České dráhy porazily v Jihomoravském kraji Arrivu. Objednatelům již nenabízejí to, co nechtějí

Motorový vůz 842 ve Střelicích. Foto: Vít Čepický / České dráhyMotorový vůz 842 ve Střelicích. Foto: Vít Čepický / České dráhy

Arriva nabídla část vozidel nízkopodlažních.

242 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel Lochman

Takže si to shrňme. V roce 2024 se ukončí stavba elektrifikace Brno – Zastávka u Brna a od roku 2025 budou na této trati na pět let jezdit motorizované vlaky? Jako vážně?

Michal Procházka

Zastavil bych stavbu druhé koleje a elektrifikace do Zastávky u Brna, je to úplně zbytečná investice.
Krajští úředníci mají max. věk 22 let a jsou svobodní a bezdětní Kdyby jezdili hromadnými prostředky a měli šplhat do vlaku který jezdí nyní dle uzavřené smlouvy nikdy by neschválili v roce 2023 na dalších 5 až 10 let tyto stávající vlaky. Dost už, že do Rosic jezdí špinavé, staré autobusy .To vám velice poděkují matky s kočárky , špatně chodící a senioři. Že vám není hanba.

Štěpán

Ehm, ehm. Elektrifikace ještě není hotová, nákup bateriových vlaků také ne. Mají na těch 7 let zastavit provoz nebo co? Později by měli jezdit Moravie, ale bateriové.

Hoermalmeister

Tak ty jsi solidně mimo, ta elektrifikace právě umožní provoz moderních nízkopodlažních jednotek. A nevím, o kterých špinavých a starých autobusech mluvíš. Na 405 pravidelně jezdí MANy úplně nové, co máš za problém? Ujel ti autobus, či proč jsi tak rozjařený?

Novak

Proč nebyl požadavek na nízkopodlažní vozy. Takhle je to tragédie.

Vladki

A z Miroslavi do Hrušovan bude jezdit kdo?
Podle článku to vypadá že vlaky z Brna budou končit v Miroslavi

Vojta

Tak zde to prohráli jednoznačně jen cestující…:( Pro zadavatele i ČD je to „výhra“…

Michal M

Ehm, tak S6 jsem zrovna nedávno jel a jsou to takové pěkné šotodevadesátky. Pomáhá tomu i trať, která má sice dvě koleje, ale ne bezstykové… Inu…

xyz

Od okraje Brna po Bučovice bezstykové jsou.

Martin II

Měly by být až po Nesovice včetně, mimo Slavkov a Bučovice…

zesp

Z Brna až do Nesovic jsou kompletně nové obě dvě koleje. Ze stanic jsou pak po komplexní rekonstrukci Šlapanice a Nesovice. Nové průběžné koleje v žst Brno-Slatina a Blažovicích. Slavkov a Bučovice původní… Viz nějaké záběry z trati těsně za Bučovicemi směr Nesovice:

https://youtu.be/L5iRkITs8Ys

Michal

Nové koleje ano, ale průměrná rychlost strašná.

Tomáš Švejda

Konečně přichází návrat českých drah

roman

ČD někam odešli?

Karl von Bahnhof

A tvé základní vzdělání?

roman

??

Jan 2

Asi měl pan Karl na mysli, že máte chybu ve shodě přísudku s podmětem. V podmětu není žádné jméno rodu mužského životného, proto by v příčestí měla být tvrdá koncovka y.

PvvS

Spíš prodlužování agonie.

Zlámalík

Ano, ošizené české párky, jogurty a teď i soupravy. Prostě český lid to tak chce. Čechům jen to české. Vítejte zpět.

Jan

Někdo v managementu ČD asi konečně pochopil, že okolní svět a se neřídí potřebami ČD, ale naopak…

Pája

Trasa Brno – Veselí – Staré Město je už dlouho dost mimo 21. století. Tohle už chce vážně novější a pohodlnější vlaky. Vloni v létě jsem přestup z Pantera do té divné věci rozdýchával dlouho. Byla nějaká MU a nešlo jet přes Břeclav. Dopadlo to tak, že teď aktuálně jezdím Zlín – Brno většinou busem.

Michal

Souhlasím. Alr

Michal

Ale to řekněte JMK, aby na tuhle trať přestal s*át.

Jiří Kocurek

Že by tam Krajský úřad jako pověsil trolej za svoje?

Michal M

Bez troleje civilizovat nelze?

Michal M

S tímto zcela souhlasím. Na to jak je to docela slušná i významná trať, je kvalita vozidel i stanic překvapivě mizerná.

Martin II

Souhlas. Všechno bych pochopil, jen ty Bdmtee prostě. Nasazovat to na Sp vlaky, kde podstatná část obecenstva cestuje i 1,5 h (Brno – Veselí), je opravdu bída. Nějaké slušnější starší vozy by se snad našly, nakonec i to humanizované B je pro cestujícího lepší…

Adam

Bdmtee je celkem slušný vůz. Topí, jede, sedačky jsou měkké…nechápu co se nelíbí. Jsou rozhodně lepší než ty abnormálně hlučné a podchlazené Ibalginy

Michal

Celkem slušný? Možná před 20 lety, teď je to hodně silný podprůměr. V zimě je to přetopené, že mě z toho pravidelně bolí hlava. V létě je tam naopak vedro na zdechnutí. Wi-Fi nic, zásuvky nic, není tam elektrická tabule ani hlášení následující stanice. Okna se jenom vyklápí a v dešti netěsní. Nejsou tam závěsy ani roleta, Středověké záchody škoda mluvit, kde v zimě pro jistotu neteče voda atd. Při pomyšlení, že tímto jezdí lidi v roce 2023 za peníze, je mně na blití. S tím bych se styděl převážet i dobytek.

