České dráhy odsoudily namazání kolejí svým strojvedoucím, vyhodit ho ale nemohou
Trať Most - Moldava u Hrobu se zbytky namazání olejem. Foto: Jan Šatava
Strojvedoucí jezdí aktuálně pouze v depu.
Strojvedoucí jezdí aktuálně pouze v depu.
To je taková letitá kultůra v ČD. Prezentováno i vedením firmy. Jejich klid a řád byl narušen vetřelci, kteří mohli za všechno špatné i za nízké platy. Místo snahy vytvářet, přemýšlet se ukrývali za kolektivní vinu, ale odměny vedení byly tajné a nehorázné. To byla i dohoda a velká ostuda se Škodovkou na dodávky lokomotiv. Ješitnost zakrývala neochotu komunikovat, nebo přiznání bonusů. Vyvolat konflikt je nejlepší věc, zvláště když jsou také prohry v soutěžích o lukrativní trasy. Všichni mám ubližují, tak to viděl a velkou nespravedlivost cítil strojvedoucí ČD. Bojoval za zájmy ČD. To není omluva, ale tak to klidně… Číst vice »
A zkusili mu tu výpověď aspoň dát?
Lord Modrogum.✌️🤦♂️
V Česku nikdy nic nejde. Na vše je čas a v právu jsou hlavně darebáci. Pracoval jsem vždy v soukromých firmách a to jste mohli vidět ten fofr jak člověk rychle letí když udělá něco proti zájmu firmy (člověk živený státem nepochopí).
Obvykle se do smlouvy dává i poškození dobrého jména firmy. A ve většině firem lze zaměstnance tzv. dostat na pochybení. A těch se dá najít obecně velmi mnoho (zákony, normy, firemní postupy).
No na druhou stranu fírů není nazbyt , lituje a jezdit bude. Má z ostudy kabát a jméno nafurt v historii každého Google ..
Tohle je naprosto neomluvitelné. Také by jste litoval pilota, že odpojil řídící systémy letadla. Přeci jich je málo a může se hodit? Ten člověk by naopak měl dostat flastr za obecné ohrožení.
No podmínka za tohle je přiměřená, ale až mu vyprší, tak od drah uteče jinam s čistým rejstříkem. Vždyť tam musí být mezi kolegy za blázna.
Mě by spíš zajímalo jak to dopadne s vyšetřováním toho kamení…. To je snad ještě horší než ten olej….
Tři přísloví. „Dočkej času jako husa klasu“, protože „lež má krátké nohy a pravda dříve či později stejně vyjde najevo“ když ……….. to třetí je o té zabijačce a paření prasete.
To třetí neznám….povídejte…
To přísloví praví, že na každou svini se vaří voda.
Teď ještě otázka do pranice:
Kde vzal ten vyjetý olej? Ve svém domovském depu? Pak by ho měly dráhy zažalovat za krádež. 😀
Já myslím, že je to v pohodě. Nevadí, že strojvedoucího dělá člověk, kterej maže koleje olejem. Důležitý je aby si teroristi nebrali na palubu letadla 105 ml vody.
A jak se na něj vlastně přišlo?
Já myslím, že tohle není podstatné. Podstatné je, že se tak stalo.
No, policajti ho nasli. Nepodcenujte je, oni nejsou takovi trubci, jak se o nich rado mluvi.
Signál telefonu.
Což je ale hodně nepřímý důkaz. Navíc ta lokace podle buňky má docela velký rozptyl. Kdyby řekl, že byl tou dobou prostě někde v lese poblíž, těžko by mu někdo dokazoval opak, pokud by se nepřiznal.
Není to žádný rozený kriminálník, tak nedalo policii moc velkou práci z něj přiznání dostat.
Mj. diskutoval na těchto stránkách, své jednání obhajoval a poukazoval na absenci pískovače….dá se to dohledat ve starších diskusí…. Nikdy nevíte, kdo vaši lidovou tvořivost čte😂…. Já si také musim dávat pozor na pusu, velmi často kritizuji národního dopravce (i když ho svým způsobem mám v podstatě rád😂) aby mi při mých cestách vlakem některý modrý nedal přes hubu…. Zvlášť když to často píšu z vlakových wifin
Nebo naopak kdyby si modrý náhodou musel koupit něco u žlutého a dostal taky naloženo , třeba dražší jízdenku ..
signálem po telefonu a záběry z kamer. měl smůlu, že jezdil na dnešniídobu dost netradičním autem. po té se doznal
Určité řešení je mobbing.
