České dráhy podle Libereckého kraje ohrožují důvěru lidí v železnici
Motorový vůz řady 840 RegioSpider na trati u Frýdlantu. Foto: České dráhy
Liberecký kraj se pustil do ostré kritiky Českých drah kvůli nedostatku motorových vozů řady 840 RegioSpider na části Jizerskohorské železnice.
Jako nejvhodnější vozidlo jako náhrada za toho štádlera, je motorový vůz řady 843 a to proto, že dokáže jet 110 km/h a na této trati je rychlost 100 km/h, jenže liberecké depo jich asi nemá tolik v provozu schopném stavu tak, aby mohli ty 843 nahradit štádlery. Regionov asi mají přebytek tak je dávají všude možně, a proto není se čemu divit, že ty regionovy které jedou jenom 80 km/h tak na většině tratí kde jede jako náhrada tak ten jízdní řád nestíhají.
Liberec nemá přebytek regionov – jsou sem přeposlané např. „pardubické“. Holt sharky nabízené na L3 a L18 prý ještě nejsou k dispozici 🙂
Jo v Praze je blaze a dál už je to nezajímá………….jaksi mi hlava nebere = nejsou mašinky, nejsou vagony, nejsou lidi = a vedení ČD je v klidu ??? Za co tedy berou plat, když neplní normu = zadání akcionáře = státu ??? Kraj by měl za každý prohřešek vystavit řediteli ČD fakturu a pak by se děli věci ……
To přeci není ani možné, že by náš Národní dopravce, který chce všude jezdit a je ten jediný správný, neměl takto nezbytnou základní kvalitní zálohu??? To se mi ani nechce věřit… Kdyby to byl nějaký z těch strašných soukromníků, co podle mnohých zde diskutujících nemají na dráze co dělat, tak prosím, ale náš Národní dopravce??? Neměl by to kraj přeci jen předat někomu schopnějšímu? Třeba nějakému „soukromníkovi“? Neplatila by zde sice režij, ale lidé by se domů a do práce dostali včas… Vždyť díky té známé neúdržbě u ČD za chvíli nebude z těch Štádlerů v provozu nic… (A nejen… Číst vice »
Tuhle nebyly České Dráhy schopné sehnat v Praze na Hlavním nádraží náhradu za porouchanou krysu a rychlík na Děčín táhla narychlo sehnaná žehlička! Vyjel s 40 minutovým zpožděním a v Kralupech ho předjížděl rychlík, co jel z Prahy hodinu za ním. A co se týče důvěry ve vlaky a spolehlivosti, rychlík do Prahy jezdí pravidelně s 5 – 10 min. zpožděním (někdy samozřejmě větším, ale aby jel na čas jsem zažil snad 2x za poslední 2 roky a to jezdím každý všední den), takže nevím, jaký přípoj v Holešovicích chytím a jak pojedu dál do práce. Vagóny zastaralé, v době… Číst vice »
A trilex stále jezdí. ČD jsou schopny vypravit 66,6666% krajem nakoupených vlaků. A trilex stále jezdí. ČD žvaní o regiofonech jako o o adekvátní náhradě. A trilex stále jezdí.ČD mají neuvěřitelně dlouho trvající periodické prohlídky. A trilex stálej jezdí. ČD nedokážou periodické opravy urychlit ani v těžké nouzi. A trilex stále jezdí. V ČD se ani nikdo nesnaží problém operativně řešit, protože regiofon je podle nich adekvátní náhrada. A trilex stálej jezdí. ČD si hrají na nenahraditelné a přitom je zcela zřejmé, že Liberecký kraj má dlouholeté srovnání, protože TRILEX STÁLE JEZDÍ!!!
Já se tedy dnes ve 23:08 postavím v Chrastavě na nástupiště. Schválně jestli uvidím Trilex Zug. Dobrá ať nežeru, počkám pět hodin. 😁
Obhajoba neschopnosti Českých drah „argumentem“, že poslední vlak přes Chrastavu jede 23:02 a pak až ráno, to už musíte být hóódně zoufalý…
Milý Paneláku, to že nejste schopen pobrat nadsázku, svědčí spíše o vaší zoufalosti. Jinak zítra ráno ve třičtvrtě na jednu v Chrastavě jeden vlak bude. Také jsem byl přítomen případu, kdy Trilex vlak nepřijel a nešlo o výluku.
Hmm Trilex …. Trilex a to je zas co, to ještě neznám (snad mám být i rád?), no to bude asi tím, že sem k nám, co jezdíme kolem Berounky, to zatím ( že by naštěstí ) nedorazili. No musím konstatovat, že jsem byl nucen párkrát použít RegioNovu a vcelku jsem byl rád, že to jelo, ale hlavně, to dojelo i včas 🙂 …….
V libereckém kraji je hodně železničních stanic postaveno blízko autobusových nádraží a dost často se stává, že ty jízdní řády jsou postaveny tak špatně, že když tam přijede vlak včas, tak autobus už je podle pravidelného jízdního řádu 2 – 5 minut pryč. S tímhle by se mělo něco udělat tak, aby byla přímá návaznost mezi vlaky a autobusy.
Tedy zneschopnit švýcarské motoráky nedostatkem údržby, to už chce talent :-(.
Motoráky jsou vyrobené v Berlíně.
Stadlery jsou opravdu velmi poruchové. A taky pokud je plánovaná údrzba, tak s tím nejde jezdit.
Stadlery jsou opravdu velmi poruchové v rukách ČD. Disponibilita zbylých 450 kusů u téměř dvou desítek provozovatelů v Německu ničemu takovému nenasvědčuje.
Depo Liberec bylo „kvalitní“ údržbou známé už v devadesátých letech a tohle se bohužel nedá „opravovat“ kladivem a štětkou.
A mají všude také tak našponovanou turnusovou potřebu vzhledem k celkovým počtu kusů? Máte nějaká taková čísla od těch dvaceti dopravců?
Jezdí 10 ze 17 vozů, kolik rezerv by jste si představoval?
On je ten Švýcarsko německej křáp dost poruchovej. Zeptejte se strojvedoucích co s tím jezdí a kluků z dílen co to udržují. Firové s nimi moc rádi ježděj (to je samozřejmě ironie).
