České dráhy podají námitky proti svému vyloučení v největším tendru na dopravce. Z principu
Elektrické jednotky Pesa Elf.eu (RegioJet) a RegioPanter (ČD) ve stanici Most. Foto: Petr Konrád
Dopravce neplánuje napadat vítězství RegioJetu.
Vlaky RegioJet jezdej.prázdné.
Stejne by CD nevyhraly, tak nechapu o co jim jde
O jediný princip, návrat monopolu ČD. Kdo chvíli váhal, již stojí opodál…
Dejte soukromníkům všechno,jaderné elektrárny, armádu, policii, vodu, nerostné suroviny, obyvatelstvo pro novodobé otrokářství a neviditelná ruka trhu to vyřeší, jak říkal exprezident Klaus.
No dostal jste spoustu dislike tak uz radeji nic nekomentujte, co slovo, to perla
Protestuji proti tomu, že se ve fotbale podle pravidel nesmí hrát rukama. Z principu!
To už spíše odpovídá situaci, kdy hosté prohrávají 2:0, pak v poslední minutě nastaveného času spadne hostující hráč v malém vápně, rozhodčí penaltu nepískne a nastane bouře v sektoru hostů i na cestě hostujících fanoušků domů.
A přitom k čemu takové vzrušení, když by hosté stejně prohráli 2:1, i kdyby rozhodčí penaltu pískl a hosté ji dali.
Nic by se nezměnilo na výsledku fotbalu
Proto je ZCELA NEPOCHOPITELNÉ chování firmy ČD, neboťje závislá na konsenzu s ostatními, při využití svých cca 6.000 ha pozemků, což asi poslední šance firmy ČD jak se vyprostit ze současné hrůzostrašné dluhové pasti.
tvl, je až zarážející, jak velkej vliv ta „modrá sekta“ má, to je horší jak muslimové s alláhem. Všichni s k nim slepě modlí, nechcete založit „modré náboženství“ třeba byste měli více oveček než ve vatikánu nebo v mecce 😀
Já to regiojetu přeju, fandím jim, stejně jako všem ostatním soukromníkům.
Tvl, to je zarážející, jak velkej vliv ta „žlutá sekta“ má…
Proč žlutá? Fandím každému soukromnikovi. Ať už je jakykoliv.
A koukám že zde asi pořádají „bohoslužby“, kdo se pred jejich vírou neskloní tak v lepším případě dostane minus a v horším si na nem vylejou srdíčko.
Přeci víra v modreho boha je absolutní a nedotknutelna 😀
Souhlasim s vami
Zajímalo by mě, jak RJ dělá pravidelnou údržbu dle ECM. Kam jednotky Pesa jezdí pravidelně na kanál a na lávky na střechu? Že by na propisku?
V Praze má mít zázemí, může je posílat i do zahraničí.
Děčín depo
V Děčíně v depu prohlídky dle ECM rozhodně neprovádí, pokud tedy nemá příběh do EO dle ECM 50 000 km. Jeho jednotky tam jezdí pouze výjimečně při opravě a nikoliv pravidelně na provozní ošetření. A do Prahy pokud vím jezdí jen 162 s klasou. Nebo ví někdo že by Pesy tahal RJ na Zličín ?
Bohužel pan Babiš s panem Jancurou zas a znova uplacely, počítám že kraje to bude stát o něco
Jestli uplácelY, tak asi spíše paní Babišová nebo Jančurová, ale nechápu ani koho, ani proč…
Pane Vojtěchu,
trocha čtení na níže uvedeném linku vám může napomoci přesvědčivěji oslovit ostatní čtenáře této diskuse.
https://www.eknihovna.cz/mekke-a-tvrde-i-y/
Je mi líto cestujících v Ústeckém kraji co budou čekat na spoj, který nepojede a NAD nebude zajištěna, protože je pro RJ prostě levnější spoj odřeknout než platit drahou NAD. Navíc co vím tak spousta dopravců pro RJ nechce jezdit, protože neplatí a nebo platí málo. Takže good luck 👍
To je nejake dost debilni výberko, když tam nemají dostatečnou pokutu za nevypravený spoj.
