik si provozovatel pořídí jednotek. Je to problém provozovatele, aby splnil podmínky objednávky.

Pokud jezdí soukromník, vykřikují tady diskutéři, že žádný z nich (soukromníků) není schopen provoz zajistit protože nemá dostatek jednotek.
Pokud se to stane ČD, tak za to může MD. Jako vážně? Kde je pak ta výhoda nejnárodnějšího dopravce? v tom, že vytáhne vagony z odstavné koleje šrotiště?

Jan Pytela

Podmínky objednávky tohle evidentně splňuje…

Filip

Objednavatel a provozovatel jsou v tomto případě prakticky totéž. Stále to je stát….

Leinad

Pokud dodavatel přistupuje takhle alibisticky, měl by objednatel reagovat podobně.
Zařadil si vozy bez centrálního zavírání? Tak si pohlidam jestli nemáš minutu „bezdůvodného“ zpoždění, i s fiktivním dobíhačem. Nemáš nízkopodlažní? Tu máš fiktivního cestujícího na vozíku, nacpi ho do BDs a žádné zpoždění.

Dominik

Je to jednoduché, objednavatel řekne kolik toho požaduje a co zaplatí, když víc nezaplatí, tak proč by dopravce měl držet o 3 soupravy víc, z vlastního plezíru, když to objednavatel odmítne zaplatit.

Leinad

Dominik: ok, ale objednatel má požadovat třeba dodržení jízdního řádu (a „hledali sme troloviny co smlouva nezakazuje, až sme zařadili vůz bez centrálního zavírání, s konstrukční rychlostí 140“ není „zásah vyšší moci“, „do poslední chvíle sme tajili vozíčkářům a cyklistům kde je BDs“ taky je vina dopravce)

Dominik

Leinad: Objednavatel řekne např. Chceme 5 souprav, více nezaplatíme, tak dostane 5 souprav. A je snad jasné, že vozidla potřebují údržbu, nebo to snad má dopravce kašlat na údržbu, jen proto, že objednavatel škudlí a víc odmítne zaplatit? To pak není vinna dopravce, že musí nasadit jiná vozidla a rozhodně by zato neměl být sankciován.

Jadris

Takze nyni misto zrusenych Rx – rychlik vyssi kvality budeme mit Rn? 😀

HonzaH

Už se těším na ta hlášení, k prvnímu nástupišti přijíždí rychlík nižší kvality 😁

Sinep Anigav

Mě taky potěšila ta milá formulace v článku …“od 1. října soupravy nižší kvality u části rychlíků“ jenomže Rn už je historicky obsazené, ať je to tedy Ry (jakože kvalita je v Ryti)

kakov

Rn je co? něco z nákladky?

Sinep Anigav

rychlé nákladní vlaky (Rn) – vlaky pro přepravu důležitých zásilek
Od změny předpisu D1 roku 2015 byly druhy Rn, Pn a Vn sloučeny do jediné kategorie Pn, jenž zahrnuje všechny vlaky určené pro přepravu zátěže mezi stanicemi, zpravidla bez manipulace na trase.

Miloň

No nevím jestli zrovna klumpry Interpanter se dají nazvat vyšší kvalitou… Zlatá Áčka a Béčka pokud jsou humanizovaná a čistá.

Jiří

Ono je toho více, z Bohumína do Brna taky jezdí přečalouněné původně koženkové „ždímačky“ a tuhle je k vidění třeba na EC102 z Vídně pár neklimatizovaných vozů, které jsou označeny v jízním řádu a tak nemá člověk právo na odškodnění – z vídně do Břeclavi jsou zamknuté a z Bohumína do Waršavy odpojené, jen na českém území se nemusí standardy pro EC plnit?

Frantisek

Předpokládám, že kompenzace za nefunkční klimatizaci se prvoplánově netýká vozů, kde lze normálně občas vyvětrat otevřením okna, čili se neudusíte.

Jiří

V pravidlech platných pro celou evropu je, že celý vlak kategorie EC má klimatizaci. Co s tím má společného otevírání oken?

AAA

tzv šotoklimatizace

Přemek

Tohle vykládejte v 30°C + cestujícím v béčkách se stahovacími okny. Je to sice lepší než nefunkční klimatizace, ale ta bývá nefunkční opravdu jen zřídka.