Regína je možná ne zrovna špičková rekonstrukce 40 let starých orchestrionů, ale co se týče spolehlivosti a „nerozbitnosti“ tak je o několik řádů spolehlivější než tyhle švýcarské zázraky. A když už se to rozbije tak si strojvedoucí, (co je ještě pan strojvedoucí, a ne řidič mačkající čudlíky )mnoho závad opraví sám na trati.
Což obecně u těhlech moderních vozů které si bez kompjůtru ani neuprdnou už moc nejde.
A realita je taková, že jen během pár prvních dní „náhradního konceptu“ bylo těch „nerozbitných“ regiosráčů neschopných hned několik.
1. jde o množství neprovozuschopných vozidel. Může se diskutovat o pomalosti oprav apod., ale k různým výpadkům vozidel i tratí prostě ve větší nebo menší míře dochází a bude docházet. 2. Správně někteří zmiňují krajský dispečink. Většinou se na něj dá dovolat, když tam člověk včas zavolá, že právě potřebuje, aby mu ten a ten autobus zase neujel, přinejmenším aspoň některým meziměstským autobusům jsou schopni dát účinně pokyn, aby neujel. Jinak ale vymyšlené a plánované přípoje běžně ujíždějí zcela neodůvodněně o několik málo minut, nebo např. na kruhovém objezdu u semilského autobusového nádraží přímo potkávám již odjíždějící přípoj. Naprosto zbytečné… Číst vice »
Teď vcelku nechápu souvislost s článkem. ČD mají od kraje dotovaná 2 záložní vozidla s tím, že ČD zajistí provoz podle jízdního řádu. A to nejsou schopni a cestující se ptá proč? Dvě vozidla po nehodě … to by mělo dál fungovat relativně bez větších problémů. A že to nebude fungovat den, tak dobrá, ale týden, dva týdny … To je přesně ten okamžik, kdy člověk jakékoli sympatie k ČD ztrácí.
No pokud si přečtete článek ještě jednou, tak zjistíte, že co se týče záložních vozů, tak to je jen jedna část. Druhá část se týká samotných údajných zpoždění vlaků a návaznosti na další spoje a v tom je hlavně problém. To ty dva vozy asi nevyřeší.
Tak si tak říkám, že kdyby soukromníci nevyhrály těch několik tendrů v krajích, tak by ČD ani na těch výkonech neměly čím jezdit 😉
což je přesně jedním z důvodů, proč stát soukromníky do závazkový dopravy tahá. Výkony rostou a státní dráhy nejsou schopný dát ani to, co maj dneska…
Krajští politici včetně jednoho tzv. dopravního experta z Prysku u mě již dávno žádnou důvěru nevzbuzují. Celé to je jedna velká komedie a taková facka zpět od propletence Korid&Arriva neboli Blažek and Prokeš company.
Takže z Železného Brodu do Tanvaldu nepůjde jet na režijku, rozumíme.
Naprosto běžně si kupuji jízdenky. Zrovinka včera u ČD i GWTR a jedné autobusové společnosti. Ale vy s tím máte evidentně historicky problém.
Popisovaný problém je problémem Koridu? A já naivka si myslel, že je to problém ČD 🙂
Pokud bych si mohl dovolit pro přátele z Libereckého kraje… ještě pár dní, uteče to jako voda a máte své. ČD ačkoliv mohli v opakovaném “ výběrovém řízení“ poopravit cenu, tak to neudělali. Nikdo sice neví proč, no protože Kupec by letěl nejspíše dříve do pekel. Vyhrála úspora 1,50 Kč/km. Čas se kvapem blíží a smlouva s Arrivou ještě není ani podepsaná a samotná Arriva se sice vytahuje jak bude fajn a sama má z toho hlavu v pejru. Potom přijďte a porovnávejte jak bylo, je a bude. A že to bude dost zajímavé, tak to si pište. Ono provozovat… Číst vice »
Smlouva s kýmkoliv na soubor, který má jezdit Arriva, nemůže být podepsána dříve než v říjnu protože notifikace. I to ledacos vypovídá o kvalitě přípravy.
Tak hlavně aby v prosinci něco taky vyjelo…
Ale jo vyjede. A Půta se Svitákem bouchnou šáňo, jak jim to klaplo.
Jak si mám, prosím, vysvětlit termín „protože notifikace“? Děkuji
Záměr uzavřít smlouvu přímým zadáním oficiálně oznámen (notifikace) v říjnu. Podle zákona pak lze smlouvu uzavřít až po roce
Stejné prognózy padaly před zahájením provozu GWTrain na Šumavě. No a je klid po pěšině, takže to asi jezdí. Takže v prosinci uvidíme.
Tak na Šumavě to tak úplně v klidu nejezdí..
Tak na Šumavě to celkem v klidu jezdí.
A že jsou na Šumavě s GWTrain ohromně spokojení…… ( Pozor, ironie)
> ČD ačkoliv mohli v opakovaném “ výběrovém řízení“ poopravit cenu, tak to neudělali. Nikdo sice neví proč
To se v informovaných kruzích ví, proč – ČD chtěly cenu podrazit o zhruba 0,17 Kč/km, ale špatně to spočítaly a pak už to nikdo nezkontroloval.
Možná, nebo taky ne… ČD jsou bohužel ve vleku neschopných politiků. Nabízí se otázka zda to mohli udělat. Pak by Kupec nejspíš letěl už někdy v lednu, nebo ještě dříve…
„Pak by Kupec nejspíš letěl už někdy v lednu, nebo ještě dříve…“
Nabízí se otázka, zda by to nebylo naopak ku prospěchu ČD.
Kdo chce psa bit hůl si vždycky najde obzvlášť když jsou jedna ruka se společností Arriva. Zálohy jsou nejen na mimoradnosti ale i na pravidelnou údržbu a holt když záložní vozidla byla na údržbě tak dvě další měly srážku na přejezdu. Chtel bych videt alternativni dopravce co by delaly.Liberecký kraj už se chová spíš jak konkurence ČD než objednatel.
