České dráhy odstavily další dva expresy v Brně kvůli klimatizaci
Lokomotiva 380 ve speciálním polepu připomínající 100 let založení republiky. Foto: České dráhy
České dráhy opět ruší vlaky kvůli poruše klimatizace v některých svých vozech. Dva mezinárodní expresy Metropolitan z Budapešti do Prahy
Vážení pojmenujme vše tak jak to je doopravdy. Musíme se vrátit hodně do minulosti. Zákaz výhodného nákupu druhého souborů RJ od Simensu ministrem dopravy Žákem. Po té nesmyslné nákupy šrotu ( starých vozů ) ze zahraničí. Další kapkou byl nástup nedávno odvolaného Ing. Kupce na pozici přednosty DKV Prahy a jeho neřízení největšího depa, ( spíše běhání po stranických sekretariátech )to byl spíš začátek pohřbu opravárenství . A pak jeho kroky v oddělení údržby od provozu a vytvoření 3 převelkých center údržby, které nejsou oprávněně schopny reagovat na veškeré problémy. Odbory včetně odborníků na to poukazovali, bohužel moc pana Kupce… Číst vice »
prosim, vemte tento prispevek a vytesejte ho do kamene!!! plne souhlasim. vecne „velektoce“ pseudomanageru, kteri umrli spickove zvladat rektalni turistiku u prave vladnouci partaje. odbornest – nic, dlouhodoba koncepce – nic, systematicnost -nic. system techto 3 center je nestastnyN nakupy repasovanych srotu nekomentuji, vyber firem ktere rekonstrukci nekomentuju, dimenze nekterych prvku nekomentuju, protoze kdybych komentovaln BYL BYCH HODNE SPROSTY.
Jojo, na EC mezi berlínem a prahou (a pak bratislavou) nefunguje klíma věčně. Posledně průvodčí raději ani nekontroloval jízdenky – ani neprošel vozem, aby nemusel vydávat odškodnění. Když jsem chtěl odškodnění dodatečně, tak mi bylo sděleno, že ho může vydat jedině průvodčí ve vlaku, kterého ani nešlo nahánět, jak byl vlak přeplněný a hlavně řekli, že tam žádná závada nebyla 😀 Že si firma nedostojí ani závazků, které si sama stanovila je jedna věc, ale že vědomě lžou je vůči cestujícím sprosté a dříve nebo později se jim to vrátí. Až zmizí státní sleva na mladé a důchodce, tak budou… Číst vice »
Toto je přesně ono… Takový Berliner má deset vozů, které jsou v sezóně beznadějně narvané. Od Ústí musí vlaková četa řešit dokumentaci a provádět úkony před předávkou soupravy německým kolegům. Čili na péči o cestující zbývá po českém území asi hodina času… Myslíte si, že zrovna za Vámi nepřišel ze strachu si splnit svoje povinnosti a práci? Dokážete si vůbec představit, že jsou tam na stovky lidí s nejrůznějšími problémy a požadavky jen dva?
Nemyslí, on si myslí, že jen kolem něho se točí svět. Průvodčí všeho nechá a poběží po střeše za ním.
Soudruzi, kdybyste cetli poradne, tak na pruvodciho si nestezuju. Ja poukazoval na lzi ze strany reklamacniho oddeleni 😉
A uz vubec neni muj problem, ze to drahy organizujou blbe, aby ceta nestihala. To si vyreste uvnitr. Ja zaplatil za sluzby, ktere nebyly dodane a misto omluvy ci kompenzace u me pristala jen sprosta lez…
Jestli chcete, pošlete mi číslo účtu a já vám tu kompenzaci, těch 30 Kč za klimatizac pošlu… Jistě to byla velká ujma pro vaše pohodlí, viďte ? 😉
Tady ale vubec nejde o penize. Kdyz nechapete psany text, tak prosim nereagujte… A jeli jsme 3, takze to melo byt 60 Kc. Proc ne 90 nemam silu vysvetlovat…
Zrovna tady jsou pokrytci DB, které tvrdí, že 2h takt stačí a víc prostě ani ťuk. Od GVD aspoň ta Vindobona…
Treba by stacilo vyznamne posilit vlaky mezi prahou a decinem a nakonec by se ukazalo, ze az do berlina ten 2h takt opravdu staci!
Vetšinou se hejtu na železniční dopravce snažím čelit nějakými protiargumenty, ale tady to opravdu nejde… Problémy s klimatizací jsou nekonečné a nikdy ani neskončí. Věřte ale prosím, že vlakový personál je z doprovázení těchto vlaků také dlouhodobě unavený a nervově úplně na pokraji. Nefunkční soupravy v nichž jezdí 600-700 lidí a dva „arogantní“ průvodčí, kteří se za pár hodin jízdy musí popasovat se vším. Hlídat dveře, snažit se držet výkon klimatizace různými restarty, jističi… Manipulování s nezapojenými kabely, na které by v imaginarním světě vozáckých předpisů vůbec neměli sahat… A k tomu každý den ze strany cestujících agrese, opilství, slovní… Číst vice »
O kompenzaci jsme si řekli… bylo nám řečeno, že vlak vedoucí řekl, že klima fungovala, ale občas se nejede pod dráty (v tu chvili sem myslel, že se bavim s idiotem, na co asi jede Vectron vepředu…), takže občas je snížený výkon klimy. No asi celá trasa z Vídně do Prahy je bez drátů a na kompenzaci není nárok, jelikož vlak vedoucí má vždy pravdu, a to rozhoduje…
Úplný idiot to nebyl… Na trati jsou skutečně takzvané „stahovačky“ tedy místa, kde musí strojvedoucí stáhnout sběrač z trolejí a vozy v takovém okamžiku jedou jen na vlastní baterie. To se neprojeví na klimatizaci, která není 20 roků stará… Vysvětlovat tím ale teplotní nepohodu na celé trase Vídeň-Praha je absurdní, to máte pravdu… U jednoho nejmenovaného dopravce už výmluvy na stahovačky sklidily poměrně dost výsměchu… Můj původní příspěvek byl ale o tom, že vlakový personál jsou taky jen lidé, tak mu to zkuste odpustit…
Ono stahovačky, to je také fantastický přežitek a na moderní a dobře udržované dráze nemá co dělat, pomineme-li přejezd trakčních soustav a s tím spojený přechod na jiný sběrač (v případech kdy to nutné).