Pokud vím, tak pro získání licence nesmí mít člověk v rejstříku žádný úmyslný trestný čin. Když už ji má, tak to potom už neplatí, že by mu ji bylo možno odejmout ze strany Drážního Úřadu? V ten okamžik by u něj nastala překážka na straně zaměstnance a ČD by ho mohly legálně propustit.
Správně píšete „pro získání“ tedy nikoliv pro držení….
Nemáte pravdu.
DÚ odebere Licenci strojvedoucího mimo jiné osobě, která přestala splňovat podmínku spolehlivosti k řízení drážního vozidla podle § 46, Zák. 266/1994Sb. v platném znění.
V tomto případě, však podmínka odejmutí nebyla splněna.
Nebyla? Podle mě je ta spolehlivost definována tak, že člověk nesměl být odsouzen za jakýkoliv úmyslný trestný čin a nebo neúmyslný spojený se zákazem činnosti. A tu první podmínku to jistě splňuje.
To je docela smutné, protože strojvedoucí by měl být i morálně spolehlivou osobností.
Obhajovat namazání kolejí. Inu, zaměstnanci ČD se zase vybarvili.
Myslím zde v diskusi. Asi jako když svého času obhajovali fíru pod vlivem.
Nebylo by možné ho poslat na psychotesty ? O jejich úspěšným absolvování se dá pochybovat . A pak už si za pult nesedne.
Už byl a úspěšně splnil
Psychotesty se strašně přeceňují. Byl jsem na nich jako jediný, kdo si rozšiřoval činnost, ostatní za chlast a sebrané řidičáky. Jako řeknu Vám, výkvět společnosti, někteří se neuměli ani představit a dali to všichni, přestože někteří tam byli poněkolikáté…
Takže opět chybí chlap, který udělá nepopulární rozhodnutí a bude si za ním stát.
A jaké nepopulární opatření? Protizakonne někoho vyrazit, firmě zařídit soud, doplacení platu a návrat vyhozeneho následně zpět?
To má byt jednání chlapa? To je jednání pitomce….
Ano, chytrý člověk počká, až mu to někdo nařídí. Kdoví, jaká je asi osobnost člověka, který dokáže namazat koleje pod vlakem. Jak je zodpovědný, psychologicky způsobilý pracovat ve firmě, která se živí přepravou cestujících. Tvářit se, že tohle je standard je urážkou všech poctivých nádražáků.
To se udělá podle českého ZP. Šoupne se na jinou práci a postupně se mu to otráví, až odejde sám.
Stát pouští soukromníky na přeplněné koleje, omezuje platnost režijek, dopravci nespolupracují a neuznávájí navzájem jízdní výhody. Před válkou to šlo. Dnes je pokrok – bourají se čekárny a zavírají.
aaa, frustratovi nekde neplati rezijka pro duchodce, takze vsechno je na nic…
Jak tohle souvisí s diskusí o člověku, který způsobil trestný čin?
Uražená ješitnost. Soukromník je pro státní zaměstnance vždy škodlivý element. Narušuje zaběhnuté pořádky.
Pan Schutz postgradualne studoval s Baldou po nocich na vysoke skole zivota, jeho oblibenym sloganem je „tam je svet jeste v poradku“. Nema rad fialovou a v Prostrenu byl druhy, protoze pani Marie podvadela a to neni fer.
Na kolej!
Nikdy nelej olej na kolej, budeš potom těžký život mít a nemít klid – tak necheš žít.
A- tak- nikdy víc nelej ólej na kolé e e ej – Na kolej!
Melodie:The Beatles- Yesterday
to je dobrý , fakt to sedí do not😃
Jen mi to tak z dlouhé chvíle proletělo hlavou ;- )
To je stejně sranda, jak věc, která se, dříve v depu, za dob parního provozu dělala mezi fíry běžně, když chtěl někdo někoho poškádlit, tak dnes se z toho dělá kauza na dva roky a toho chudáka by lidi nejradši lynčovali.
A propos, pokud má dopravce problém s trochou oleje, tak jak se pak chce na podzim vyrovnat s napadaným listím?
Které depo je v kopci? A to co se dělalo kdysi dávno když ještě sloužily parní stroje…..ten rozdíl hmotnosti je nezanedbatelný. Poškádlit v depu možná když práce s regulátorem vyžadovala cit a nebylo těžké kola roztočit i na suchých kolejnicích. Ale e by se to dělalo na širé trati a ještě k tomu ve stoupání o tom pochybuji.