Dalibor

Okno je okno, klima je klima. Já raději klimu. Funkční.

TomikV

já zase raději okno ….

Jiří

Vážně? Okno ve 160 km/h, když je dvouminutová zastávka jednou za hodinu? Pán to asi ještě nezažil…

TomikV

… no tu 160ku málo, to máte pravdu. No a to okno jde jak otevřít tak i zavřít. jestli nejste krapet rozmazlenější …. 🙂

Jiří

Je to marný, je to marný, je to marný.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Zrovna v B těch kolapsů z tepla moc nebylo narozdíl od momentálně neklimatizujících vozů. Jako by bylo složitý tam dát jak klimu tak aspoň všude vyklápěčky + na začátek a konec vozu stahovací okna (v případě oddílových vozů pak všude). A samozřejmě zamknout.

Cyklista

v pravidlech pro kompenzaci, ani ve standardu se nehovoří o oknech. Pouze o klimatizaci..

Navíc je strašně příjemné mít otevřené okno v rychlosti nad 12 km/h

Cyklista

samozřejmě mělo být 120 =)

Jirka

Náhodně jsem se zkusil podívat do eshopu čd jestli tam ta zmínka vážně je a ať hledám jak hledám nikde nic (zkusil jsem si dát místenku do 873,863). Dle řazení mají stále jezdit panteři. Na idosu chybí jen značky pro vozíčkáře a cyklisty. V aplikaci taky nic nevidím tak jestli by přijela normální souprava bez služeb, které tam jsou popsané tak to vidím na 30 korun.

Ondra

Přesně tak, už se mi povedlo tím náhodně cestovat. Chtěl jsem kompenzaci, průvodčí mi řekl, že nemám nárok, neb v jízdním řádu je to uvedeno, že jde o staré vozy. Čímž bohapustě lhal, nic takového tam napsáno není, pouze chybí údaje o wifi, zásuvkách atd. Dokonce číslování vozů imituje pantera (31-35 a nikoliv 366-372, což by mě asi trklo), rezervační systém stále ukazuje pantera. Ać ČD spíše obhajuju a mám pochopení pro zpoždění, opravy, poruchy atd atd, tak ale je pravda, že směrem k zákazníkovi je komunikace naprosto tristní. Pokus stojím v poli, sem rád, když vím proč a jak… Číst vice »

Cyklista

Vidíte a minulý týden se zde řešilo, že průvodčí sami a bez řečí rozdávají kompenzace…. =D =D

Je velmi smutné, že ČD nejsou schopny korektně a slušně informovat cestující o čemkoliv.

Např. se mi stalo pouze jednou jedinkrát, že na dveřích vlaku byly cedulky „povinně místenkový vlak“. Jinak vždy slyším hádky a křik o tom zda informace v jízdním řádu stačí.

Ondra

Že by průvodčí sám od sebe nabízel kompenzaci jsem zažil pouze jednou, za celou svou kariéru více než občasného cestujícího a čest takové výjimce (šlo o náhradu za pendolino). Ba naopak opačným extrémem byl průvodčí, kterého jsem požádal o kompenzaci. Vystřelil na mě za co. Tak jsem mu vyjmenoval 4 důvody a ať si 2 vybere. A protože se choval opravdu neadekvátně, poznamenal jsem, že by správně měl ty kompenzace sám nabízet. Načež mě doslova seřval, co si to dovoluju a že mi dá tu přenosnou mašinku a můžu si to jít zkusit. Do dnes lituju 3 věcí. Že sem… Číst vice »

Cyklista

Je třeba se na to připravit, stává se velmi často, že je průvodčí velmi arogantní, jako by kompenzace šla z jeho výplaty.

Vím, že někteří cestující dokážou být otravní, ale pokud je průvodčí příjemný, většina cestujících mu to oplatí alespoň tím úsměvem.

Ale na úřadech, nebo v některých obchodech je to stejné.

Vlakvedoucí

Strašná prasárna. Jezdí to takhle už téměř celé léto a v Brně nebyli schopní sehnat (půjčit) alespoň vozy, které centrálně zavírají a blokují dveře. Píšeme na to stížnosti, protože nesedí místenky, nasazují na to vozy Bd, které nezavírají centrálně dveře a neblokují za jízdy a jediné, čeho se nám podařilo dosáhnout je, že v rezervačním systému by teď měly jít zakoupit pouze místenky na sedadla, která jsou jak v panteru, tak i v klase.