Tak stahovačka není přežitek, v opačném případě děkuji, že chcete ohrožovat zdraví elektromontérů, kteří na TV pracují. Dále to je potřeba pro údržbu na měnírnách, neutrální pole (např. Při výstavbě mostů), atd…
Noo, takže podle modroguma Dominika, který ještě nikdy nevystrčil nos z ČR (uznávám, že trošku přeháním, na Slovensku možná byl) takoví Němci nebo Rakušané ohrožují elektromontéry, neudržují měnírny (v jejich případě transformovny), nestavějí mosty…
Nevím, jak provádějí údržbu na Německu či v Rakousku, ale vzhledem k tomu, že u nás je třeba vyloučena jen část stanice, či je vyloučena jen napěťově, tak stahovačky jsou nezbytné pro zajištění bezpečnosti. Tudíž aby se nemuselo terčovat tak by vždy musel být zastaven, což na koridoru prostě vždy nelze.
A v obou státech tuto návěst znají, nepoužívá se tam jen kolej bez trakčního vedení vpravo/vlevo.
Nikde, na naší železnici, nejsou tyto návěsti zbytečně umístěny.
Když zaplatíte předělání na střídavinu s jednotným napětím, nemusí být za pár let ani u nás. Ale tolik peněz asi nemáte a i kdyby jo, daly by se využít výrazně efektivněji než na řešení takové prkotiny. Takže to s nimi budeme muset ještě pár desítek let vydržet.
Na vlakový personál si nestěžuji, ikdyž se mohl chovat lépe… Upřímně dokážu pochopit krátkodobý výpadek, kvůli stahovačce či něčemu jinému. Ale pokud se mam 4 hodiny potit ve vlaku a pak mi řeknou že klima šla a na kompenzaci není nárok, pro to pochopení absolutně nemám.
Bohužel „stahovačky“ kdy mašina není připojena k troleji sdabotují klimu velmi. Klimy ve vozech jsou dimenzovány, bohužýel? totálně naknap, tj bez rezervy. Pokud je minutový výpadek napájení stačí to, aby teplota ve voze vystoupila o 1 až 1,5°C nqahoru a klima to už dolů snadno a rychle nestáhne. Tj 3 úseky bez „drátů“ a máte ve voze solidní „nekomfort“ Proč se výstroj vozů dimenzuje tak jak je na dnešní železnici patrno, se mě neptejte.
Otázka je, jestli už některé vagóny nevyjeli s nefunkční či jenom provizorně zprovozněnou klimatizací. ČD uvádějí jako hlavní problém nedostatek lidí na opravy. Při stoupajících platech se prostě nevyplatí provozovat šrot, který je potřeba pořád opravovat.
Stačila jsem si u ČD všimnout, že údržba na vnitrostátních EC se prostě neděje. Nikdo to neřeší! Několikrát se nám stalo, že jsme s vlakem vyjeli z depa buď bez klimatizace, nebo s nefunkčním topením. Popřípadě s vagonem, který je tak 60 let starý. O nefunkčních toaletách nemluvě. ČD ať raději dají wietnamcům, ti jsou alespoň pružní.
Včera jsem bohužel oním Railjetem je se svou dvouletou spící dcerou v náruči a těhotnou ženou, na naše místa jsme se dostali, ale na sedaldech seděli důchodci, kteří měli zaplacené místenky z porouchaných vlaků, tak jsme obětovali jedno místo pro dámu. Nejhorší na všem však bylo, že se nikdo z českých drah za vzniklou situaci NEOMLUVIL!!!
Problémy s klimatizací mají všichni, ať jsou modří, žlutí či černí v tom si nevybereme.
Kdy u černého nefungovala klima? Když už odvádíte pozornost jinam.
Nikam pozornost neodvádím, jen jsem poukázal, že problémy má většina dopravců, pravda u černého jsem to zažil jen jednou
Vy jste u černého nic nezažil, protože jste s ním nikdy nejel, neplatí tam režimka.
Nevím, kde berete tu jistotu, že mám režijku a že jsem s černým nikdy nejel, když se ani neznáme.
Už jsem jel ve vlaku s porouchanou klimatizaci v mnohém větším vedru než bylo v neděli a určitě by mě ani za těchto podminek ukončení vlaku a presazování do jineho nepotesilo.
Otázkou je, zda se dá v tom kterém voze/oddíle otevřít ventilačka, nebo zda by se cestující začali dusit.
bohužel v některých případech výpadek klimy „veze s sebou“ i výpadek ventilace. Není to úplně šťastné řešení zvláště ve vozech, kde nejsou, kromě 2 výklopek na chodbičce, otevíratelný okna. Za chvíli je hyc a navíc vydýcháno. To je bonus moderních „tlakotěsných“ skříní i leckterých „rekonstruovaných rádoby těsných“ Ale to si nevyberete. Projet tunelem ve 160 nebo se minout s jinou soupravou ve starým „větratelným“ voze udělá takový tlakový ráz, že se mnozí lidé budou cítit také velmi nekomfortně. Tj buď musíme rezignovat na vyšší rychlost a řešením jsou otvírací okna, nebo holt budeme muset mít vozy těsné, ovšem při poruše… Číst vice »
Jeďte se podívat k nám na sever do Liberce. Tady nějakou klimatizaci ve vlacích neznáme.