Nevím jaké jsou sankce ale podle mě ne dostatečně vysoké. Navíc několikrát jsem zažil že RJ nedokázal zajistit náhradní dopravu a na férovku vzkázal ať využijeme ČD
No rychlíky regiojetu také nic moc (aspoň v jednotných spojích) jsem byl rád že jsem měl jednotnou jízdenku protože průvodčí mi řekla že nemá vozidlo v kterém bych mohl dát kolo takže jsem musel čekat myslím dvě hodiny na osobák od českých drah
No právě, tak si to užijte. A poděkujte těm co to rozhodli. Oni totiž vlakem nikdy nejezdí 😂
Dúsledkem bude to, že ČD zruší pokladny v na celé trase z Ústí n/l do Kadaně a Klášterce a možná i další a nahradí je automaty, pokud jejich provoz nebude chtít hradit ministerstvo. A ti kdo ho nedokáží obsloužit si budou muset na pokladnách RJ kupova jízdenky SJT. A v kraji nejpíše stoupne nezaměstnanost.
Bohužel je mi líto cestujících v Ústeckém kraji až budou čekat na spoj, ten nepojede a NAD se nepodařilo zajistit, protože prostě bude levnější spoj odříct než shánět dopravce který by za tu almužnu co RJ nabízí jezdil. A co mám info tak spousta dopravců pro RJ nechce ani jezdit protože neplatí včas a platí málo. Takže good luck Ústeckému kraji 👍
Přeloženo: opět jsme to zpackali, uznáváme prohru, kašleme na to, zbývá toho dost.
Nu což, aspoň mě to donutí se naučit německy a pryč odsud. Beztak jsou severní Čechy nejhorší část republiky.
můžete se pak na uvolněné místo přihlásit
Omlouvám se za OT dotaz. Vydáte prosím opět tištěný jízdní řád?
Ano, už míří na pulty Pontů, nejpozději v pondělí bude ve všech.
Už si brousím nůžky na aktualizační přelepky, ty budou taky? Kdysi na ně bývaly takové kuponky…
Díky moc, těším se.
V 21.století TIŠTĚNÝ jízdní řád?
Není spíše jádro problému zejména v minulosti než nastoupil pan Ing. Ješeta? Co třebas devastupující působecí babišovců/okamurovců na Ministerstvu dopravy atd od 2013 ? Např. přesun inzerce do novin, které koupil nejmenovaný expremiér/nejmenovaný neúspěšný exministr financí Nebo „zavraždění“ osvědčené cesty, kterou praktiuje Arriva, DB Regio či OeBB tj. venkovské busy a vlaky kombinovat viz „zavraždění“ několikalatého projektu pod vedením pana Ing. Moravce pod názvem ČD Line na konci roku 2013. Pan Ing. Moravec dnes dělá SVOD Bohemia Ale jestli fanatičtí odboráři věří, že najdou spasitele, tak klidně ať spustí generální stávku za rezignaci pan Ing. Ješety…. Jančura a spol těmto… Číst vice »
K RJ. Po delší době jsem měl tu čest cestovat R 23 služebně do Nymburka. Dvě umaštěné průvodčí, nebo kdo to vlastně je, jedna patrně v zácviku oblečená v umaštěné a špinavé výstražné vestě…No, je to síla!! Pokud bych to neměl placené, nikdo mě tam nedostane!!
To jste měl ještě štěstí že tam vůbec nějaký průvodčí byl. Letos jezdí každou chvíli bez průvodčích. Na vlaku přítomen agenturní strojvedoucí který aspoň zavírá ve stanicích dveře. Holt lepší dopravce… Nejsou schopní sehnat (zaplatit) dost personálu ani na 8 párů rychlíků a chtějí provozovat dopravu v celém kraji.
Nejsa občanem Ústeckého kraje, tak jako nezaujatý pozorovatel si dovolím podotknout, že např. mezi Bzencem a Moravským Pískem se také jezdí bez průvodčí už asi 20 let. A nenastal konec světa.
