České dráhy předělají další bistro vozy, budou mít stejný koncept jako u pendolin
Šest bistrovozů Českých drah s první třídou řady ARmpee832 čeká v příštích měsících velká proměna interiéru. Jde o vozy, které
Šest bistrovozů Českých drah s první třídou řady ARmpee832 čeká v příštích měsících velká proměna interiéru. Jde o vozy, které prošly nákladnou modernizací v roce 2010 v ŽOS Vrútky. Dceřiná firma Českých drah DPOV už hledá dodavatele na úpravy.
Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. Jde o vozy, které jsou v bohumínském depu. Odhadovaná cena zakázky je 47 milionů korun za pět vozů.
Podle mluvčí Českých drah Gabriely Novotné prochází už první z celkem šesti vozů této řady ke změně interiéru včetně sociálního zařízení tak, aby se vytvořil jednotný koncept s jednotkami Pendolino (řady 680). „V tuto chvíli se dokončuje první prototyp a poté proběhnou schvalovací zkoušky. Představen by tedy měl být na konci srpna,“ dodala Novotná.
Stavba dalších pěti vozů je podle ní otevřená. „Dokončeny by měly být v první polovině roku 2021,“ upřesnila Novotná. Harmonogram v zadávací dokumentaci počítá s tím, že první vůz by měl být k úpravě přistaven v říjnu. Technické detaily modernizace budou zpřístupněny uchazečům jen po podpisu zachování mlčenlivosti.
Vozy vznikly v letech 2009–2010 modernizací pěti vozů řady BRm830 a jednoho vozu řady BRcm831. Všechny tyto vozy (001–006) vznikly v letech 2009–2010 modernizací pěti vozů řady BRm830 a jednoho vozu řady BRcm831.