Jenže tam si můžete otevřít okna, takže nejde o život.
Však v těch horách je třeby spíše topit než větrat !!!
(Včera tam byla docela pěkná „kosa“ celý den …)
To je mi teda novinka, zrovna z Liberce jezdí vlaků s klimmou dost a v drtivé většině i s funkční.
Je úplně jedno, zda z cestujícího lije pot v modrém, žlutém, nebo černém vlaku. Pot je bezbarvý stejně jako „firmoslepý“. Kromě Railjetu stojí klimošky v tuzemských vlacích za starou belu. Jak už někdo psal, dnes je všechno na knap ( i na knop, uznávají se oba slovní tvary), neponechává se žádná „manévrovací“ rezerva. Není divu, že to každou chvíli chcípne. Hlavně, že kšefty jedou.
S novými Bmz, reko vozy Bpee, Bdpee, apod. problémy také nebývají.
bohuzel je to trendem dnesni doby. pamatuju doby kdy se chlazeni pocitalo na 110 % jmenovite tepelne ztraty v odvetravanem prostoru, nyni se casto dimenzuje na 95% s tim, ze spicka se vykryje diky pretizeni agregatu a pocita se s „integracni“ schopnosti daneho prostoru (tepelna setrvacnost). bohuzel nyni projektuje chlazeni kazdej, kdo ma diru do zadku a neuvedomi si ze steny vozu nemaji akumulacni schopnost temer zadnou a taky ze salani od slunka neni vubec nijak „zpomaleno“ zdivem. a toto sou vysledky. ono totiz neni klima jako klima, pro kazdy „prostor“ je potreba dimenzovat tak, jak to ten prostor vyzaduje
Tlak na cenu. Cena klimatizace roste s výkonem, tedy ušetříme, ne? Zavřeme oči před těmi úplně nejvyššími teplotami, je to jen pár dní v roce, nebudeme počítat s tím, že v příštích letech dost možná ještě narostou. Tak se ušetřilo při reko a teď to stojí prachy v provozu.
O klimatizaci vagonů netuším nic a topení vagonu jsem viděl jen „z rychlíku“, ale ta klima asi bude vespod vagonu, jestli nebude rovnou sloučená i s topnými tělesy topení do jednoho bloku? Každopádně proč při poruše klimatizace, neběží dál aspoň ventilátor na plný výkon? Snad si taky musí to větrání nasávat čerstvý vzduch z venku, neběži to jenom s vnitřní cirkulací. To se jako po poruše celá klima natvrdo odstaví a duste se? No to musí být opravdu očistec. Zažil jsem tu dusnou atmosféru ve vagonu jednoho žlutého dopravce, který podstupoval rekonstrukci v ČR. Vagon byl připojen ke zdroji pro… Číst vice »
jen naznačím. pokud se vyskytně závada v obvodu toho „větráku“ tak je vám topení i kompresor funkční naprd. POkud se vyskytně chyba z řízení toho celku, opět nejede nic. pokud selže napájení tohoto celku opět nejede nic. Tj větrání zůstane zachováno, jen když klekne „kompresor“ a ten zbytek okolo žije dál a zárove\ň to někdo (obsluha) přepne n větrání bez chlazní. Tj velké % poruch to odstřihnou jako celek. Pokud obsluha zmatkuje chtíc z toho vyrřískat chlazení opět může být výsledkem vypnutý větrání. Pkud na celý vlak jsou 2 průvodčí, vlak je plnej nespokojenejch cestujících pak se nedivte, že jsou… Číst vice »
No je celkem jisté, že při poruše ventilátoru-elektromoru, toho s topením a větráním moc nezmůže nikdo. Ale porucha elektromotoru nebude snad tak častá. Pokud se s*re v jednom kuse tak, je zralý minimálne na repas komutátoru a uhlíků. Nebo pokud se přeruší topný kabel, tak také smůla. Nevím jak je u těchto vozu řešeno napájení. Asi CZE, nápravové alternátory tu fakt nevidím 🙂 , nemám „šajn“ ohledně baterií?? Třeba klasický systém „od soudruhů z NDR“ – 2 nápravové alternátory po 4,5kW/28V, dobíjí za jízdy čtyři 180Ah baterie pod vagonem, regulátory s usměrnovači umístěny v také bedně pod vagonem. Topení běži… Číst vice »
napájení CZE, akumulátory zálohují jen nejnutnější, tj světlo a v některých případech ještě pomocné agregáty. Obvykle je u klimatizovaných vozů společné řízení celý „vzduchotechniky“ tj větrání klima, topení. Příkon klimy kolem 30kW. zaškolení probíhá, ale obsluha má velké množství úkolů, nejen obsluhu systémů vozu, a taky je v provozu X typů a každe je jinej, tj vlaková četa musí ovládat x druhů ovládání VZT. Nedovedu si představit akumulátor, který by „udržel“ klimu/topení alespoň 30 minut v chodu a zároveň by byl někde vhodně skryt ve voze – cena + velikost. Bohužel časté řešení VZT je nějaká porucha celý to odstav.… Číst vice »
V Pendolínu taky dobrý.
