České dráhy plánují další spojení do Polska. Do města Chełm u hranic s Ukrajinou
Odjezd vlaku Cracovia z Prahy v prosinci 2019, kdy na něm byly ještě řazeny vozy do Moskvy. Od příštího jízdního řádu bude protažen až do Přemyšle. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
České dráhy chtějí od příštího jízdního řádu zavést další spojení do Polska. Od prosincové změny chtějí jezdit z Bohumína přímými
S Polskem jistě musíme spolupracovat na železnici, ale na druhé straně je to naše konkurence, a proto bychom takové akce, – v podstatě půjčování vagónů neměli provádět. Zdá se, že na ČD tohle marketingové pravidlo vůbec nikdo nezná, a ještě ta mluvčí mluví hotové nesmysly. To by mne fakt zajímalo, proč by někdo z ČR (jak tvrdí mluvčí) chtěl jet do Bohumína (rozumnější varianta je Svinov) a potom na konec světa. Řešíme polské problémy. Měl bych návrh pro Polsko: Ono by s tím šlo nahradit na té trase i osobáky, nějakých 30 zastávek ,….. Osobně bych do takového nikdy ani… Číst vice »
Neznám přesně, jak si ty dvě společnosti dělí peníze, a tak jsem to možná napsal špatně, ale na první pohled si myslím, že to moc ekonomicky výhodne nebude. A znovu opakuji, já bych do toho nevlezl.
Článek nezmiňuje, jaké vagony by na to byly nasazeny.
Sláva,sláva,sláva….jen problém je v tom že celou železniční frekvenci z ČR do Polska by odvezla jedna 810 s vlekem denně.A na Ukrajinu stačí dvoukolo.
O pár příspěvků níže píšu důvod, proč se ty vlaky zavádí. Poláci sami nemají dost vagónů a tak si je půjčují od nás. Není tedy problém, aby se umožnilo těm několika cestujícím jet přes hranici, když ta souprava tudy stejně musí jet.
K 30. září 2019 v Česku žilo 141 580 občanů Ukrajiny.
Tolik wiki. Mimochodem: Tohle rozhodování od stolu je důvodem, proč šla dráha do kytek.
Též záleží na tom, kdo u toho stolu sedí. 🙂
To je oblíbený omyl, že správný člověk s nulovými informacemi se rozhodne dobře, zatímco nesprávný člověk se s nulovými informacemi rozhodne špatně. Tak to opravdu nefunguje, ikdyž mnozí věří v opak.
Trolling
To je zase blábol. Dáváte dohromady věci, které spolu vůbec nesouvisí.
A tohle mu Sůra nesmaže – asi s tím sám souhlasí …
Sůra nesedí 24 hodin na internetu a nesleduje nonstop, co každý přidal do diskuze. Asi sám víte, proč se pod tohle nepodepíšete a přispíváte sem pod stejnou adresou pod 7 různými nicky.
👏
Tyhlety nápady mohly být zajímavé před 10 lety. Dnes do Kyjeva létám z Bratislavy nebo Vídně s Wizz air a budu létat z Pardubic.
Tak v tom vlaku budete chybět. Místo vás se sveze Janusz, Wojciech nebo někdo jiný.
Pro nekoho to jiste zajimave bude. Aspon budete mit volneji v letadle …
Hlavní důvod, proč tento vlak je zaveden, je trvající nedostatek vagónů pro dálkové vlaky v Polsku. PKP IC to dlouhodobě řeší pronájmem z jiných zemí, především z Česka a Slovenska.
Právě nedostatek vagónů je důvodem, proč vznikají tato zajímavá spojení, která ale jinak slouží především polské vnitrostátní přepravě. Proto třeba byl zaveden i rychlík Žilina – Katowice – Wrocław – Gdynia. Nebýt koronaviru, nejspíš by to Slováci začali využívat jako spojení k Baltu.
Kromě vlaku Bohumín – Chełm se spekuluje i o vlaku Žilina – Katowice – Warszawa – Ołsztyn, zatím ale nejsou známé podrobnosti.
Podobný případ je i s Němci na trase Praha – Kiel kde pak odjede nějakou regionální trasu a jede z5
tak jenom doufám, že tam budou nasazena „béčka“. ČD totiž taky trpí akutním nedostatkem kvalitních vozů…
Budou. Každopádně B od ČD jsou v lepším stavu než B od ŽSSK, které v Polsku jezdí taky.
My z Královéhradeckého kraje taky chceme přímé spojení s Polskem. Proč se bojíte dieselů. Proč jsou pro vás tratě bez trolejí tak velký problém. Proč je pro vás úvrať problém? Hradec Králové – Wroclaw, měl už dávno jezdit. Ale tady se na lidi kašle, protože diesel. 😡😡😡
Buďte rád, že na trasách Trutnov – Sędzisław a Meziměstí – Wałbrzych vůbec něco jezdí. Náhodou současný dopravce GWTR má velký úspěch v tom, že oba přechody vůbec rozjel.
Je to dost smutné v kontextu s válcováním krajiny další dálnicí. Oni jsou jistě rádi, ale je to přeci jen taková z nouze ctnost – přestupy, kodrcání, a kdo ví, jak je to s přípoji (teď to nemám po ruce).