Berhof

Když museli loni předčasně do šrotu 560, tak se B249 na osobácích moc neosvědčily – pomalá výměna cestujících znamenala nabírání zpoždění.

Otázkou zůstává, zda budou ve špičce ČD dále nasazovat čtveřici Bdmtee (obvykle z toho alespoň 2 s výměnnými sedačkami) tažené 754, když se mají do Brna stahovat rakve. Z nich na R27 občas tvořili i 5vozové šílenosti, tak třeba je použijí i na Vláře místo Brejlovců.

Michal

Kvalita vozidel není mizerná. To je HODNĚ slabé slovo. Naopak kvalita nejedné stanice je přinejmenším průměrná, ale pochopitelně s nulovým přínosem. A překvapivě to není vůbec. I když by člověk čekal, že tratě vedoucí do Brna budou pro JMK prioritou číslo jedna, opak je pravdou. S6 nikdy kraj nezajímala. Pravděpodobně už ani neví, že vůbec existuje.

Happy

Tak to je v Heršpicích lituju. Asi budou muset přikoupit solvinu. Depo proslulé údržbou toho, co by jinde už dojezdilo. Udržení v provozu řad 830, 850 a nyní 854, tedy řad, které končily v provozu po cca překonání dvou a více plánovaných životností. Rozježdění plotových 843, které se tam vrátí ovšem už s dalšími problémy způsobenými věkem a miliony kilometrů… No pánové srkat kafčo z nudy nebudou, čeká je arbait…

Kubrt

Které 843 jsou plotové?

Happy

Před prvním angažmá v Brně jich bylo odstaveno víc než dost. Teď to bude druhé angažmá. Při prvním se rozjížděly ploty, teď při druhém angažmá jsou to již oběhané potvory bez předchozích větších investic. Takže opět továrna na práci… Už je to pochopitelné?

Kubrt

Jo aha, ploty byly v prvním angažmá, to jsem nepochopil.

Jerys

Jo 2006

Jerys

Všechny 843 jezdí..

Happy

Viz výše.

Tonda Sehnal

Viz výše nic není. 843 jezdí. Fakta místo fejků by nebyla? 😃

Happy

A co se třeba naučit chápat psaný text? Ty co byly v Brně v období 2005 a 2006 byly všechny provozní? Byly vy jeden fejku? Provozními se tam některé kusy teprve staly!

MHD

Po dodání 843 jich po pár měsících cca 1/2 nejezdila. Některé dlouhodobě, třeba 3/4 roku. A ty pak dokázali v Brně zprovoznit.

Jarmil

No jezdí, zatím ještě dýchají, to tak, že i sólo mají problém jezditi. 🤟😂

Gwann

tak 843 mají cca 25 let, to na naše železnice není nic zvláštního.

jaký jiný blábol tam máte dál?

Happy

Jaký blábol? Chovejte se slušně krávy jsme spolu nepásli! Při přichodu této řady v roce 2005 do Brna byly některé kusy dlouhodobě neprovzní, doslova vytažené z kopřiv. A na tomto faktu vaše ubohé výpady nic nezmění.

Vid

Vy jste úplně mimo. Brno tenkrát dostalo skoro všechny stroje provozní. Jen 843017 stala pár měsíců na kola. Další 2 dlouhodobe odstavene stroje před předáním do Brna prošly Mvy ve Veselí. A byly zprovozneny tam. Kromě té výměny dvojkoli se s nimy tedy v Brně nenadřeli. A teď jezdí všechny.

Happy

Když myslíte… Já si pamatuji na velmi časté zásloky v podobě 742 s dlouhými Balmy. V prvních měsících byli rádi, že to dojelo do Jihlavy a zpět, jak to bylo „spolehlivé“. Jinde raději chtěli katry než apolla….

medical examiner

Jojo…to mají ještě 15 let budoucnost.
Zvlášť s tou plošinou a velkolepým záchodem přístupným i pro vozíčkáře…

Jiří Kocurek

Akorát morálně jsou již 20 let za zenitem.

Ondra K.

Řada 843 byla morálně za zenitem už v době výroby prototypu.

medical examiner

Co to je prosím ta solvina?
Nějaký utrejch na odstraňování koroze?

Happy

Solvina je prostředek na mytí rukou od hrubých a mastných nečistot.

Michal M

843 rozjížděli v Děčíně, ne? M.T. a jeho lidi…

Patrik

A ty jsi tam makal ze vis jak to tam funguje nebo nefunguje zajima me kde beres to presvedcebi ze se tam srka jen kafe

T679.2
T679.2

Pro ty kdo by nepochopil je to myšleno něco jako WOU, SUPER!
(škoda, že tady nejdou dávat alespoň základní smajlíky vyjadřující základní emoce)

Modré zábradlí

😤😂😉😁😩🤡

El Barto

Jako, pěkné, to jo… ale jak to jakkoliv souvisí s článkem o dopravě v JMK?

T679.2

Ach jo. Tak si znovu přečtěte nadpis a tu spojitost snad najdete sám. A kydyby ne, tak se zkuste zamyslet, že by to mohlo znamenta něco jako , že ČD mají stále co nabídnout i když některým se začně objevovat kopřivka jen když tato dvě písmena čtou nebo slyší. Jenže to by pak nebylo možné si kopnot, že? Děláte jako bych byl jediný kdo občas napíše něco, co nesouvisí s tématem. Jenže v mém příspěvku ta souvislost je. Jen je třeba ji najít.

T679.2

Ještě dotaz. Co je to na té profilovce za stroj? Simson, nebo MZ? Díky

El Barto

Simson r.v. 1982

T679.2

Díky.Já si říkal, že to bude nejspíše jeden z těchto dvou. Dost se navzájem podobají. Pěkný stroj, jó , to byly doby ;- ). Jo a za to „Jako, pěkné, to jo“ dávám palec nahoru ;- ).

