České dráhy poprvé koupí jednotky Siemens Desiro, nasadí je na Šluknovsku
Siemens Desiro DB Regio u České Kamenice. Foto: České dráhy
Jednotky se mají objevit na Šluknovsku, doplní vozidla od DB Regio.
Jednotky se mají objevit na Šluknovsku, doplní vozidla od DB Regio.
A na Broumovsku zase nic – špatně udržované hydry a nepohodlné regíny 🙁
Jaké zastupitele jste si zvolili…
Královéhradecký má dostat nové saryky
do khk přijde 33kusů 847 od pesy, takže tam to bude naopak lepší než ojeté desiro
Proč tam nenasadí Desira, která v letech 2009-2019 jezdila na R26?
Ta byla v tak špatném stavu, že musela rovnou do České Třebové na hřbitov.
„Významnou výhodou Českých drah je například to, že vozidla jsou přímo ve vlastnictví společnosti,“
V Jihomoravském je to naopak nevýhoda.
Tak ono záleží, kdo sedí na kraji, že.
To už tady bylo v roce 2008. Aneb Desira jaká svět neviděl.
Asi takhle. Oficiální parametry má tenhle vlak stále krásné.
Tak proč ho tedy v Německu vyřazují? Jestli to nebude tím, že se tahle revoluční slepenina po dvaceti letech rozpadá, údržba se musí dělat příliš často, a totální modernizace prodlužující životnost o alespoň 20 let by byla rizikově drahá a časově ještě náročnější než stavba nové soupravy.
Jinak, že budou soukromníci v Česku mít vlaky s „moderními“ parametry, ale pak díky zamčení WC a šetření klimatizace, bude jízda příšernější než ve starém vlaku, mi bylo jasné dávno a bez pokut od objednatele se to bude jen dál zhoršovat.
Protože zelení Němci nechtějí nafťaky, budou mít baterkáče nebo vodík.
20 let staré vozidlo asi má nějaký svoje náklady na údržbu, to 810 a deriváty maji taky.
Představ si, že na žádost VVO jich od roku 2022 postupně modernizují pro tratě Dresden – Kamenz a Dresden – Königsbrück. Dostanou zásuvky, Wifi a klimatizace. Ale nevím, zda to i bude ve vozidlech pro ČD.
klimu má snad každé desiro ne? ale tohle je kosmetická modernizace, důležitý jak se to sype/nesype technicky
Budou to první Desira v najbrtu a nebo budou v barvách ÚK?
Nevím, ale tipuji že v barvách DÚK, jelikož všechny nově požadovaná vozidla, kraj poptává v těchto barvách.
Stadlery se v těchto barvách již brzy také začnou objevovat.
Takže jednotky Regioshark úplně zmizí ?
Z Děčína ano. Pravděpodobně do Zlínského kraje, kde se naopak mají objevit další.
To víte nebo si to myslíte? Do valmezu mají přijít saryky ale z Plzně.
Ne, ceá děčínská zbytková flotila + jedno z Plzně (možná, snad).
Hlavne je nedat opravovat do ZOŠ
Aby dopadly jak Stadlery (ty jednotky před reko byly v provozu docela spolehlivé, to ukazuje i Arriva která jich má v provozu 90%)
Nerad bych aby i tento krásný kostek techniky dopadl špatně
Arriva je taky nechala modernizovat a bohrmizovat, v Pars Šumperk
Dvestě kaček za kilometr? To už se snad nemůže nikomu rentovat.
Jo jo, hlavně že všichni nadávali Čajánkovi jaký je tunelář, že neumí jezdit za cca 60 A ještě z toho udržovat koleje😂…
A měl smlouvu brutto nebo netto? To je velký rozdíl.
Čajánek udržoval koleje z bohatých dotací ze SFDI…
Mně to taky přijde moc, platit 200 kč/km u starého motoráku, u kterého bych čekal že bude jezdit za cenu nafty a platu strojvedoucího, což rozhodně 200 kč/km není.
A dopravce ty motoráky dostane od Ježíška pod stromeček, repase za několik milionů věnuje zadarmo opravce, platy vlakvedoucích, uklízečů, údržby platit nebude….. 🙂
Jste mohl kraji nabídnout službu za méně peněz.
