České dráhy posílily po výpadcích na lince S7 zálohy, dveře „syslů“ čekají úpravy

Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhyŘídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy

České dráhy posílily po velkých provozních výpadcích na lince S7 z Prahy do Řevnic na počátku týdne zálohy v pražském

České dráhy posílily po velkých provozních výpadcích na lince S7 z Prahy do Řevnic na počátku týdne zálohy v pražském depu. Současně upřesnily, co bylo důvodem problémů se soupravami.

ČD deklarovaly na jednání maximální snahu o zajištění provozuschopnosti posilových souprav složených z lokomotivy, patrových vozů a řidicích vozů,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal po středečním jednání s Českými drahami. Během pondělí České dráhy musely zrušit 18 spojů.

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský potvrdil, že v depu na tuto linku posílil dopravce zálohy. „Posilujeme v Praze vozidlový park o jednu lokomotivu a řídicí vůz, takže za soupravu operativní zálohy budeme mít ještě další lokomotivu + řídicí vůz v záloze pro případné náhrady vozidel se závadou. V současné době v Praze a okolí využíváme pět souprav s řídicími vozy,“ řekl Šťáhlavský.

Podle Šťáhlavského je velmi častou příčinou výpadku souprav závada dveří řídicího vozu řady 961 přezdívaného Sysel. Dodavatelem dveří je společnost Pars Komponenty (kapitálově nemá nic společného se společností Pars nova ze skupiny Škoda Transportation). „S dodavatelem se řeší úpravy dveří tak, aby se jejich spolehlivost zvýšila. Úpravy se provádějí přímo v depech při odstavení vozidel v rámci údržby,“ dodal Šťáhlavský.

Technické problémy se týkají souprav, kterým se říká syslografy. Jde o soupravu složenou z lokomotivy, dvoupodlažních vozů Bdmteeo a řídicího vozu 961. Podle Šťáhlavského byla příčinou výpadku i ztráta WTB komunikace, tedy komunikace a ovládání mezi řídicím vozem a lokomotivou. „To se stává ovšem i v zahraničí například u netrakčních pevně spojených jednotek. V takovém případě je nutný restart systému, což způsobí zdržení vlaku a může mít vliv na přesnost, respektive jeho odřeknutí v důsledku krátkých intervalů a obratů,“ dodal Šťáhlavský.

Linka S7 na trati Praha – Beroun patří k nejvytíženějším v síti Pražské integrované dopravy. Ropid tento týdne zveřejnil i data za leden o počtu odřeknutých spojů. Tato trasa bezkonkurenčně vede, jde ale o celkový počet zrušení z různých důvodů, nejen těch kvůli technickým potížím dopravce.

Přehled počtu mimořádností na páteřních linkách Pražské integrované dopravy za leden 2019

Přehled počtu mimořádností na páteřních linkách Pražské integrované dopravy za leden 2019

Tagy České dráhy Pars kompenenty řídící vůz 961 ropid S7 sysel syslograf Top
44 komentářů