České dráhy omezí kvůli slabé poptávce provoz pendolin, na měsíc zruší tři spoje
Jednotka pendolino Českých drah v zimě. Pramen: České dráhy
Kvůli šíření varianty omikron mají České dráhy připravené i scénáře omezení provozu v případě velkého nedostatku zaměstnanců.
Je vidět, že nezvládnutý kovid a bordel je problém. Už se to táhne 2 roky a.. Ty kovid free vlaky, bez toho mě tam nikdo nedostane. V zimním období.
Nemůže tě tam mít více informací o tom
Zato 810 neomezí. Raději počkají, až se za jízdy rozpadnou.
myslíte stylem, do práce se sice nedostanete, ale můžete jet Pendolinem do Ostravy…..
Nechápu?
Pendolina jezdí (tedy ta omezovaná) komerční dopravu, jejichž provoz není jedinou možnou dopravou na dané trase, pokud ta pendolina zruší, lidé mohou využít jiné spoje, pokud by omezili spoje obsluhované 810, mohli by cestující mnohdy přijít o jediné spojeni. Takže pokud klesla obsazenost pendolina, je správné je omezit. 810 s tím nemá nic společného…
Všechny 810 by se měly odstavit a nahradit něčím NORMÁLNÍM. A pokud toho ČD v roce 2022 nejsou schopny, tak to jenom dokazuje, jak ubohý dopravce to je. A ještě si dovoluje tenhle šrot házet do druhé třídy.
Mohli by je presunout na alespon nektere spoje Praha- Brno pres Vysocinu a alespon nekterym spojum zkratit dobu jizdy ktera je ted naprosto nekonkurenceschopna.
Takze ty pendolina by jela s naskokem, vsechno by jim uhybalo z cesty a cestujicim by se reklo ze se nemusi bat ze v Brně to bude o 20min driv než je napsano, ze se na to mohou spolehnout?
Lol. Vy si myslite, že normální cestující sleduje jaky je celoroční jizdni rad? Kdepak, koukne do vyhledávače a bud lístek koupi, nebo jede autem. Uplne by stačilo zavést nové prime rychlejší spoje….
Jako že na ten měsíc (nebo jak dlouho bude to omezení) se zmení jízdní řád a lidi do těch Pendolin naběhnou? Protože do teď se mu cestovní doba zdála dlouhá, ale teď došlo dočasně ke zrychlení tak hop do vlaku?
Úspora 20 minut pro klopidla vycházela myslím z Břeclavi do Děčína, přes Vysočinu samotnou to tolik určitě nebude. Víte někdo přesněji?
To nevím. Možná oproti jízdě podle standardních rychlostníků. Oproti railjetu se tuším na Praha – Brno mluvilo o úspoře 4 minuty…
Takže zase se procentně zvýší množství výkonů pendolina pod dotačním deštníkem? Tedy z Prahy do Chebu a z Čadce do Košic. I když si tento kasovní trhák měl na sebe vydělat sám, jak se ČD při nákupu chvástali.
a co nam timto chcete rict?
Pendolinem jezdím rád, ovšem třeba mezi Prahou a Pardubicemi je někdy rozdíl v ceně oproti jinému dálkovému vlaku ČD až 70Kč (povinná místenka do 2. třídy)
A to pak chápu, že lidem se tím moc jezdit nechce.
Jakoby nestačilo že se musely zbavit IC/EC příplatků a vy byste chtěl ČD vzít i tenhle nadvlak?
Nebuď už tolik frustrovaný. Že Pendolino nejezdí na tvé trase, nebo, že se ti díky příplatku na krátké trase nevyplatí ještě neznamená, že tento vlak tady své místo nemá.
Evidentně to místo moc nemá, když je musí pro nezájem, na rozdíl od vlaku konkurence na stejné trase, které vycházejí cenové daleko lépe, rušit, ne? 🙂 Samotná jízdenka dle legendárního tr 10 je mnohdy o dost dražší, než jízdenka u konkurence, a když se k tomu pripocte mistenka, holt není divu, že to jede poloprazdne a o pár minut později téměř vyprodaný RJ…
Evidentně tím moc nejezdíte. Že je teď provoz v ČR pomněrně dost utlumený je vidět všude. Mimochodem projel jsem dnes celou Prahu mezi 8:00-9:00 bez jediné dopravní zácpy, takže asi takto. Za mě je Pendolino to nejlepší, co na českých kolejích jezdí, o vlacích od konkurence absolutně nepřemýšlím, RJ i Leoš staví v každé prdeli a čistota vlaků je konkrétně u Regiojetu na katastrofální úrovní.