PvvS

Tak, vyzvraceno a dál ? TTo už jsou na tom ČD tak zoufale, že musej tahat muzejní mašiny ?

T679.2

A proč by nemohly? Náhodou je fajn možnost vidět je na pravidelných spojích. V Německu kdysi taky vařadili s velkou pompou parničky a přešli na naftu, aby pak zjistili, že se jim ještě budou hodit. Až budou v běžném provozu všechny stroje na elektriku nebude jiných než muzejních co budou moci zaskočit, protože ty zbylé budou již dávno ve šrotě. Blééééé

Adam

A jako Arriva jezdí s čím? Nabídla též samé muzejní kusy. Stačí umět číst. Navíc jak víme, tak ty jejich muzejní kusy mají problémy s provozuschopným stavem i po několika letech.

zlá sůl

výborně

Mirek

Já toho ministra financí …, upřímně mě zajímá, jak dlouho tohle bude trvat

Kubrt

Jak s touhle věcí souvisí ministr financí?

navratp

Jenom dokud to nebude ještě horší po příštích volbách

Bram

Stačilo dát do požadavků na vozidla nízkopodlažnost a byl by konec řad 842, 843 a 854, ale také by nesměla přijít ke slovu řada 845. Všechny tyto řady jsou pro příměstskou dopravu zcela nežádoucí.

Jerys

Budu srotovat 30 roku staré motoráky r.842,843 jen kvůli tu že nejsou nízkopodlažní.. si asi upadl. Že tady někdo vozí popelnice r.845 ..co nevyjdou kopec..to je pakárna.

Mirek

854 a 843 dojezdí, než příjde na celostátní síť ETCS, pak bohužel půjdou do věčných lovišť, jedinná kvatra řady 842 dostávají ETCS

Happy

No zato 854, 842,843 s vleky, to jsou atleti. Na 240 dechberoucí dynamika jízdy. Stále stejné jak u 850 se dvěma 050. Tam člověk po zastavení v Popovicích ve směru na Rapotice přemýšlel, kam to nakonec pojede. Jestli dopředu anebo z kopce dolů….

Jerys

Všechno lepší než ,,845..

Jiří Kocurek

Protože se na dílně museli učit něco nového a to je pekelně naštvalo?

Vojtěch (PL)

Není třeba toho šrotovat. Prodat to do Albanie.

Kuba2

Ano a daňový poplatník mohl zaplatit miliony navíc za pořízení vozidel, pro která za pár let nebude práce.

Happy

Fakt? Tak snáz se najde práce pro cokoliv nízkopodlažního než pro 842/3

Kuba2

Jenže ty 842/3 jsou dávno odepsané. Proto s nimi taky ČD vyhrály.
Pro cokoliv nízkopodlažního se najde práce, pokud to něco bude jezdit na elektriku. S dieselem za pár let moc parády neuděláte, odhaduji, že aktuálně zprovozňované 847 se v provozu dožijí nižšího věku než ty rakve. (Teda u nás, pak se to za zlomek ceny prodá na doježdění někam na Balkán).

Kuba2

V sólu na nejslabší (ale nadále chtěné) lokálky, které dojíždějí pár kilometrů po hlavní trati, si to dokážu představit dost dobře. Například Česká Třebová – Moravská Třebová, Cheb – Luby nebo Benešov – Sedlčany.

Pepa

Na Moravskou Třebovou budou jezdit 841.2. Obdobně tomu bude i na jiných tratích v Pardubickém kraji.

Kubrt

V tomhle segmentu kraje vyžadují nízkopodlažnost.

Happy

Na chtěných lokálkách ovšem zvítězí buď něco nového nebo ojetého ze západu. Typicky RS1 anebo provozní lowcost v podobě RN. Využití 842/3 tam fakt do budoucna nevidím. Ale kdoví. Třeba to někde najde využití…

Kuba2

Regionova právěže ne kvůli absenci ETCS. A těch RS1 není ke koupi neomezený počet.

Ruzian1

Tri 842 maji po zapnuti ETCS doplnovat Foxy mezi Chlumcem n. C. a Mestcem Kralove.

Kuba2

Ono má být někdy v dohledné době ETCS do Městce? Dojíždět do přípojných stanic snad budou moct i nevybavená vozidla, jinak končí provoz tak na polovině tratí v ČR.

Ruzian1

Do Mestce asi ne. Pokud vim, tak se o zajizdeni do pripojinych stanic rozhodlo pomerne nedavno, coz KHK pri uzavirani smlouvy nevedel. Zasmluvneny jsou tri 842 od (tusim ze) 12/2027.

Tomáš Záruba

Ja bych tipoval treba kolem Tabora.

Petr

Zlaté 842 a 843 taková řada 811 to je panečku poježděníčko hrozné od nárazníku po nárazník

Jerys

811 je omyl..

medical examiner

Že jo…v 843 je dost kravál (hlavně v prostředním oddílu pod kterým je motor…), ale v přípojňáku to už bývalo snesitelné.

Johnny Cash

Která 811? Maus s klimoškou nebo to ze Slovenska s elektrickým přenosem výkonu?

Mirek

Na 854 mi nesahej, je totiž mou nejoblíbenější řadou a s vozy ABfbrdtn, se kterými jezdí po trati 070 jsou super, a kvatra dostávají ETCS

Vojtech

Jen ten hluk. A když jedou jen. S řidičské, dejme tomu, ale když je i vložák, tak vedle brejlaka fakt chybí výkon

medical examiner

A kdyby se u těch ABfbrdtn vylepšila 1.třída drobnou změnou uspořádání, přibližně takto
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=Pechar146&cislo=2015&nazev=&rok=scifi
tak by to hodně vadilo?