V době kdy se Dessira vyráběly, tak se prodávaly do celého světa (Rakousko 60x, Bulharsko 25x, Rumunsko 120x, Maďarsko 30x, Amerika 12x). A proč? Byli levné. Proto Siemens dneska už nic takového nevyrábí. Jsou díky nízké váhy oproti dnešním novým jednotkám výhodnější na spotřebu paliva. Nechápu že v době výroby si jich ČD nenakoupilo několik kusů. Nové Desiro bylo původně za ~32 mil. Korun, výroba Regionov jako dvoudílná stala 20 mil Korun. RegioShuttle už vycházel potom za 52 mil. korun. Kdyby měly dlouhodobý kontrakt na 100 kusů od Siemens, tak by to neškodilo a nemělo problémy jak dneska, když ČD… Číst vice »
Odpověď všichni známe…
Odpověď na tu dobu byla: Neuvažujeme nad budoucnosti a radši koupíme Pendolino za podstatné víc peněz než původně myšleno, které zatím nemůžeme využívat na našich tratích, které neumožňovaly naklápění skříně a výši rychlost (až na pár kilometru na kterých bylo možné 160 km/h).
Kdyby novější typ Pendolina koupily o 10 let později by udělali lépe …
A dále budeme radši obnovovat staré rychlíky na radu 853 za hodně peněz a nechat modernizovat 810 na 814, i když by určitě bylo možné vyrábět část Desir u Pars Nova, tak jak to děla ZSSK spolu s Stadler….
A dneska se kupují Pesy za 90 milionů/kus. Holt nové normy a inflace…
Hlavně nové normy na crashtesty.
Normy které zatím neměly velké výhody (Domažlice &)…
Neměly? Srovnejte si, jak dopadla Regionova a jak Shark u Nových Hamrů.
tak ono i kdyby to byla stara 854 vs 814 tak to bude ve prospěch 854..
Přesně tak, inflace. Tehdejších 32 mil není méně než dnešních 70 mil. Kč.
Ovšem v porovnání s cenou za užitnou hodnotu Regionovy je tato poraženým a spolu s Regionovou si odnášejí porážku i cestující.
Protože tenkrát měly holou p…., když ještě neuměly dojit EU…
Hooodně zajímavý trend, kterým začalo před pár lety ministerstvo dopravy… A pokračují v něm Liberecký i Ústecký kraj. Furt se mluví o potřebě modernizovat železnici. Začlo to mít zcela nový význam. Zmodernizujeme nasazením starších vozidel. Paráda. Tomuhle fakt nerozumím.
Životnost drážních vozidel je i několik desetiletí. Hodně záleží na původní konstrukci a taky na více či méně zdařilých rekonstrukcích.
To je pravda. Ale u “Siemens Desiro” začala fáze lepení. A dál údržba ke konci u DB není vůbec dobra, když vědí kdy vlak dojezdi.
To na tom nic nemění. Vyměnit interiér (doplnit pár elektronických ozdobiček) je u vozidel často to nejmenší. Nevhodnost některých vozidel na některých linkách je předem technicky daná. Co vím tak za poslední léta, žádná jiná modernizace než ta interiérová prováděna nebyla. (Poslední větší i technickou modernizaci provedly tuším ČD u 842, tam se měnily motory a převodovky za jiný typ a ještě řídicí systém, před tím možná 814 a 854 – to ještě v dobách kdy měly ČD téměř monopol). Stroje o kterých se bavíme jezdí často technicky původní, bohužel to na nich bývá znát. Nejspíše je nasadí i ČD,… Číst vice »
i desiro typu lemra je pořád docela svižné vozidlo..proti 814/842/843/854 určitě..samozřejmě počítám ty velké motory s vlekem, solo jezdi pěkně, ale tak se to moc neprovozuje
Nejsou peníze. Tento motorák se měl kupovat v době výrobě (99-10), Rumunsko pořídili jako nové 120 kusů. 🤷♂️
Pokud nejsou peníze tak bych nevyhlašoval výběrová řízení na staré stroje na tak dlouhou dobu. A přemýšlel bych jestli je v této nevhodné době vůbec vyhlašovat. Tímhle si za chvíli všude na desetiletí nasadíme vyježděná vozidla. Dal bych to třeba na 3 – 5 let. Ale když si tu MD uváže motoráky ex 628, které nejsou pro provoz na členitých tratích často horských charakterů 2x vhodné do roku 2027. Jeden z krajů Regionovy do roku 2030, tak to se ta modernizace bude dělat blbě. To tady klidně můžeme nadávat za 10 let, že je ta železnice tam kde byla s… Číst vice »
osobní doprava v rámci krajů (až na vyjímky) bude mnohem modernější než rychlíky..což už někde platí teď, až dráhy nasadí všechny nové pesy, další várku stadlerů, další serie panterů, tak to bude jeste vice do oci bijící než nyní, ale třeba v lbc kraji už to platí nyní až na vyjímky os doprava klimatizovaná a nízkopodlažní..za to rychlíky víme jak na tom jsou..anio tu klimu tam arriva za svoje dávat nebude, přitom by to bylo fest potřeba, pak by ty jednotky ještě pár let použitelné byly
Že je Desiro o x let starší než 844 normální cestující nepozná. Generačně troufam si říct stejné vozido. A třeba v interiéru modernizovaná Desira Laenderbahnu vypadají hodně dobře.