Jezdím tím pravidelně, téměř každý týden trasu Praha-Ostrava, takže si troufám říct, že vím víc, než vy… RJ rozhodně nestaví „v každé prdeli“, ono stačí srovnat jízdní dobu.. Čistota vlaku RJ je naprosto v pořádku, evidentně jste tím v životě nejel, když něco takového píšete. Naopak v pendolina už jsem zažil špinavé stolecky a podobne… A pokud se bavíme o té obsazenosti, stačí kouknout na rezervační systémy a srovnat obsazenost spojů SC a RJ odjizdejicich např z Prahy pár minut po sobě. Holt cena a v podstatě nulové bonusové sluzby(vyjma vody zdarma) dělá své a těch pár usetrenych minut v… Číst vice »
Tak jestli Vás po cestě baví zastavovat v Chocni, Ústí n. Orlicí, České Třebové, Kolíně, Zábřehu a já nevím, kde ještě, tak si tím jezděte. Mě tohle nebaví. Pokud srovnám druhou třídu Pendolina a třídu Standard Regiojetu tak si opravdu stojím za tím, že kvalita interiéru je u Pendolína ale úplně někdo jinde, první třídu vůbec neřeším. Obecně technický stav jejich starých vagonů Regiojetu z Německa není taky nic moc, což se taky projevuje na kvalitě cestování. Regiojetem jsem jel naposledy minulý rok a byla to taková zkušenost, že ji opravdu už nikdy, ale opravdu nikdy nechci zopakovat.
Za tr10 již nikdo nejezdí….. To už je jen takový relikt minulosti
Omyl, na monopolních tratích tento relikt stále vesele vítězí.
Omyl nevítězí, bydlím na monopolní trati a za Tr10 jsem již hodně dlouho neměl, když jedu do Prahy, jedu na relační, když po kraji, jedu na IDS. Jízdy na Tr10 jsou již minorita na okrajových tratích a na krátké vzdálenosti…
Bohužel např na trati 323 pořád zaměstnanci drah cpou neznalým lidem právě jízdenku dle tr 10,a když někdo řekne, že chce jízdenku ODIS, tak vám přeji vidět ty pohledy pokladních „ale to trvá dlouhoooo, a já tu mám frontuuu jakooo“ 🙂
Leoexpres Praha Ostrava 850 korun nejlevnější. Nás*ať! A žlutá socka s ošoupanými vagony z východního Německa, než obskočí všechny dědinky na trati, to už i ty Ex1 od ČD jsou lepší a výhodnější. Pendolino prostě na trase nemá konkurenci. Pravda služby se mají kam zlepšovat.
Nemá konkurenci, a proto jezdí poloprazdne a musí se rušit spoje, zatímco RJ bývá často i vyprodaný… Jojo, to má logiku :)…. A nesrovnavejte 2 třídu pendolina a standard RJ, srovnavejte to, co je cenově srovnatelné, tedy třídu Relax a 2 třídu pendolina, a tam je to už úplně o něčem jiném, jak co se týče sedaček, tak naprosto nesrovnatelneho servisu…. A to, že zastavím v Chocni kde btw Ráj určitě nestojí? No a co, když je ježdění doba jen o pár minut delší, než u drazsiho pendolina? Rozhoduje jízdní doba jako takova, ne to, kolikrát budu stát, když ve… Číst vice »
To je zase výhoda pro cestující na delší štětce, ono pokud si cestující s jízdenkou do Vídně nemá kam sednout, protože je vlak plný lidí do Pardubic,vzor taky není ideální stav
Pardon, mělo být štrece ne štětce
Freude, Freude, Freude
Vždycky na tě dojde
😉
Pendolino nejezdí narvané tak, že by si cestující Praha – Vídeň neměl kam sednout. A pokud rezervační systém vidí, že se vlak zaplňuje, tak není nic snažšího, než zvýšit cenu za rezervaci.
Děje se tak už dnes, z 35 kč na 70 kč. Obecně mi ale přijde, že Pendolino vozí vzduch. A dost na to má určitě vliv ta místenka za nějaké peníze, i když relativně malé.
Je lepší vozit z Prahy do Pardubic vzduch a nechat jet lidi Regio Jetem, nebo mít vlak plnější na kratší úsek a získat alespoň peníze za jízdenku a 0 kč za rezervaci?
Odpověď je ve výročce ČD v pasažích zejména o impairment. Sice to není v češtině, ale ve finanštině.
Tož leda odhaduji význam těch větiček ve výročce, že vedení ČD si o Pendolinech v ČR dlouhodobě myslí, že mají zhruba cenu šrotu plus cenu za pár náhradních dílů, které by se použily, odhaduji, asi zejména v Pendolinech v Řecku pod značkou TrenItalia.
Smutné ale rozumné řešení. Jel jsem ve středu v 507. Cesta to byla pohodová, ale když jsem v úterý odpoledne kupoval lístek, tak v celém voze, který mě zajímal, byly rezervované pouze 2 místa. Pak to trochu narostlo a celkem nás tam jelo asi 15, bez strojvedoucího 14.
Možná jedna zajímavost.. ČD posílají Pendolino na zkušenou na jih… Že by v plánu? https://youtu.be/PAf8IVZTWJ0
Cele to pada na tom, ze tech vlaku je jenom 7 ks. Na CB by pendolina jiz ted a zvladte v blizke budoucnosti konecne ukazala co umi.