Ony obecně tyhle rekonstruované vozy mívají dost nízkou kvalitu provedené práce a spoustu závad, fakt se ČD divím, že to v klidu zadávají pořád těm samým i přes neknčící problémy a nerozpoutají větší konkrenční boj o kvalitu. Klima je jen taková „třešnička na dortu“ v tomto marastu nízké kvality zpracování.
Otázka je, jestli máte možnost to zadat jinam. Pokud myslíte že ano, tak v tom žijte dále.
V pátek žlutý dopravce z Břeclavi v kolem 18 hodiny do Vídně.Z 5 vozů klima šla v 1.Horko k zalknutí.Neřešený problém.Po dotazu na stevardku kvůli kompenzace jízdného,arogantní odpověď,tam máte vodu.Asi jí taky z toho hrabalo.Proč tady není stejný článek.na téma jiného dopravce,že mu nejde také klima?
To máte dobré my vysvětlení ani nedostali
RegioJet z Břeclavi do Vídně jezdí v 16:20 a 19:20. Takže v kolik? Jaká pro svá tvrzení máte důkazy? Tady jsou důkazy jasně předložené
Důkazy netřeba, je potřeba odvést pozornost od problémů modrého, akorát by to chtělo napřed kouknout do JŘ, aby to bylo aspoň uvěřitelné…
A neodvádí se právě tímto pozornost od žlutého? Ale jak jinak, že? On pan Žlutý božský má vždy vše v perfektním pořádku!
Nemá vše v pořádku, ale bez důkazů si může kde kdo plácat kde co a nikod o tm článek nebude psát, když to není podložené.
Jeli jsme v 14:39 z Vídně, klima opravdu nefungovala, což několikrát kontroloval i konstatoval steward. Konkrétně šlo o vůz číslo 2.
Žlutí se nekritizují, to nevíte?
Argument ve stylu: v Americe bijou černochy.
Navíc ani nevíme, jestli je pravdivý.
Stačí vyfotit jízdenku a dát jí kamkoliv na veřejné úložiště, je to zadarmo a většinou nechtějí ani registraci. Nemáte zač.
Kamarádce napsali Žlutí nedávno(myslím předminulá St, pro nevěřící můžu zjistit) upozornění, ať si najde jiný spoj(do Brna), z důvodu poruchy klimy. Tak šla na Modrýho, který z hlaváku ani neodjel. Nakonec , už smířená, že přespí(netvrdím, že to bylo nutný) v Práglu, uvolnilo se jedno místo ve žlutobuse v19:00, se kterým dojela v pohodě do Brna. U busu prý zůstane do září, že kvůli klimě ve vlaku „trpěla“ těch událostí už dost. Tak jsem zvědavý, jastli ji neodradí časem D1, což je v létě poněkud pravděpodobnější, než třeba v březnu. Já cestu vlakem v létě na Praha – Brno riskuju… Číst vice »
Já bych klidně jel i béčkem přes Žďár. Koženka mi nevadí, kupé mám rád a horko nesnáším.
On ten „problém“ není s koženkou, ale s lidmi, kteří by nejradši jezdili nazí…
Když jsem totiž jel koženkovým béčkem sám, jediné nepohodlí bylo, že ta tvrdá koženka trošku klouže…
Mám obavu, že až zavřou kvůli reko úsek Blansko-Brno, tak těch co přesednou do busů bude asi podstatně víc…
Klimatizace funguje asi většinou i v (brněnských) „panterech“ – aspoň já jsem se zatím s poruchou nesetkal. Ale uznávám, že leckdo by tím vozidlem asi celou cestu mezi Prahou a Brnem nevydržel, resp. víckrát už by pak asi vlakem nejel.
660 jsou spíš problémem při jízdě přes výhybky. Tehdy poskakují jako kozy.
Dobře, ale co ty záchody. Já to musel zadržet na cestě z ČT do Prahy – a ta úleva ve 471…
Clovek by cekal, ze CD maji v Brne jako rezervu jednu zalozni soupravu vagonu, kam nechaji lidi prestoupit a jede se dal az do Praha hl.n. Popr. zalozni lokomotivu. To by bylo racionalni reseni narodniho dopravce.
Nicmene iracionalne se ta zaloha nekam vyparila, statnimu rozpoctu navzdory.
Nejspíš už zaskakovala za chcíplého pantera či něco podobného. Jednu chvíli to vypadalo na zrušení 4630 a použití vozů z něj, nejspíš na posilu rj, ale pak se přetok poslal do 860.
Oni mají rezervy, ale v Brně možná tak za 660. Někdy jezdí 362+béčka…
Je už víc než nechutné sledovat výpady, zejména na ČD, hádky o soukromých dopravcích a ideologie kolem toho. Jde mluvit skoro o nenávisti namísto znalosti věci a diskuse založené na odborných argumentech. Pokud jde o situaci v dopravě na železnici – nejen na ČD, Ryba smrdí od hlavy. Někdo v zemi odpovídá za koncepci dopravy. Ta prostě není, natož aby vůbec byla postavená na objektivních faktech a znalostech. Zdá se, že je právě obava z vytvoření takové koncepce, protože by narušila řadu věcí, které se nechtějí měnit. Zejména podpora a rozvoj železnice celkově, radikální omezení a ekonomické zpoplatnění silniční dopravy.… Číst vice »
Čistě pro zajímavost, přesvědčil jste za život alespoň jednoho jediného souseda, aby do práce jel vlakem místo autem? Jestli ano, tak gratuluju a směle pokračujte dál. Až těch lidí bude milion, tak na ten váš požadovaný princip možná dojde.