Rakovník
Ok. Máte pravdu. Tam nějaký mírný sklon je. Ale já to myslel jako srovnání se stoupáním jako je na Moldavě. ;- )
Parní mašiny byly těžší než dnešní motorové. O mydlení kolejí vím před 90 lety na jedné trati.
O tom, že parní byly těžší není pochyb. Asi jsem to měl napsat lépe aby bylo jasné, že si nemyslím, že byly lehčí.
Z depa v Nuslích (Vršovice) je do stanice pěkný kopeček. Jednou za vlhka, studenými nekovovými špalky, plným tlakem v brzdových válcích a Bastardem jsem se šinul desítkou a ne a ne zastavit. Podotýkám, že se kola točila.
Kopeček nahoru, nebo dolů? A ty brzdové špalky jsou z jakého materiálu, když jsou nekovové?
Žádný KOPEC, na dráze se říká STOUPÁNÍ a KLESÁNÍ. Stejně tak oblouk není zatáčka, návěstidlo není semafor a návěstím se neříká barvami.
Z depa do stanice je klesání. A složení materiálu neznám. Zkrátka se jim říká nekovové. Většinu času brzdí lépe, než litinové, špatně však odvádějí teplo a při chladu, vlhku brzdí nevyzpitatelně.
Ano. Když jsem učil nové strojvedoucí na topírenském posunu v PLD Sokolov a zdálo se mi, že si nedostatečně uvědomují kluzkost kolejí v topírně, vzal jsem si v kotelně kýbl mazutu ( zelení prominou), namazal jim dvacet metrů pískové koleje a nechal je najíždět s lokomotivou T211.0043 na zabrzděnou řadu Sergejů. a) věděli, že to je namazané b) bylo to na rovině a to je stěžejní. Adhezní součinitel se u listí a podobných sraček mění postupně, byť posekaná tráva je taky podobná oleji. U oleje přijdete o adhezní součinitel okamžitě a bez varování. A pokud jste na větším stoupání při… Číst vice »
Pokud byste měl Mirel a začel couvat, bouchne vám nesoulad směru a jste namydlený.
Tak tak…
Co to je adhezní součinitel? Děkuji.
Skadlit motorak v kopci olejem? Nejste magor? Za tohle naopak dotyčný měl dostat pár let natvrdo.
Listí je svinstvo, ale proti oleji je to brnkačka. Na listí ti to neztratí adhezi prakticky na čistou nulu a nebude se to ze sklonu samo rozjíždět i se zablokovanými koly. A kromě toho, tohle nebylo z legrace nebo z výukových důvodů na depu, ale bylo to ze zlého úmyslu, na trati a s cestujícími ve voze. To srovnání fakt nesedí…
Obecné ohrožení je sranda? Podobný názor tu napsal někdo hned po události. A k tomu mohu dál sdělit jen to, ze si následně policie od nás vyžádala jeho IP adresu. A dál už to znáte…
Tohle by mohlo být uvedeno na úvod každé podobné diskuze. Ono to už pak není vůbec sranda.
Proč? Když je někdo tak tupý, že namaže koleje, tak bude řešit svoji digitální stopu?
Tak tahle úroveň mě opravdu nenapadala. Já to bral spíš jako takovou výstrahu po právníky z VŠŽ.
Právníci z VŠŽ mají své oblíbené právní experty typu Nielsen či Zwratková – Lemplová.
Onu srandu může napsat kdokoliv, i já. IP není důkaz pro strůjce akce. Nadto mnohé IP nelze ani lokalizovat. Asi psát důvody nemusím. Obdobně pokud nechci, aby byl lokalizován můj mobil, pak si ho nevezmu nebo prostě učiním kroky, abych nebyl viděn. Což se evidentně stalo u těch šutrů. Klidně si ve své podstatě můžete myslet, že jsem to byl já. Lokalizace mojí IP nebo lépe mobilu, by byla za poslední týden zajímavá.
Abyste se jednou nedivil… IP sice sama o sobe neni dukaz, ale hodne napovi. a dobede celkem dost zuzit okruh podezrelych.
Ale no tak, nedělejte bububu. Nikoho k ničemu nenavádím, ani neschvaluji, takže policie může být v klidu a vy též
Takže tam kde chybí věcné argumenty, přichází na řadu flaška oleje. Jak tohle můžete zlehčovat?
Kdo maže, ten jezdí.
Já tohle dodržování zákonů miluju. Chce vás bodnout? Tak přijďte, až vás pobodá….
Kdo maže ten jede – a někdy jako na ledě. Olej v motoru je fajn, ale olej na lamele suché spojky už nikoliv stejně jako v/na brzdách. To je potom jízda jen se práší za kočárem :- )
Ale hlavní viníci jsou někde jinde.
