České dráhy podaly námitky proti výběru Arrivy pro rychlíky z Liberce
Motorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhy
České dráhy nechtějí zveřejnit, co konkrétně v soutěži napadly. Ministerstvo tlačí čas.
České dráhy nechtějí zveřejnit, co konkrétně v soutěži napadly. Ministerstvo tlačí čas.
Nemyslím si, že zrovna sem přijde někdo z MD,ale kdyby náhodou…..za dva roky a pár dní končí smlouva na tratích Praha-Rakovník,Praha-Písek-České Budějovice, Praha-Tanvald a Kolín-Nový Bor.Není nejvyšší čas vyhlásit soutěž?
ČD potřebuje reorganizaci, Arriva odtržení od matky. Ani jedno není za stávajícího stavu dobře, jen u ČD je alespoň vyšší finanční stabilita.
V čem by ta reorganizace ČD měla spočívat? Už tak je v provozu málo lidí, vše se dělá co nejlevněji, takže perspektivně problémy. Majitel na ČD kašle, nechrání je a ani v podstatě nerozvíjí. Snad jen administrativní a a vedoucí aparát by šel redukovat. Ale kolik opravdu ročně z celkových nákladů stojí a opravdu je ta redukce potřeba?. Ale jednoznačně by to chtělo více odborníků ve vedení s dlouhodobou praxí v provozu. A totéž i na MD. A hlavně s nějakou koncepcí v hlavě, která by vedla k dokonalé koncepci veřejné a zejména kolejové dopravy.
AKÝ JE ROZDÍL MEZI MEDVĚDEM A ČESKÝM ÚŘEDNÍKEM, ZEJMÉNA ÚŘEDNÍKEM MINISTERSTVA?
Medvěd zhodnotí situaci a rozhodne se během 0,68 sec. Český úředník zhodnotí situaci až NĚKDY. Následně se rozhodne za několik měsíců, ale i za několik let, a to většinou ještě BLBĚ !!!….a za jak dlouho se rozhodneš Ty ???
Tak vše je o penězích to za prvé, pak o kontaktech to za druhé a pak už nic to za třetí, už jsem tady dost dlouho….
Ne ne ,první je to o kontaktech ,pak jsou další ,jasně ,že musíte být solventní.Jsou zde krásné komentáře ,jak řízení dát k nezavislému soudu a pod ,on někdo viděl nezávislý soud od roku 1938? Místo VRT řešíme píčoviny na rychlíku motorák ,nebo starší motorák,ti manažeři jsou pořád stejní ,nebo Hnulíková není z ČD ,Ondrůj také ne ? Dříve si měnily kancly ,dnes zakládají firmy ,stejný paka ,Augusta si jako zam GŘ založil klub železničních nedojezdů ,dojí kraje zbytečnýma motoráčkama .Opravdu toto potřebujeme? A ne kvalitní železniční dopravu 21 století ,kdy v Brně budu z Prahy za hodinu a ne jen… Číst vice »
Hezká vize, jen těch kulatých je při rozpočtové sekeře a zadlužení stále méně. Já vím, jak peníze zařídit. Soběstačný ekonomický systém. To není vize, to je připravený systém k realizaci. Pak dojde na řadu lidsky dlůstojných vizí.
A co takhle dát tu změnu podmínek během řízení k nezávislému soudu??
Za deset let máte výsledek.
Krajsky soud za 15 let vrati celou kauzu 1. instanci k opetovnemu projednavani z duvodu procesni chyby ve vyroku…
Vše teď záleží čistě na tom, na koho Andy ukáže prstem a zavelí: „Karol, odj-baj ho!“
Dejte to jednomu na 3 roky a vyhlašte hned výberko na období 2023-2033. S jasnými podmínkami na vozidla – nová, reko, nízkopodlažní ..
A klimatizace
Při vmax kolem 80 není nutná.
(I když podle modrogumí logiky se klimatizace dává do šukafonů a ne do Honekrů)
Už i MHD pochopila že klima nutná je. Ve vlaku už to měl být dávno běžný standard.
Vmax Mezi Pardubicemi a Libercem je 160, pro 843 je to 110 a ani při těch 80 to není úplně super.