Nejprve to musí být použitelné, pak lze přesvědčovat.
Asi se budete divit, ale těch lidí byla docela pěkná řada a nikdo mně za to nenadával a nenadává. Ale pokud se něčeho chce dosáhnout, znamená to pálit si prstíčky a otravovat ty, co jsou odpovědní, aby dělali to, co mají a aby tam byli ti, co věci rozumějí.
Mně je z toho jasné a) že chcete, aby někdo koncepci vymyslel za vás (jak to čtu tak asi i s plánem údržby a rozpisem záloh) a b) text je takový obecný somr o peníze.
Možnosti jsou známé. Zajímavé je, že někomu je dáváno samozřejmě a jiný musí přesvědčovat.
Proč bych to měl vymýšlet? Jsem za to placený? Ale navíc, možná na rozdíl od Vás, jsem se o mnoho věcí snažil a i nějaké ty úspěch byly. Ale to mají dělat ti, co jsou za to placeni jak ve státní správě, v politice, tak i v odborné sféře. za co je platíme? Za to, že si na něco hrají a slouží někomu? Mají sloužit lidem, zemi. A to se neděje. Takže by měla být vyvozena nějaká odpovědnost!
Ušatá: Pokud by všude opravdová koncepce byla, už by vám nejel šukafon z Bečova do Žlutic (Blatna), nebo z Kralovic(Čisté) do Rakovníka, ani ze Studence do Velkýho Meziříčí atd. atd.
Někdy si zjistěte, co odchází z naftových lokomotiv do vzduchu, k „zahození“ není ani jen vizuální „studium“, to je kolikrát „ekologie“ panečku, když to potom dělá souběh busu E4 – E6 a neveze to za den většinou víc než 0-10 lidí na spoj…..
Bydlím přímo u nádraží, a když tu stojí nahozenej brejlovec, tak musím kvúli smradu zavřít okna 🙂 Naštěstí se to neděje často, vetšinou tu jsou elektrické loko/soupravy.
754 nebo 750.7?
Jednak předjímáte něco, co z uvedeného naprosto nevyplývá (jen současná pseudokoncepce k tomu směřuje), jednak používáte scestné argumenty. Je jasné, že zastaralá zařízení jsou méně šetrná. Má to být důvod, aby se na kolejích neinovovalo? To se to potom ohání malým vytížením a souběhem s „lepšími“ silničními vozidly. Akorát tu už nikdo neřeší ty následky v uzlech…
T o je pořád dokola. Píšete demagogické nesmysly. Je to složitější a bylo tu řada věcí již dříve popsána.
Nejmenujete se náhodou Antonín Minařík, popřípadě nejste podobný pošuk ze spolku dvojjmenného Mykloskaly?
Naprostý souhlas!
S tím opravárenstvím by to spíš chtělo obráceně, aby každý větší uzel(Praha, Beroun, Nymburk, Hradec Králové, České Budějovice, Olomouc, Brno, Havlíčkův Brod, Ústí nad Labem, Olomouc, Opava,…a mnoho dalších) měl nějaký malý provoz.
Za mne jenom dobře. On teprve až průšvih a ostuda donutí firmu, aby něco dělala. Jinak se na to všichni vykašlou. Sám to těm vlakošům občas říkám – Pokud v těhle vederech nebude chladit většina soupravy, tak s tím prostě dál nejezdi. Pokud tam nejdou otevřít okna, už za 20 minut je tam na omdlení a pak už jde i o život. A až se tam někomu něco stane, po soudech budeš chodit ty a každý se na tebe akorát tak vy….
Mne osobně zaráží jedna věc tak velká stanice jako je Brno a nedá dohromady dva vlaky byť složené z Béček? Nebo pokud byla závada na loko která by klimy asi měla krmit tak to nebyla v Brně záloha třebas i od čd cargo. Jako raději v béčku a třebas i s zpožděním, ale určitě lepší než se mačkat. Keců by bylo asi dost ježiš oni přistavili koženky, ale rozhodně lepší než na zemi v Railjetu.
Jo milí zlatí to mne připomnělo jak jsem v 90 letech jel z Pesti do Prahy. Už tehdy jsem si prozíravě koupil i místenku na cestu zpět. Kterou jsem pak v B – kožence strávil v chodbičce na zemi. Protože jakási dáma zapoměla odeslat dálnopis či telex do Pesti a Maďaři tak prodali mnoho místenek 2x. 🙂 A to se ještě jezdilo přes Havlíčkův Brod takže to byl docela výlet. Takže každá doba má své.
Jel jsem minulý týden postiženou 272 a dnes 274. Problém minulý týden pochopím. Dnes už opravdu ne. Problém jsou cestující v uličce na stojáka a zanedbaná údržba. A v rámci „ochrany zdraví“ přesypat lidi z 9 vozového vlaku do 7 vozového vlaku, který ovšem veze i svoji frekvenci je na hlavu. Já měl dnes v kupé v pohodě, aby ne, když bylo pod mrakem a 22 stupňů.
Dneska jsem taky jením takovým nechladičem jel, dokonce bych řekl že jsme možná stáli i o dobrých 5-10 mnut ve stanici déle jenom aby se to podařilo trochu vyvětrat, venku foukalo, takže to šlo. Myslím že problém je ani ne tak v chlazení/nechlazení, ale v prosté necirkulaci vzduchu vozem a výměnou s vnějškem, pokud klekne klima, navíc jak vydechujeme vlhkost, tak roste relativní vlhkost čímž se přestáváme být schopní chladit odparem, tedy pocením a tepelná nepohoda vzrůstá. Pokud by na vozech byla alespoň funkční ventilace, sice by tam pořád byl natažený horký vzduch, ale relativní vlhkost by byla nižší a… Číst vice »
Něco takového se ČD přece nestává, akorát tomu špatnému žlutému! Jde o nenávistný útok pseudopisálka Sůry 🙂
Trochu jste pichl do modrého gumohmizda….😅viz ty minusy…..
