lot
Železnice

České dráhy posílily po výpadcích na lince S7 zálohy, dveře „syslů“ čekají úpravy

Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy
Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy

České dráhy posílily po velkých provozních výpadcích na lince S7 z Prahy do Řevnic na počátku týdne zálohy v pražském depu. Současně upřesnily, co bylo důvodem problémů se soupravami.

ČD deklarovaly na jednání maximální snahu o zajištění provozuschopnosti posilových souprav složených z lokomotivy, patrových vozů a řidicích vozů,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal po středečním jednání s Českými drahami. Během pondělí České dráhy musely zrušit 18 spojů.

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský potvrdil, že v depu na tuto linku posílil dopravce zálohy. „Posilujeme v Praze vozidlový park o jednu lokomotivu a řídicí vůz, takže za soupravu operativní zálohy budeme mít ještě další lokomotivu + řídicí vůz v záloze pro případné náhrady vozidel se závadou. V současné době v Praze a okolí využíváme pět souprav s řídicími vozy,“ řekl Šťáhlavský.

Podle Šťáhlavského je velmi častou příčinou výpadku souprav závada dveří řídicího vozu řady 961 přezdívaného Sysel. Dodavatelem dveří je společnost Pars Komponenty (kapitálově nemá nic společného se společností Pars nova ze skupiny Škoda Transportation). „S dodavatelem se řeší úpravy dveří tak, aby se jejich spolehlivost zvýšila. Úpravy se provádějí přímo v depech při odstavení vozidel v rámci údržby,“ dodal Šťáhlavský.

Technické problémy se týkají souprav, kterým se říká syslografy. Jde o soupravu složenou z lokomotivy, dvoupodlažních vozů Bdmteeo a řídicího vozu 961. Podle Šťáhlavského byla příčinou výpadku i ztráta WTB komunikace, tedy komunikace a ovládání mezi řídicím vozem a lokomotivou. „To se stává ovšem i v zahraničí například u netrakčních pevně spojených jednotek. V takovém případě je nutný restart systému, což způsobí zdržení vlaku a může mít vliv na přesnost, respektive jeho odřeknutí v důsledku krátkých intervalů a obratů,“ dodal Šťáhlavský.

Linka S7 na trati Praha – Beroun patří k nejvytíženějším v síti Pražské integrované dopravy. Ropid tento týdne zveřejnil i data za leden o počtu odřeknutých spojů. Tato trasa bezkonkurenčně vede, jde ale o celkový počet zrušení z různých důvodů, nejen těch kvůli technickým potížím dopravce.

Přehled počtu mimořádností na páteřních linkách Pražské integrované dopravy za leden 2019
Přehled počtu mimořádností na páteřních linkách Pražské integrované dopravy za leden 2019
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
všd

Je technicky možné ovládat lokomotivy 163 nebo co jezdí na syslografech z 954 a 943?

Tonda

Není, komunikují po jiném protokolu.

liposh

Já si Sysly v Brně nemůžu vynachválit. Jak jim nefungujou v podstatě nikdy ty dveře, tak se tam vždycky muselo lézt z vedlejšího vagónu a to se moc lidem nechtělo, takže jsem seděl sám v klimatizovaném Syslovi, zatímco v ostatních vagónech bylo narváno, horko a smrad z důchodců. 😀

jan

Já jsem s tím jezdil na Nymburk Mělník v létě a vždy fungovaly..

jan

A ty dveře jsou fakt dělány v čr? To není koupeno?

Syslograf

Nemám informace, že by to bylo koupeno jako komplet. Není to ale úplně jedno?
Původ dveří přeci jic nemění na odpovědnosti dodavatele. Je to právní vztah mezi prodávajícím a kupujícím. Proč si kupující nechá všechno líbit, to už je otázka směřující do nejvyššich pater národního dopravce, dozorčích rad či ministerstva dopravy.
Normální člověk s omezeným přijmem by to dávno vrátil, stát s „neomezeným“ zdrojem financí si to asi může dovolit, seškrtáme hlavně ty úředníky.

Michal

To svařili kovorolníci v Šumperku z jeklů…

dopravak

Při pohledu na obrovský počet mimořádností je vidět naprosto zoufalá spolehlivost vozidel „národního výrobce“. Podpora domácího průmyslu je do jisté míry v pořádku, ale přece nejde do nekonečna kašlat na spolehlivost a vypisovat VŘ výhradně pro „národního výrobce“, která spolehlivost nijak neřeší.

Skinheads & Punks united

Ze stovek osobáků za leden, které projeli po berounce, jich 17 odřekli pro poruchu..

dopravak

Celých 171 nějakých mimořádností za jediný měsíc mi přijde opravdu hodně. Toto jenom potvrzuje obrovskou nespolehlivost vozidel „národního výrobce“.

Alex

další borec co zastává soukromníky 😀 😀

dopravak

MI je upřímně celkem jedno, kdo bude jezdit, jestli ČD, Regiojet, Arriva, nebo někdo jiný. Dopravce by ale každopádně měl vzejít z férové soutěže s tou nejlepší technikou. Bohužel ČD ve velkém nakupují vysoce nespolehlivá vozidla a náklady na hromadu záloh pak samozřejmě přeúčtují na ROPID. Stát tak vyhazuje peníze zbytečně z okna.

Skinheads & Punks united

Ale dočítat články moc neumíte. „Ropid tento týdne zveřejnil i data za leden o počtu odřeknutých spojů. Tato trasa bezkonkurenčně vede, jde ale o celkový počet zrušení z různých důvodů, nejen těch kvůli technickým potížím dopravce.“

dopravak

Ano, nemusí být všechny díky technickým výpadkům, ale na jejich vrub jde bezesporu jejich valná část z opravdu vysokého počtu. Jak sysly, tak 471 jsou všeobecně velice nespolehlivá vozidla a tato statistika to jenom potvrzuje.