No jasně, s ČD se musí zacházet v rukavičkách, cílem objednávky kraje nemůže být kvalitní doprava pro lidi, ale pomáhat ČD a mít pro ně neomezené pochopení. To si ČD určitě zaslouží, už za to, kolik klacků pod nohy házely integraci rychlíků do IDS. Nejste zaměstnanec ČD?
Úkolem kraje samozřejmě není mít pro dopravce pochopení. Úkolem kraje je zajistit dopravní obslužnost, a to prostřednictvím smlouvy, které by ideálně mělo předcházet výběrové řízení. Smlouva definuje, co si kraj objednává a co by mělo jezdit. Pokud tomu tak nebude, měly by nastoupit sankce. Záleží ale na kraji, jak moc si přeje, aby ta kvalita dopravy byla zachována, protože každé zvýšení SLA zvyšuje cenu, kterou po nich budou dopravci chtít. Pokud se nyní ozývá kraj, že „jezdí špatné soupravy“, tak zjevně tato smlouva nebyla z jejich strany řádně připravena. Protože kdyby byla, tak by dopravce musel tyto zálohy držet (kvůli… Číst vice »
Ona ta integrace rychlíků do IDS může někdy skutečně působit problémy i v praxi: je-li dána nějaká kapacita rychlíkových souprav a najednou je přečerpávána zákazníky s jízdenkami pro IDS, kteří by jinak jezdili (byť pomalejšími) osobními vlaky, pak se dopravce brzy dostane do pozice sice oprávněně kritizovaného za nabízenou mizernou kvalitu přepravy, ale posílení souprav něco stojí (pokud jsou na ně vůbec aspoň vozy) a platby za objednané výkony byly pevně sjednány předem: stačí se podívat, co udělala plná integrace rychlíků do PID s obsazením dálkových vlaků třeba mezi Prahou, Kolínem a Pardubicemi …
Tak úplně jednoznačně to nevidím, ale je třeba posuzovat každý případ samostatně: rozumím tomu, že systém by měl být co možná nejvíce jednotný, ale taková jednotnost může být někdy hodně drahá a komplikovaná potřebou množství specifických druhů vlaků a kapacitou zařízení infrastruktury.
To o té kvalitní dopravě si řekneme cca za sedm měsíců, ju?
Nebudu se zastávat ani jedné strany ale ví někdo jaké jsou podmínky smlouvy? Kraj platí za 1 vkm x Kč a za to chce to a to. Zajisté tam bude nějaký dovětek že je možné X % výkonu nahradit zálohou která nebude splňovat dané podmínky. na straně ČD je chyba v kalkulaci kdy řeklo že za tuto cenu jsem schopen/ochoten nabídnout to a to, na straně kraje je chyba v tom že tomu uvěřila. I laik si dokáže spočítat že v dnešním provozu se nehody stávají a jezdí se tím kde poruchovost vozů je taková že ani bez mimořádností není… Číst vice »
Na tohle snad nikdo pojistku nedává, prostě jsou ty pokuty komerční riziko dopravce za nedodržení toho, k čemu se smluvně zavázal.
Pojistit se dá všechno 🙂 … Nicméně tato situace mi přijde bizardní. Dobře, pokud kraj skutečně chce, aby za žádnou cenu nenastala situace, že bude nižší kvalita soupravy, tak holt se musí koupit další soupravy. OK, ale to musí někdo zaplatit. A zaplatí to dopravce, který si nechá u kraje pěkně vyúčtovat (třeba i ve formě vyšší ceny ve výběrovém řízení). Vždy je to otázkou náklady na soupravy / náklady na sankce. Pokud budou sankce velice vysoké, nikdo si nedovolí jezdit bez záloh. Naopak pokud jsou nízké (či žádné), tak to dopravci risknou. Je to jen a jen na kraji,… Číst vice »
Nikdy se to tak nedělalo.
§1 😀 😀 😀
Neexistuje na světě pojišťovna, která by pojistila jakoukoliv smluvní pokutu…
Pojistit lze všechno.
A cena pojistky by byla asi velice nízká, že? :D:D:D:D
Pokud dopravce přijde cizí vinou o 2 soupravy, jak to podle kraje má řešit? To skutečně má několik takto kvalitní souprav nechat v depu pro tyto výjimečné případy? Proplatí tyto další záložní soupravy tento kraj? Já myslím, že v tomto konkrétním případě mohou být rádi, že ČD tyto spoje neodřekly. Samozřejmě jiná situace by byla, kdyby ČD jen tak z ničeho nic tyto soupravy přemístily na jiné trasy, kde je potřebují kvůli vyšší konkurenci, pak by měla tato kritika opodstatnění.
Jinak doufám, že kvůli křiklounům nepřistoupí na to, že stáhnout soupravy z jiných linek, protože si to prostě tento kraj vyřval. Pak bych velice chápal ostatní dotčené kraje, že by se ozvaly.
Vida, tak aspoň víme, že po sérii nehod na přejezdech na t Bratislava – Komárno mohli být na Slovensku rádi, že Jančura vlaky neodřekl a sehnal promtně náhradu. Škoda, že se to nevědělo tehdy.
A jako co? Však ano. Nechte si prosím tyto kecy pro někoho, kdo je na ně zvědavý a bude s Vámi ochoten hádat kvůli kravinám 🙂
Nápodobně, vy si nechte kecy o tom, jak ČD za nic nemůžou také pro toho, kde je na ně zvědavý.
Škoda, že Vás nemohu dát na místní diskusi do blokace. Bohužel mě Vaše „obdivuhodné“ mentální pochody fascinují a nemám pro ně slušného slova, ale nerad bych měl kvůli takovému individuu zbytečné problémy. Nicméně dejte mi vědět, až někdo napálí do Vašeho. Mile rád se Vám vysměji do ksichtu, že to je Vaše chyba, že Vám do něj někdo napálil 🙂
No jo, pravda bolí.
No Vás zjevně moc ne 🙂 Fakt nechápu, jak může být někdo tak … RJ na Slovensku operativně nasadilo vlaky, což je samozřejmě skvělé, že se s tímto problémem dokázal vyrovnat bez odřeknutí soupravy. Vy v tomto případě chrochtáte blahem. To stejné udělalo ČD v Libereckém kraji. Stejný způsob vniku problému, stejný způsob řešení problému a už máte tady zbytečné hemzy. Vy jste skutečně případ pro Chocholouška 🙂
Vy si děláte legraci, ale uvěřitelné to je. I když v případě páně Trondy se toho nakupilo víc. Stačí že někdo z diskutujících nekope do ČD a již je to modrá guma a režijkář.