Akorát zbytečně troluje.
Ono je proboha nad 25°C a už porucha? Vůbec se nedivím.. Já fakt nesnáším ty velkoprostoráky na Metropolitanu.. I kupéčkové vagóny jsou takové zastaralé.. Něco s tím udělejte.. Třeba si kupte ty další railejty už konečně a přestaňte sakra vozit vzduch po lokálkách a dostanete miliardy ročně ☺
„a přestaňte sakra vozit vzduch po lokálkách a dostanete miliardy ročně“ // Tady mi zřejmě něco uniká. Jak dopravce dostane miliardy ročně za to, že přestane vozit „vzduch“ po lokálkách?
Přestane vozit vzduch a ušetřené peníze půjdou do státní kasy.. A stát bude konečně mít peníze na nové vlaky, popř. na opravu klimatizace či nákup lepších Vagónů, co je na tom nepochopitelného? Peníze se předají dopravci, protože stejně ta železnice je prakticky dotována.. A tam se najde víc peněz!
Protože princip základní dopravní obslužnosti funguje přesně naopak. Dopravce naopak dostává peníze za to, že vozí „vzduch“. Takže dopravcům záleží na tom, aby získali zakázku i na těchto lokálkách, protože každá zakázka je v této oblasti lukrativní. Netvrdím, že jsou to ze strany státu hospodárně využité peníze, na druhou stranu ani netvrdím, že je to špatně (jsem zastánce rozvoje venkova a mobility všech obyvatel). Co ale tvrdím, že pokud dopravce nedostane zakázky na lokálkách, tak ty peníze od státu mu budou chybět a rozhodně mu je stát jen tak z rozmaru nedá…
Vaši teorii převedu na silnice, kde se také nedostává peněz : přestaňte cpát peníze na opravy silnic 2. a 3. třídy a budete mít na opravy silnic 1. třídy a stavbu a opravy dálnic. I na venkově totiž žijí lidé, kteří se musí dopravovat
Asi máte úplně jasná čísla o miliardách na lokálkách. Kam na to chodíte? Je třeba se probudit a začít studovat fakta, ne zveřejňovat jen své dojmy.
Tady si zase někdo plete regionální dopravu s dopravou na regionálních tratích, zvaných lokálky (údajně za miliardy)…
Peníze jsou, ale někde jinde. Pořád se tady melou kecy s ekologií, oteplováním planety(ve skutečnosti žádné neexistuje), ale zároveň se opravuje D1, staví dálnice…
Kolik nových vozů a lokomotiv by se dalo pořídit za 41 miliard korun?
Problémem je i existence autobusů – obrovskému poškozování ovzduší(kdo to má čuchat!)
Já vám nevím, ale od oběda bylo pod mrakem, odpoledne dokonce spadlo pár kapek. Přetížená klima při +25 °C je nějaká divná věc. Podle ČHMÚ nevystoupila teplota nad 28 °C za celý den.
To se najednou vysype klima v celém vlaku složeném z vagónů po pravidelných kontrolách, nestačilo říct „komu se to nelíbí, běžte do vedlejšího vozu“?
Nebo lokomotiva nechtěla krmit „topný“ kabel?
Stačí porucha topné spojky…
nojo, one toho, co může kleknout s následkem netopím, nechladím, je povícero. Bohužel v článku není upřwesněna příčina výpadku (obecně pokud se už vůbec nekde něco ví, tak se to drží pod pokličkou)
Bývalo zvykem, že na každém čele vozu byly možnosti spojení topných spojek dvě …
Je to vse o udrzbe a lidech a vse je primo umerne tomu kolik do tohoto procesu tece penez.Par fandu na to nestaci.A jestli si vedeni CD mysli,ze vse zachrani OBB ojetiny tak jsou na omylu.Rvat do,sice kdysi modernich vozu,par radoby modernich prvku rizenych systemem Hanzelka ma ke standardum Siemens,Alstom,Stadler hodne daleko.Nas stat sel holt cestou prumyslu automobiloveho.Rakusaci a Svycari zustali u vlaku.Nemci jsou silni,maji oboji…
Poslední vygony varobené v ČR jsou ze Sudénky z 80. let – a zastaralé už v výroby nejen kvůli podvozkům, ale také dveřím, ve stanici nelze… Ale už celá 70. léte soudruzi „patrioti“ nakupovali vesele v zahraničí. Nějaký Ringhoffer byl z ČR vyhnán a už je dávno zapomenut.
Máte v tom pár chyb – poslední vozy vyrobené v ČR jsou Ampz/Bmz/WRmz v licenci Siemens SGP a na těch vozech z 80. let bylo zastaralé všechno ale zrovna podvozky ne.
Ale nedá se upřít skutečnost, že ty rakouské, rozpadající se šroty jsou ještě starší, někdy z let 1978-1982…
To není pravda, do železnice se narvalo prachů hodně, bohužel všechno nacpalo poloamatérské partičce z Plzně s politickými konexemi a různým garážovkám dodávajícím malosérie věčně se seroucích komponent… Zatímco kvalitní výrobce na Zličíně zavřel pro nedostatek zakázek. Výsledek je že i u relativně nových jednotek typu Elefant je to pomalu 75x co kus to originál a různé verze a kombinace technologií na rekonstruovaných vozech dají ve výsledku řádově stovky technologických konfigurací. Fakt není divu, že se to sype, tohle by neuřídil a neusprávkoval ani Ferda Mravenec. Většina vozového parku je zralá na strategickou „druhou modernizaci“ zaměřenou na standardizací na omezený… Číst vice »
Tak to je naprosto trefne… Navic se k hladove particce Skoda zacinaji pridavat dalsi,jeste hladovejsi.Stylem „nak to udelame“ hlavne aby se zlataky kutalely…
Přesně tak!