Co si kraj objedna to ma. A laskave se uklidni, tyto vecicky si nikdo z CD nrvyslel.
A růžový sedačky, pro nás, že jo, kluci.
Konečně se pochlapili.
Snad tam bude Arriva a ČD se tam už nikdy nevrátí.
Svojšíne, svojšíne
X 1: Nemůžu mít takové přání?
Já bych toho chtěl a stojím nohama na zemi.
Joseph: Že tam nebudou v budoucnu ČD je reálně možné. to není vzdušný zámek, ale jedna z možnosti.
Reálné to je… zaprodanci jsou schopni nehájit českého dopravce.
Až tam budete denně desetkrát jezdit tam a zpátky v celé trase, pak ano.
Ideálně ať ty rychlíky nevyjedou vůbec 😀
Tak on to ani rychlík v pravém smyslu slova není a navíc ani v levém 🙂
Trapné jednání uplnych zoufalcu!
Já mám zase námitku proti ČD na linkách R17 a R11. Chtěl bych konečně taky jezdit v něčem civilizovaném.
MD preferovalo nižší cenu se současným vozovým parkem než rychlejší obnovu vozidel.
MD vyhlašuje výběrové řízení , kde jsou podmínky plnění a taky cena. To , že ČD nebo Arriva jezdí šrotem je pouze chyba zadání a délky kontraktu. Spíš si myslím , že systém takových řízení jde na ruku výhradně ČD , u nových smluv s předstihem se nechyta a teď už ani u šrotu na hned. Borci z ČD , chce to zabrat , specializovat se , jinak vám všechny vlaky ujedou
MD se dostalo do situace, kdy by nová vozidla byla drahá.
No ja nevim, jestli ty nemecke sroty jsou civilizovanejsi nez to, co ted jezdi z Usti do Liberce. A jsem vazne zvedavej, jak se v letni sezone vleze do vlaku arrivy 10 – 15 kol a nekolik kocarku, ktere budou nastupovat v Decine a hlavne Ceske lipe.
„jak se v letni sezone vleze do vlaku arrivy 10 – 15 kol a nekolik kocarku,“
Asi stejně jako do vlaku ČD na trati Plzeň – Pňovany. Nevezmeme vás, je vás moc…
Bohužel, pokud je někdo z cestujících dostatečně znalý SPPO, garantuju že vejde….. (Kdo ví, kde je chyba, ví…..)
Jak se tam vejdou dnes? Myslím, že používané soupravy mají kapacitu 6 nebo 8 kol a pak už se vejde jen 1 až 2 kočárky do motoru.
Já tam NIKDY osm kol naráz neviděl . Spíše zbožné přání
A jak se vejde 10-15 kol a několik kočárků do soupravy 843+043?
Do soupravy 843+043+043+(043+843).
Na rychlících Liberec – Ústí jezdí jeden motorák s jedním vagónem.
Pamatuju ještě časy ( a není to zas až tak dávno, co na libereckých rychlících jezdilo (B)Ds, později v létě 012. A vešlo se vše….pak pišli optimalizátoři (zdravím p. Hňulíkovou) a bylo to v ….
Je to celé zajímavé. Všichni zastánci „národního“ se ohánějící patriotismem. Arriva je Němec, Arriva nemá účetní závěrky. Mne by zajímalo, proč ČD vždy ve smlouvách začerní ceny, nezveřejní námitky.. Pokud je stále nadpolovičním vlastníkem stát, rád bych, jako daňový poplatník věděl, jak se věci mají. Takže.. Až si ta banda zamete před vlastním prahem, pak se můžeme o něčem bavit. A už se těším, kolik mínusů od modrogum dostanu. 😀
Můžete mi vysvětlit význam slova „modroguma“?
je ten kdo se zastává někoho, kdo koupí lokomotivy, kterých se nyní zbavuje a to u nich zaplatil dodavateli miliardu navíc za pozdní dodání, ten co by chtěl národního na linku, kde vyfasoval skoro čtvrt miliardy pokutu a kde chtěl dosyp jedno přes stovku, pak ani ne dvacku, pak zase okolo stovky a kde by chtěl jako řádný hospodář kupovat se sedmiletou smlouvou nové vlaky v půlce plnění smlouvy a ještě by věřil tomu, že by tomu tak skutečně bylo, ač na Olomoucku se se Stadlerama něco naslibovalo a neuskutečnilo a ze všech soutěží na motoráky se zatím nic nedotáhlo.… Číst vice »
Nic se neuskutečnilo? Co 844 na Hlinsko, Štádlery na Vysočině?
