České dráhy podají námitky proti svému vyloučení v největším tendru na dopravce. Z principu

Elektrické jednotky Pesa Elf.eu (RegioJet) a RegioPanter (ČD) ve stanici Most. Foto: Petr KonrádElektrické jednotky Pesa Elf.eu (RegioJet) a RegioPanter (ČD) ve stanici Most. Foto: Petr Konrád

Dopravce neplánuje napadat vítězství RegioJetu.

České dráhy chystají podání námitky proti vyloučení z tendru na provoz elektrických vlaků v Ústeckém kraji. Vítězem největší zakázky na české železnici byl vyhlášen minulý týden RegioJet. České dráhy byly vyloučeny, protože podle Ústeckého kraje po termínu ještě změnily nabídkovou cenu.

Podání námitky potvrdil člen představenstva Českých drah Jiří Ješeta. Uvedl současně, že jim jde hlavně o princip. I kdyby se dopravce dostal zpět do hodnocení nabídek, nevyhrál by. České dráhy totiž nabídly lehce vyšší cenu než RegioJet.

„Nesouhlasíme s tím, že jsme byli vyloučeni. Kraj podle nás nepostupoval správně. Chceme, aby i v dalších soutěžích bylo jasno,“ řekl Ješeta s tím, že proti samotnému výběru vítěze námitku podávat nebudou.

Ústecký kraj minulý týden odmítl, že by vyloučení Českých drah bylo v rozporu se zákonem. „Výběrové řízení bylo nastaveno tak, že nevylučovalo jednání o nabídce po jejím podání. Proto byli také účastníci pozváni k dalšímu jednání, ale pouze o technických podmínkách, na což byli upozorněni. Nikde nezaznělo, že by se jednání měla týkat úpravy ceny. Po jednání byl prostor pro podání konečné nabídky s upozorněním, že předmětem konečné nabídky NENÍ úprava ceny. Přesto jeden z dopravců upravenou cenovou nabídku podal a byl vyřazen. Nikde není řečeno, že tato upravená nabídka by byla nejvýhodnější a tedy vítězná,“ uvedla mluvčí kraje Magdalena Fraňková. Technické parametry, tedy hlavně kapacita jednotek, měly v hodnocení váhu 10 %.

RegioJet v soutěži nabídl 212,50 Kč za každý ujetý kilometr. Oproti odhadované ceně by tak měl kraj ušetřit za 15 let přes tři miliardy korun. Ročně jde o provoz více než 3,3 milionu kilometrů na hlavních elektrifikovaných tratích v kraji. Svým objemem jde o bezkonkurenčně největší zakázku pro dopravce na české železnici.

Tagy České dráhy Doprava Ústeckého kraje Elektrická páteř Ústecký kraj
86 komentářů