Mirek

Extra po tom co ta věc na ministerstvu financí škrtá peníze pro investice a zejména pro rezort dopravy a pro vědu

Hoermalmeister

Tady zase někdo politicky mluví a vůbec neví co.
Za regionální vlaky ČD ani jiných dopravců není zodpovědné ministerstvo (natož financí, dopravu bych ještě nějak pochopil). Tyhle vlaky si objednávají kraje, je to ve článku docela jasně napsané. To, že JMK očividně stačí minimum je věc kraje a ne státu. Stát se stará o infrastrukturu, kam naopak sype peněz čím dál tím víc a ono to stejně nejde o moc rychleji než dříve. Stát taky objednává rychlíkové linky, ale taky ne všechny, a není to min. financí, ale dopravy.

Jiří Kocurek

Investice? Objednávka vlaků krajem je investice a to investice ministerstva financí?

PetrH

Však lidé chtějí, aby stát šetřil.

PvvS

Tak kapcitu to nemá o moc větší jak 810, takže na lokálkách se zaústěním.

medical examiner

845 nepřijde za nějaký čas ke slovu stejně, protože prostě přiměřeně nevyjede české kopce. Vždyť je to taková velká regionova.
V příměstě nevím, ale s osobními vlaky mají zvlášť 843 bohaté zkušenosti, neboť mají EDB…

Pavel

Zas bych to nepřeháněl. Z České Lípy na Jedlovou vyjede a že tam jsou slušné sklony. Ale nemám ARRIVU rád. Nevím proč. Možná kvůli personálu – problém koupit jízdenku ve vlaku (nejde nám platba kartou) – co je mi do toho! – Máte mít jízdenku z automatu na nádraží – Ale vy píšete, že je možnost platit kartou ve vlaku! – No ano, ale možnost a povinnost je rozdíl – Můžu tedy zaplatit kartou? – Ne, nefunguje terminál! Tak víte co? Jedete zadarmo… (Večerní spoj ÚSTÍ – LIBEREC). Ale na tu Jedlovou jedu radši podle některých „zastaralým DESIREM“ od TRILEXU.

medical examiner

To toho zalepí…s max. 100 km/h…
Mají 842 vůbec EDB?

Apollo17

EDB(elektrodynamickou brzdu )opravdu nemají, protožeto u hydromechanické převodovky nelze.

Jerys

EDB na 842 si upadl…

Anonymní člověk

842 budou určitě turnusově uplatněny stále na Sp Ostrava – Frýdek-Místek – Ostravice a Ostrava – Štramberk. Do toho budou doplňovat osobní vlaky mezi Frýdlantem n.O a ValMezem a i pár osobních vlaků mezi na 323. Ale to je jen taková vsuvka k tématu. To je takových 5-6 vozů v turnuse.

Pavel

Domažlice – Bělá n. Radbuzou 810. Co by lidi dali za 842, 843 atd.

Avlaky

Tudíž se jednalo o

14x velký lint
6x maly lint
22x 845?

Nebo má Arriva ještě přístup k dalším stadlerum

T448

To určitě ne. 14x to bylo GTW. V Německu jich bylo na prodej 27, z toho Arriva použije pro Jih 13. Tudíž toto bylo těch zbývajících 14.
6x určitě není malý Lint. To je velmi nedostatkové zboží. Spíše RS1.
Zbytek 845.

Avlaky

Půjčovny mají maly lint, ale děkuji za info, pravé mě zajimalo kolik tech GTW na prodej je

T448

Malých Lintů je vyrobeno 47:
30 ks u DB, nejsou na prodej
10 ks u HLB, nejsou na prodej
7 ks u Beacon Rail, z toho 3 ks u Arrivy (zasmluvněny do 2029), 1 ks u Leoše (zasmluvněn do 2029), 3 ks u Hanseatische Bahn (zasmluvněny do 2028).

Beny

https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222:210:13695999410128::::P210_ID,G_SF_LISTE_ID,G_BABRGRUPPE_ID:3600,36,221

Asi 27 Stadlerů

Bartol

27 RS1? Hm, proč to ČD ještě nekoupili?

T448

Proč myslíte, že 27? DB aktuálně prodávají jen 4. A s touto zakázkou v Jihomoravském kraji to vůbec nijak nesouvisí.

Avlaky

Jak se dá zjistil kolik kusů je u DB na prodej?

T448

Zeptat se jich. 😉
Samozřejmě ne jako zvědavý Franta Opička z ulice.

Johnny Cash

Jako Opička Rail GmbH?

Avlaky

Počet kolik vozu na prodej se dá zjistit jen pomoci registrace, nebo jak jste přišel na 27

Leštění

Nerozumím větě „Kraj záměrně vybral tratě, které figurují na seznamu těch, které plánuje Správa železnic částečně elektrizovat.“ Uvedeny seznam tratí plánuje sž elektrizovat celé a tedy je pro mě nepochopitelné nasazení hybridních vozidel.

Kubrt

V jakém oficiálním časovém horizontu plánuje SŽ elektrifikovat tratě do SMUH, Ivančic? A kdy to bude opravdu? Z vašeho sdělení se zdá, že to víte, tak nás nenapínejte.

Leštění

Uvádějí realizaci v letech 2029-2031, v zásadě stejné jako u dolni Vláry.

Kubrt

31. 12. 2031 na prvním nástupišti ve Veselí nad Moravou. Když tam budou alespoň troleje, máte u mě panáka.
Já docela chápu, že objednavatelé jsou směrem k investičním horizontům SŽ ostražití. Snad bude po tomto „překlenovacím období“ kolem roku 2028 jasněji, kam ta elektrifikace opravdu dosáhne a kam ne a na co jsou potřeba BEMU a kde stačí EMU. Hlavně aby se při čekání na troleje nezjistilo, že v roce 2040 jezdí do Veselí stále 843.