Ty byly dodány před sedmi lety. Nějaké aktuálnější nákupy motoráků by nebyly? Vzhledem k veliksoti vozového parku by měli odebírat desítky kusů ročně, aby jakžtakž drželi průměrný věk..
Když to objednavatele zaplatí, tak budou stroje. Jenže ti raději vyberou starší stroje za méně peněz.
Velká škoda, že těch 844, 840 (1) se nekoupilo víc.
Těch pár kusů je směšných, ikdyž je to posun vpřed, to nepopírám, ale mělo toho být víc a houšť.
Jo a pantery pro plzeňský ,Karlovarský ,Vysočinu co jsou ve výrobě.844 co jezdí v několika krajích 840 a 841ky to je vzduch? Když tomu nerozumíte držte hubu.
„Shodou okolností“ snad všechny jmenované případy souvisejí s tučnou eurodotací (a proto byly dotaženy, na rozdíl od mnoha jiných, kde už by dopravce musel pořizovat ze svého).
Pantery by mohli jezdit Liberec z Pardubic? nemohli, s motorákáma jsou ČD poslední dobou absolutně v prde**
Pokusím se to vysvětlit. Jedná se nejspíš o typ sekty v Česku. Její členové jsou ovlivněni natolik, že nedokáží racionálně uvažovat. Je to jejich modla a veškerá konkurence, či jen debata o ní, je hned bagatelizována. Ovlivnění je tak vysoké, že jim fakticky znemožňuje odejít. Raději si budou dobrovolně ničit své životy, než připustit to, že je možnost dělat to jinak. Jedinou nadějí pro ně je pozlátko, kterým před nimi mávají odborové organizace. Do nich také vkládají zbytek svých nadějí a tužeb, které jim zůstaly. Většinou se to týká zaměstnanců ČD, tím však netvrdím, že tomuto stihomamu propadli všichni. Jistě… Číst vice »
V agónii a křečích, které vedou k iracionálnímu obhajování právě toho svého jediného možného názoru, se tady skutečně kdosi zmítá, ale řeč je spíše o Vás, pane Jadrisi.
Au, vás to muselo asi bolet, co? Já si tady ty handrkovačky docela užívám. Nemám co lepšího na práci. 🙂
Jenže ono se k nim nepřistupuje jako k někomu, koho vlastní stát a zajišťuje jeho povinnosti a práva, ale jako něco, co má odolávat konkurenci, takže pak to začerňování. Prostě je to celé nesmysl. Taková koncepce je k ničemu a výsledky jsou vidět denně, včetně těch zoufalostí s hrami na konkurenci, nízkou cenu a na soukromé dopravce. Hlavně, že nejsou vypsána stejná kriteria, stejné podmínky, stejné povinnosti. Jen hra na peníze a šetření a něčí zájmy (často umně skryté).
Zajímavá logika. Tím pádem prosím vysvětlit, jak například taková cena za nájem pozemku, či budovy může ovlivnit konkurenci? ČD je vlastníkem. Nikdo z jejich konkurentů tady v ČR toto nevlastní v tak velkém rozsahu. Mě to spíš přijde, že si za to účtují nehorázné peníze. Konkurenci nic nezbude, pronajmout to musí – a ČD vysoce kasíruje. Je to všude stejné – před očima obyčejných lidí rivalové, za zády se domlouváme na kšeftu…
Myslím, že jste trochu zaspal dobu. ČD už v současné době mnoho budov a pozemků nevlastní. Před několika lety došlo k oddělení infrastruktury a dopravní cesta včetně právě velkého množství budov a pozemků přešla do vlastnictví Správy železnic, což je úplně jiná společnost než ČD. Smyslem tohoto kroku bylo vytvoření rovných podmínek pro jakéhokoliv železničního dopravce, který hodlá na železniční trh vstoupit.
Pozemky pod nádražími z drtivé většiny stále patří ČD. Na rozdíl od pozemků na širé trati.