Nojo, šotouškům se hroutí svět, protože už nemohou svorně vykřikovat, jak za všechno může někdo jiný než ČD, kterým jen někdo ubližuje, tak z toho vztekle kopou kolem sebe. Ale klid, prý v Horních Beřkovicích se o ně postarají. 🙂
BoH – přesně.
Problém ovšem nejsou dva chybějící stadlery, problém je pět chybějících stadlerů.
Už jsem o tom psal. Pokud jde o nehodu na silničním přejezdu, IHNED jakýmkoliv způsobem sehnat náhradní pavouky Regiospider ať to stojí co to stojí a VYNUTIT si náhradu VŠECH nákladů po majiteli vozidla, které nehodu způsobilo. A je jedno, jestli to udělá objednatel čili kraj, nebo provozovatel spojení!!! Ať to ten řidič třeba do konče života splácí. A navíc, v tomto kraji jsem tento víkend byl. Funguje tam společnosti Trilex, která stejné vozy používá. Krajský úřad tak má možnost výpovědi s nespolehlivým dodavatelem služby!!! Ať si pánové od ČD konečně uvědomí, že socialismus skončil z těchto důvodu už před… Číst vice »
Socialismus skončil? To je nějaká novinka. Socialismus tvoří stát, by jste nejprve musel zrušit stát. Dnes pouze roste, či klesá míra socialismu.
Já se Vás jen zeptám, jak konkrétně byste Vy realizoval „IHNED jakýmkoliv způsobem sehnat náhradní pavouky Regiospider“. Odkud byste ty pavouky ihned sehnal?
Abrakadabra a pavouk je zde?
Pán je trochu mimo. Včetně představy, že si na viníkovi někdo něco vezme. Zvláště pokud při nehodě třeba zařval. Tak rodina odmítne dědictví a náklady za ty pavouky sehnané za jakoukoliv cenu zalepí buď dopravce nebo kraj. A to se přece vyplatí….
PS: Oddlužení je taky fajn způsob neplatit.
BoH: Pokud jsem z článku pochopil správně, tak ČD mají 15 turnusových jednotek a dvě rezervní. Ale pokud byli dvě po nehodě a u pěti jednotek probíhá nebo probíhal servis v řádu týdnů, tak je to trochu problém, který poukazuje na zvláštní plánování údržby jednotek.
Bohužel nevím, kolik jednotek je přesně potřeba na realizaci všech výkonů. Pokud samozřejmě existuje až taková zásoba náhradních vozidel, pak je samozřejmě špatně, že ČD nedokázaly operativně upravit harmonogram servisních prohlídek. Pak by ale bylo vhodné poukázat na tento fakt 🙂
Proč vlastně České dráhy nenasadily na Frýdlant náhradou ty sharky, které tak vehementně nabízely „od první minuty“ na linky L3 a L18? Ještě by si udělaly reklamu…
Třeba proto, že ještě neplatí nový GVD …
No ale k dispozici je mají, ne? Jinak by je přece nenabízely… alespoň to jejich obhájci vyčítají jiným dopravcům jako závažné provinění.
K dispozici je budou mít právě až v novém GVD, kdy na některé dosavadní jimi saturované výkony už nebudou potřebné – to je tak těžké pochopit?
Které výkony to budou?
Jo a nechápu, proč teda ty busy nemohou počkat. To mají ještě důležitější návaznost jinde?
Že by proto, že nemají žádnou informaci o tom kde vlak je a kdy přijede / jel? Oni mají svou smlouvu a jezdí dle svého JŘ, ČD také na autobusy nečekají. Asi tak.
Neměla by toto být přesně starost koordinátora veřejné dopravy v Liberckém kraji, aby právě jak autobusům, tak vlakům v závazku veřejné služby dodával tyto informace, kdy má autobus/vlak odjet?
Já to tak vidím rovněž – pro Blažka a jeho nohsledy jsou ale asi důležitější přímé vozy z Prahy do Harrachova …
Vlaky měly kumulovaně zpoždění až padesát minut. To fakt busy čekat nebudou, i když se železničáři samozřejmě pokouší na někoho přehodit vinu.
V jakém taktu ČD jezdí? Kdyby byl hodinový, tak uvedené zpoždění zalepí desetiminutové čekání na další přípoj. A propos, v roce 1942 na Guadalcanalu měli Japonci super provázaný systémový plán na vytlačení US Marines zpět do moře, jenže poněkud zapomněli na džungli a nevyzpytatelné počasí… Systém má být jednoduchý a robustní s takty umožňujícími přirozené návaznosti na zrušených/zpožděných spojích. Ráno aktivovat vše, co může jet s garancí minimálních časových ztrát pro cestující, odpoledne už není hodina navíc takový problém. Ale to bych musel býttvůrce systému a dispečer zároveň…
http://www.iidol.cz/aktuality/1649:centralni-dispecink-idol-v-provozu-od-3102016.html
Evidentně jste nepochopil o čem je integrovaná doprava, aby si spoje navzájem neujížděly je podstata práce dispečinku Koridu, který jistě existuje. Na to aby si spoje vlak-bus a opačně neujížděly, nepotřebujete smlouvu, ale dispečink integrované dopravy.
A busy opravdu mohou mít zase další návaznosti po trase, takže tím, že vlak (v tomto případě ČD) nepřijede včas, tak ohrožuje další návaznosti po trase busu.
Pokud nejsou vícehodinové takty, tak se dá výpadek či zpoždění vytížit další návazností. To je o grafikonu a dispečingu. V obém vidím hodně nedostatků.
Y.K. = kecy naprosto bez znalosti věci
Busy můžou počkat 10 minut, ne 35 nebo 50. To by zase nestihly přijet včas s obratem na nádraží…
Zálohy busů = 0? Bus počká, na úvrati se nasadí jiný s včasným odjezdem. Takže znovu: Grafikon a dispečing s podmínkou robustnosti dopravních kapacit.
