České dráhy odtáhly poškozenou lokomotivu do Karlštejna, později zamíří do Plzně
Vyprošťování vykolejené lokomotivy. Pramen: České dráhy
Západní expresy jezdí po odklonové trase přes Rudnou.
Západní expresy jezdí po odklonové trase přes Rudnou.
V neděli jsem v Berouně viděl odvoz poškozených vozidel do Plzně. Jelo se ve složení 794 + 362 + 742 + B249.
By mi zajímalo, jestli SŽ zaplatí ČD škodu a ušlý zisk? Nebo aspoň škodu. Tady to asi nesvede na fíru, že neudělal něco, co měl udělat.
Instalovat site az po prusvihu … na co se v tomto useku cekalo? Az tam bude smrtak?
Zelený mozky to nechtěly povolit…
Už jsem tuto informaci někde četl. Ale existuje k tomu nějaký zdroj? Nějaké rozhodnutí správního orgánu? Máme tu poměrně jasný zákon o drahách, nevěřím, že by to s ohledem na bezpečnost u případného soudu neobstálo…
Asi na celkovou rekonstrukci tratě, která se už začala etapou okolo Radotína.
Nechápu že nezrušili výluku z Dobřichovic do Radotína. Takhle budou na trati dva dlouhé jednokolejné úseky. Výluka včera začala podle plánu, ale nepovedlo se včas zprovoznit druhou kolej ze Smíchova do Radotína takže jednokolejný provoz z Dobřichovic až na Smíchov a totální rozvrat provozu. Nejdřív jsem myslel, že právě kvůli tomu byl přerušen provoz dálkové dopravy. Jinak včera v 15 hodin v Rudné směr Beroun 854+054+954. To byla náhradní souprava za Mnichovák?
Jestli to otočilo i něco jiného nevím, ale v 19:30 to jelo spojené s 814 do Prahy přes Rudnou, vyhnali nás do toho z IC565
Ta výluka je naplánována, upraveny oběhy vozidel, personální turnusy, nalita data do informačních systémů ….
Malér se stal ve čtvrtek, po formálním zahájení výluky, resp. zahájení výlukových opatření – jak za takové situace chcete výluku zrušit ? Podle čeho by se jezdilo ….
Podle standardního jízdního řádu?
Tady je vidět, jak totálně Správa železnic selhala, když odklonovou trasu přes Rudnou v rámci rekonstrukce před pár lety neelektrizovala a ještě o něco více nezkapacitnila (rozdělení delších úseků alespoň AHr)
A ta traťova třída je taky fajn, 18t/naprava
ano, draty prokopakem se mohly papirovat jeste ted…
spis melo dojit k nejake uprave 171 – doplnit vyhybny, banalizovat, do stanic provizorni esa.
To se děje až teďka, po 50 létech, kdy to bylo pozdě.
Jak banalizovat, báboblok neumí jezdit proti srsti?
To fakt neumí.
Musí umět, předpisy to řeší dávno ….
Umí, ale není to pořádně zabezpečeno, protože těch málo kolejových obvodů co tam maj je zpravidla ve vedlejší vyloučené koleji.
Ono by asi úplně stačilo, kdyby se udělaly alespoň ty plánované odbočky před komplet rekonstrukcí. Na Závodišti se taky v podstatě hned na začátku rekonstrukce Smíchov – Radotín udělaly spojky, i když se pak stejně postupně s pracemi na novém svršku a spodku zase vytrhaly.
Jenže to znamená natahat kabely, na položení vekslí potřebuje výluky …. osazení návěstidel ….
Co bysme mohli očekávat když jenom žvaní o modernizaci tratí roky, jsou placený jenom aby nakradli domu.
Vzhledem k okolní zástavbě je to žvanění důležité. Jak jinak chcete vydat stavební povolení?
rovnou dát razítko ta železnice tam stála dřív než nějaké zástavba
To je slovo do pranice, nějaká zástavba tam byla i před železnicí a nějaké cesty železnice přerušila. A taky ty vlaky jezdí rychleji a tím vytváří větší hluk.
Před rokem 1900 neexistovali vesnice ani domy. 😀 Já bych cestující a zákazníky rovnou zrušil, stejně jen nádražákům otravují život.
V principu máte pravdu, ale na takovou modernizaci, včetně prodloužení staničních kolejí na 650 metrů pro náklady by nikdy dotaci z EU nezískali.
Když jsem se ptal, proč dálkové vlaky nemohou jezdit přes Rudnou, tak jsem tady div nebyl za blázna..