Přípoje na polské straně celkem fungují, podle nich jsou stanovené jízdní řády. Na české straně je co zlepšovat, ale použít se to dá taky.
Na to je, bohužel, zatím stále možná odpověď jediná, totiž otázka, „kdo by tím vůbec jezdil, aby to smysluplnost dálkového spojení tudy aspoň trochu zdůvodňovalo?“. Do Wroclawi je to i ze severovýchodních Čech přes Trutnov strašlivá zajížďka, navíc po dost pomalých tratích, a přes Meziměstí žádná velká „dálková“ frekvence také nikdy nejezdila, i když tudy jeden pár rychlíků byl kdysi veden, nejspíše i proto, že tam v Polsku na trase „hlavní“ trati významnějších lákavých cílů mnoho mnoho není (a ani Walbrzych to určitě „nespasí“) – takže „TR-“ má určitě pravdu, když chválí GWTR (tedy ve skutečnosti v podstatě Ing. Ivanka),… Číst vice »
I cesta k moři je možná. Ve stanici Sędzisław funguje od Trutnova přípoj na TLK Artus směr Gdynia (a dokonce i v opačném směru).
Má to jen jednu nevýhodu – v opačném směru se nedá dojet dál než do Trutnova, protože od posledního vlaku ze Sędzisławi už nejsou přípoje do vnitrozemí.
Samotná Wroclaw, je unikátní historické město. Viz Google Maps Street Show. Navíc dlouho k nám patřila.
On nebude problém ani tak v dieselu, jako spíše, že se nechce.
Bohužel, tam, kde je jen náznak problémů, tak od toho jde ČD pryč. A toto spojení HK – Wroclaw problémové je. Tak se to neřeší. V podstatě, když to upřesním, tak ono to není ani aktuální, aby se vůbec zkoumalo jak to zřídit, jak to vychází ekonomicky, jak dlouho by cesta trvala, etc. Pokud by to nevycházelo ekonomicky, tak ČD je státní podnik, který bu by tuto trať mohl dotovat(tedy nebo soukromé firmě). Na druhé straně ani od Poláků nemůžeme čekat vůbec nic, z jejich strany žádná vstřícnost nebude. Např.:Peážní dráha Krnov > Jeseníky, (Třemošná -Mikulovice). Zde platíme Polsku relativně… Číst vice »
Mezi Kudowou-Zdrojem a Náchodem-Bělovsí chybí jen pár kilometrů tratě, která tam dokonce v roce 1945 chvíli byla. Ale nevím, jestli se někdy dočkáme.
Vzhledem k tomu, jaká trať navazuje na polské straně, ta Kudowa zas takovou perspektivu nemá. Lepší bude soustředit se na přechod v Meziměstí, rozjet zde plnohodnotný celoroční celotýdenní provoz. Na trase přes Kudowu je jen Kłodzko (30 tis.), kdežto přes Meziměstí je Wałbrzych (110 tis. obyvatel).
Přesně tak, přechod v Meziměstí navazuje v Polsku na rychlíkovou trať směrem na Jelení Horu a Wroclaw. Z Náchoda do Kudowy jezdí pro zájemce velmi dobře použitelný autobus, který zastavuje u lázeňského parku, což je z vlakového nádraží sakra daleko.
Ale vždyť ten bus jede kolem nádraží, kde zastavuje, což pro jednotky šotoušů měsíčně stačí…
Mluví se o tom, že od GVD 2021/2022 by měl jezdit denní i noční vlak Praha – Hel/Leba přes Pardubice, Lichkov, Wroclaw.
Možná i dříve, pokud půjde o sezónní vlak. Některé sezónní vlaky se zavádí až v průběhu GVD.
Galija by jela spíše někam do Paříže. Ten rychlík se jmenuje Galicija (v překladu Halič).
A po polsku Galicja.
Kouzlo nechtěného – taky vás přitom napadne divize SS?
Ne, nenapadne
Ale Váš nick je taky dobrej 🙂 🙂
tak já dělám hodně do ww2 a čtu hodně o SS, ale divize galicija mě fakt nenapadla 😉
Jinými slovy PKP plánují vlak, který pojede až do Bohumína.
Že by prodlouženi TLK 42100?
Ano a to z nedostatku vhodných vagónů, takhle využiji českou soupravu i na svém území a že to jsou obyčejná béčka jim asi nevadí
DB si také půjčují bagony od DB a žádná „Béčka“ to nejsou.
Aspoň budou mít uklízečky v Bohumíně co žrát a Bčka se podívají do světa… Obchodně ale pro ČD jinak vcelku nula, pokud k tomu nedají aspoň nějaký přímý vůz / vozy na nějakém nočním vlaku od Prahy. Vlaky na Ukrajinu potenciál rozhodně mají – ač RegioJet bude asi obchodně úspěšnější. A to i přes nástup doby Wizzairu, který cestování zcela změní.
Naopak jim to vyhovuje. Loni psal nějaký slovák na polském serveru, že pro ně měli nachystány lepší vozy, poláci si ovšem řekli o béčka. Samozřejmě z cenových důvodů.