To samé 845 x 843. Kdo z nedrážního prostředí by řekl, že to první je o deset let starší? Když to vypadá tak nějak přesně naopak? (A argumenty, že to má víc počítačů neberu, to cestující fakt nezajímá).
Ale rozdíl mezi 628 DB a 844 si myslím poznají. Jinak 843 právě moc počítačů nemá. Ty mají až ty novější stroje třeba 844 nebo Panter. U 843 bylo spíše vše ještě řešeno před počítačovými prvky – mnoho z nich třeba relátkama.
Moje osobní zkušenost s každodenním cestováním Desirem od Trillexu (Nový Bor – Krásná Lípa) není úplně dobrá. Vlaky ok, bez zpoždění, průvodčí ochotný / ochotná…., ALE…. nelze koupit jízdenku online (vím, není to problém vlaku, ale dopravce), ale hlavně ani jednou nefungovalo wc a až po velmi důrazném naléhání cestujících průvodčí přiznal, že wc je sice funkční, ale „mají ho zamykat, protože v koncových stanicích (Rumburk nebo Mladá Boleslav) není čas ani nálada na údržbu wc“. To opravdu řekl. Ve čtvrtek 19.01. odpoledne. Ohlas v plném vlaku si jistě umíte představit. Takže si vlastně nestěžuji na Desiro, ale na Trillex… Číst vice »
Napište stížnost objednateli dopravy, tedy kraji.
Stalo se. Včera, tedy 20.01.2023. Snad to něco změní. Bohužel mám ale pocit, že Korid LK (organizátor veřejné dopravy) dost fandí Trillexu a nad prohřešky dopravce zavírá oči.
A pročpak chceš si koupit jízdenku silou moci online, když Ti prodává průvodčí bez přirážky ?
Máš možnost si koupit jízdenku online na https://oneticket.cz/search .
Proč nejezdí s Arrivou, když je ten Trillex tak hrozný.
Protože v čase, kdy potřebuji jet, Arriva nejezdí.
taky si radši koupím jízdenku online, než u průvodčího, kdy často kartou nelze, ale online je už i idol, takže to co tvrdí není pravda, oneticket nemusí vycházet levněji, ale idol online je za nižší cenu než idol ve vlaku (bez idol karty)
IDOL sice online je, ale já jedu přes hranici kraje (Lb / Ul), takže opět smůla. A když bych si koupil ty online jízdenky dvě (jednu pro území Lb kraje a druhou pro Ústecký úsek), vyjde mě to citelně dráž, než teď.
A OneTicket je v porovnání s Trillexem skoro o 50% dražší a to denně platit nechceš.
online jízdenku lze koupit přes idol
Ano, to lze. Ale jen pro území Libereckého kraje. A já, jak jsem psal výše, jedu až do kraje Ústeckého a tam už IDOL neplatí. Hranice krajů je zhruba v polovině trasy, kterou jezdím.
Ty soutěže jsou trochu protivné v tomhle režimu. Ty neustále šachy s vozidly, přetahování lidí, změny smluv atd. žerou čas a jsou to tím pádem dost drahý. Pokud by měly dávat smysl a měly zlepšit stav na české železnici. (Což byla jedna z hlavních prezentovaných důvodů proč se to musí soutěžit , že to konkurence zlepší, zatím to tedy objednateli jen zlevnila.) Tak bych nejraději viděl výběrka třeba na 7 let s tím, že do 5 let dopravce nasadí nová vozidla odpovídající dobře napsaným požadavkům od objednatele. Objednatel by si pak mohl nechat dva roky na to aby dopravce dodržel… Číst vice »
Desiro je sice už starší vozidlo, ale pokud má řádnou údržbu, tak se jedná o stále kvalitní stroj. Jen je potřeba se ně starat lépe než se o ně stará DB v Drážďanech, protože Desira jezdící na lince Děčín – Sebnitz – Rumburk zrovna velkou spolehlivostí neoplývají.
No, řádná údržba. Už mají nalítáno tolik, že budou potřebovat nějakou větší opravu. Například výměnu kabeláže. Doufám, že ČD ví, že tohle za čas budou muset řešit.
