České dráhy posílily po výpadcích na lince S7 zálohy, dveře „syslů“ čekají úpravy
Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy
České dráhy posílily po velkých provozních výpadcích na lince S7 z Prahy do Řevnic na počátku týdne zálohy v pražském
Je technicky možné ovládat lokomotivy 163 nebo co jezdí na syslografech z 954 a 943?
Není, komunikují po jiném protokolu.
Já si Sysly v Brně nemůžu vynachválit. Jak jim nefungujou v podstatě nikdy ty dveře, tak se tam vždycky muselo lézt z vedlejšího vagónu a to se moc lidem nechtělo, takže jsem seděl sám v klimatizovaném Syslovi, zatímco v ostatních vagónech bylo narváno, horko a smrad z důchodců. 😀
Já jsem s tím jezdil na Nymburk Mělník v létě a vždy fungovaly..
A ty dveře jsou fakt dělány v čr? To není koupeno?
Nemám informace, že by to bylo koupeno jako komplet. Není to ale úplně jedno?
Původ dveří přeci jic nemění na odpovědnosti dodavatele. Je to právní vztah mezi prodávajícím a kupujícím. Proč si kupující nechá všechno líbit, to už je otázka směřující do nejvyššich pater národního dopravce, dozorčích rad či ministerstva dopravy.
Normální člověk s omezeným přijmem by to dávno vrátil, stát s „neomezeným“ zdrojem financí si to asi může dovolit, seškrtáme hlavně ty úředníky.
To svařili kovorolníci v Šumperku z jeklů…
Při pohledu na obrovský počet mimořádností je vidět naprosto zoufalá spolehlivost vozidel „národního výrobce“. Podpora domácího průmyslu je do jisté míry v pořádku, ale přece nejde do nekonečna kašlat na spolehlivost a vypisovat VŘ výhradně pro „národního výrobce“, která spolehlivost nijak neřeší.
Ze stovek osobáků za leden, které projeli po berounce, jich 17 odřekli pro poruchu..
18 bylo odřeknuto v jediný únorový den.
Celých 171 nějakých mimořádností za jediný měsíc mi přijde opravdu hodně. Toto jenom potvrzuje obrovskou nespolehlivost vozidel „národního výrobce“.
další borec co zastává soukromníky 😀 😀
MI je upřímně celkem jedno, kdo bude jezdit, jestli ČD, Regiojet, Arriva, nebo někdo jiný. Dopravce by ale každopádně měl vzejít z férové soutěže s tou nejlepší technikou. Bohužel ČD ve velkém nakupují vysoce nespolehlivá vozidla a náklady na hromadu záloh pak samozřejmě přeúčtují na ROPID. Stát tak vyhazuje peníze zbytečně z okna.
Ale dočítat články moc neumíte. „Ropid tento týdne zveřejnil i data za leden o počtu odřeknutých spojů. Tato trasa bezkonkurenčně vede, jde ale o celkový počet zrušení z různých důvodů, nejen těch kvůli technickým potížím dopravce.“
Ano, nemusí být všechny díky technickým výpadkům, ale na jejich vrub jde bezesporu jejich valná část z opravdu vysokého počtu. Jak sysly, tak 471 jsou všeobecně velice nespolehlivá vozidla a tato statistika to jenom potvrzuje.
„Osobní vlak jel u Velkého Meziříčí několik kilometrů bez strojvedoucího
Vlak bez strojvůdce s 11 cestujícími ujel v úterý u Velkého Meziříčí na Žďársku asi šest kilometrů. Nikomu se nic nestalo. Incident vyšetřuje policie i Drážní inspekce.“
Zato ČD jsou na technologické špičce, už (opět) mají vlaky bez strojvedoucího 🙂 🙂
A ti prašiví soukromníci ppořád vykořisťují ubohé strojvedoucí. 🙂
Jak mám k ČD tunu výhrad, tohle je případ konkrétního vozidla, které tvoří malý zlomek výkonů ČD.