Jerys

Objednavatele mají s SZ.. zatocit. Elektrifikace některých trati se už řeší x let.. např ta vlara nebo ova- Frenštát.. oni na SZ mají času.kupovat vozidlo na baterky .. nee

Leštění

Jak by s nimi měli zatočit? SŽ dělá jen to co po něm stát (vláda, MD) chce, ale stále tu jsou lidé, kteří to nechápou….

Jerys

Nedělá.. jen posouvá termíny.

Leštění

Jen plní požadavky MD…

Jiří Kocurek
Vojtech

843 ve 2040 bude asi ve šrotu… i když

Hoermalmeister

V rozhovoru s generálním ředitelem KORDISu říkal, že přeověřovali možnost odzbrojit baterie z BEMU po jejich životním cyklu a provozovat je dál jako EMU. Takže napřed budou jezdit BEMU a až budou ty tratě elektrifikvané, tak se prostě vymontují baterky a pojede se dál se stejnými vozy

Dušan

To souvisí s tím, že kraj chce tuším ty BEMU koupit z dotací a na výměnu baterie se dotace nevztahuje a kraj ji platit ze svého odmítá – proto z toho chce po 10 letech nebo kolik vydrží ta baterka mít EMU.

medical examiner

To je v pořádku. Než se Sebevražda dohrabe k tomu, aby tam ty dráty natáhla, tak už bude stejně čas ty 843 nahradit, neboť budou mít 40 let provozu za sebou…

Poutnik99

Vzhledem k poruchovosti 843 projevuji upřímnou soustrast. A už se těším, jak tato příšerná vozidla zmiznou z Královéhradeckého kraje.

Jerys

Poruchovosti.. stejná jako u jiných řad.

Michal

Myslíte jak 854? Souhlasím.

Jerys

Já nemyslím.. a řadu 854 neznam podrobně.

Michal

Tak buďte rád. Není to špatné, ale taky bych to už hodil do šrotu.

Jerys

Každý stroj má svoji životnost. U 854 pomalu končí… Jsem pro ji vyřadit.

Happy

Pomalu??? Po vice jak 50.letech 🤣🤣🤣

Jerys

Řada 854 nejezdí 50 let.

Happy

Ne? Nejmladší kusy jsou z roku 1970. To je 53 let v provozu. Nepočítám to, že ze zoufalství před cca 20 lety tomu vyměnili odhoněný motor KS 12 V 170 DR za Caterpillar 3412 E DI-TA, který je dnes odhoněný taktéž.

Jerys

Řada 854 vznikla na konci 90 let. A sériové se dělala od r.2005..

Anonymní alkoholik

Ale základ je ze sedmdesátek. To je ta pointa. Helenka Vondráčková je taky všemožně přifouklá a upravená, aby vypadala mladší, ale skutečný věk neošálí. 😀

Jiří Kocurek

A 2005 je rok výroby těch vozidel vč. jejich rámu?

PvvS

Z větší části ano. A za moc nestály ani předtím.

medical examiner

Pomalu?
Teoreticky jsou už 13-15 let ve šrotu!

PvvS

Dopadne to stejně, jak když tu byly poprvý. V HH je rozjezdili a pak šly do háje a v HH dostali zas starý vraždy.

Beny

V KHK je teď problém zejména 854. 843 už se celkem podařilo rozjezdit.

Ruzian1

Ono by to taky vypadalo jinak, kdyby v KHK zustaly 854 pod trutnovskym depem a nesla by cast do Hradce. Tech par trutnovskych jezdi vcelku bez problemu, za to v Hradci se to kazi jedna basen.

Szony

Tyto MV byly poměrně spolehlivé, jenže po v podstatě krachu ČD v Liberci se tyto vozy dostali do depa Trutnov kde s touto řadou neměli vůbec žádné zkušenosti a tak to dopadlo

medical examiner

Odkdy jsou 843 poruchové?
Třeba na R27 jezdily až příliš spolehlivě – za celé 4 roky jsem neměl na R 1126 ani 1133 (dle číslování v letech 2015-2019) žádnou náhradní soupravu.

Poutnik99

Na R14 jsem zažil mnohokrát jízdy na jeden motor (s problémem stíhání jízdních dob). A teď trochu vidím do počtu náhrad. OŘ HK si jejich převedením jinám pořádně oddychne

Vena

Co poruchovost, ale ten pekelnej komfort… ještě že už to zmezelo od nás z LK kraje, i ty 845 jsou proti tomu jinde.

Rychlé Eso

Naposled na tom verglu nešly zavírat dveře, takže v každé stanici na S6 musel fíra vyjít z kabiny a dovřít je ručně. Nakonec jsme měli 20 minut sekeru.

zesp

Q spoustu výkonů dráhy přišly tím, že nabízely nová vozidla… No jo, on fígl byl v tom, že aby ČD byly kvalitativně lepší než konkurence, nic jiného jim nezbylo. Protože byť podle zde diskutujících konkurence nabízela oproti tomu šroty, tyto šroty byly kvalitativně úplně někde jinde, než šrot, co tam dosud provozovaly ČD (např. Regiokřápy, 810, Bdt, BDs, B aj.). A nějaký lepší odepsaný šrot, kterým by tento dosavadní vozový park do 21. století skutečně nepatřící nahradily, prostě nemají. Takže jediná cesta byl nákup nové techniky. Ta ale cenu výkonů zásadně zvedla. Kdežto konkurence nabídla svými postaršími vozidly „západní“ provenience… Číst vice »

Jerys

Zato konkurence nabídla co? Ojeté 845.

Kubrt

A Desira, Linty..

Jerys

Jo možná tak makety

Kubrt

Kolem České Lípy se takových motorizovaných maket desira prohání docela dost.

Jerys

Jo kolik konkrétně? Dvě?

Kubrt

18.

Jerys

No to určitě

Beny

No ale tahle konkurence zrovna moc nevyhrávala.

PvvS

Konkurence nabídla to co chtěl zákazník. Když nechce nový, tak proč mu je nabízet ?