Unifikací výroby se ušetří minimálně na náhradních dílech…
Je přece mnohem snadnější a levnější vyrábět 1 díl pro všechny vozy – 1 světla, řídící pult, podvozky, WC…
Tak jsem si tak vzpomněl, jak Čecháčci museli jezdit do Německa s technikama, protože se jim ty nový vagonky sypaly za jízdy. Nebo jak pořídili rekopatra pro kolemPraží a zhuntovaný byly už při prezentačce. Jo, nostalgie…
No kdyby ty vagonky jezdící do Německa opravil jejich výrobce a ne kovorolníci ze Šumperku, tak by to třeba vypadalo jinak… A rekopatra byla kombinace blbého nápadu (rekonstruovat staré vraky) s tradičním technickým provedením (viz výše).
Nový nešvar na české železnici. Rušení vlaků kvůli klimatizaci… Dříve taky klimatizace čas od času lehla, ale vždy to dojelo. Jako přesadit cestující z vlaků s poruchou klimatizace v rámci bezpečnostni cestujících do už tak natriskaneho jiného vlaku je teprve loterie o životy lidí. Jednou jsem tohle zažil v Railjetu kdy klimatizace klekla ve dvou vozech a vlakvedoucí cestující z těch dvou vozů přesunul do jiných vozů a to bylo teda sebepoškozování. Třeba Karel Gott při cestě Pendolinem chtěl ve voze vypnout Klímu kvůli hlasivkam a kupodivu to přežil. Tohle nějak nechápu.
Protože lidi z té klimatizace už blbnou. Je trochu teplo a hned chtějí chladit. Klimatizaci bych pouštěl od teploty 30 °C a výš.
Otázkou je, jestli myslíte 30 stupňů venku nebo uvnitř vagónu. Ono totiž takový uzavřený vůz se umí pěkně rozpálit :))
si vemte neco na sebe. a nebude vam zima.
v uzavrenem vagone bude pres tricet i kdyz venku bude kolem 20… staci, aby svitilo slunce.
V uzavrenem voze musi klimatizace bezet vzdy, jinak tam z tech 80 lidi za chvilku mate nedychatelne koncentrace CO2 nezavisle na teplote.
Tak jen pro pochopení, když vám ta klimatizace nejede ve většině vozů, kde se otevřít okénko prostě nedá, snažíte se to řešit v rámci firmy a ono se stále nic neděje, tak vám pak lehce dojde trpělivost. Máte pravdu, že přesunout osazenstvo ze dvou vozů se dá, ale více už ne. Ta vozidla mají být prostě funkční, tečka. Provoz na lince Ex3 je financován ze státního rozpočtu, jinými slovy to platíme my všichni a věřím, že se shodneme na tom, že nikdo nechce jezdit ve vozech kde se nedá dýchat. Pokud to vedení nechápe, pak ty vlaky nebudou jezdit a… Číst vice »
Daniel: velký kus pravdy máte, o tom žádná, akorát jak z toho začarovaného kruhu ven? Ale v tomhle případě kdy je i funkční klimatizace nastavená na určitý počet plic (cestujících) tak bych jako vlakvedoucí vlaku, který přebírá cestující z jiného vlaku řekl, tak Vítejte na palubě, ale klimatizace je stavěná na určitý počet cestujících a jelikož cestujícich je tolik že sedí na zemi i v první třídě tak náš vlak zde jízdu taky končí. Nemluvě o střetu na prejezdu, kde by všichni litali vzduchem, protože byla překročena kapacita…
Jak z toho ven? Přestat tlačit jen na cenu za každou cenu… A VÝRAZNĚ zvýšit mzdy v údržbě.
Začarovaný kruh se jmenuje údržba.
Co je to údržba? Váš Národní dopravce.
Já si myslím, že to není úplně tak, že by kašlali na údržbu. Věřím tomu, že lidi v údržbě padají na hubu, aby ten cirkus udrželi aspoň trochu v chodu. (Tuplem teď během dovolených,)
Větší část průseru bude ve strašně fragmentované a nepříliš spolehlivé technologické základně, minimálním využití outsourcingu, a v neposlední řadě financování + pracovních podmínkách zaměstnanců údržby (zajímalo by mě třeba srovnání pracovních podmínek na ONJ s Kačerovem)…
Ale o tom, jestli na dílnách padají na hubu nic nepadlo. Že je údržba v ČD nezvládnutá, o tom snad žádná, že v tom ČD nejsou samy, o tom snad taky žádná. Že je to nezvládnuté především manažersky, je snad každému jasné. Opravdu to není o tom, že by na dílně nevěděli, z které strany se drží šroubovák.
Ryba smrdí od hlavy.
