České dráhy odtáhly poškozenou lokomotivu do Karlštejna, později zamíří do Plzně
Západní expresy jezdí po odklonové trase přes Rudnou.
České dráhy už odstranily z trati mezi Karlštejnem a Zadní Třebaní všechny vozy rychlíku, který zde ve čtvrtek kolem 6:00 vykolejil po nárazu do spadaného kamení. Čtyři vagony, které zůstaly na kolejích, byly odtaženy do depa v Plzni, vykolejená a poškozená lokomotiva (362) s prvním vagonem (B) byly usazeny jeřábem zpět let na koleje a odvlečeny zatím do nedalekého Karlštejna.
„Jeřáby a naši odborníci zvládli v těžkých podmínkách dostat z tratě všechny vozy i vykolejenou lokomotivu. Nebylo to vůbec lehké,“ oznámily České dráhy. Podle mluvčího drah Petra Šťáhlavského se teď řeší způsob dopravy poškozené lokomotivy a vagonu do plzeňského depa. „Tam proběhne prohlídka a rozhodne se o dalším postupu,“ doplnil Šťáhlavský.
Provoz vlaků v úseku Řevnice – Karlštejn přerušen. Zprovoznění jedné koleje plánuje Správa železnic dnes na 18:00. „Dvoukolejný provoz v místě bude možné obnovit po provedení sanace skal a instalaci ochranných sítí přibližně za dva týdny,“ doplnila Správa železnic.
Nehoda se stala na trati, kde je od 30. června do 16. července v úseku z Prahy do Berouna kvůli pokračující modernizaci naplánovaná výluka, která výrazně zasáhla do provozu rychlíků a osobních vlaků. Místo většiny rychlíků jezdí mezi Prahou a Berounem autobusy. Výluka se neměla dotknout Západních expresů, čtvrteční nehoda je ovšem „vyhnala“ na trať přes Rudnou. „Při jízdě po odklonové trase lze očekávat navýšení zpoždění vlaků cca o 20 až 40 minut,“ uvádějí dráhy na svých stránkách k mimořádnostem.