Ale hrbatá není ekvivalentní trasa – kapacitou, rychlostí, trakcí. Takže pár vlaků se tam protáhne, ale je to totál nouzovka a rozvrátí to tam pravidelně vedené vlaky.
Pravidelně vedené vlaky, motoráky, co by se mnohem lépe nahrazovali busy, než dlouhé rychlíky, kterým by se pak tak uvolnila trasa jenom pro ně a Praha-Beroun tak mohli už konečně rychle a pořádně udělat. Když by se pronajalo více Herkulů a EC jezdily přímo z Prahy do Německa v nezávislé trakci bez přepřahu v Berouně a Plzni, tak by to mohli jezdit i bez zpoždění.
Za herkuly jsem dostal níže, před hřbitov z Rudné po Smíchov nemají nejspíš prechodnost
To neměl mít ani ten Brejlovec, co tudy jezdil. Snad by se ta trať nerozpadla, když by na ni několik měsíců jezdila těžší lokomotiva.
Brejlovec má na papíře 74t, Hercules 80t, hledal jsem si to dnes 🙂
Přesně tak, má více než 18t na nápravu.
Na to nerozpadnutí bych nevsázel víc než pár děravých ponožek.
vždyť je to ještě málem v záruce po EU opravě, to musí vydržet 😉
Brejlovce i Bardotky tam běžně jezdí …
Nikdo nebude trvale zařizovat extra Herculy jen kvůli případným výlukám a mimořádnostem na 171 (i kdyby se daly na Hrbaté použít). Navíc jezdit s dieselama i Beroun – Plzeň je prasárna a je to řešení jen pro EC od Mnichova. Co se týče těch autobusů, tak nahradit S6 by také nebylo tak snadné, protože by bylo potřeba obsloužit všechny zastávky, zatímco autobusy za rychlíky to berou z Prahy do Berouna přímo po dálnici. Zároveň ani těmi osobáky nejezdí zase tak málo lidí, nicméně jestli těmi autobusy za rychlíky jezdí opravdu hodně lidí, tak bych souhlasil raději nahradit osobáky.
Já to nic jiného než na EC do Mnichova nemyslel, Praha-Německo bez přepřahu by to potom dokázalo jezdit bez zpoždění. Jezdit dieslem vlak z Berouna na Plzeň, aby dál pak přeprahal na Cheb nedává vůbec smysl, ale Beroun-Plzeň je kousek bez zastavení uřízlo by to i to zpoždění.
Pánové, čtu se zájmem vaše odborné debaty. Dovolte mi pohled laika. Po vytrvalém ježdění výhradně autem jsem za poslední měsíc jel dvakrát vlakem Cheb-Praha a zpět. A Praha-Valmez a zpět minulou neděli. Naprostá katastrofa, Puchovan na Slovensko 90 minut zpoždění, klekla prý lokomotiva. Obráceně to samé, v Pardubicích nás vyhodili z rychlíku, pres půl hodiny čekání a v narvaných vagónech jsme se doklopýtali do Prahy. Všichni uvařený, klimatizace samozřejmě nesla, v uličce 50 st., okna nejdou otevřít. Těžko se divit, když jezdí lokomotivy staré 40-50 let. To je jako byste dnes lítali s IL-18 nebo TU-104. Ředitel ČD Bednárik je… Číst vice »
Od Valmezu většinou jezdí Slovenské loko 361, to je právě vnitřnostmi vlastně nový stroj.. Navíc těch zpoždění, za které může porucha stroje, tu máme naprosté minimum.
Tu závadu klimatizace bych nehledal na lokomotivě, ta pouze napájí vozy potřebnou elektřinou na jejich topení či chlazení. Spíše závadu bych tipoval v jednotlivých vozech. Rozhodně klima by mělo být plně funkční … někdo může z přehřátí snadno zkolabovat, zemřít … a poté se dopravce nebude stačit divit a platit vysoké odškodnění. A jen pro info – pan Bednárik již není ředitelem ČD … přišlo nové ˝koště˝ z ČD-Telematiky.
Herkulesy jsou DLB … ČD je nemají pronajaty, domovská služebna Schwandorf ….
Vím že je nemají pronajatý, ale snad se projmout někde dají, když to udělal i Rj.
na vcerejsich fotkach to vypadalo, ze najeli do kamenu, ale ve skutecnosti je to sesuv jako krava. tohle jestli opravi a stabilizuji za 2 tydny, tak to jsou borci.