Vbb

„Osobní vlak jel u Velkého Meziříčí několik kilometrů bez strojvedoucího
Vlak bez strojvůdce s 11 cestujícími ujel v úterý u Velkého Meziříčí na Žďársku asi šest kilometrů. Nikomu se nic nestalo. Incident vyšetřuje policie i Drážní inspekce.“

Zato ČD jsou na technologické špičce, už (opět) mají vlaky bez strojvedoucího 🙂 🙂
A ti prašiví soukromníci ppořád vykořisťují ubohé strojvedoucí. 🙂

všd

Jak mám k ČD tunu výhrad, tohle je případ konkrétního vozidla, které tvoří malý zlomek výkonů ČD.

Syslograf

Přijde mi jako veliká ostuda, že po letech provozu syslů a mraků stížností a hlášení od vlastního fundovaného personálu se začne něco s instalací dveří dít až na popud ROPIDU. Je to přiklad velké neucty a nedůvěry národního dopravce, či upřednostnění ekonomické stránky věci a prospěchu před technickou dovedností a znalostí obsluhujícího a udržujícího personálu. Už jen ta štrapáce s tím než laskavě konstruktér dveří uznal chybu v tom, že dveře nemají vlastní pevný rám a tak se kroutí a kříží společně s celou kaslí. Ale to v rámci pouhé údržby napravit nepůjde. Kdy neviděl pohon dveří silikonovým řemenem dlouhým… Číst vice »

Michal

To je neuvěřitelný a neuvěřitelně smutný příběh. Přitom problémy s vnějšími dveřmi jsem u ostatních reko vozidel zaregistroval jen velmi výjímečně.

T.H.

To je v daném případě zcela uvěřitelný příběh. Nulová zodpovědnost, žádný tlak, smrádek ale teploučko, prachy bagrem, tak co je na tom neuvěřitelného?

J.H.

Graf mimořádností na S linkách za leden na konci článku je zajímavý. Ta čísla mi přijdou dost vysoká.

J.H.

Ten řídící vůz pro zálohu se sebere z jaké linky?
Aby nebyl problém zase někde jinde.

Michal

No bude, ale oni „si s tím v provozu nějak poradí“ a párkrát za den si to fíra s peršanem objede.
A kdyby ne, tak na to nejsou sankce ve smlouvách, takže modrá je dobrá a jede se dál…

Skinheads & Punks united

Jihomoravský kraj, když nevyjede sysel, snad nemá ve smlouvě sankce?

Michal

Sysly sebraly v JmK? (nevím, ptám se)

Skinheads & Punks united

Ještě to nevím jistě, ale ono většinou když berou stroj, tak Brnu, kde o ty mašiny pečujou o něco líp, než jinde..

všd

Jsou trasy, kde to lze vyjezdit i s objížděním.

jirka

Bobiny a zelený patra by to chtělo, tam se nemá co vysypat. A místo na řídicí stanoviště na druhý straně tam je, ostatně v NDR je v té verzi měli. 🙂

Vbb

Nač tak složitou věc jako je bobina? Volský potah a žebřiňák, na tom se opravdu nemá co porouchat (když se pravidelně zkontrolují zákolníčky).

(A propojení bobiny s „dálkovým ovládáním“ v doplštoku si představujete jak, Kefalín?)

všd

Německá obdoba Btjo měla řídicí stanoviště a průběžné vedení řídícího kabelu.

Michal

Jako to jsme viděli. eném jak se zapojí ten kabel do bobiny?

jirka

to by pár chytrých hlav v depu Vršovice jistě vykoumalo :))

modrá guma

No sláva, aspoň se to zas ňák ukecalo, voni nás hoši padnout nenechaj‘, tak co blbnete s ňákejma sankcema, navopak tu další zálohu ROPIDu eště vyúčtujem…

Skinheads & Punks united

To se tam přesně píše kde, že se to vyúčtuje? ROPID nemýlím-li se platí možná tak za dvě stojící zálohy ve Vysočanech, ne za to co bude stát v depu.

modrá guma

Aha, to se vlasně nesmí řikat.

Zapa

A Vaše představa, jak to rychle vyřešit, je jaká? Nepopírám, že je to průser a na můj vkus se ty dveře řeší už hooooodně dlouho (dokonce snad by měly být i po předělávce), ale Ropid se už ozval, tak bych počkal jestli se něco stane, nebo ne.

Tronda

Vypsat soutěž na dopravce s přesně definovanými sankcemi a bude to.

jirka

Dotaz zněl „jak rychle?“.

Děčíňan

Modrá gumo, proč nejsi schopna psáti spisovně??? Zkus si to po sobě alespoň jednou přečíst, katastrofa.

MartinLT

U syslů, ale i u jiných souprav se šoupacími dveřmi jsou podobné problémy časté. Otázka je zda se jedná o závady z výroby, nebo pro nezkušenost dílenského personálu. Z praxe vím že dílenský personál je často bez zkušeností s častým střídáním zaměstnanců kteří než se něco zaučí v průměru po 3 letech odcházejí jinam. Někdy se dokonce muselo čekat až se jeden zkušený elektromechanik vrátí z dovolené.

Michal

Ale neříkejte, a u jaké řady jsou ty problémy časté?

Hodně štěstí

Takže taková záloha zálohy. 🙂

Michal

Jak píše T.H., vycházející z letité sovětské vojenské strategie „nas mnóga“.