Jerys

Donekonečna budu recyklovat německé vraky. Kraje taky kupují ojeté autobusy..nebo trolejbusy?

Kubrt

A ČD recyklují 842/843. Fakt je úplně jedno, zda jde o ČD nebo někoho jiného, ale jen a pouze o to, co si zákazník objedná a zaplatí. Pořád dokola.
A ano, i v regionální autobusové dopravě se vyskytují ojetiny ze Západu.

Jerys

Když jsou na krajich kreténi.. ať si objednáno traktory

Happy

Ty německé vraky jsou pomalu ve stáří našich reinkarnovaných 810 do podoby RN. Nevím tedy o čem mluvíte…

PvvS

Takže když zákazník chce ojetiny a chce platit částku pouze za ojetiny, tak se mu budou cpát nový vozy a podstatně vyšší platby ? Asi to je ta legendární nelogika ČD.

A když to tak vezmu, tak zrovna Brno nakoupilo nemalý množství ojetých 21Tr, naopak třebas UL koupilo z Brna ojetý 25Tr. A ojetý autobusy nakupoval třebas Liberec. A t počítám jen město..

medical examiner

Ještě starší než 842 (845 1986-1989 oproti 842 1988-1994, neřkuli 843 1995-1997) 😀

Juraj

ČD v té předchozí soutěži samozřejmě taky mohly sáhnout po ojetinách. Rozhodně to není tak, že by Arriva měla čekající motoráky někde v depu, i ona je normálně nakupuje, byť má třeba lepší kontakty.
Precedens ale existuje: GTW a RS1 pro ČD od německých dopravců.

Domis

Poslední věta je dost zavádějící. Linka S4 se poptává pouze v úseku Brno – Zastávka u Brna a to v elektrické trakci. Dále přestup do motoráku. Takto to vyznívá, že na S4 by také měly jezdit stávající motory v celém úseku.

Hoermalmeister

Přesně tak, ale z obou tiskových zpráv to vyznívá stejně, že tam budou jezdit hydry a 843. Nicméně doufám, že tam budou jezdit ty starší pantery od ČD, co jezdily na S3

Fandík

Ted jsem ještě zvědav, kdo v soutěži vyhraje jako provozovatel Morávii 🙂

Hoermalmeister

ZSSK, úplně to vidím 😂

Pozorovatel

Pochybuji, protože mezi Jihomoravským krajem a slovenským ministerstvem dopravy probíhá spor o obnovu osobních vlaků Břeclav – Kúty. Po dokončení rekonstrukce tratě nemá JMK o obnovu vlaků zájem, naopak MDV SR vlaky chce.

Tento spor nejspíš rozsekne až příští slovenská vláda (po volbách letos) a příští vedení Jihomoravského kraje (po volbách příští rok).

Hoermalmeister

Tady někdo vzal seriózně humor. Já pochopitelně vím, že pravděpodobnost tohoto jevu je blízká nule.
JMK má se Slovenskem více nevyřízených účtů. Třeba i vlaky do Myjavy. Ten Lanžhot chápu, autobusem se to JMK vyplatí víc na tu jednu zastávku a Brodské, Kúty stejně nebyly integrované a jezdily tam ZSSK i v průběhu výluky (na rozdíl od Lanžhota).

Vladki

Tam by to chtělo aby osobaky z blavy pokračovaly z Kútov do Břeclavi.

Domis

A které autobusy jezdí z Lanžhota na Slovensko a hlavně z Brodského do Břeclavi (jakožto nejbližšího města k této 2tisícové obci)? Žádné že? Dopravní odslužnost byla spolehlivě zlikvidována, takže zase máme další relace, kde nezbyde než jezdit auty. Pro úplnost dodám, že i relace Kúty – Břeclav, kde první EC ráno přijíždí do Břeclavi až v 7 hodin, nesplňuje moc základně účel veřejné dopravy, když do práce je to už pozdě.

Hoermalmeister

Brodské a Kúty nejsou integrované, proč by tam potom jezdily autobusy z JMK? JMK se stará pouze o dopravní obslužnost JMK, přeshraniční spojení jsou vždy o dohodě, kterou zákonně vnímáme jako bonus, nikoliv pravidlo. A auty tam jezdit nemusíte. Minulý týden jsem jel Hohenau, Kúty, Břeclav na kole a úplně v pohodě. Pokud SK chce zajistit spojení pro své obce, mělo by to udělat a nemůže vyžadovat od JMK, aby ji platilo místo SK, jsou to přece obce na Slovensku.

Lukáš

Osobně to cítím od kraje trochu jako plivnutí do tváře. Na S2/S3 si budou lidé vesele cestovat kompletně novými Moraviemi a na ostatních linkách se musíme spokojit se starými, hlučnými a vysokopodlažními motoráky bez klimy od ČD…

Beny

Docházejí prachy, no …

Poskok

No jo, kdyby na to nebyla dotace od EU, tak nejezdí taky.
Na motoráky dotace není, tak se soutěží klidně i staré šroty.

Lubas

Jm kraj je těžce podfinancován,takže na vlaky nejsou prašule.

Michal

A koho to zajímá? To je jeho problém.

Lubas

Zajímá to občany žijící v tomto kraji. Problém to je, to máte pravdu. Ovšem problém na úrovni státu.