Přijde mi jako veliká ostuda, že po letech provozu syslů a mraků stížností a hlášení od vlastního fundovaného personálu se začne něco s instalací dveří dít až na popud ROPIDU. Je to přiklad velké neucty a nedůvěry národního dopravce, či upřednostnění ekonomické stránky věci a prospěchu před technickou dovedností a znalostí obsluhujícího a udržujícího personálu. Už jen ta štrapáce s tím než laskavě konstruktér dveří uznal chybu v tom, že dveře nemají vlastní pevný rám a tak se kroutí a kříží společně s celou kaslí. Ale to v rámci pouhé údržby napravit nepůjde. Kdy neviděl pohon dveří silikonovým řemenem dlouhým… Číst vice »
To je neuvěřitelný a neuvěřitelně smutný příběh. Přitom problémy s vnějšími dveřmi jsem u ostatních reko vozidel zaregistroval jen velmi výjímečně.
To je v daném případě zcela uvěřitelný příběh. Nulová zodpovědnost, žádný tlak, smrádek ale teploučko, prachy bagrem, tak co je na tom neuvěřitelného?
Graf mimořádností na S linkách za leden na konci článku je zajímavý. Ta čísla mi přijdou dost vysoká.
Ten řídící vůz pro zálohu se sebere z jaké linky?
Aby nebyl problém zase někde jinde.
No bude, ale oni „si s tím v provozu nějak poradí“ a párkrát za den si to fíra s peršanem objede.
A kdyby ne, tak na to nejsou sankce ve smlouvách, takže modrá je dobrá a jede se dál…
Jihomoravský kraj, když nevyjede sysel, snad nemá ve smlouvě sankce?
Sysly sebraly v JmK? (nevím, ptám se)
Ještě to nevím jistě, ale ono většinou když berou stroj, tak Brnu, kde o ty mašiny pečujou o něco líp, než jinde..
Jsou trasy, kde to lze vyjezdit i s objížděním.
Bobiny a zelený patra by to chtělo, tam se nemá co vysypat. A místo na řídicí stanoviště na druhý straně tam je, ostatně v NDR je v té verzi měli. 🙂
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bf_Rochlitz,_Doppelstockgliederzug.jpg
Nač tak složitou věc jako je bobina? Volský potah a žebřiňák, na tom se opravdu nemá co porouchat (když se pravidelně zkontrolují zákolníčky).
(A propojení bobiny s „dálkovým ovládáním“ v doplštoku si představujete jak, Kefalín?)
Německá obdoba Btjo měla řídicí stanoviště a průběžné vedení řídícího kabelu.
Jako to jsme viděli. eném jak se zapojí ten kabel do bobiny?
to by pár chytrých hlav v depu Vršovice jistě vykoumalo :))
No sláva, aspoň se to zas ňák ukecalo, voni nás hoši padnout nenechaj‘, tak co blbnete s ňákejma sankcema, navopak tu další zálohu ROPIDu eště vyúčtujem…
To se tam přesně píše kde, že se to vyúčtuje? ROPID nemýlím-li se platí možná tak za dvě stojící zálohy ve Vysočanech, ne za to co bude stát v depu.
Aha, to se vlasně nesmí řikat.
A Vaše představa, jak to rychle vyřešit, je jaká? Nepopírám, že je to průser a na můj vkus se ty dveře řeší už hooooodně dlouho (dokonce snad by měly být i po předělávce), ale Ropid se už ozval, tak bych počkal jestli se něco stane, nebo ne.
Vypsat soutěž na dopravce s přesně definovanými sankcemi a bude to.
Dotaz zněl „jak rychle?“.
Modrá gumo, proč nejsi schopna psáti spisovně??? Zkus si to po sobě alespoň jednou přečíst, katastrofa.
U syslů, ale i u jiných souprav se šoupacími dveřmi jsou podobné problémy časté. Otázka je zda se jedná o závady z výroby, nebo pro nezkušenost dílenského personálu. Z praxe vím že dílenský personál je často bez zkušeností s častým střídáním zaměstnanců kteří než se něco zaučí v průměru po 3 letech odcházejí jinam. Někdy se dokonce muselo čekat až se jeden zkušený elektromechanik vrátí z dovolené.
Ale neříkejte, a u jaké řady jsou ty problémy časté?
Takže taková záloha zálohy. 🙂
Jak píše T.H., vycházející z letité sovětské vojenské strategie „nas mnóga“.