Tak to budou asi první Desira v Česku, která skutečně projdou pořádným repasem.
Jak tu mnozí píší o šrotech, tak s tím spíše nesouhlasím. Technicky se stále jedná o velice slušné vozidlo. Z pohledu cestujícího je to již subjektivní. Někomu se líbí velká okna v Desiru, mě osobně je asi Pesa příjemnější, interiér mi přijde útulnější, asi je i víc místa na nohy a neprofukuje. Ale jsou to spíše drobné rozdíly, podstatný rozdíl vidím pouze v sedačkách, ty s Desiru opravdu nesnáším, na delší cestu jsou pro mě utrpením, ale kdyby byla vůle, tak by asi nebyl problém sedačky vyměnit.
Chtělo by to nové sedačky a snížit hluk z vrzání kloubu-harmoniky.
Konečně se tam někdo probudil, po nakupech stadleru konečně další civilizace. To je dost, když je konkurence predehnala už dávno, konečně nebudou pro ostudu.
O jaké konkurenci smím-li se zeptat v Čechách je řeč?
Arriva, regiojet, trilex (dlb), leoexpres a další dopravci 😉
no to teda moc nevím..zrovna ty první dva nevím čím..
A kterou části vozového parku jej předehnala? Kdo z dopravců má nová vozidla? Většinu nových vozidel na české síti zatím provozují ČD…. Výjimku má snad LeoExpres, kterej si koupil několik černých pum a pár zánovních motoráků…. Až teď v prosinci vyjel po dlouhé době RegioJet s Pesama…. Které mají navíc díky opravdu nepochopitelné politice krajského úřadu mizivé využití…. Jinak ti dopravci zatím teda moc předvést nemuseli. Bohužel s požehnáním objednatelů…
Desira na linkách U28/U8 bych uvítal stejně jako na DLB L4 a L7… Důvod: povolení jezdit až do Ebersbachu,Löbau či dalších ZVON lokálkách. DLB/Trilex by mohl propojit zas L4 s L7 přes Seifhennersdorf-Eibau-Ebersbach a dále do Rumburka… DLB A ČD by mohly narozdíl od Arrivy spolupracovat v oblasti Šluknovska. ČD+DLB s DB Regio Sachsen by mohli spolupracovat v rámci Ústecké kraje a Saska.
A Pesu 844 ČD v Německu provozovat nemohou… Netuším, ale obdobná řada jezdí i v Německu, tak bych skoro čekal, že schválená bude, jestli má německý zabezpečovač (PZB) si teda nevybavuji….
No, přiznám se, že jsem doufal v něco trochu lepšího. Například kombinaci nových Pes a Desir na U28, ale tohle mě trochu zklamalo, zvlášť pokud to bude v Děčíně znamenat konec Sharků.
Souhlas. Nicméně pokud kraji stačí ojeté vozidlo, těžko bude dopravce pořizovat nové…
Tedy tentokrát za to může pro změnu objednatel. 😂😂
Však objednatel hledal dopravce, který bude schopen tam nasadit Desira.
Já jsem doufal v něco lepšího než Shark a dočkal jsem se. Ač je Desiro o generai starší, považuji jej za pohodlnější vozidlo. Je z něj mnohem lépe vidět na okolní krajinu.
No nevím, myslíte že je z něj vidět lépe? Já je v tomhle vždycky považoval za srovnatelné. Ale na desirech se nemůžu smířit s těmi tvrdými sedačkami. Kéž by je vyměnili, ale na to asi nedojde.
Shark se ti zdá málo!?nevím jestli je lepší desiro než Shark já kde jedu sharkem tak jsem spokojen rychle,výtopene a pohodlné vozidlo ale každýho dle gusta a ty desira co jezdí přes bad Schandau tak žádnej zázrak to zrovna není🙂
Musím dodat, že na Desirech jezdím jako průvodčí a vždy se modlím, ať jede náhrada za Desiro. Když ho mám, tak neustále píši závady, občas se Desiro samo od sebe rozhodne, že nikam nejede a prostě nejede..
Závady typu topení, dveře nebo výpadek jednoho z motorů jsou na denním pořádku. Přeji kolegům z ČD hodně štěstí.
Naposledy jsem jel desirem z Tanvaldu do Železného Brodu. Přestup ze spideru a pak na 845 – v těch bylo v obou příjemně, ale v desiru jsem velmi rychle bral bundu a stejně mi byla zima. Takže závadám na topení bych asi věřil.