Už aby byl ten tunel. I bez podzemní stanice Zadní Kopanina
Já myslím, že Česká železnice má ještě řadu důležitějších úseků nebo tunelů, jako do Drážďan nebo v Ústí.
A nejsou důležitější tunely třeba na ministerstvu?
Česká republika má ten infrastrukturní dluh docela velký, všechno se za jednu dekádu nedá stihnout.
já jen přemýšlím, kolik generací se ještě budeme vymlouvat na bolševika. a za první republiky….jsme se vymlouvali na monarchii….
Problém je v tom, že infrastrukturní dluh vznikal i po bolševikovi….
Zjednodušeně řečeno se dělali jen opravy místo budování infrastruktury na úrovni….
Přesně tak…on teda vzniká i nyní, protože se alespoň na železnici staví za šíleně prachy…
Ono se toho právě od Monarchie zase tak moc neudělalo, většinou se jen se natáhly dráty.
Bolševik s náckem tu „hospodařili“ cca 50 let, dalších cca 50 let bude trvat, než se to dá do pořádku.
Uživatel Elb si tam má dopředu dát B a ne E.
Podle včerejšího článku měl být obnoven provoz ve 14 hodin. Ale nebylo napsáno, kterého dne. Zajímalo by mne, kdo si takovéto a podobné prognózy cucá z prstu. Kdyby naopak dobu zprovoznění nadsadili a náhodou se podařilo termín zkrátit, ještě by byli vychvalováni do nebes.
A mne by zajímalo, proč se zajímáte o takovou ptákovinu. Každý průměrný normálně inteligentní člověk ví, že doba likvidace následků mimořádné události se může protáhnout a je odvislá například od potřebné doby vyšetření události Drážní inspekcí a následného postupu prací, které navíc může komplikovat počasí a prodloužit nově zjištěná poškození tratě , která se objeví teprve v průběhu likvidace mimořádné události. Takže jak chcete odhadnout přesně termín zprovoznění tratě ??? Krom toho existuje předpis na šetření mimořádných událostí. Osobně považuji Vaše narážky na pracovníky, kteří se snaží odstranit následky vykolejení vlaku a co nejrychleji zprovoznit trať za nevhodné.
Právě proto mne udivuje, že někdo vypustí do světa, že se bude jezdit za pár hodin, když je tam lokomotiva zapíchnutá metr do štěrku a zasahuje i do sousední koleje. Na vrub pracovníků odstraňujících následky MU nepadla ode mne jediná narážka. Či?
Ale narážka padla, proto jsem reagoval … následky MÚ řeší i ti, jež zahrnujete pod skupinu ˝ … kdo si takovéto a podobné prognózy cucá z prstu … ˝ ty prognózy se stanovují a v průběhu odstraňování MÚ upřesňují na základě informací například od záchranářů, policistů, pracovníků dopravce, lidí ze SŹ, kteří řeší třeba poškozené trolejové vedení, také dispečerů, kteří na základě zpráv z místa události podle aktuální situace zajíšťují vše potřebné …. zprovoznění trati je prostě kolektivní práce mnoha lidí z různých odvětví. Přímo jste tyto a další zaměstnance nezmínil; zahrnul jste je ale pod slovo ˝ KDO˝ .
Osobně jsem jel imitací 10512 „Pendolino“ a z Berouna do Prahy …
Jak pojede imitace a kde zastaví řešila štiplístová během jízdy, zajišťovalo se zastavení v Berouně, kde se mělo projet, pak se měla frekvence v Hořovicích přesunout do kmenového Pendolina, nakonec se přestupovalo ve Zdicích …
V Řevnicích pak vlak odjel bez čekání na NAD, další jel za hodinu a taky se ujelo NAD jedoucí o hodinu později.
Něco podobného jsem nikdy nezažil a to jsem toho zažil hodně, nejen v tuzemsku …
OK … a k zamyšlení by měl být příspěvek určen hlavně komu – průvodčímu, strojvedoucímu nebo dispečerovi ? Není mi jasné, co se porušilo – i imitace SC 10512 pravděpodobně nečeká na žádné přípoje … z pohledu cestujícího k vzteku, ale vlak jel za hodinu, jak uvádíte. Naši cestující mohou být rádi, že nezůstali trčet s jízdenkami ve stanicích až do rána, jako se mi přihodilo v zahraničí … konkrétně v Itálii.