Ondra

Tak ještě že Brno – Praha zůstává v původní kvalitě 🙂

Nekdo

kde je tá hezká fotka z Krněnského hlavasu? ta s rezatým plecháčem a tak… jak pak máme poznat, že se mluví o Krně?

Manitou

ČD doplácí na aparát plný neschopných gerontů, politických nemětelů a trosek, co se bez rozkazu ani nevyse..o.
Tudíž není možné, ale společnost byla efektivní.
S tím souvisí úroveň vozového parku, jelikož rekonstrukce vozů spočívá, v naprosté většině případů, v přebarvení exteriéru na model Najbrt, verze asi už 150. Uvnitř stále stejný vrak a celková rekonstrukce alá ZSSK, operační program „Vlaky pre ludí“ je úplná fantazie.

Jedine vlaky

No jo, Morava plná B249. To si my zasloužíme. A když máme štěstí, tak dostaneme aspoň Bdmtee. A co proboha znamená „klasická souprava“? V 21.stol.by aspoň důležité rychlíkové linky obslouženy jen s lepšími vozy, aspoň s klimatizací. B249 je děs. A víte co je novinka? Kromě S2 a S3 se budeme pořád vozit v RegioNovách a v krásných rakvích, a ještě lepší znak IDS JMK na regionální tratě jsou 810ky 😀

Kubrt

Klasická souprava je souprava složená z jednotlivých vagonů. Tedy „opak“ jednotky, případně motorového vozu s přívěsnými vozy.

Jedine vlaky

Dobře, to chápu. Ale to přece neznamená, že na R, kde je garance nízkopodlažnosti, klimatizaci, zásuvek a WiFi, nasadím 40 let staré soupravy, které se rozpadají již při výjezdu z depa?

Hrackalw

LE když mělo Flirta na opravě rovnou zrusil vlaky, Jančura když se dostane do úzkých s masinama si klidně půjčí třeba i Bobinu od Arrivy, GJW nasadí klidně mimoradne i 814 nebo dokonce 810. Není to nic neobvyklého napříč celou sítí.

Kubrt

No jo, jenze LEO a jancura za to neberou penize od objednatele, takze si muzou zrusit co chteji a je ton mezi nimi a jejich zakazniky. U objednavkovych vlaku je ale zakaznikem MD, takze by se k tomu melo nejak postavit.

Kubrt

To nikterak neobhajuju, pouze odpovidam na otazku o klasicke souprave 😉

Zlínka

Ale právě proto, že za to berou peníze objednavatele, zajistí náhradu.
Kvikot pro nic.

Kubrt

Náhradu zajistí, ovšem neadekvátní a k tomu zruší kompenzaci. Proto ten kvikot, jak vy ve vepříně asi říkáte.

Cyklista

není náhrada jako náhrada.

Když půjdete na ples bude pro vás za šaty s pokaženým zipem teplákovka adekvátní náhradou?

Nebo pokud vám v Tescu místo rohlíku dají za dvě koruny benketku, tak to bude taky OK?

Dalibor

to se hluboce mýlíte, ony nečekají s rozpadáním na výjezd…

Jan Pytela

Klasická souprava je celkem jasný termín. Mluvčí ČD ale kromě toho rád používá spojení „klasické rychlíkové vagóny“ jako označení pro Béčka, a to je tedy eufemismus nejvyššího řadu.

Michal Fiala

To je řešení, nad kterým si může člověk jen povzdechnout. Místo toho, aby posílili palubní personál, usmívali se, rozdávali ČD pro Vás či nějakou tu vodu, to vše s automatickou omluvou, že je to dočasný stav, že zas bude líp…, tak vysílají tyto naprosto nesmyslné zprávy do světa. Pochybuji, že ty důvody někoho zajímají. Pochybuji, že kdokoliv jiný než horlivý šotoušek si o těch 30 Kč řekne, protože nepochybuji o tom, že 99,9% lidí o nějakých nesmyslných 30 Kč neví a drtivé většině je taková kompenzace u zadku… …to už bonbón nebo tatranka by potěšily více. Jezdím Svitavami tak dvakrát… Číst vice »

AAA

§7 Cestující by to zneužili

JindraLne

Na tohle by šel napasovat i starý dobrý §1b Nikdy se to tak nedělalo

AAA

+

§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na hovno

Milan

Co na to Ministerstvo dopravy? Nasazení souprav neplnících garantované služby (třeba vůz vhodný pro cestující na vozíku!!!) jako nevadí?
Zkoušeli jste získat vyjádření MD?

