České dráhy poprvé vstoupily do segmentu sdílených aut, za ČD body nabízí slevu u Autonapůl

České dráhy rozšířily možnost využití ČD Bodů o projekt Autonapůl.cz. Foto: Autonapůl.czČeské dráhy rozšířily možnost využití ČD Bodů o projekt Autonapůl.cz. Foto: Autonapůl.cz

České dráhy začaly spolupracovat s prvním systémem sdílených aut v Česku. Nově mohou cestující své ČD Body za cestování využít

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Hodne zajimavy bonus pro cestujici. Jen skoda,ze to nelze uplatnit v kazdem meste. Urcite ale myslence fandim 🙂

Kosmik

To opravdu může v Čechách fungovat? Že si někde na veřejné ulici vyzvednu auto a pak ho někde nechám? Nikdo mi ho nepředá,nikdo ho nepřevezme? To si každý musí vyzkoušet ručit za škody které mohl ale nemusel způsobit . To půjčí auto někomu bez ridicaku, nebo 15 letému mladeznikovi?

Anonymus

Kosmik. Takhle jednoduche to neni. Samoztejme musite mit i ridicak a osoba starsi 18 let

Gale

Carsharing je takové hezké moderní slovo…
Ale znamená něco jiného. Autonapůl je obyčejná autopůjčovna.

Cyklista

Pro všechny je jednodušší, že se auta nesdílí, ale marketingově vychází mnohem lépe říci carsharing než autopůjčovna. Člověk pak má dobrý pocit že zachraňuje planetu.

Jackub

Cyklista: To je přesně ono! Je úplně jedno, jaké jsou dopady, ale důležité je mít POCIT, že dělám dobře. A tak se nejdřív začala povinně do pohonných hmot přidávat řepka, pak nastal boom větrných a solárních elektráren, elektromobility, atd. A u všech se ukazuje, že líbivá myšlenka nestačí a způsobené problémy jsou leckdy mnohem větší, než přínosy. Pak se není ovšem co divit, že více než kdy jindy je aktuální rčení „Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly“… 🙁

náhodný kolemjdoucí

Připadá mi to jako logický krok s cílem urvat více cestujících na komerčních tratích. ČD se snaží získat alespoň nějakou stálou klientelu, protože např. na Praha – Olomouc – Ostrava kdekdo jede pokaždé s jiným dopravcem podle aktuální nejvýhodnější ceny.
Uvidíme, co komerční zápas mezi modrými a žlutými (s Leem teď asi nelze moc počítat) přinese cestujícím příště. To pouze konstatuji, liberalizaci jinak spíš nefandím.

ABC

tak skrz věrnostní akce, body a kartičky se snaží urvat klientelu každý, ale balit to do řečiček o ekologické mobilitě je trapné

K.S.

O deset let později, hype je dnes pryč, navíc řádí koronavirus.

Vnější pozorovatel

Ať nevymysli pitomosti a jezdí už hlavně podle původního jízdního řádu.

ABC

hmmm … no prostě zase klasika.

„Vlakem se lidé nedostanou vždy do cíle své cesty a ne vždy je možné nebo vhodné využít navazující veřejnou dopravu“.

Služba působí v Brně, Praze, Liberci, Plzni, Ostravě, Pardubicích, Hradci Králové, Olomouci, Českých Budějovicích a Zlíně. Tam to zase takový problém nebývá….. a v místech kde to problém bývá a často je problém sehnat tam i taxíka no tak tam zase nepůsobí, že.

asdefasdf

Ok, ale zase musíte vzít v úvahu kolik lidí by to tak v Bezpráví asi využilo?

ABC

Nevím proč v Bezpráví, když tam se dá dostat i o víkendu i v relativně pozdních hodinách vlakem. Typicky by to člověk užil když dojede pozdě nebo o víkendu vlakem do většího města a potřebuje poslední míli třeba 15 – 20 km do nějaké díry kam už nic nejede a druhý den zpátky. Jenže jednak viz výše a druhak stejně by to byl finančně nesmysl když mu běží i hodinová sazba.

owl

Toto by mohly vyřešit plně autonomní vozy, které budou schopné člověka do díry kam nic nejede zavézt a samy se vrátit zpět ke stanici pro dalšího zákazníka. Na několik menších stanic by mohl klidně sloužit jeden vůz. Dovedu si představit mít tuhle službu zahrnutou rovnou do ceny jízdenky, například pokud se člověk nechce / nemůže tahat s těžkým kufrem k vlaku nebo chce omezit počet přestupů (domov-bus-vlak). Ale to je hudba vzdálené budoucnosti.

D.S.

Ano, plně autonomní vozy spustí dopravní revoluci. Současný systém dopravy, který tu funguje bez významné změny v konceptu už přibližně 100 let poté projde radikální proměnou. Pravděpodobně zanikne linková autobusová doprava a většina lokálek, ale dopravě jako celku to přinese hodně pozitiv. Už aby to bylo. Technologie se vyvíjí velmi rychle, horší je to s konzervativismem ve společnosti, ale věřím, že i to se podaří brzy prolomit.

ABC

ano, hyperloop nahradí páteřní linky a plně autonomní vozy IAD i loká… oh wait …. 810 forever!

ABC

Tak v současnosti by to řešilo taxi (klidně se slevou za ČD body), ale jak píšu, s tím je často problém i v některých okresních městech, kde fungujou jeden dva taxíky typu one-man-show nebo třeba jenom o víkendech a podobně.

Anonymus

ABC: to mate pravdu. Ve velkych krajskych mestech opravdu neni problem dostat se rychke na druhou stranu mesta nebo do sousedni vetsi obce…

Bernard L.

Pokud ve svém městě/obci seženete 10 lidí, kteří se do systému přidají, napište na Autonapůl a auto Vám i do Vašeho města/obce přistaví.