Začarovaný kruh ovšem (a soudím, že možná docela cíleně) „vyrobila“ jedna konkrétní osoba, kterou jste v textu (konečně) plným příjmením pojmenoval – je až obdivuhodné, kolik škod stihla napáchat za ty možná ani ne 3 roky svého působení u ČD …
Daniel tady „nahlas“ přiznal to, o čem se již nějakou dobu potichu mluví – že vlastně jde o vzpouru vlakových čet, zřejmě mlčky tolerovanou nebo dokonce podporovanou jejich vedením.
konečně to nekdo řekl na plnou ústa. toto je zásadní příspěvek. plně s vámi souhlasím
Ne, je to zřejmá reakce na nedávný masakr v režii PKP IC. Z pohledu ČD tato opatření naprosto chápu, byť se mi nechce věřit, že zrovna dneska by se to přes nouzové vyklápěčky nedalo vyvětrat a starší lidi zásobit vodou nebo přesadit do jiného vozu.
No tomu se snad ani věřit nechce, že tak dokonalý dopravce opět odřeknul vlaky, vždyť přece u každého rozstřelu jsme četli, že jenom ČD mají dostatek záloh a náhradních vozidel, aby k soustavnému odříkání vlaků nedocházelo. Ještě by to chtělo nějaké plamenné komentáře, jak jsou jiní dopravci fuj a standardy kvality dodržují jenom ČD (např. funkční klimatizace)…
Já jsem pro konkurenci na železnici, ale co si budeme nalhávat, s tou klimatizací to u regiojetu není moc slavný.
Snažíte se odvrátit pozornost od nefunkční klimatizace ČD sice hezky, ale zbytečně.
Jenže má pravdu stačí se podívat všude jinde.
Myšleno, že stačí podívat jinde, že i žlutí mají s klimačkama problémy a dokonce vlaky ani neruší.
Velmi přesně a hlavně vystizne🙂
Celé je to o tom, že vlakové čety už si nenechají sr*t na hlavu 🙂
Já myslím, že vlakové čety Žlutého si na hlavu zatím sr.t v pohodě nechají. Ty se ještě nevzbouřily. Bylo by taky proti čemu.
Že ale dnes bylo vedro, což? Evidentně to ČD nezvládají…..to je takový problém mít na mezinárodní EC vlaky dostatek kvalitních vozů? Neblíží se to už „kvalitě“ Západních Expresů kde za „to“ může německý partner? Ví někdo jestli a jak to komentují Maďaři?
Miro: Jak to komentují Maďaři, kteří se denně posílají nefunkční soupravu? Nebo které myslíte?
Myslíte ty nefunkční soupravy složené z vozů dopravce ČD na 274 a 276?
Ano. Dnes. Co vlaky EC 172/173, které byly odřeknuty už hooodněkrát? Ať už z Prahy nebo už z Hamburku?
A kdo teda má na starosti údržbu těch vozů v majetku ČD? Snad ne zase ti dva japonci Ono-Se a Samo-Se?
Myslíte vlak, který v Česku provozují České dráhy a na jehož provoz doplácí ministerstvo dopravy? ČD jsou jistě tyto problémy schopny komunikovat s MÁV – start
A Ex6_Cheb je bez problémů, tam to jde za DLB…
Jistě, vždycky za to může někdo jiný než ČD, i když to hledání výmluv je čím dál náročnější.
Cucat si z prstů věci, co nikdo nenapsal, umíte hezky.
Pro tohoto dopravce asi ano.
jenze oni cesi odstavili soupravu, kterou nefunknci poslali madari. tamze ti to muzou komentovat jak chteji, ale je to jenich pruser.
Na OBOU zmíněných EC jezdí celá souprava ČD, takže Maďarů se to vůbec netýká.
A vy chápete zásadně jen ty pasáže psaného textu, které se vám hodí.
Zrovna Maďaři by to komentovat neměli, protože odřeknutí vlaků na kterých byla nasazena jejich souprava, bylo procentuelně mnohem vyšší než u českých souprav. A za spoustu poruch si můžou cestující sami, pořád si s nastavením hrají, pořád jim je moc horko/moc zima a tak se systém pod náporem přetíží. A časté „stahovačky“ na slovenské a maďarské síti tomu taky nepřidají.
Jj, dopravci ČD nefungují jejich vozy a můžou za to cestující, kteří vyžadují aby nabízené služby (za které si zaplatil) fungovali, jaká je další výmluva?
Zaplatili si cestu, nebo někde na jízdence je snad uvedeno, že vlak má klimatizaci?
No že klimatizace v některých ex OeBB vozech víc nefunguje než funguje je věc známá už několik roků…
Ono by stačilo klimatizaci dosadit do Bmz234, které jsou na to připravané… a byly by záložní vozy s klimatizací…
Na to, aby byly odstavené celý den jako náhrada v Praze je jich škoda.
Nicméně, co by záložní vozy změnily na situaci, kdy skončí souprava v Brně?
Změnily by to, že by se mohl věnovat delší čas údržbě ostatních vozů. Při tuším 1/3 obsazenosti směn na ONJ to jinak nejde…
S údržbou souhlasím, to máte pravdu. Otázkou je, zda na poruchu klimatizace má doopravdy vliv ta údržba nebo jen její nekvalitní provedení.
A nechtěli by ti nechat řídit někoho, kdo tě údržbě opravdu rozumí?
No jo, když místo výměny CZE v Bmz225/226 jsou mrveny WRmee, tak co čekat…
To je divný, pan Kupec přece tvrdil že rozdělením na OCÚ a OCP to začne konečně fungovat. Jestli on ten Kupec ten Titanic nějak ještě nenavrtal.
Podělalo se to až měsíc po jeho odchodu.
Zkusíme zvesela: Nevíte, jestli to stihl dodělat? Nebo ho ze stavby vyhnali před pokrytím střechy? Jestli ho tu střechu nenechali dodělat, tak ať se nediví, že do stavby po měsíci stále prší, když za tu dobu nového nenašli.