Supidio

A kde máte psáno, že tam takový vůz nebude ? 🙂 Ono stačí do soupravy hodit BDs a je vyřešeno, protože pochybuju, že existuje něco jako přesná definice „vhodného vozu pro přepravu cestujících na vozíku“…

55p

Dělala se kvůli InterPanterům na Brno – Praha změna objednávky, stejně jako tomu bylo u linky do Olomouce přes Břeclav?

Tronda

Dle šotoušků ČD je toto na odebrání licence.

David

Typické. Standard, který standardem přestává být ve chvíli, kdy se nám to nehodí. Ještě nějaké argumenty na obhajobu Českých drah?

Y.K.

Tzv. standard adaptabilní. 🙂

Marek Janík

Standard kvality je jediná konstanta, která je proměnná 😀

Cargo

Pořád tam platí režijky a to je ta alfa a omega 😀

Dalibor

to odpovídá známým větám z inzarátů: …požadujeme flexibilitu…operativní řešení problémů…kreativní přístup…

Hezky česky

Bavíte se o teoriích ukrytých někde v manuálu ČD, 70+% cestujících nikdy neslyšelo místenkách, 80+% cestujících nikdy neslyšelo o krajských tarifech, 90+% nikdy neslyšelo o levných jízdenkách včasná Evropa, ČD lounge na nádražích a 98+% cestujících o kompenzacích.
Rozdíl je v tom, že soukromý přepravce se novýma službama chlubí, narozdíl od státního, který se děsí jejich masového používání, ať z důvodů kapacitních, či ekonomických a slouží jako alibi – TAKY TO MÁME…

Martin

Přepravce, tak to jo… Tím asi myslíte, že se novými službami chlubí zákazník, který touží něco přepravit?

Karel

Však to zapadá k obsahu sdělení: 90+% cestujících nezná rozdíl mezi dopravcem a přepravcem…

Marián Pískala

Jak někde někdo napíše, že ČD, RGJ, LE, ZSSK, … je přepravce vím, že diskuze s ním bude zhola zbytečná

Radek Janata

70+% cestujících nikdy neslyšelo místenkách.
—-
Opravdu, když místenky e-shop přímo vnucuje a e-shop používá už cca třetina lidí i u ČD? A to je průěr, v dálkové dopravě to bude ještě více.

90+% nikdy neslyšelo o levných jízdenkách včasná Evropa

Co se týká jízdenek včasná Evropa, jsou na ně reklamy nejen v tom e-shopu, ale i i na nádraží, takže váš odhad je poněkud mimo. Však už několik let mezinárodní přeprava silně roste, což je hlavně díky těm včasným jízdenkám, protože vlaků jezdí pořád zhruba stejně.

Dalibor

vzhledem k tomu, že ešom má tak nějak třetinovou „sledovanost, jak uvádíte, tak 70% lidí co neslyšelo o místence nemusí být protimluv. Já bez místenky na delší cestu ani nepomyslím.
Znám jedince, co si ji nekouplili (ani nyní z éšopu zadarmo) nikdy.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Tak minimálně o místenkách slyšeli když je někdo vyhodil.

Cyklista

Jen si neodpustím drobné rýpnutí… Mluvčí a někteří zástupci drah vykřikovali, že se nikdy nesníží k tomu aby ČD prodávaly jízdenky způsobem jako soukromníci, tj. že by měly v čase různou cenu jízdenky.

Dalibor

Klasika. Nikdy neříkej nikdy!!!

Sinep Anigav

Taky rýpnu: ale už pár měsíců přece říkají „flexi“ –> tzn. nejen flexi jízdenky, ale flexi jsou i sami ´… Mluvčí a někteří zástupci drah…´