Automobily Dopravci Železnice

České dráhy poprvé vstoupily do segmentu sdílených aut, za ČD body nabízí slevu u Autonapůl

České dráhy rozšířily možnost využití ČD Bodů o projekt Autonapůl.cz. Foto: Autonapůl.cz
České dráhy rozšířily možnost využití ČD Bodů o projekt Autonapůl.cz. Foto: Autonapůl.cz

České dráhy začaly spolupracovat s prvním systémem sdílených aut v Česku. Nově mohou cestující své ČD Body za cestování využít za služby carsharingu Autonapůl.cz.

Zákazník Českých drah, který je registrovaný v systému ČD Body, získá za 25 bodů voucher se slevou 250 Kč. Slevu pak může využít k zapůjčení sdíleného automobilu v devíti městech České republiky, a to v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Plzni, Liberci, Pardubicích, Hradci Králové a Českých Budějovicích. V porovnání s jinými nabídkami jde o velkorysou slevu: 25 bodů získá cestující za nákup jízdenky v hodnotě 250 korun.

„Železnice je ekologickou formou mobility, stejně tak je šetrnější k životnímu prostředí sdílení jednoho automobilu více lidmi. Vzájemné propojení těchto dvou služeb nám tak dává smysl,“ říká Petr Vondráček, ředitel Odboru dálkové dopravy ČD. Carsharing je běžnou nabídkou řady západoevropských dopravců. „Vlakem se lidé nedostanou vždy do cíle své cesty a ne vždy je možné nebo vhodné využít navazující veřejnou dopravu. Skvělou alternativou je tak potom na vlak navazující cesta sdíleným vozem do místa určení,“ dodal Vondráček.

Autonapůl.cz je prvním českým carsharingovým systémem. „Carsharing se s vlakovou i další veřejnou dopravou výborně doplňuje. Jedno moderní sdílené auto dokáže nahradit i více než 10 soukromých aut. Cestující ušetří čas a nervy v kolonách na dálnici a během cesty vlakem můžou třeba pracovat či relaxovat. Po online registraci do systému Autonapůl si může rezervovat sdílený vůz v koncové destinaci a vyzvednout si ho jen pomocí svého telefonu. S využitím benefitního programu ČD Body nově výhodněji,” vysvětluje Michal Šimoník, ředitel firmy Autonapůl.

19
Diskuze

avatar
7 Komentáře
12 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
13 Autoři komentářů
Bernard L.AnonymusJackubCyklistaKosmik Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Anonymus
Host
Anonymus

Hodne zajimavy bonus pro cestujici. Jen skoda,ze to nelze uplatnit v kazdem meste. Urcite ale myslence fandim 🙂

Kosmik
Host
Kosmik

To opravdu může v Čechách fungovat? Že si někde na veřejné ulici vyzvednu auto a pak ho někde nechám? Nikdo mi ho nepředá,nikdo ho nepřevezme? To si každý musí vyzkoušet ručit za škody které mohl ale nemusel způsobit . To půjčí auto někomu bez ridicaku, nebo 15 letému mladeznikovi?

Anonymus
Host
Anonymus

Kosmik. Takhle jednoduche to neni. Samoztejme musite mit i ridicak a osoba starsi 18 let

Gale
Host
Gale

Carsharing je takové hezké moderní slovo…
Ale znamená něco jiného. Autonapůl je obyčejná autopůjčovna.

Cyklista
Host
Cyklista

Pro všechny je jednodušší, že se auta nesdílí, ale marketingově vychází mnohem lépe říci carsharing než autopůjčovna. Člověk pak má dobrý pocit že zachraňuje planetu.