Počkej, až se jednou samo od sebe rozhodne, že pojede. To už nebudeš muset psát nic…
A není to (ne)údržbou u Arrivy? 🙂
pokud to jsou ty kusy , ktere se objevovaly i na lince Roztoky -Hostivař v r 2019 , tak už v tu dobu to byly pekáče neschopné dojezdit směnu. ,V Roztokách fíra doplňoval vodu , při jízdě zhasinal motor , klima nefunkční, stroj byl takový omlácený , ošuntělý . Alespon se temi velkymi dvermi trochu dal vymenit vzduch kdyz klima nefungovala. Což kdyz mrzne neni asi prijemny. Běžně docházelo k výměně za 845 během dne . Čekalo se až přijede vlak z Nitry a pak se Desiro stáhlo a pendlovala 845. A klasicky jak to arriva umi vsude nemecke napisy… Číst vice »
Souhlasím, jednou jsem tim jel na té pražské lince a to Desiro bylo ještě v německých barvách – byla STRAŠNÁ ROZVRZANÁ ŠPINAVÁ KRAKSNA!!!! Už nikdy více…!
Tak si sedněte blíž kabině, kloub je na „hrbolatější“ trati opravdu hlučný.
Ale že to trvalo
Kraj opět selhal když si jako podmínku nedal nové vlaky. Desiro je určitě skvělé obzvlášť oproti Regionovám ale když už se mění dopravce tak má být podmínkou nový vlak..
On se mění dopravce?
To jako každý 8 a 10 roků kupovat nový vlak? Jste se zbláznil.
Kraj opět selhal když jsi jako podmínku nedal nové vlaky. Desiro je určitě skvělé obzvlášť oproti Regionovám ale když už se mění dopravce tak má být podmínkou nový lak
Novým lakem cestující získá co? Tedy v případě, že původní je v dobrém stavu?
U nás vlak jezdí především na lak.
Modrý lak: skvělé
Žlutý lak: fuj
Byť by se jednalo o naprosto stejný kus.
Asi rozumný krok, jen co na to unifikace flotily?
Třeba ale budou nákupy pokračovat.
Unifikace flotily je sice krásná idea, ale nepřicházet o další výkony bude důležitější. Navíc cena je docela solidní a tam kde servisuje DB Regio ty svoje co tam jezdí může servisovat ČD ty jejich.
Tak a jdu se bavit komentáři od ČD fans, jaké jsou to německé šroty a že lepší by byla 843.😂
Nepoužívejte ty drogy
Také se vám tímto rozhodnutím ČD zhroutil svět jako mnohým? Anebo za to může tentokrát objednatel?
OT: je zajímavé i to, jak potom co veřejně padlo podezření na jistý šotospolek propagující ČD ustaly útoky kamením na alternativního dopravce na jisté trati. Doufám že i tak to bude policií důkladně vyšetřeno a bude se zavírat….
Nebojte, alternativní dopravce není jediný dopravce, který se potkává s nastraženým kamením, jen se to neprobírá.
Ono něco jiného je vysypat na koleje haldu kamení a něco jiného kamínky nebo desetikoruny na kolejích od děcek.. já jezdím vlakem pořád a ještě jsem se jako cestující za asi deset let s ničím takovým nesetkal. I když zážitků z vlaku mám už požehnaně…. včetně spadlé troleje, rozsypaného kola, stromů přes koleje, přejetí srnky, zpoždění kvůli sebevrahovi, uvaření Regíny, srážky s autem, 2x ujetí vlakvedoucímu atd…atd… Jen s těmi kameny jsem se nesetkal a věřím, že kdyby takovou hromadu někdo nastražil na CD, tak by se o tom také mluvilo….
Ještě i požár Stadlera jsem zažil
Za 6 let se mi to stalo 5x, 2x stroj na odstavení. Pokaždé se volali policajti, protokovalo se a fotilo. Zároveň se to stalo i na jiných tratích kolem. Takže to je docela častá věc. Každopádně sem o tom v televizi krom snad 3 vyjímek nikdy neslyšlel..
Německé šroty to jsou (viz U28), žralok (nebo 847?) jsou o generaci dál. Kraj ale hledal tak dlouho dopravce, který bude schopen tam nasadit Desira, až jej našel.
Blbost Komandér Bahna je má také.
Loander Bahn
A to se ty „šroty“ stále vyrábějí. Něměl by se každé dva roky vydávat nový typ vlaku…?
Kdepak! Vždyť to přeci budou používat ČD………..“modří“ budou naopak velebit!!! 😉
Proč si ČD nenechá schválit Sharka v Německu? V okolí Plzně i Děčína to je potřeba!
no v okolí děčína už to potřeba nebude..takže vyřešeno .-D