Tohle rozdělení je na palici.
No tak to je vážně na palici. Dopravce, který užívá prostory na nějakém nádraží, platí tedy nájem za budovu SŽ a za pozemek pod budovou ČD? Nebo jak to tedy funguje?
Nepovídej, a ty různé přeprodeje nemovitostí se mi asi zdály….
Zaspal dobu? 13.7.2020 mi neprijde jako doba davno minula. https://smlouvy.gov.cz/smlouva/13244096 – a samozrejme: „Přílohy a současně nedílná součást smlouvy jsou:
Příloha č. 1: Splátkový kalendář ..“
„České dráhy, a.s. považují přílohu č. 1 za své obchodní tajemství“
howgh
Jak jste to kulantně napsala „…dopravní cesta včetně právě velkého množství budov a pozemků přešla do vlastnictví Správy železnic, což je úplně jiná společnost než ČD.“ On ten majetek nepřešel, on byl prodán a ČD ze špatně provedeného oddělení tehdejší SŽDC dost finančně profitovaly.
Úplatky nebrat, úplatky nebrat 👎
Haha, kamarádi bal jsem se ze se vsehno změní ale CD se naštěstí probralo a odvolalo na kamarádům už určitě přijdou na pomoc z ministerstva železnic, do třetice už to dobre dopadne a bude tu na r14 dobre S CD ani puta už tu nechce arivu
Jako satira dobré, jako příspěvek v diskuzi na obhajobu národního dopravce? K pláči..
Kam jste chodil do školy?
Mne uplne fascinuje to „ministerstvo se dostalo“ a pod. Jsou tam preci konkretni lide, kteri to podelali a meli by nest zodpovednost.
Ale pan multiministr vstává dřív než pan premiér, takže buďte slušný a neříkejte, kdo za to může!
Ale to lidé rozdávají koblížky a rouškovné. Pokud nedojde k tomu, že v prosinci skutečně nic nevyjede (smlouva nebude podepsaná) tak to voliče nezajímá.
Taky je možné, že v prosinci budeme mít dovoleno cestovat jen za prací, do školy a k doktorovi, tudíž poptávka po trase Pardubice-Liberec nebude právě velká. A ve špičkách díru po R zalepí PA a HK kraj syslospěšňáky Pardubice-Jaroměř a zpět.
… a po protestech proti německým vlakům nastoupil do své Audiny a odjel domů.
Vážně by měl zajímalo, kolik je takových.
Je to všechno obří průser. Celé vedení státu. ČR očividně nepatří mezi západní státy, neb se u nás vše rozkrade. Chybí kontrola, přetrvávají vazby z dob komunismu a to je třicet let. Premiér toho jest příkladem. A především chybí zodpovědnost každého občana sama za sebe. Populismus tu vymývá mozky. Sleva 75procent důchodcům a lidem do 25 let nebo kolik, už při tak nízkém jizdném, nic nedává smysl. Na nic se tu neumí vydělat peníze, jen díky EU dotacím jsme schopní pořídit pár nových vlaků. Daně jak prase, náklady na zaměstnance to samé, nikdo nic nevydělá, stát kasiruje, každý skoro tu… Číst vice »
Ono je to těžký, když maté premiéra lumpa a ještě k tomu bývalého estébáka , megalháře a pod. a obklopeného Faltýnkem, Prymulou bez prověrky, kterou sice teď nepotřebuje a pod., papalášskou prolhanou sebrankou z hradu, tak se nedivím, že tu zodpovědnost sama za sebe nikdo nechce mít.
Oni ti lidi nesmí být tupí a nevolit ano
V zásadě s vámi souhlasím. Je to trochu morbidní příměr, ale ten COVID-19 jim do parlamentních voleb pár tisíc hlasů ubere.
Tak korupce je všude a díky dotacím je ještě větší..a Evropská unie je horší jak bývalý SSSR.
Podepsat a tesat do kamene.
no tak se udělá JŘBU apřidělí dočasně. Zpravidla se dělá pro vítěznou firmu…
Cože se to udělá?
Jednací řízení bez uveřejnění.
Což v tomhle případě nejde…
Z jakého důvodu?
