České dráhy povede Michal Krapinec, dosavadní šéf dceřiné ČD Telematiky
Logo České dráhy, Národní dopravce. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Řízení Českých drah nebývá dlouhodobá štace, za posledních pět let se na této pozici vystřídalo pět lidí.
Neni moc mladej na takovou vysokou pozici? Nechci byt zlej, ale jen tak mne napadlo, co delaji jeho rodice? 🤔
Spíš je ještě otázkou, jakou může mít praxi v železniční dopravě a navíc ještě právník. Myslím, že řízení podniku železniční dopravy potřebuje jiné vzdělání a hlavně praxi, zejména v provozu, v oboru. A to do 35 let těžko stihne.
Tak mě napadá: Je ten chlápek dobrá volba anebo ne? Co si o tom myslíte? Já zto z článku vůbec nedokážu určit ani jsem ho nijak nesledoval.
Já si myslím, že vzhledem k životnosti manažerů na tomto postu je úplně jedno, kdo to bude. Každý má plány a vize na 20 let dopředu a po pár měsících jde uplatnit své manažerské schopnosti třeba do diametrálně odlišného oboru. Prostě není potřeba ničemu rozumět, stačí být dobrým manažerem.
Odborníci na svá místa ! Snad tento tělem i duší železničář vydrží aspoň do Vánoc ?
A navíc právník se znalostí angličtiny, budeme v dobrých rukou.
Škoda, že jsem nikde nenašel jeho vizi ČD. Pan Bednařík nastavil v tomto směru laťku hodně vysoko a byl navíc oblíbený, takže každý po něm to bude mít těžké.
Vizi nečekejte, alespoň ne něco konkrétního. ČDT taky žádná nebyla =)
Snad si stihne aspoň natisknout vizitky
Třeba budou jen napsané perem Pilot Frixion…
Dobrá úvaha. V rámci úspor by se mohly tisknout prázdné vizitky, do kterých by se vyplnilo jméno a číslo mobilu.
Pak ten podnik má k něčemu vypadat, když se tam mění častěji než počasí na horách… No jo politická trafika České dráhy.. 😭😭😭
Já myslel že se právě trafikantů ANO zbavují. Třeba pana Nebeského pro kterého se musely dokonce zmírnit požadavky příjmacího řízení… Bednárika je škoda ale při kolektivním vyjednávání mě naposledy nemile překvapil. Každá vláda tam chce samozřejmě svoje lidi.
To je právě ten problém.. musí dosadit svoje lidi 🤔
No, jestli se nám nelíbí, že vláda určuje vedení vládou (nepřímo) řízených firem, možná je na čase se poohlížet jinde.
Takhle to totiž není jen u ČD a nejen v ČR… 🤷
Jenže on musí v tom kolektivním vyjednávání myslet i na tu firmu, nejen její zaměstnance. Musí myslet na to, aby nepřišli o všechny výkony a byly stále nějak konkurenceschopný. A to pak s tou druhou miskou vah kde jsou zaměstnanci není lehký vybalancovat. Navíc to není firma co by měla nějaký zisky, natož závratný. Ono kdyby bylo zase jen podle vůle odborů, tak ta firma přežije tak rok, maximálně dva a zbankrotuje.
Zisly moc nemá, když se moc nejezdilo. Jen zisky teď moc nebudou, když se lidi do vlaku nehrnou kvůli respirátorům. Doufam, ale, že se vrátí do vlaků. Ještě upravit kapacitu vlaků dálkové dopravy (rychlíky hlavně), aby se ti lidi vešli.
Tak respirátory (dle Válka) na začátku dubna zmizí i tam, ale jak myslíte to „Ještě upravit kapacitu vlaků dálkové dopravy“? Nemám pocit, že by ČD provozovaly nějaké extra krátké rychlíky, a posilovat je taky nejde do nekonečna (ať už kvůli délce nástupišť nebo kvůli množství vozů)
Drtivá většina rychlíků jde posílit tak na dvoj-tří násobek a do stanic se vejde. V minulosti se taky vešla, když jezdili dva rychlíky denně a měli 10vz a víc. Ale to asi potřeba není, spíš přidat jeden dva vozy, protože když jede Ex z Prahy do Ostravy a má tři dvojky, tak je to prostě málo.
Jojo, místo 2 „Západních expresů“ jen jeden…žádná Pendolina…
Ušetří se strojvedoucí i s lokomotivou + prostor na trati.
Že by se u drtivé většiny rychlíků vešel do stanic trojnásobek – to je hodně divoký sen.
Respirátory jsou prakticky mrtvé už teď. Kolikrát to nemá ani průvodčí.
ČD by v prvé řadě měly upravit výpočet ceny.
Další takový, co by chtěl všechno perfektní a nejlépe zadarmo. Tak si se zaměstnavatelem dohodnete příspěvek na dojíždění. A nebo si jezděte autem.
Neřekl jsem, že by to mělo být zdarma, ale měla by tam existovat nějaká spravedlnost, která u ČD neexistuje.
Copak spravedlnost…ale rovnoměrnost!
Pro lidi jezdící na tratích, kde se kroutí koleje jak anakonda, je výpočet cen na km koleje dost nespravedlivý.
No…a máte nějaké konkrétní představy?
Konkrétní představy. Co třeba přestat všechno házet do druhé třídy, přitom v reálu jsou alespoň čtyři.
Zisky ČD nikdy neměla. Mimo jiné i díky nesmyslné odborářské stávce v 97. roce, kdy odbory sice nevěděly co chtějí, ale neváhaly kvůli tomu stávkovat. Tím pak byla narušena důvěra v ČD, kterou dosud nebylo lze obnovit.
Zkuste si přečíst tehdejší noviny a budete vědět co odbory chtěly. Neobviňujte laskavě z vlastní neznalosti jiné.
Větší blbost jsem již dlouho nečetl. Ve Francii a Německu se stávkuje každou chvíli a život jde dál. Je to legitimní způsob, jak dostát svých požadavků, soudruhu.
Tak tak – odbory jsou lopata na kopání ekonomického hrobu…
Já sice chápu, že vy jako zaměstnavatel byste rád zaměstnance vyplácel pouze skývou chleba, zatímco byste si koupil už třetí limuzínu či stavěl druhý dům ale takhle to fungovat prostě nesmí.
Slušný zaměstnavatel ve firmě odbory nepotřebuje. Pro ty ostatní: je dobře, že zaměstnanci odbory mají.
Lidi se mají dosazovat podle vzdělání, praxe, zkušeností a dosavadních výsledků v práci a v oboru. A ne podle toho, kdo se jak komu hodí a už vůbec ne podle nějakých stranických zájmů či zájmů osobních.