Anebo ten autobus může jet rovnou z Liberce bez přestupu a bude to pro všechny nejjednodušší. Hlavně nezpochybnit svaté právo Dráhy kašlat na všechno a na všechny, protože ona jediná nemusí být „robustní“.
To jistě může – jen by nabízel spojení ve zhruba takové cestovní době, jakou dnes nabízí ta zpožďující se „regionova“ fungující ovšem ne jako pravidlo, ale provizorní náhrada.
Po započtení času čekání na další spoj po ujetí přípoje by cestovní doba přímo byla určitě kratší.
Dle mého názoru je to o tom , že co si soudruzi z kraje zaplatili , to mají. Pokud se dva subjekty domluví na tom , že v provozu bude 15 motoráků a 2 budou jako rezerva a shodou okolností se pokazí čtyři motoráky… tak holt místo těch dvou musí jezdit něco jiného. Kdyby se domluvili systémem , že budou mít čtyři náhradní vozidla …bylo by to o jiných penězích. Stejně tak , kdyby byl požadavek z kraje v těchto případech obstarat vozidla odjinud formou výpůjčky… to by také někdo musel zaplatit….. Na druhou stranu je ještě dobré , že… Číst vice »
A že ČD, takový zodpovědný dopravce smlouvu podepsali, když jistě věděli, že něco takového může nastat…
Opravdu se najednou pokazily 4 motoráky a nebo ČD prostě jen nespěchají s opravou aby ušetřily.
ČD dlouhodobě zanedbávají údržbu 840 kvůli (ne)nákupu (dle jejich názoru) „drahých“ náhradních dílů a (vlastní) nekvalitní, nezřídka jen formální údržbě. To není aktuální problém, už vloni se nedodržovalo řazení nebo místo 840 jezdily 814 či 843. Dvě nehody na přejezdech tu neschopnost ČD jenom zvýraznily, nebyly prvopočátkem problémů jak tvrdí ČD, ale jejich vyvrcholením.
Zkuste řídit podnik s tvrdým rozpočtovým omezením. Pak pochopíte, co je možné a co nikoli.
pochopení je jednoduché – od takto fungujícího podniku si nic neobjednávat
To je právě výhoda jednoho velkého dopravce – když by byly výkonné motoráky všude, nemohlo by se stát, že by po nehodách nebyly záložní.
Moment – tady je jeden velký dopravce a „výkonné motoráky“ všude rozhodně nejsou.
Tak ty výkonné motoráky všude nejdou z důvodu TOTÁLNÍ NESCHOPNOSTI socialistických ministrů a dopravce. Vagónka ve Studénce v r.1969 vyrobila dvě verze vozu M475 Chrochtadlo, ale komunističtí soudruzi nebyli schopní zajistit jejích sériovou výrobu!!! A dopravce, tehdy ČSD, prostě NEMĚL ODEBÍRAT takové šmejdy jako 810, i za cenu zastavení provozu na mnohá tratích. A nebo je nahradit dražšími soupravami s lokomotivou. Taky tu i tehdy byla možnost VYNUTIT si změnu konstrukce a uspořádání vozu. Kdyby ty chcipaky měly aspoň spouštěcí okna a sedadla v uspořádání a rozměrech jako vozy Bdt, asi by na ně málokdo nadával. Tak si ČSD a… Číst vice »
Dopravce, tehdy ČSD, tehdy nadšeně plnil úkoly pětiletky a zadání Strany a vlády, takže držel hubu a krok.
To je zase nesmyslů jak v jednostranně laděném pořadu Zašlapané projekty.
řada M475 už v době svého vzniku patřila do technického muzea (ve vyspělém světě, ne ČSSR).
Brzdil bych. Proberte si výkonovou hmotnost a celkovou spolehlivost a žravost licenčních motorů (nezapomenout na tahání přípojných nebo řídících vozů).
Tyhle plky o tom, co ČSD měly udělat, si laskavě nechte jinam. Za tzv. socíku se bralo, co bylo a pravdu měla Strana. Kdo o tom pochyboval, mohl meditovat s lopatou v kotelně a stejně se stalo to, co řekla Strana.
aaaaa pan chytrej ……. Ono takhle jednoduchý tenkrát rozhodně nebylo. To by vám tady spousta pisatelů určitě mohla potvrdit.
Cože?
Tak že těch 840 a 841 v Česku taky jezdí..
Tak jsem moc zvedavy na spolehlivost Arrivy, az se jim treba poroucha souprava 😀
Tohle není o Arrivě, ale o ČD, račte si text přečíst.
Michale každý má snad právo na svůj názor, tak proč někomu radíte co si má nebo nemá číst?
Spíš vy se zkuste zamyslet, a treba muj komentar v kontextu clanku pochopite 😉
Dá se očekávat, že si přitáhnou něco z domoviny. Nebo si za babku půjčí regínu od ČD.
Již něco dotáhli, tuhle jsem seděl v Kolíně na nádraží a nestačil jsem se divit, co to sem táhli za šrot. Tedy předpokládám, že dojde k úpravám a opravám, ale …..
Rok výroby počátek 80. let, modernizace 200X, humanizace právě teď. Nojo, to je proti všem těm 854, 054 a 814, které to nahradí, doslova hrůza vytažená na poslední chvíli zpod hořáku švajcaparátu. Hlavně že se pietně oplakávala 451, kterou to nahradilo v Praze…
Ty stadlery se kupovaly z ROPu – na čí triko jde nápad, že se koupí 16 vozů a 15 jich bude v turnusu? Kraj, ČD, ROP severovýchod, Jan Tleskač? Mimochodem, v jejich prvním turnusovém GVD 2012 byla potřeba 14 kusů.
V GVD 2012 byla potřeba 14 kusů při 16 vozidlech. V GVD 2019 je potřeba 15 kusů při 17 vozidlech.
Dle mého názoru je to zbytečně nafouknutá bublina. Skoro bych řekl, že je to účelový manévr, jak odvést pozornost od pochybného zadání vlaků pro Arrivu.
