České dráhy zvažují velkou opravu motorového vozu po požáru, strojvedoucí dostal za rychlou reakci odměnu
Požár RegioSpideru v Harrachově. Pramen: Správa železnic
Strojvedoucí rozpojením soupravy zabránil poškození druhého motorového vozu.
Autor článku by si měl ujasnit pojmy „motorový vůz“ a „motorová jednotka“. Na začátku se jedná o mot. voze na konci o jednotce. Domnívám se, že jednotka je např. 814/914 nebo 845/ 945 tedy sice oddělitelná, ale samostatně nepoužitelná vozidla. 840 je tedy ještě pořád „pouhý“ motorák spojovatelný s dalšimi na vícečlenné řízení.
a není to jedno? podstatu článku asi každý pochopil 🙂
A já blázen myslel, že lezu na odborný dopravní web. Tak to promiňte.
A tam očekával určitou úroveň…
Odbornost se nutně nedemonstruje školometským bazírováním na slovíčkách, jako spíš schopností věci dát do kontextu, propojit atd. To zdejší autoři určitě umí.
Je to již pár desítek let co můj strýc emigroval a našel si práci na svařovně v automobilce v Německu. Jednoho dne (více než 10 let zpět) se mu nelíbil jeden ze svařovacích robotů, který se mu zdál že se houpe. Dal v ten moment na pocit, zmáčkl generální stop, zastavil celou svařovnu a postupně celou fabriku jak se výroba několik hodin nerozjela. Stalo se to, že dva ze tří šroubů, které drží robota na místě praskly. Kdyby robot spadl, fabrika se hned tak nerozjede, takto oprava trvala 3 hodiny. Na konci měsíce byl pozván k vedení továrny, kde mu… Číst vice »
Holt opice z východu si pořádnou odměnu nezaslouží, neboť je v očích nadřazeného managementu nahraditelná.
To není o rase, národnosti, vyznání. Člověk by brečel kolik dostávají u nás ženské ve výrobě, pro jistotu uvádím, že jsou to Češky.
Pár desítek let, emigrace a už se platilo eurem, jo? ;-)))
To, že emigroval 40 let zpět nemění nic na faktu, že událost se stala cca v roce 2005 (+/- rok)
Jestli to je pár desítek let, tak to mu ta Eura ani k ničemu nebyla😋.
Jo, už to vidím, je to deset let, omluva.
To má místo diplomu. Pokud mu to za to stojí, může si ho dát do rámečku a pověsit na stěnu na čestné místo.
Hodinky jsem dostal taky, po10 dnech přestaly fungovat.
Nebyly natahovací? 🙂
Copak, došly baterky?
Dostal 5000 korun do výplaty, tak mu je ještě zdanily, za to co zachránil nic. Potom se budou tlouct do prsou jak ho adekvátně odmenili.
Remcáme a remcáme :-). Usmaž se v tom!
To ještě dostal celkem dost. Já před lety zachránil pár životu a zabránil dost veliké hmotné škodě. Dostal jsem myslím něco kolem 1500 . Je pravda, že od té doby byla nějaká inflace a také to, že poděkování od těch zachráněných hned na místě mi udělalo mnohem větší radost, než ta odměna 🙂 .
Já bych očekával tak 10 000,-Kč (tehdy před lety)…
Nemyslím, že někdo soudný zachraňuje život s vidinou finanční odměny.
Mě osobně okouzlila čeština pana mluvčího (je vidět, že mluvčí jsou exoti, a to nejen ten Hradní!): „Specifikace opravné doby a nákladové náročnosti se bude odvíjet od provedení rozměrové kontroly vozidla na specializovaném pracovišti“ česky znamená: odtáhneme to do dílny, tam to prohlídneme a pak se ukáže, kolik to bude stát a jak dlouho se v tom budeme hrabat! Ale to by neznělo tak vznešeně….! A mohl by tomu každý, nedej pánbůh, rozumět.
Přesně tak Martine
Ale to je bohužel běžný způsob komunikace na železnici, především shora dolů
Protože zespoda nahoru je komunikace o poslání do jistých částí těla?
Já to chápal tak, že budou zjišťovat, zda a v jakém rozsahu kovy změnily tím žárem tvar.
To víte, někteří nejsou líní se vyjádřit sofistikovaně. Pokud jim někdo nerozumí, svědčí to o tom, že je dotyčný oproti nim nazpátek, to jejich chyba není.
Kuřácký oddíl je řazen na začátku soupravy…. 😀
……
To se opravdu vyplati opravovat?! Za 50M po požáru s deformovanou karoserií a vyhořelým interérem a elektrikou. Nebylo by lepší nechat do rezervy na ND? Motor, převodovka pojezd, stanoviště, díly karoserie… by se daly použít.
– Mimochodem kolik by za to bylo nových autobusů? Deset? 😀
Pořízené z dotací EU, takže musí být opraveno za každou cenu.
Předpokládám, že peníze na opravu jdou z pojistky, takže žádné nové autobusy by za to nebyly..
ČD nemají vlaky pojištěné.
Dnes se politici G7 dohodli, že po ukončení uhelné doby , příjde na řadu i ropa,(nafta a benzin). Bude to jistě nějakou dobu trvat 10-20 let. Ale nebude s to týkat jen osobní soukromé individuální dopravy ale i hromadné a nákladní přepravy.
Nebylo by rozumné začít s kontejnerovými loděmi? 30 největších lodí přestavět na nějaký jaderný pohon z ponorek a nemusí se sahat na auta na celé planetě…
Takže okresní města budou mít místo smradlavých autobusů konečně tramvaje?
Tramvaje ne. Vrátíme se ke koním.
Chápu. A jejich trusem se budou ty vozy vytápět… 😀
Samozdřejmě že se to finančně nevyplatí, ale dnes už neexistuje náhrada takže to musí opravit uz z toho důvodu
Regíny čekají na signál a vyráží z depa….
A už se celé klepou na nějaký ten výkon…
Ty se klepou i v průběhu toho výkonu.
Na kocep do Kořenov se ale nedoklepou…
Pardon – Na kopec do Kořenova se ale nedoklepou… mělo být psáno.
Jsem zvědav, jak dobře a rychle by si těch deset autobusů poradilo s každodenní kapacitní dopravou mezi Libercem, Tanvaldem a Sklářskou Porubou, za pár měsíců možná budou jezdit až do Jelení Hory. A jaký by byl jejich stav po třech, sedmi či patnácti letech provozu. 😀
Podobně jako pendolino ze Studénky…
Je jasné že šel na opravu jen díky tomu že už se takto malá vozidla nevyrábí, jinak by šel na ND a koupili by místo něj jiný (z nějaké opce)
Ji AK pokud vím tak už jedna R1 stojí rok bez motoru někde
Za hrdinství se přece dávají hodinky. Peníze kazí charakter. 😀
Btw. nadsázka a palec pro strojvůdce
No tak Patek Phillipe by ho asi potěšily víc než běžná peněžitá odměna, ale na to by asi ČD v FKSP
neměly.
něco mi uniká… Jak jste na ty hodinky přišel? 🙂
Rozkaz zněl jasně dvě dávky 😊
Pelíšky? Ok…
Tak cena hodinek by byla přímo úměrná nějakému procentu z zachráněného majetku.
Ty stály svého času taky pěkný majlant…
Dnes stojí cca. 4000,-Kč (ale i víc nebo míň).
Nebylo by od věci mít „Medaili za vzornou službu“.
Právě pro podobné případy.