Výrobce olejů? Soroš? Ilumináti?
Kalousek
Který pan Kalousek?
Tak ten zpěvák myslím ne…
KALUSEK
https://youtu.be/Gx1AitPyqQU?t=26
Ne, hlavní a jediný viník je ten p…. z ČD co udělal to, co udělal.
Vím o čem mluvíte. Zajetá praxe, že na koleje patří jenom ČD. To se těžko vydejchává, zvláště když je lepší.
Nejedná se jen o ČD, jakožto jeho zaměstnavatele, který s jeho činem nesouhlasí. Nesouhlasí s ním i spolky, ve kterých byl členem. My na rozdíl od zaměstnavatele jsme ho mohli vyloučit, protože porušil naše stanovy. Jeho čin byl bezprecedentní útok na Moldavskou železnici ať byl jeho úmysl jakýkoliv. Martin Müller, předseda Klubu přátel krušnohorské železnice Most – Dubí – Moldava z.s.
Moment. On byl členem KPKŽ? Tak to mi hlava nebere. V tom případě se nedivím, že byl vyloučen. Kdyby se mě někdo zeptal jakou trať mám nejraději odpovím, že je to právě Most-Dubí -Moldava. (Osek-Dubí-Moldava)
Když se řekne, že „čin byl bezprecedentní útok na Moldavskou železnici ať byl jeho úmysl jakýkoliv“ začne to člověk brát mnohem více osobně než tomu bylo doposud.
ano je to tak bohužel byl naším členem asi 10 let.
Je správné, že to tak vidíte. Jste rozumný člověk, ale mnozí u ČD cítí ohrožení a křivdu, když na „jejich“ kolejích jezdí někdo jiný…
No stress…stejnak už ho nikdy jako strojvedoucího nikdo nezaměstná, tak proč mu to zakazovat i soudně…zaměstnavatelé nejsou blbí.
Si si istý? Za dvs roky na to každý zabudne a také Unido či niekto podobný po ňom skočí úplne v pohode.
nezabudne ,minimálně padne otázka ,,to jste ten id..t , z Moldavy ?
Dle reportáže o onom namazání kolejí je jednak velký rozdíl zda byla použita vazelína či údajně vyjetý olej. Za další délka znečištěné koleje byla z pohledu kamery cca 20 cm. Celý obvod kola kolejového vozidla má ale víc jak metr. Za další existuje mezi kolejí a kolem tření které nemohlo způsobit klouzání vagónů v takovém měřítku. Pokud by kolo nabalilo onen olej v tak krátkém úseku nemohlo to být příčinou zpětného klouzání. Měl být přizván znalec z oboru mazání kovů. Navíc každé kolo drážního vozidla v tomto případě vagónů od.vlaku je vybaveno na vnitřní straně čili takzvaném nákolku mazacím systémem… Číst vice »
Nejsem žádný znalec ,a le vím jak kur…ky olej dokáže klouzat a jak dokáže přispět ke ztrátě adheze.Taky pokud vím (a nyní mě opravte zda se mýlím) že kolejnice byly namazány když jel v lak nahoru. To znamená, že se zastavil a kola se začala prokluzovat. Když se začnou kola prokluzovat nestačí oněch 20 cm k tomu, aby došlo k potřísnění (namazání celého povrchu obvodu kola? A jistě taky víte jakou geometrii má kolo a která část kola zajišťuje styk s hlavou kolejnice.
Jo a pokud dobře koukám na fotku u článku není to 20 cm, ale délka potřísnění hlavy kolejnice je v řádech metrů.
Hmm, a teď tu pohádku o karkulce.
zažil jsem prokluz kol v zastávce č lípa střelnice ve směru z kopce. ř 845 arr , přejezd 10m od zastávky , koleje zašpiněné traktorem . tj cca 2x 20 cm. a při rozjezdu z kopce se tako líná mrcha prosmekla . fíra asi zareagoval jak měl , prokluz byl záhy eliminován , ale jasně to dokumentuje nebezpečí jakékoli látky snižujíci adhezi na kolejích.
A to ho omlouvá jak??