Znám oblasti, kde se na včasnou jízdu vlaků nelze spolehnout vůbec. Názorným příkladem jsou jižní Čechy, ať už se jedná o tratě ČD nebo GWTR. Je to způsobeno různými faktory, ať už se jedná o výluky, křižování se zpožděnými vlaky nebo nakládání jízdních kol do vlaku. Údajné problémy ve Frýdlantském výběžku jsou proti tomu lebedou.
aha – je to kampań, účelovka a může za to Arriva! plus v americe bijou černochy!
Aha, ČD neplní smlouvu, ale je to spiknutí proti ČD…jakej matroš hulíte?
To je tak, když se soutěží a vysoutěží to státní moloch, který si zakázky neváží…
Jasně ten „státní moloch“ asi tak může za ty nehody na přejezdu, že?
kdo jiný než státní moloch asi může za to, že po léta od kraje inkasuje peníze na dvě záložní vozidla a když jsou právě ta dvě potřeba, tak se s překvapením zjistí, že jaksi nejsou vůbec? Arriva?
Jak zjistí,že nejsou vůbec? Četl jste vůbec článek? Některá vozidla byla na plánované opravě. Místo těch, logicky, jezdila záloha – to jsou ta dvě vozidla. Když jim další dvě vozidla nabourala auta, nemají již další zálohu, neboť dvě záložní vozidla byla již v provozu. Aby ČD pokryly tuto situaci, musely by mít čtyři záložní vozidla. Ty však nikdo nezaplatil, logicky je tedy nebudou mít. Alespoň mohou být na kraji rádi, že ČD nasadily, byť nekvalitní a pomalé, regionovy; kdyby se toto stalo třeba Jančurovi, žádnou další náhradu by neměl a jelo by se autobusem…
Když se to samé stalo Jančurovi na Komárně sehnal jiné motorové vozy, nebo klasickou soupravu. Zjistěte si napřed fakta, než začnete plácat nesmysly.
A ČD snad adekvátní náhradu nesehnaly?
jako pravidelný cestující mohu snad mohu podotknout že nesehnaly…
GVD nepočítá s prodlužováním jízdních dob „díky“ nevyhovujícím parametrům vhodných jednotek 814, namátkou:
– nízká adheze – zkuste porovnat rozjezdy Stadlera a Regionovy např ze zastávek Stráž nebo K. Studánka = ve stoupání
– konstrukční rychlost nedovolující využívat max. traťovou
– nutnost provádět po spojení souprav „klasickou“ zkoušku brzdy
atd atd atd
Při svěšení jakýchkoliv vozidel musí být provedena zkouška brzdy.
ale Stadler to „umí“ sám, kdežto Regionovu obchází vlakvedoucí…
„konstrukční rychlost nedovolující využívat max. traťovou“
na trati Liberec – Černousy je traťová max. 80, takže regionova max traťovou zvládá.
V Růžodole a mezi Mníškem a Oldřichovem je 100.
Na to si počkáme, až to bude u soukromníků. Věřím, že sem pak pane Trodo přijdete a budete mít odvahu vaše lži vzít zpět. Ale z vašeho pohledu je vidět vaše závist ke státnímu dopravci. Máte moc těžké žití s touto diagnózou. Jančura má na Slovensku dlouhodobě problémy. Má žena tam má rodiče a jezdíme tam. Jeďte se tam někdy podívat. Pokud chcete o tom něco vědět, jeďte se podívat na realitu, ne co si někde přečtěte.
Tak ….
hmm, motorové vozy sehnal RJ a kde ….. no RJ to má krapet jednodušší. Vzhledem k tomu, že provozuje jen a pouze vlaky na hlavních tratích. Ono se třebas jednou stane, že RJ se dostane i na lokálku a bude muset obsloužit třebas Jihomoravský kraj a ono to pak bude krapet o něčem jiném. A co se týče té soupravy, když tam odpočívá pro momentální nevyužitelnost z obratu, to se pak jinak řeší. Nic méně, v žádném případě to neomlouvá ČD, že dlouhodobě nejsou schopny nahradit poškozené vozy patřičnou (plnohodnotnou) náhradou.
Když je v ČD obhajobě hlavní tratí i Bratislava-Komárno, co tedy hlavní tratí není a proč se České dráhy tvrdošíjně brání tomu, aby se na nějakou dostal?
No právě ČD upozorňují při zadávání soutěží, obecně kraje na nedostatečný počet záložních vozidel vzhledem k periodické údržbě i mimořádnostem, bohužel marně ( a to si zatím drží na vlastní náklady na rozdíl od alternativních dopravců poměrně vysoký počet záložních ,,šrotů“ v kopřivách,ale to nebude věčně, co už naznačuje i tento případ).
(Nejen) ČD, ale všichni dopravci, nemusí nikoho upozorňovat, ale musí se do soutěže přihlásit s takovou nabídkou, která jim umožní vytvoření adekvátní zálohy. Ne že stáhnou cenu na minimum a pak budou pofňukávat „my sme vám říkali, že za tolik Kč to vyjezdíme jen bez zálohy“…
Jenže dali by vyšší cenu (větší počet záloh) a už budou za ty špatné, kteří chtějí z krajů vytřískat peníze. A ve finále by to vyhrál soukromník, jelikož by nabídl nižší cenu, i když s menším počtem záloh.
To jsou co by kdyby… Snad to bude ponaučení do příštích let pro všechny dopravce, že je třeba mít nějaké řešení i pro takovéto větší výpadky vozidel.
To je vidět na Šumavě,kde vítězný dopravce ještě nikdy nejezdil 100 % výkonů vozidly,které splňují podmínky výběrového řízení.Každý den nasazuje ř.816,628,nebo 814.
To jsou přesně ty fámy a polopravdy, které budí zbytečné emoce. Dopravce na Šumavě přesně splňuje podmínky výběrového řízení, určitý podíl výkonů nemusí být s nízkou podlahou.
, určitý podíl výkonů nemusí být s nízkou podlahou.“
No hezká výmluva.Jenže ve výběrovém řízení byl požadavek na nízkopodlažnost,klimatizaci,max.rychlost,poměr výkon/hmotnost…Určitý podíl výkonů vozidel,nesplňujících požadavky VŘ je právě na ty mimořádnosti.