Asi by to dokázali na zákon nějak naroubovat, ale musí se vypsat nové řízení, udělat posouzení, vybrat, pak odvolání … ČD předpokládají, že čas běží pro ně, a pokud se výběr neuzavře, budou jezdit dál minimálně rok za stávajících podmínek.
Nebudou, i prodloužení smlouvy někdo napadne
Bych v roce 2020 nečekal takové divadlo, jestli bude trasu jezdit dopravce „x“ se starými šroty, nebo dopravce „y“ se starými šroty. A rozhodovat o tom 3 mésíce s předstihem. Jako tohle ani v Polsku nevymysleli (byť bylo PL dlouho dáváno jako odstrašující příklad a termíny „bordel tarifowy“ apod. vešli do lidové řeči). Ani na Balkáně (byť tam skoro všechno funguje „trošku jinak“) není takový chaos. A nemůžu se zbavit pocitu, že tahle linka z Liberce do Pardubic by spíše měla být vedena vlaky Spěšnými. Podobně jako Olomouc-Krnov-(Ostrava). Tyhle linky nemají s „rychlíky“ nic společného. Jenže zase by to s… Číst vice »
Může se stát, že tam rychlíky objednávané ministerstvem budou jezdit jako dosud za 3 hodiny, a budou prokládány spěšnými vlaky objednávanými kraji nebo krajem, které budou jezdit za 2 hodiny ….
To je jedno. Kdyby to bylo v objednávce krajů, tak by tam platil krajský tarif a oheň by byl na střeše tak jako tak.
A velikostí krajů to není, švýcarské kantony jsou mnohem menší. Kanton Jura má 73.000 obyvatel.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Administrativn%C3%AD_d%C4%9Blen%C3%AD_%C5%A0v%C3%BDcarska
Kde mimochodem tento kanton vznikl až v roce 1979, a to odtržením od kantonu Bern.
Skoda že u nas se nelze odtrhavat
Důvodem (či jedním z důvodů) pro osamostatnění byla jazyková odlišnost (frankofonní kanton Jura vs. většinově německojazyčný kanton Bern).
Odkud se chcete odtrhnout ?
Hádka dcery s matkou se pere na veřejnosti, pohodlně se usaďme budou lítat facky. 😀
V každém článku nám autor sdělí, že se ministerstvo dostalo do časové tísně samo. V žádném nebyl ani náznak pokusu o dotázaní ministerstva, jestli k tomu prodlení ( z jejich pohledu) byl nějaký relevantní důvod.
To už je teď jedno, ale měla by zaznít opatření aby se to už neopakovalo ..
Aneb zoufalost vedení ČD v praxi. Kdyby něco dokázaly, nemusely by takhle brečet. Samy si to hnojí do budoucna…
34 modrogumam se vas komentar nelibi. kolik jich bude zitra? 🙂 jinak – souhlasim s vami
Když někdo nesouhlasí, neni potřeba argumentovat, stací dát nálepku…
Pořád ještě žijeme v právním státě a pokud někdo myslí, že je něco špatně, tak to je jeho právo, nikoliv zoufalost. Pokud je pravda, že změna podmínek pro zadání musí být opětovně notifikována u EU a nestalo se tak, tak to v prvé řadě poukazuje buď na neschopnost někoho z MD, nebo jasná snaha ohnout podmínky podle sebe a měly by se z toho pro dotyčné vyvodit důsledky.
Oni nemají žádná práva se odvolat.?????!! Ne, jsme demokratická společnost. Takže s tímto běžte do víte kam.
Zajímala by argumentace ČD v odvolání. Zda-li byla věčná, či si ztěžují na chyby v zadání. Každopádně doufám, že MD vypíše co nejdříve výběrové řízení na většinu rychlíků R2x, kde během dvou, tří let končí smlouvy.
Jenže ta neprofesionalita úředníků MD je až zarážející.
Jestli je pravda, co jsem četl před chvílí v jiném článku, tak úředníci MD tím že a jak měnili podmínky porušili nějaká nařízení EU. ČD daly nabídku podle těchto nařízení, proto byla o tolik dražší. Asi by ty námitky měli podat na sebe hlavně samotní úředníci MD.
Jestli je pravda co se šušká, že MD dodatečně měnilo požadavky, aby je Arriva splnila (ETCS), tak potom tady něco smrdí.