Jaké je potřebné množství personálu, vzhledem k minimálnímu počtu pasažérů z Kolína do Ústí nL.?
Loni RGJ uváděl, že v průměru takto v jednom vlaku jelo 16 pasažérů.
Dobrý muži, pane „oce“, to je tak s bídou na autobus, a ani to ne, co myslíte?
A náhodou to není tak, že když na spoji nemají ani průvodčího (teda stewarda), měli by zaplatit taky pokutu?
A za odřeknuté spoje bych jim dával tak nehorázně velké pokuty, že by si to brzy rozmysleli (tohle se prostě nedělá).
Hlavně by jste měli co nejrychleji přijet do toho Ústeckého kraje pane Ješeta a říct svým zaměstnancům jaký máte plán B. Protože jestli čekáte že s něčím přijedete v roce 2026, tak to nebude komu říct. Morálka padla o 50%, Vlakvedoucí nebudou už mezi lety 2025/2026 a poslední rok už se bude jezdit 50% vlaky a 50% akutálních výkonů NAD, protože nebudou lidi.
Takže pane Ješeta a Vy na nábřeží proberte se. Valí se vaší neschopností na Vás lavina.
V roce 26 tam žádný Ješeta nebude..
Tím bych si nebyl tak jistý, Ješeta už je tam snad 20 let, 15 určitě. GŘ odcházejí a přicházejí, Ješeta zůstává 🙂
a Škoda PPF také. Ale to spíš se týká kolegy Krause
Bohužel …taky máte pocit, že ČD jsou jakási bankovní záplata pro Škoda Transport?
Kdo to kdy viděl, postavit celou železniční sít na jednom typu elektrického vozidla od jednoho výrobce – fuj.
Taky si to myslím. A to stačí jenom být pozorný a třeba poslouchat ve vlaku mezi sebou se bavící dva vlakvedoucí.
Nebo prostě pozorovat a jezdit soustavně už 40 let jenom vlakem. Ten rozdíl je opravdu patrný za posledních plus mínus pět let 🙂
Ano, velká pravda. Lidi toho mají v tomto podivném kraji po krk. Je tu dlouhodobá snaha vytlačit ČD po vzoru Libereckého kraje. Není bez zajímavosti, že poté, co na Moldavu jezdí GW train, dochází k navýšení vlkm. Najednou to jde. A není to jen toto, je toho mnohem víc, ale to by bylo na dlouho. Zaměstnanci ČD dobře ví… Jedenáct dopravců v minikraji, tak se prostě železnice nedělá. A RJ bych okamžitě vykopl z dep ČD anebo patřičně nastavil podmínky. Rétorika tohoto pána si o nic jiného neříká. Kdyby mu ČDC nesoustružilo kola, kde by byl a on si ještě… Číst vice »
Chcete tvrdit, že daňoví poplatníci v Ústeckém kraji si raději připlatí za vlaky s logem ČD, a aby bylo v krajské kase na dražší ČD, tak např. Ú. krajský úřad přestane platit zdravotní pohotovost v Ústeckém kraji ?
To jste chtěl říct ?
Já jen, že apríla už bylo.
Proč jste neprostetoval, když InterJety objednané na Metropolitany začaly jezdit do Chebu, kde nevyužijí svoji maximálku a proto stačilo nakoupit vagony podobné těm které nakoupilo ŽSSK levnější o 20% ?
Proč jste už před 20 lety neprostetoval proti „černé díře na peníze“ jménem potěmkinova vesnice ČD Lužná ?
Proč jste neprostetoval proti nákupu RegioFoxů ?
Nejsou to tak náhodou některé z přičin proč ČD je dražší?
Axeli, ne.
rozhodně ne, regiojet nabídl nové PESy ELF EU.
