České dráhy po letech plánují zisk, obchod povede po Štěpánovi Dvořák
Radek Dvořák. Foto: České dráhy
Radek Dvořák, který je dosud zodpovědný za ekonomiku Českých drah, převezme vedení obchodu státního dopravce po Michalu Štěpánovi. Ten končí
Je nějaký plán na dividendu akcionáři – tedy do státního rozpočtu?
Ne, protože zisk půjde do investic.
Smyslem existence akciové společnosti je vytvářet zisk a ten odvádět na dividendách majiteli. V opačném případě je zbytečné si ve státním vlastnictví ponechávat takovou černou díru na peníze. Osobní dopravu zvládnou zajistit jiní dopravci levněji a nemůže být ani řeč o tom, že v případě bagrování výkonů ČD zůstane zisk doma, to by se musel formou dividend vrátit domů do státního rozpočtu.
Tronda: Aby akciovka mohla vytvářet zisk, musí dostatečně investovat, aby ten zisk mohla vytvářet kontinuelně. Když neinvestuje, dopadá to jako v předchozích letech do cca 2013. 🙂
Jelikož ČD trpí dluhem z minulosti (protože stát nevypořádal náklady a vnitřní z let 93-2003 například za řízení provozu, bez náhrady MD sebralo Českým drahám budovu ČSR Ministerstva železnic a účetně z prvotního jmění ČD odepsalo například náklady na doplacení půjček na první koridor), ještě dlouho dividendy nebudou.
*vnitřní dluh… a spíš než 93-2003 to je tak 80s – 2009
Tak předně stát ČD nic nesebral, naopak stát ČD z našich daní v roce 2003 oddlužil, je tedy logické, že si pro své potřeby tuto budovu ponechal, dále stát předal do vlastnictví infrastrukturu, která již byla jednou státem vykoupena při postátnění a neměla se do vlastnictví dopravce vůbec dostat a z této infrastruktury pak měli ČD příjem v řádech desítek miliard, které rozházeli. Svými slovy však potvrzujete to, že stát nemá ČD vlastnit, za osobní dopravu v režimu ZDO bude platit tak jako tak a v případě konkurence o řád méně (jak se to z různých rozstřelů jeví, tak klidně… Číst vice »
Ano, možná ČD (částečně) oddlužil nominálně, ale vnitřní dluh jim zůstal dodnes a pro jeho odstranění musí investovat.
ČD je nerozházely, jen těch miliard bylo málo. A při požadované směšné výši (i standardní TR10 je směšné při porovnání se zahraničím) jízdného jednoduše bude obnova trvat ještě dlouho.
A ne, rozhodně tohle nepotvrzuji, protože ten soukromník/dcerunka jiného národního (DLB, Arriva..) je lepší akorát v tom, že podsekává náklady na údržbu (RGJ, DLB) nebo vysává maminku (Arriva).
Na zlikvidování vnitřního dluhu dostávali ČD každý rok neskutečné miliardy na dotacích + různé dosypy za prodej majetku, který si stát už jednou v minulosti koupil a prachy rozházeli za např. každoroční miliardový rozpočet na marketing, sponzorování golfových a tenisových turnajů, za flotilu osobních automobilů (která nepotřebují, když všichni mají režijku), za vytunelovaný sklad v Lovosicích, za lakování osobních vozů do Najbrtu (á dva miliony Kč), které byly následně sešrotovány, za nákup kabelek pro Janu Nagyovou, za nákup předražené nafty, za různé pochybné smlouvy se Škodovkou a tak by se dalo pokračovat….
Melete páté přes deváté, nemá smysl bez aplikace Vám předepsané medikace v diskusi pokračovat.
Léky vám už došly dávno a teď jak vidím také argumenty.
Mmch., když porovnáváte výši jízdného musíte porovnávat jízdné ve vztahu k průměrné mzdě a v poměru ke mzdám, které jsou na západě také mnohem vyšší, vychází jízdné ČD zdaleka nejdražší.
Jo a ještě, když už zmiňujete jiné dopravce, tak jste zapomněl na ŽSSK, které přestože na km dostávají mnohem více než ČD , tak jsou vzorovým příkladem, jak to státní moloch s nabagrovanými výkony nezvládá.
Ano, jenže cena vozidel je ~konstantní. A ZSSK dostávají mnohem víc zejména kvůli stavu tamní infra, které neumožňuje efektivní oběhy.
Vy jste asi jejich oběhy ještě neviděl, to nemá se stavem infra nic společného, ale jako zdůvodnění ROH vtipné.
Nemusí. Naopak to je nesmysl. Vozy a lokomotivy stojí stejně u nás jako v Německu, Siemens vám fakt neprodá Vectrona za tretinu, jen proto, že tu máme třetinové mzdy a tudíž jezdíme vlakem za pár korun.
Infrastruktura stojí rovněž +- totéž, obzvláště pokud ji nakupujete v zahraničí .
A to ještě zaměstnanci drah dělají u nás za cca třetinu toho co jejich němečtí kolegové , takže i poplatek za DC je nižší.