Jackub
Host
Jackub

Cyklista: To je přesně ono! Je úplně jedno, jaké jsou dopady, ale důležité je mít POCIT, že dělám dobře. A tak se nejdřív začala povinně do pohonných hmot přidávat řepka, pak nastal boom větrných a solárních elektráren, elektromobility, atd. A u všech se ukazuje, že líbivá myšlenka nestačí a způsobené problémy jsou leckdy mnohem větší, než přínosy. Pak se není ovšem co divit, že více než kdy jindy je aktuální rčení „Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly“… 🙁

náhodný kolemjdoucí
Host
náhodný kolemjdoucí

Připadá mi to jako logický krok s cílem urvat více cestujících na komerčních tratích. ČD se snaží získat alespoň nějakou stálou klientelu, protože např. na Praha – Olomouc – Ostrava kdekdo jede pokaždé s jiným dopravcem podle aktuální nejvýhodnější ceny.
Uvidíme, co komerční zápas mezi modrými a žlutými (s Leem teď asi nelze moc počítat) přinese cestujícím příště. To pouze konstatuji, liberalizaci jinak spíš nefandím.

ABC
Host
ABC

tak skrz věrnostní akce, body a kartičky se snaží urvat klientelu každý, ale balit to do řečiček o ekologické mobilitě je trapné

K.S.
Host
K.S.

O deset let později, hype je dnes pryč, navíc řádí koronavirus.

Vnější pozorovatel
Host
Vnější pozorovatel

Ať nevymysli pitomosti a jezdí už hlavně podle původního jízdního řádu.

ABC
Host
ABC

hmmm … no prostě zase klasika.

„Vlakem se lidé nedostanou vždy do cíle své cesty a ne vždy je možné nebo vhodné využít navazující veřejnou dopravu“.

Služba působí v Brně, Praze, Liberci, Plzni, Ostravě, Pardubicích, Hradci Králové, Olomouci, Českých Budějovicích a Zlíně. Tam to zase takový problém nebývá….. a v místech kde to problém bývá a často je problém sehnat tam i taxíka no tak tam zase nepůsobí, že.

asdefasdf
Host
asdefasdf

Ok, ale zase musíte vzít v úvahu kolik lidí by to tak v Bezpráví asi využilo?

ABC
Host
ABC

Nevím proč v Bezpráví, když tam se dá dostat i o víkendu i v relativně pozdních hodinách vlakem. Typicky by to člověk užil když dojede pozdě nebo o víkendu vlakem do většího města a potřebuje poslední míli třeba 15 – 20 km do nějaké díry kam už nic nejede a druhý den zpátky. Jenže jednak viz výše a druhak stejně by to byl finančně nesmysl když mu běží i hodinová sazba.

owl
Host
owl

Toto by mohly vyřešit plně autonomní vozy, které budou schopné člověka do díry kam nic nejede zavézt a samy se vrátit zpět ke stanici pro dalšího zákazníka. Na několik menších stanic by mohl klidně sloužit jeden vůz. Dovedu si představit mít tuhle službu zahrnutou rovnou do ceny jízdenky, například pokud se člověk nechce / nemůže tahat s těžkým kufrem k vlaku nebo chce omezit počet přestupů (domov-bus-vlak). Ale to je hudba vzdálené budoucnosti.

D.S.
Host
D.S.

Ano, plně autonomní vozy spustí dopravní revoluci. Současný systém dopravy, který tu funguje bez významné změny v konceptu už přibližně 100 let poté projde radikální proměnou. Pravděpodobně zanikne linková autobusová doprava a většina lokálek, ale dopravě jako celku to přinese hodně pozitiv. Už aby to bylo. Technologie se vyvíjí velmi rychle, horší je to s konzervativismem ve společnosti, ale věřím, že i to se podaří brzy prolomit.

ABC
Host
ABC

ano, hyperloop nahradí páteřní linky a plně autonomní vozy IAD i loká… oh wait …. 810 forever!

ABC
Host
ABC

Tak v současnosti by to řešilo taxi (klidně se slevou za ČD body), ale jak píšu, s tím je často problém i v některých okresních městech, kde fungujou jeden dva taxíky typu one-man-show nebo třeba jenom o víkendech a podobně.

Anonymus
Host
Anonymus

ABC: to mate pravdu. Ve velkych krajskych mestech opravdu neni problem dostat se rychke na druhou stranu mesta nebo do sousedni vetsi obce…

Bernard L.
Host
Bernard L.

Pokud ve svém městě/obci seženete 10 lidí, kteří se do systému přidají, napište na Autonapůl a auto Vám i do Vašeho města/obce přistaví.