Michal

Stát může v prvé řadě zato, že dal krajům možnost rozhodovat o něčem, do čeho by vůbec neměli mluvit.

liposh

Jihomoravskej kraj se rozšoupl s těma Moráviema a teď už jim asi dočista došly prachy. A já myslel, že ukázat českým drahám, že do JMK nesmí tahat ty největší šroty ( v některých krajích o tom, co tu ještě loni jezdilo jen slyšeli, ale představit si to neumí)je součástí té celé strategie rozvoje vlaků v JMK…no asi fakt došly prachy. To je pak absurdní, když na hlavasu přestoupíš z Ibalginu do Rakve

Kaštánek

Nový slogan IDS JMK: Kdo se předávkuje Ibalginem, skončí v rakvi 🙂

Jackub

😂😂😂👍👍

Kubrt

Nevím, jaká je motivace JMK, ale s těma BEMU, která jsou pro S4+S41 jako stvořená, dává smysl pár let počkat, až bude po Evropě víc zkušeností a typů. Chápu, že i když by se dnes vypsala soutěž, jezdit se začne ua 3-4 roky. Takhle se to posouvá ještě víc. S6+R56 – tam je to na ještě delší lokty, aby se v době zahájení elektrického provozu nezajistilo, že vypsat v roce 2023 soutěž na nové DMU180 by bývalo bylo dobré rozhodnutí.
Moravie z 85 % platila EU.

liposh

Moravie z 85 % platila EU…ale 15% platil kraj. A v kraji, kde nic není, ani smrt nebere.

Hoermalmeister

Náhodou kraj je to velebný a buďme rádi za ty ibalginy

Michal

Buďme rádi? Nejezdím po trati, kde jsou, tak proč?

Michal

Mohu se zeptat, proč je nutná elektrifikace k vyřazení bdmtee?

Kubrt

Nerozumím otázce, prosím ještě jednou a pomaleji.

Michal

Ty křápy bdmtee táhne brejlovec. Tam nedává smysl, proč je nutné čekat na elektrifikaci. Navíc, ony jezdí až do Starého Města/Bojkovic, takže elektrifikace pouze do Veselí by moc nepomohla.

Kubrt

Ale já o žádném čekání na elektrifikaci kvůli likvidaci Bdmtee nemluvím. Fakt nerozumím.

Michal

Tak to jsme dva. Já nerozumím, proč se bdmtee nevyřadily. Vždyť je to katastrofa jimi jezdit.

Jerys

Bude náhrada budou vyřazeny..už to to docvaklo.

Michal

Nedocvaklo, protože měly být vyřazeny už dávno.

Jerys

Bdmtee jezdí jak s 242 tak s brejlovcem. Pokud pribydou v kraji 843 ..klasiky konec.
Papa bdmtee…

medical examiner

Neříkejte dvakrát. Nebo si nějaký jedinec udělá seznam všech tratí s motorovým provozem, a pak bude přidělovat 847, 844 a 840/841 v pořadí
1. Praha a Středočeský
3. Plzeňský a Karlovarský
4. Ústecký a Liberecký
5. Královéhradecký, Pardubický a Vysočina
6. Moravskoslezský
7. Olomoucký a Zlínský
8. Jihomoravský

Takže ve výsledku budou všechny motorové výkony okolo Brna (a v případě potřeby i ve Zlínském kraji) obsluhovány pouze neklimatizovanými vozidly, na tratích s max. 80 km/h zásadně 810. 😀 😀 😀

Lubas

Na jižní Moravě jsou tvrďáci,ten šrot co zde od ČD jezdí je dokonalý obraz laťky proklatě nízko. Kolega má tu „čest“ využívat každodenně spoj Bučovice – Brno a ty historky z kvality cestování jsou smutně úsměvné (nefunkční dveře, nefunkční topení v zimě,v létě naopak topí a nikdo neví proč,klimatizaci neznají, perlou byl přesun cestujících do jediného vozu protože….to se taky nedozvěděl…a tak dále a tak podobně). Tak pěkně děkujeme za retro!

Laborec425

Tak při dojíždění věřím, že těch neskutečných historek musí být fakt hodně. Jezdím každý víkend a pokaždý se něco děje a když ne „něco“ tak zpoždění pokaždé a většinou ne malé.

Michal

Bohužel nejsme, jinak by jsme šli už dávno nakopat kraj a ČD za svůj dobytkářský přístup.

Dědek

Nejezdím z Bučovic do Brna sice denně jako váš kolega, ale v 99,9% případů je cesta bez problémů.

Michal

Teď v létě asi těžko, když se přes den nedá jezdit.

Marek

Taky denně jezdím z Bučovic do Brna a můžu tu katastrofu jen potvrdit. Do Bučovic je lepší jezdit busy, ty jsou klimatizované, i když s IDS trvá cesta o něco déle. Jinak s dálkovým jen 30 minut. Asi si v Brně málo sňupli při jednání o této trati.

Lubas

Ty mínusy jsou zaměstnanců ČD nebo věrný fan klub, který nemá rád oprávněnou kritiku?

Michal

JMK už ani neví, že ta trať existuje.

medical examiner

Neříkejte dvakrát, nebo budou na všech tratích s max. 80 km/h jezdit 810…

Honnzok

Motoráky 854 jinde nemaj? Motoráky 842 jinde nejezdí? Vozy Bdmtee maj taky jen v JMK?

Pavel

Takhle věta zní všelijak, každopádně ne správně:

České dráhy v minulosti přišly o řadu výkonů tím, že nabízely novější vozidla než konkurence, které byly dražší.

*České dráhy v minulosti přišly o řadu výkonů PROTO, že nabízely novější vozidla (, kterÁ bylA) dražší než konkurence.

xXHonza

ČD konečně pochopili taktiku ostatních dopravců a začali ji praktikovat taky, tzn. nasadit co největší šroty za co nejnižší cenu a s tím vyhrát. Zadavatelé většinou nechtějí kvalitu pro cestující, ale ušetřit.

Miroslav

„přizpůsobit se nebo zemřít“
ČD se samozřejmě museli přizpůsobit k tomu co podávají jiný dopravci, jinak by už přišli o spoustu linek jenom kvůli tomu že chtějí nabídnou novější vlaky…

xXHonza

Přesně tak. Protože kvalita cestování zajímá kraje pramálo. Jde jen o prachy.