V Železničáři ( 11/23) tvrdil ředitel Odboru provozu osobní dopravy pan Tomáš Mohr že podstav strojvedoucích u ČD je 200 lidí. Tímto se to částečně vyřeší. Část strojvedoucích ČD, kteří nejsou ultras jako moldavský mazač Schutz přejdou jinam, třeba právě k RJ. Pro ty co zůstanou se práce najde, třeba na děčínských a chebských rychlících, osobáky na Prahu, nebo Rumburky. Pokud i o ně ČD nepřijdou. Osobně to však vidím na opuštění/prodeji/pronájmu děčínského depa, pokud zde ČD nebudou chtít opravovat jednotky RJ jako to už dělají pro AV a LB v Lounech a Liberci.
Spíš by se ČD alespoň měly snažit v tom děpu dělat údržbu i pro ostatní dopravce. Ono se obávám že tohle možná bude částečně budoucnost ČD, že budou víc opravce než dopravce. Pokud vývoj půjde tím směrem, jakým jde dnes. BTW kde bude RJ ty svoje jednotky servisovat?
Údajně uvedli Zličín. Byť Uk kraj požaduje aby to bylo na jeho území, čímž by se nabízel právě Děčín.
Vymýšlíte vymyšlené. V Děčínském depu se vozidla jiných dopravců už dávno servisují. Včetně elektrických jednotek PESA v majetku RJ…
Opravují, ale velmi nouzově. 95% pod širým nebem s baterkou v ruce. žádná vytápěná hala, zázemí a pod. Čekám tedy spíše přesun, po prohře rychlíků do Děčína, zbývajících motorů do Liberce nebo Loun.
Lehká údržba v regionu, těžká údržba v zahraničí (zřejmě u výrobce v Polsku).
strojvedoucí chybí v Čr, Polsku a Německu a průměrný plat jim stoupl na 40tis. korun čistého aspoň v sousedním Polsku. Je pravda, že vlakvedoucí a průvodčí půjdou pryč a nahradí je stewardi ale jinak se strojvůdci uplatní všude.
Zruší se pokladny v Ústí n.l západ, Teplice v ČD, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov město, Chomutov Kadaň město a možná i Klášterec n/L. V ostatních stanicíc se omězí jejich počet. A v karji se zvýší nezaměstnanost, protože pochybuji, že půjdou do RJ.
A kolik jednotek za tu cenu ČD nabídly?
Najednou jde o princip. Neprincipielni předplácení bagrováním je tedy naprosto v pořádku 😜. Chce to zřejmě najmout někoho kdo umí nejen číst ale textu i porozumí
Nejde o napadení výběru vítěze souteže, ale o napadení vyloučení ze souže ČD pro její dle podmínek pozdní snížení nabízené ceny!
Dle mě toto by reálně správně mělo vést k úplnému zrušení té souteže – jak je možné jejím vyhlašovatelem zakázat úpravu nabízené ceny po technických konzultacích, které logicky mohou mít vliv na nákladnost zajištění objednávky?
A změnily technické konzultace reálně požadovaný rozsah služeb? Změnily ho tak, aby opodstatnily rozdíl mezi starou a novou nabídkovou cenou?
Ano změnily. Kraj například v rámci vysvětlení zadávací dokumentace souhlasil s některými změnami u vozidel jako například nižší kapacita kol. Jeden z uchazečů argumentoval, že při tom snížení se rozšíří počet typů vozidel od více výrobců, čímž může díky větší konkurenci dosáhnout na nižší cenu souprav. A takových věcí tam bylo víc.
Parametry i podmínky byli dopředu dané a strany se s nimi seznámili. Navíc byli upozorněni. Poruším podmínky – jsem vyloučen.
ČD stejně nenabídlo odpovídající cenu a zbytek jsou plané plácy dnes schované za tajuplné technické konzultace jindy za nové/staré či malé/velké
..byly dopředu dané a strany se s nimi seznámily.. navíc byly upozorněny… Ach ta čeština..
A co teda vlastně bylo předmětem těch konzultací? To se scházely jen tak na kafe? Pokud by to nemělo být nic co ovlivní cenu, tak to byla schůzka k ničemu – zbytečná nebo?