Leo Express omezí kvůli slabé poptávce provoz jednotiek Sirius.
Sice jsem jel naposled pendolinem minulý týden ale poklesu cestujících jsem si teda nevšiml. Dokonce se mě zdálo že z Popradu bylo více lidí. A z Ostravy do Pardubic také dost
Tuto trasu jezdím taktéž , byť ne pravidelně , a toto vidím právě naopak a moc jsem nikdy nepochopil to větrání prázdného „prémiového vlaku“ cestou po Slovensku. Chápu určitou prestiž, ale koníčky nebo předvádění se platí ze zisku a po práci .
Na druhou stranu jako cestující s dostatkem soukromí v pustém vlaku jsem byl spokojen.
Tak na území Slovenska je placen z MD, jelikož jede v závazku.
Přesně tak, vlak je na Slovensku dotovaný a jelikož jsou slovenské železnice neschopné (doslova jim ujel vlak), snaží se alespoň o to, aby se tam jednou denně ukázalo Pendolino a RailJet.
Kéž by konečně dráhy nasadily pendolina na normální pravidelné spoje Ex/IC/EC, a jako SC nechali jediný pár vlaků ala SC 502/503 Manažer. Uspořily by za prvé naklady na nerentabilní provoz a soupravy navíc.
Co to je za blábol?
Lol. A vy pracujete na ekonomickém oddělení ČD, že jste si tak jistý, že pendolina jsou nerentabilní?
Kdo umí napočítat do sta a malou násobilku tak vidí , že pendolino nejvíc vydělá (ušetří) pokud ani nevyjede. A nejlepší byli cesty na SK.
Zajímavá by byla jednou informace , zda by pendolino bylo za celou životnost alespoň na nule.
Samo ČD řeklo že po zaplacení úvěru se pendolino dostalo do zisku (což bylo někdy kolem roku 2014 pokud vím)
Já to myslím spíše tak , že si ta souprava na sebe sama vydělá , ne že skupina zaplatí vlak. Pořizovací cena a náklady na servis , počet lidí krát cena lístku a mě to zásadně nevychází ani bez dopravní cesty atd a to ani při pernamentním obsazení 300 lidí . A to nevím přesné ceny servisu jen zveřejněné přestavby. A že by se samo pendolino (rv2003) zaplatilo samo za jedenáct let tak tomu snad nevěří ani skalní fanda, sorry 🙂 To , že to řeklo samo ČD je asi tak důvěryhodné , jako že 810 je vlak pro 21… Číst vice »
Na to ale nemohli stačit počty do sta, vlak totiž nestojí pár stovek 😄
To je pouze mediální ohlupování … Pokud započítáte osobohodiny pracovníků údržby – jen podle normohodin, tak si na sebe ten vlak nemůže vydělat. Frekvenci z Chebu do KV by odvezdla jedna 810 ….
Krom toho se tam platí personál JLV … Na ten se samozřejmě zapomíná ….
Však říct to mohli, také byste manželce neřekl, že jste jí byl nevěrný.
Jenže pak prošly pendolína rekonstrukcí, takže musí odmazávat tyto náklady. Mimochodem Švýcaři s výrazně vyšší cenovou hladinou poslali pendolina z důvodu vysokých provozních nákladů do věčných lovišť.
Jde o kvaliti, za kterou se platí. A to zde moc lidí nechce.
Z toho si nic nedělejte, váš milovaný RegioJet byl taky několik let ve ztrátě, jinak pendolina provozně vydělávala, ale potápěl je úvěr
ad „pendolina provozně vydělávala“
Ne.
Jsou nerentabilní, to je známý fakt.
„to je známý fakt“ … ktery se ovsem neda nijak prokazat nebo vyvratit protože nikdo k tomu nema podklady : – ) … Takze je lepší rict:“ to je znamy dohad“
ad „neda nijak prokazat nebo vyvratit protože nikdo k tomu nema podklady“
nemáte pravdu. To co psal „olda“ vyplývá z příslušných pasáží výročky firmy ČD
Jaké ekonomické oddělení ČD máte na műsli ?
Zjevně nevíte, jaká je organizační struktura …..
Plýtváním je například skutečnost, že na soupravě jsou DVA zaměstnanci vlakového dopravodu, ačkoli počet zastavení odpovídá prstům jedné ruky. Podobná sedmivozová souprava švýcarského „zastávkového“ ICN je doprovázena pouze jedním pracovníkem. Čili zaměstnanec ČD má 50 % produktivitu práce než jeho švýcarský kolega ve stejné profesi ….
Jsou ztrátová, proto se je snaží co nejvíc nacpat pod dotační deštník, to nic nemění na tom, že nápad s obnovením Manažera je blábol.
ad „proto se je snaží co nejvíc nacpat pod dotační deštník“
To spíš souvisí, že jsou už v rostoucí části U křivky TCO = lidově řečeno servis je čím dál víc dražší bo jsou už starší.