Ano, dopravce GW to splňuje tím stylem, že prostě pokud nejde ve vozidle klima, tak to prostě jezdí dál a nikoho netrápí. Takže tímto stylem to taky jde dělat…
Vy máte prosím statistiky plnění smlouvy? Podělte se, prosím.
„To jsou přesně ty fámy a polopravdy“
Tak konkrétně 14.června 2019:
Na šumavských lokálkách jezdilo 10 vozidel splňujících požadavky výběrového řízení-654.017,006,004,015,007,006,016,009,013,012
a 5 vozidel nesplňující kriteria výběrového řízení-628.313,344 ,810.492,816.004,814.501
Takže je pravda,že třetina vozidel neasplňuje požadavky výběrového řízení.To žádné novinářské překroucení reality nezmění.
tento případ nenaznačuje ale dokazuje – že pro grafikon postavený na parametry výkonného nízkopodlažního vozidla jsou ČD-štoty z kopřiv naprosto k ničemu
V případě stejné situace na t Bratislava – Komárno to šotoušci viděli obráceně, pouze nastavujeme zrcadlo.
A 628 tedy stíhalo doby pro Stadlery, nikde nebyla narušena kapacita a lidi nezůstaly na nástupišti, protože vlaky vypadaly a stále vypadají takhle? Fajn, v porovnání s tímto je ale Liberec pořád jen peříčko. https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23561321_1861404057221606_1349175475706111243_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=d3ec9392a27daa000d300f6508925be4&oe=5DC54F55
„To je tak, když se soutěží a vysoutěží to státní moloch, který si zakázky neváží…“
Máte gumu v hlavě???
Má, žlutou.
Spíš je smutné, že ani moloch (natož pak menší firmy) neumí dočasně předislokovat náhrady odjinud. Bez nízkopodlažnosti by se určitě nějakou dobu přežilo.
Obávám se, že pokud by ta náhrada nebyla nízkopodlažní, kraj by si stěžoval úplně stejně, jako teď. Obecně – co byste tam být ČD nasadil, pokud tedy nízkopodlažnost dočasně nebudeme vyžadovat?
Nejsnadněji asi 843, kterých je sice taky málo, ale některé jejich výkony se dají nahradit klasikou. Jinak moloch má možnost koordinovat plánované opravy jedné řady tak, aby vykryl mimořádnosti a byl schopen operativně stáhnout jeden kus třeba z Vysočiny a naopak. Není třeba držet superzálohy v každém kraji.
Teoreticky sice „není třeba držet superzálohy v každém kraji“, ale pokud jdou dopravní prostředky vázány na výkony v nějakém konkrétním prostoru, třeba právě kvůli tomu, za jaké prostředky a za jakých podmínek byly nakoupeny, tak jimi lze těžko disponovat jinam tak snadno, jak si leckdo myslí
Je samozřejmě pravda, že velký dopravce má lepší možnosti pokrývat mimořádnosti pomocí „substitučních“ vozidel pro celou síť, ale ČD toto zatím bohužel neumějí. Už poměrně dost let tu je flotila moderních vozidel, zhusta navázaných dotacemi/smlouvami na „své“ tratě, ale že by si ČD vybudovaly „svůj bazének“ s pěti žraloky a pěti pantery, které by jim pomohly vykrývat výpadky po celé republice, jsem si tedy nevšiml. Zatím se to flikuje plecháčema a 460…
To si žádný Generální ředitel ČD nedovolí, nebo by byl okamžítě DR na pranýři za špatné hospodaření se svěřenými prostředky, nebo zrovna odvolán.
Ale to je zase křišťálová koule; tato vozidla by normálně jezdila, ale jako „negarantovaná“ – známe z MHD – 10 vozů vypraveno na lince, 5 kursů musí být nízkopodlažních, dopravce má nízkopodlažních 7 vozů a k tomu 7 starých, přednostně nasazuje nízkopodlahy, a když mají tyto výpadek nahrazují se na negarantovaných kursech a garantované jsou stále OK.
Jak flikuje Plecháčema a 460? To je pravidelné řazení! 🙁
Někde jo a někde je to náhrada pantera..
Ono je něco nasmlouváno, a pak říct jo my tu mašinu přivezeme až za měsíc, nyní je potřeba v jiném kraji taky nejde, protože práce jsou nějak naplánované.
810ky (taky co jiného, Sharky volné nejsou nebo jo?). Tady v polabí jsou rozhodně živější než Regionovy (a 810 se tu objevují jako náhrada Regionov čím dál více).
844 jsou většinou koupeny z fondu EU tudíž ani nemohou opustit kraj po x let.
Většinou je dáno nějaké procento výkonů, které v daném kraji odjezdit musí. Takže záskok jinde na týden by asi možný byl. Ovšem smlouvy tady nemáme.
Jaká vozidla byste na to chtěl redislokovat? Většinou jsou umístěna dle potřeb a výpadek zálohy v jednom kraji by mohl mít za následek, že by v případě potřeby nebyla daná vozidla k dispozici a zas by byl řev. ČD to vyřešili adekvátně, vzhledem k vzniklé situaci.
Soukromník by neměl ani ty Regionovy 😉
A co takhle Kredence …. já jsem pro 🙂
Jezdím každý den a kvalita šla rapidně dolů. A autobusy nečekají takže na návaznosti se nedá spolehnout.
A potom ve finále přijede 814 která není natankovaná
A mají vůbec Blažek a jeho melodybojs nějaký dispečerský aparát IDS, aby operativně hlídal vznik zpoždění a operativně řešil problémy, které to zpoždění vyvolává, nebo si zase jen někdo preventivně „cintá pentli“ v předtuše blížícího se možného průšvihu ARRIVY? Návrhy jízdního řádu přece dělá nebo minimálně odsouhlasuje právě jeho „amt“ (KORID LK), takže když si nechali vědomě udělat ostré přípoje mezi různými druhy dopravy, měli by si také zajistit rychlý a spolehlivý přenos informací mezi dopravci vzájemně – to je logický a hlavní úkol organizátora dopravy v tom téměř minikraji. Ale pro Blažka jsou asi důležitější přímé vozy z Prahy… Číst vice »
Obávám se, že 40min bus čekat nebude, viz příklad z minulého týdne, ať bude dispečerský aparát jakýkoli.