Ale jo, jen si do toho svýho polobožskýho Tr10 narvěte jízdné jako v Německu, všichni v ROH budou spokojeni, akorát, že vlakem ČD nikdo nepojede. 🙂
Tak buď budete platit jízdné jako v Německu, nebo kraje musí místo šetření pár milionů naopak pár miliard přidat.
Potom můžete mít tu vaši rakouskou kvalitu a rychlost.
Lakování vozí se stejně musí po čase obnovovat. Takže se pouze při pravidelném přelakování aplikoval Najbrt.
Služební auta pro nejvyšší management jsou úplně normální v jakékoli firmě, rezijka na tom nic nemění. Oni ti nejvyšší manažeři ji většinou nevyužívají. A pokud,tak při jejich počtu oproti ostatním zaměstnancům a platícím cestujícím to je plivnutí do oceánu.
Teď se uvolni místo na ministerstvu dopravy pod nějž ČD spadá, takže můžete předvést, jak to best lépe…
o jakých investicí píšete, snad zisk půjde na předražený leasing lokotek pro osobní přepravu.
A alou pro prášek!
my z moravy pereme v tekutých bio-mio.
Vy vážně nevíte?
3 miliardy do 50 vozů na EC vlaky (10 pětivozovek)
Cca 4.5 miliardy bude 90 EC vozů na Hamburg/Rakousko [Semmering + Koralmbahn výrazně zvýší počty spojů v AT a protáhnou se ramena až do Ljublaně/Benátek]
Desítky až stovky regionálních jednotek.
Nové lokomotivy.
Vážně to nevidíte?
nevidím, asi bydlím v jiném koutu republiky. Na co mně bude EC vůz na hamburk nebo zvýšení spojů v rakousku, to jsem zvědav co odpovíte daňovýmu poplatníku.
A odkud jste tedy vy? A na co bude EC vůz na Hamburg? Třeba na to, že současné stále velmi kvalitní vozy přejdou na vnitrostátní výkony (protože nová vozidla se jinde než na mezistátních výkonech nezaplatí, důvodem je zejména směšná výše jízdného spojená s finančními možnostmi objednavatelů, respektive jejich ochotou financovat odpisy vozidel)?
Nemáte pravdu, výše jízdného ČD je v poměru ke mzdám vyšší než na západě a některé kraje (např. Ústecký) v rozstřelech nová vozidla požadovali a také je dostali.
Dostali, ale taky platí výrazně víc než teď. 🙂 A je rozdíl kupovat pár regionálních jednotek nebo 90 dálkových vozů.
A ne, nemáte pravdu, porovnejte výši jízdného ÖBB a ČD. Ten poměr je v náš prospěch. Jo a mimochodem, cena vozidel je konstantní, takže prostě náš objednavatel musí o to víc dosypat v poměru k třeba Rakousku (přičemž o výši rakouských kompenzací se může zdát i KŽC :-). )
Děkuji Vám tímto že zde vysvětlujete situaci a záležitosti ČD. Osobně jsou mi tyto věci jasné, ale jde o ostatní nezasvěcené. „Tronda“ a „petr.r“ sice nepřesvědčíte, tam jde pouze o házení perel, ale zbytek čtenářstva se může poučit.
Já bydlím zase v jiném koutu a nevím,na co sponzoruji faráře,když do kostela nechodím,neziskovky,když nejsem feťák,migrant..Co mi na to petře.r odpovíte.
a kdo Vás nutí platit daňe?
jo já jsem přehlídl, že toho faráře sponzorujete aji ty fetáky, sponzoring je něco jinýho než platit daňe.
Kdo vás nutí dýchat vzduch?
Pro Apollo 17 – pokud přispějete na chod farnost, tak asi víte proč darujete své vydělané peníze na něco tak nehmatatelného a odolného (přežít spoustu svých chyb) jako je dobrovolně organizovaná víra v Pána Boha..
P.S. Příliš nechápu souvislost mezi mezinárodními aktivitami ČD a faráři.
Co to vyjádření pana Joklíka, že budou poskytovat servis na dobré úrovni. Tzn. za 3 ???
Servis se má poskytovat na výborné úrovni, nebo to alespoň takto prezentovat. 🙂
Nuž ono je ľahké pri obrovských štátnych dotáciách formou 75% zliav pre určité skupiny osôb. Samozrejme, že po tomto sa to u národného dopravcu prejaví ako kladný hospodársky výsledok… Niečo podobné ako u nás ZSSK… Obrovská jama na peniaze daňových poplatníkov, nič viac… Tak skončia aj ČD
„Dotacia“ dostávají všichni dopravci. Líbí se mi jak u soukromniku je to v pořádku a u národního dopravce to všem strašně vadí. Někteří si dokonce myslí že náhrady dostáváji jen ČD a ostatní vše odjezdí „za své “ 😀
Naopak, většina si myslí, že dráha odjezdí vše, i tu nejzapadlejší lokálku a soukromník jen zobe rozinky.
Zisk z objednávaných linek jde objednavateli, že studenti nemají 40% ale 75% na jedné trase z Prahy do Ostravy, myslím společnost o několika tisících vozech nevytrhne..