Šuškalo se už ledacos. Doct často za účelem očernit ošuškávaného.
No ale v tomto případě je to, že se ty požadavky měnily, prostě fakt. To asi nikdo nerozporuje.
Jestli máte něco čím to můžete buď potvrdit, nebo vyvrátit, tak sem s tím. V opačném případě mlčte.
Vy jste úžasnej…
Eh… Vy tady vypouštíte konspirace a chcete po jiných, aby vám dali důkazy? :d
Což platí i pro Vás, víte stejné nic, ale to Vám nebrání vypouštět to šuškání do éteru.
A kdo napadne soutěž rychlíku na Olomoucku ?
Vyhrálo to ČD, je klid po pěšině….
Adamka se musí více snažit.
Spíš o ty krnovské rychlíky moc nestojí, ty liberecké lépe zapadají Arrivě do systému.
Adamka musí více o nějaký ten melounek přihodit
trolling z adresy lugica@seznam.cz
188.75.186.21
Ať si to arriva klidně napadne pokud se cítí ukřivděně.
Od tohoto tu ten mechanismus je….
Taky si myslím, že by to měla recipročně napadnout a pak se do nového GVD s ČD zkusit dohodnout na smíru tak, aby se ten spor ukončil počátkem toho nového GVD – to by mi přišlo cajk…vlk by se nažral a koza zůstala přitom celá…
Navrhujete kartelové rozdělení trhu?
To je naprostá šílenost!! ČD i Arriva se zodpovídají MD a ne sami navzájem. Ohledně zakázek musí se sebou soupeřit.
v tom přeci Arrivě nikdo nebrání.
Tam je to skoda, ze to nejezdi nekdo jiny. Mohla se kvalita zlepsit i tam..
No soutěž na 2 nebo 3 roky nikdo nenápadne. Jen si pomalu připraví na další kolo. Ty 3 roky jsou tak akorát vše v klidu připravit.
Tak být ministrem dopravy, tak u mě aktuálně vedení ČD přišlo o důvěru a potřebuje co nejrychleji vyměnit 🙂
A za tu cenotvorbu, kdy chtěli do roku 2005 přes 100 na km, pak ani ne dvacet, pak okolo stovky si nezaslouží nic jinýho než o tu linku přijít
Uzavírejte sázky, jak to dopadne.
Pojede autobus. Dost možná nízkopodlažní, klimatizovaný…
A možná i rychlejší , minimálně PU , HK na Liberec
Pokud by měl vymést všechny zastávky vlaku, tak ani náhodou. A pokud by byl přímý, tak by dost záleželo na aktuální dopravní situaci. I/35 je hodně vytížená a při současných uzavírkách člověk za hodinu kolikrát nedojede ani z Hradce do Jičína.
anebo také volské spřežení zn. „DB“ ARRIVA, povoznictví Adamka
trolling z adresy lugica@seznam.cz
188.75.186.21
Povoznictvi za povoznictvi. Od narodniho dopravce bych na teto lince ocekaval za ty prachy trochu jinou muziku, nez ty rozhrkane kramy 843, kde se bezpecne pozna kazdy kopec….
Kdepak – pojedou autobusy zájezdové. Zabije se tím několik much naráz. Zájezďáci nemají do čeho píchnout, protože zájezdy teď nikdo neorganizuje, takže jim stát touto formou přispěje. No a na železnici získá čas vyřešit, kdo tedy bude jezdit.
V prosinci nikdo nevyjede, to se nestihnou dohodnout 🙂 A když by měla jezdit NAD, tak kdo by to zaplatil? MD? Nevím, nevím, podle mě se nejspíš nevyjede.
Budou stát na třetím a čtvrtým nástupišti v Liberci oba a čekat na rozkaz kdo má vyjet.
Na to sázím režijku 🤣🤣
To je snad logický krok.
ta cena je dost silný argument, spíš je zvláštní, že arriva nabídla prvně vyšší cenu a pak to podrazila..
Jenže nikdo neví co Arriva v létě nabídla. Hodnotily se jen ty nabídky, které oba uchazeči zpracovali na základě jednotných požadavků MD. Takže s největší pravděpodobností Arriva v létě nabídla něco jiného než MD posléze požadovalo.