Kubrt

To není pravda, některé kraje budou mít za pár let „hotovo“ (na čas…).
Nicméně, rozhodně se nechci jednoduše navážet do krajů, kde obnova vozidel tak rychle nepokračuje – každý má jiné podmínky, není úplně jednoduché natisknout kufr peněz a hurá na nákupy.

Gajda

A oni by tam snad měli co nasadit lepšího? Všechno lepší je snad už zasmluvněno jinde, takže by bylo asi těžký za tak krátko někde brát. Ale prodalo se to jako jedinečná taktika. Když ČD prohrály, tak se plakalo, jak se mohlo jezdit kvalitně. Teď když vyhrály, tak je naprosto v pořádku, že nebude klima a ani třičtvrtě jednotek nízkopodlažních.

Michal

No jo, v tom je zásadní rozdíl ČP a ČD. Obě nabízejí mizerné služby, ale když budu nadávat na ČP, nikdo mně nic neřekne, zato kvůli kritice ČD by mě spousta lidí ukamenovalo.

Sova

Jablka a hrušky… ČP má proti sobě kvalitní moderní konkurenci, se kterou nedokáže držet krok i kdyby se rozkrájela. ČD na „alternativní dopravce“ už nic moc neztrácí, to je přežitá představa z před deseti let. Kvalitu dodají všichni přesně takovou (a ani o trochu lepší), jakou si objednavatel dá do podmínek a zaplatí. Jediný reálný rozdíl je v kvalitě služeb během mimořádných událostí a tam ČD obvykle bývá flexibilnější. Navíc, v přepravě zásilek existuje skutečná konkurence a možnost si zvolit podle preferencí a s ČP prakticky nepřijít do styku, pokud nechcete. Tam vám neřeknou jako v dopravě, že pro vaše… Číst vice »

Michal

Jenže oba jsou to státní podniky. A nikdo nechce ani za jednoho platit daně. Akorát, jak jste sám řekl, s ČP nemusíte přijít vůbec do styku, ať už bydlíte kdekoliv. Kdežto na některých tratích to bez ČD nejde a nejen že platím daně, ale ještě za mizerné služby, které nabízí.

S čímž souvisí, že ČD během mimořádností jsou katastrofa. Už jenom kompenzace za zpoždění je absurdní.

Václav

Evidentně jste někdy nezažil NAD v režii Arrivy, nebo, nedej bože, Regiojetu… 😏

Sova

Pokud vám jde při mimořádnostech hlavně o to dostat část peněz zpět, je možná některý soukromý dopravce lepší. Pro mě je nejdůležitější, aby mi to pokud možno nenabouralo celý den a dostal jsem se tam, kam potřebuji. V tom dle mých zkušeností ČD jasně vede. Naopak třeba RegioJet se zmůže akorát na „jeďte něčím jiným“.

Michal

Potom teda nechápu, pjak se Vam

Michal

může líbit jízda ČD. Nedávno měl RJ 40 minut z technických důvodů a přesto vlak vypravil. Když to ČD chcípne, na náhradní spoj se vždy vykašlou. A samozřejmě bych mohl pokračovat.

Jerys

Jezdí zlutakem

Michal

Rád bych, kdyby jezdil po S6.

Figo

Taktikou nejlepší vozy ale vyšší cena vyhrají akorát v Plzeňském kraji pod stávajícím vedením 🙂

mgr.pavel

.. což je bohužel celkem kritika směrem na kraje.

Jasně, žádný kraj nemá peníze na rozhazování, ale zase soutěžit jen na cenu, tak skončíme s Regiojetem a dvěma vozy na rychlíku v Polabí (nedávno zde psaný článek plný kritika na Jančuru)

Kamil Novotný

To je škoda, mohli si i na Moravě vyzkoušet v létě pohodlí toho nejhoršího na kolejích ČR. MJ 845. Teď jsem s tím jel půl hodiny a opravdu v tomto počasí super přijet v úplně mokré košili na poradu. Tahle hrůza musí vyhnat ty poslední normální cestující z vlaku. Nedivím se poloprázdné lince R14.

Zdeněk

Opravdu se nehodlám jakkoliv zastávat jednotky 845, avšak mluvit o R14 jako o poloprázdné lince je zcela mimo realitu, v některých spojích a úsecích (v úseku Pardubice-Dvůr Králové je vytíženost dlouhodobě na vysokých číslech) si ani nesednete, uznávám, že třeba první ranní rychlík na Liberec a poslední rychlíky Vaši definici splňují.

Vraky na kolejích

Regionovy js op u mnohem horší 🙂

David

A v čem prosím? Tam se dá alespoň udržet teplota +/- stejná jako venkovní

Michal

Ani náhodou. A jestli myslíte ty modernizované verze, co už nemají tu vomit žluto-zelenou barvu, tím jsem upřímně nejel, takže nevím, ale moc šance tomu nedávám. A pokud ano, tak je to hodně nechutné ze strany JMK.

Ondřej 2

vomit! 😀

Michal

Raději 845 než f*cking bdmtee.

Kuba2

Tak zrovna Bdmtee z předmětných tratích nejspíš brzy zmizí – velkých motoráků je přebytek a jsou provozně levnější.

Michal

To už měli dávno. Tím bych se styděl převážet i dobytek, natož lidi.

MHD

Převážejí tím tebe.

Michal

Pak se ale nemůžete divit, jak se lidi chovají. Zatímco v RJ pohoda, u ČD katastrofa. Inu, když se k nim dopravce chová jak k dobytku, tak se pak nemůžu divit, že se tak reálně chovají.

Gwann

elefant je taky dobytčák?

Michal

Nevím, nikdy jsem tím nejel. Ani Pendolínem. Ani Railjetem. Ani RegioSharkem. A RegioPanter bych spočítal na rukách, kolikrát jsem tím jel.