To jistě ne, a troufám si tvrdit, že s tím ani nikdo počítat nebude, leda tak u nějakého posledního večerního spojení. Ale to neznamená, že by nějaký dispečerský aparát poskytující dopravcům informace existovat neměl.
Modrému železničáři v důchodu tu už několikrát napsali, že existuje dispečink IDOL, který tyhle informace má a poskytuje (krom jiných věcí např. i cestujícím, tel. 704 702 000), ale autobus asi nemůže čekat, až se přihrká regiošrot s 30 minutama zpoždění, protože cestou má další přestupní vazbu (např. Dětřichov) a na konečnē 10-15 minut obrat. Ale on si pořád bude mlít tu svou písničku zneuznaného ajznbóna, kterému nikdo nerozumí a nechápe ty těžkosti a složitosti železnice, a pokoušet se odvést pozornost jinam. Pozn. autobusy v IDOLu data o své poloze dávno sdílí (http://mpvnet.cz/idol/map), zatímco u vlaků to je tradičně „problém“… Číst vice »
Co asi může dělat dispečer, když zpoždění vlaku je takové, že návazné autobusy na něj už čekat nemohou (neb jejich linka řeší i jiné věci, než jen a pouze ten vlak)?
Měly se jízdní řády dělat preventivně se čtvrthodinovými či půlhodinovými časy na přestupy v předtuše, že ČD a.s. naslibují cokoli ale pak nedokáží ani jezdit na čas?
„Když zpoždění vlaku je takové, že návazné autobusy na něj už čekat nemohou“, tak může aspoň řidiči autobusu dát pokyn, aby odjel včas a nezdržoval se sháněním informace o výši zpoždění toho vlaku – a totéž platí samozřejmě i pro vazby opačné (autobus – vlak).
Nejde o zbytečně dlouhé přestupní doby, ale o dostatečné rezervy v obratech, aby bylo možno v průběhu další části směny eliminovat zpoždění vzniklá čekáním na zpožděný vlak při krátkých přestupních dobách, když už si je „kraj“ nechal zkonstruovat.
Sorry,ale placate nesmysly…Mluvi se o 10, slovo deseti minutach zpozdeni….To samo o sobe muze ten bus pockat, navic predpokladam, ze je tam na prestuo vic, nez 10 minut.Vidim v tom hlavne nekompetentnost kraje domluvit mezi 2 dopravci cekaci vazby…Krasne je to videt napr. u nas ve Frydku-Mistku-posledni bus MHD ve 23:05, kterym jezdi v podstate pouze pro lidi od vlaku, na permanentne zpozdeny osobak z Ostravy neceka ani minutu a jede naprazdno…A to je prosim v ramci ODISu, ktery byl delan primarne proto, aby byla doprava integrovana, a tudiz se mimo jine tyto situace eliminovaly….Jenze dokud budou ve vedeni statu,… Číst vice »
Souhlas – jen bych tu „nekompetentnost“ nepřisuzoval jen těm „z ANO“: o ní totiž stranická příslušnost nerozhoduje. (A jen podotýkám, že volič ANO nejsem …)
nesmysly o 10 minutách a o Frýdku-Místku tady plácáte vy – v Libereckém kraji dispečink IDS je, funguje a dopravce koordinuje – že to u vás úplně někde jinde máte jinak není problém libereckého kraje ani Koridu.
No tak asi ten dispečink moc nefunguje, když autobus nepočká na 10 minut zpožděný vlak 😀 Jo, my tu možná taky něco jako dispečink máme, ale existence něčeho ještě nedeklaruje to, že to něco funguje 🙂
Myslím si že ČD vzniklou situaci řeší poměrně pružně, uvidíme jak v budoucnu při podobné situaci zareagují alternativní dopravci.
http://www.iidol.cz/aktuality/1649:centralni-dispecink-idol-v-provozu-od-3102016.html
Není jednodušší zadat do googlu dispečink korid namísto vypisování těchto románů?
Sice děkuji za odkaz, ale jednodušší to není, protože bych stejně musel napsat „řečnickou otázku“ ve smyslu, „jak tedy (špatně) funguje dispečerský aparát“ a vyjádřit svůj názor, že je to jen další část „dělostřelecké přípravy“ KORIDu LK jako preventivní obrany před (bohužel) možnými problémy s náběhem provozu ARRIVY.
Co furt do toho tahate Arrivu?
Arriva bije černochy!
A může za globální oteplování!
to je jasné, jezdí s naftou pod drátama!
neuznává režijku?
🙂
Ano, ano, ARRIVA může za neschopnost ČD, aneb jak odvést pozornost od reálného problému ČD k „možným problémům“ někoho jiného.
Ovšem jestli je pro modrokabátníky nečekání busu na 35 min zpožděnou regiosrágoru „špatným fungováním dispečerského aparátu“, tak jen ať funguje co nejhůř.
Proč místo 814 nenasadí 843?
Viděl bych to především na absenci nízkopodlažnosti
Nízkopodlažnost?
Kromě zmíněné nízkopodlažnosti, 843 taky není na zbyt – turnusová potřeba 13+1, inventární stav 17, to nedává moc prostoru s nima pokrývat ještě další výkony. I když je to poměr příznivější, než u stadlerů 15/16, což je nereálné, jak ukazuje současný stav.,..
Takže jsou 3-4 kusy ihned k dispozici na pokrytí současné krize způsobené výpadkem dvou vozů?
Snad se to vyřeší po uvolnění 843 z okolí Prahy od nového JŘ. To jich pak možná bude i nadbytek, že někoho napadne je sešrotovat a někdo to možná i schválí pro snížení nákladů na údržbu a pár korunám z Kovošrotu.
843 se žádné neuvolní, uvolní se hydry 854.
A co tam bude jezdit? V návrhu jsem viděl jedničku, měl jsem za to, že stáhnou 954 z Trutnova, když ty zmizí ze spěšňáků na 040.
843 kolem Prahy žádné nejsou.
Spletl jsem se, měl jsem na mysli 854 (Praha-Rakovník, Praha-MB)
A co tedy bude jezdit na osobácích po 070, co je plánováno?