Nesouhlasím s Vámi. Správa železnice by měla mít skupinu geologů, která bude průběžně monitorovat stav skal a svahů alespoň na hlavnich tratích…To samé jiní specialisté tipovat vysoké stromy v blízkosti koridorů a nechat je vykácet. S ohledem na změny klimatu, vichřice, tornáda, je to nezbytná činnost. Byla klika, že nedošlo k převrácení vagónů a zranění cestujících…
Monitorování skal a svahů není předmětem činnosti provozovatele dráhy, SŽ. Nepovedlo se mi nikde dopátrat, zda okolní železnice nemají vlastní geologické služby. Stejně tak železnice nezaměstnávají třeba svoje meteorology či hydrology, kteří by upozorňovali na možné nebezpečí ze strany počasí či vodních toků. Co se týče kácení stromů, ty SŽ v ochranném pásmu železnice za určitých podmínek po schválení kácí. Není ale vůbec jednoduché zlikvidovat stromy, zejména zdravé.
muzes se zamestnat u sz jako jasnovidec, vaclave.
Včera tam bylo, že předpokládají ukončení dnes ve 12 hodin.
V původním článku je, že provoz bude přerušen nejméně do 14 hod.
Předpoklad nevyšel ….kouzlo se nepovedlo …
Soudruh ministr to chce vědět, aby mohl informovat soudruha předsedu a obecně se ukojil informační chtíč novinářů ….
Tak se jim něco plácne ….
Nebylo by lepší odtáhnout lokomotivu do Prahy? Přijde mi to blíž.
Je to stroj přidělený plzeňskému depu. Když už se loko uvede do převozitelného stavu, tak už je fuk, zda pojede do Prahy nebo o pár km dál do Plzně.
Je to plzeňská lokomotiva, tak co by dělala v Praze?
A co tam s ní budete dělat. Vršovické depo „modré“ ani „zelené“ nemá … bejvávalo ….
Tak škoda, že není víc Herkulu…mohly je táhnout až do Prahy…
Herkules smí přes Rudnou?
to je dobrá poznámka…nápravové zatížení 18t, takže smolík…tudíž přepřah povinný
jen brejlovec má taky víc než 18t/náprava, tak čím to tam tahají?
😀 2x 742?
Brejlovci hrabatou jezděj, takže zřejmě se vejdou do nějaké tolerance, nebo mají „trvalou výjimku“, nebo nesmí mít plnou nádrž nafty, jako svého času 749 na Dobříš 🙂
749 je derivát T 478.1 s plnou bandou nafty i pro PG 500 a plnou bandou vody pro PG 500. Manipuláky vozil velký Hektor (ex T 458.1)
Včera jsem ve Vršovicích zahlédl 754 v čele InterJetu, tak bych tipl, že to tahají brejle.
P. S. 754 049-5. Slušelo mu to.
a jak 1x brejle jedou s 5x bmz a topenim do toho kopce? 🙂 ma to ze smichova postrk?
stejně jako jely zkraje týdne s 9x bmz na mnichováku do kopce u Kařízku. Hodně blbě.
myslíte…s chlazením? 🙂
Včera IC567 nějaký Brejlovec z Berouna až na Wilson, většinu cesty pomaleji než tam jezdí Regina do kopce..
aha, odpoved tu uz mam 🙂
Jo a s klimou jen cestou z kopce 🙂
Brejlovcem, prostě má 18 tun / náprava ….
Tak když budou mít 20 až 40 minut zpoždění tak v cíli budou dřív než normálně
Nene, to je navýšení zpoždění 😀 takže pokud to do cíle normálně přijede spožděné 80 minut, tak teď to bude 120 až 160 minut. Šťastnou cestu 🙂
Do Chorvatska se také jezdí se zpožděním a to po silnici. O zpoždění leteckých spojů kvůli počasí nemluvě.
Nerozumím jazyku vašeho kmene.
Zde se píše o délce zpoždění na železnici z Prahy na jihozápad.
Vy o zpoždění aut či letadel z Česka na jihovýchod (Chorvatsko).
Nespletl jste si diskuzi?
Nežijete v jiném vesmíru? 80+20 není 120 a 80+40 není 160. A nevychází to ani kdyby to byla jiná číselná soustava. Jedině snad úplně nová algebra… 🙂
ok, máte pravdu. 😀 Těsně vedle. Ale co už, prohlašme, že je to z důlvodu, že reálné zpoždění je stejně vždycky větší než oznámené. 😀
Prostě 2 hod. takt a ne že ne…