Nějak moc nerozumím, jakým způsobem se tam postupovalo. Podle vyjádření mluvčí kraje mi přijde, že první dáte cenu a teprve potom se bavíte o tom, co vlastně kraj chce a co mu tedy můžete nabídnout. Ale ať kraj chce, co chce, původní nabídnutou cenu měnit nemůžete, i když se zadání podstatně změnilo. To mi přijde skutečně divné…
No kraj ví co chce, ale pošle to jen tomu kdo chce aby vyhrál, něco jako výběr ženicha v pohádce S čerty nejsou žerty
Asi tak nějak. V ČR snad ještě nebylo žádné výběrko na dopravce, které by neprovázely nějaké pochybné okolnosti (úplně nejlepší byly ty ztracené dešifrovací klíče u výběrka na R9).
Mám dojem, že v Plzeňském kraji to běží civilizovaným způsobem.
Půjde-li to takto dál, z důvodu eliminace jakýchkoli pochybností si budeme muset najímat na VŘ komise až odněkud z okolí Ohňové země.
Tak si to shrňme. Patrně téměř jediné co je cenné/zpeněžitelné v ČD jsou pozemky.
Tuším, že vlastní cca 6000 ha. Zatím (doufejme) neúspěšně se většinu snaží vnutit státu jako pozemky zejména pod nepotřebnými vedlejšími tratěmi za strašlivě přemrštěnou cenu 500 Kč/m2.
Inu fakt prozíravé se jeví chovat jako slon v porcelánu, neboť při využívání pozemků je často nutné se domluvit se širokým okolím. Firma která podniká i proto, aby se přela „Z PRINCIPU“, patrně velmi obtížně dosáhne konsenzu ohledně pozemků, neboť každý z okolí pozemků ČD bude velmi velmi opatrný.
Axeli?
Vozidla – včetně moderních lokomotiv, vagomů a ucelených jednotek (trakčních i netrakčních) dle Vás nemají žádnou reálnou cenu, tak proč tedy tolik stojí pořízení nových – v řádu desítek či spíše celé stovky milionů za jediný kus?
Velkou část techniky mají zašpagotovánu věřitelé. Např. přes zástavní právo vizte https://www.eib.org/en/projects/pipelines/all/20230463
Plus vendor lock-in a nekompabilita na bohatších trzích než je ČR, jejíž státní kasa je prázdná a zadlužená = srovnej dotační náročnost železnice
On to stejně slyšet nechce. Programově nenávidí železnici. Kdyby alespoň napsal, kolik stojí metr čtvereční pod stavědlem v Koryčanech.
Takže když upozorním na tento vlastňák firmy ČD, tak to je důkaz nenávisti k firmě ČD ? Mýlíte se.
Divím se, že militantní odboráři nestávkují, aby se od ČD do samostatné firmy konečně odštěpilo celé portfolio nemovitostí, po vzoru Asental. Spolu se signifikantním podílem závazků Skupiny ČD. V kombinaci s developerským přístupem profíků bez všemožných nádražních zvyklostí by to mohl být gamechanger až bude ekonomický cyklus v dospělé rostoucí fázi.
Warning! Axel detected!
Patrně jste nečetl článek, neboť popisuje důsledek tohoto rozhodnutí ČD: „POHÁDAT SE Z PRINCIPU“
Nevadí, že jste patrně mlád či nezkušený, takžže zatím neznáte „zákon nezamýšlených důsledků“
Holt když někdo ze zlé vůle „škádlí“ lidí kterých si neváží, tak dotyčný obvykle přijde o respekt také u lidí, které dotyčný potřebuje.
Spam detected
Axeli, ty nemáš respekt nikde.
Myslíte?
To už spíše se raduje z tohoto vlastňáku firmy ČD její konkurence v oblasti venkovské a některé příměstské dopravy.
U mě respekt teda rozhodně nemáš.
Diskuze je o výměně argumentů.
Vy jste nějaké uplatnil vůči těm mým?
Vy mě neskutečně bavíte
Mods