„V užším slova smyslu je tato povinnost vyjádřena zejména v § 301 písm. d) zákoníku práce, dle kterého je zaměstnanec povinen nejednat v rozporu s oprávněnými zájmy zaměstnavatele. Za oprávněné zájmy zaměstnavatele se dá považovat zejména úspěšná realizace jeho činnosti, dodržování právních předpisů, reprezentace společnosti navenek, ochrana zdraví a majetku zaměstnavatele. Mezi další, judikaturou dovozené, projevy povinnosti loajality zaměstnance patří zejména: povinnost mlčenlivosti, povinnost zachování přiměřené míry kritiky zaměstnavatele, povinnost ochrany dobrého jména zaměstnavatele, povinnost určité slušnosti vůči zaměstnavateli, povinnost zachování důvěry mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, povinnost vyvarovat se střetu zájmů, nebo povinnost zachování korektních vztahů se spolupracovníky. Povinnost loajality… Číst vice »
Od zmeny GVD s tou trati nemaji CD nic spolecneho. Samotny cin vsak rozhodne neomlouvam.
Proboha lidi, už ho nechte být. Udělal blbost, lituje toho, trest dostal, tak co ještě chcete. Kolikrát byste ho chtěli za to potrestat? Věřím, že je to jinak slušný člověk a náležitě se poučil, tak do něho stále nekopejte!
Samozřejmě, slušní lidé chodí mazat koleje olejem.
No, možná projevil více loajality se svojí firmou, i když naprosto blbým způsobem, než ti, kteří prohráli výběrko na dopravce. Vy byste si ve své firmě nechal raději zaměstnance, kteří neustále přicházejí o výkony, nebo toho, co se za svou firmu rve, byť nezákonným způsobem? Připomíná mi to ultras ve fotbale. Na oko jsou všichni proti nim, ale klub vždy ty svoje odsoudí jen tak na oko. Vždyť přeci kopou za jejich tým. A poslední věc, kdyby ten člověk byl recidivista a znásilnil děvče v parku, objeví se čtyřřádková zprávička a jede se dál. Zatímco namazanými kolejemi se žije několik… Číst vice »
Samozřejmě bych takového člověka vyrazil úplně okamžitě, pokud by to šlo. Naprostá ostuda. Toto je server o dopravě, ne o znásilnění. Ale samozřejmě jsem rád, že ze všemožných děr vylézají postavičky, kteří toto chování budou ještě hájit.
Také bych okamžitě vyrazil toho, co mne připravuje o výkony. Jsem rád, že se mnou souhlasíte.
Zaznamenal jste mimochodem, jaká je situace na trhu práce se strojvedoucími? On je snad nějaký přebytek strojvedoucích?
diskuse je o obecnem ohrozeni, nikoliv o ztrate vykonu.
a tyhle dve veci spolu nijak nesouvisi, prestoze je pan schutz pouziva jako svoji „obhajobu“…
To by jste musel začít u odborových funkcionářů všech odborových svazů a objednatelů dopravy. Ti první jsou bohužel chráněni zákonem a ti druzí jsou zaměstnaci jiných organizací než dopravce.
Bohužel ochrana zaměstnanců u nás dosahuje absurdních rozměrů, jak ukázala tato kauza.
Tak tak…
Ani bych neřekl.
Já bych toto Vaše vyjádření přibrzdil.
I já, pokud se mi u některého zaměstnance něco nelíbí a uvažuji o některých krocích, tak napřed jdu k firemnímu právníkovi.
A přestože si myslím, že ZP docela ovládám, tak bývám skoro téměř vždy velmi nemile překvapen…
Pane Sůra jestlipak vy i ostatní víte že kolo od vagónu zejména samotný “ motorak “ si koleje maže systémem který je umístěn na nákolku každé mašiny? Je to z důvodu aby se kolo méně opotřebovávalo. Jezdil jsem s takovým motorakem v minulém století. Tyto vozy na některých trati jezdí dodnes .
Víme. A co to má společného s tímto trestným činem?
Já to třeba nevím. Ale stačí mi mít nějaké technické povědomí a dojde mi k čemu nákolek slouží. Nezapezpečuje náhodou jen to aby vlak z kolejí neseskočil? Pokud se maže tak pak se maže možná jen svislá část a tím vnitřní bok hlavy kolejnice. Možná dobré v obloucích aby nedocházelo k opotřebení, ale těžko si vlak maže koleje pod koly. A jestli jo tak to bych chtěl fakt vidět.
cili ten pan chtel vlastne jen pomoci moldavske draze od opotrebeni kolejnic?
Jestliže jste s tím jezdil, tak určitě víte, že mazání okolků má úplně jinou konzistenci a složení než vyjetý olej.
Ano, kdysi se používal strojní olej, ale od tohoto systému se již dávno upustilo. V současnosti se používá mazadlo, které neškodí životnímu prostředí, protože funguje jako mýdlo. Říká se tomu De Limon.
De limon jo? no jak kde
Hele goliáši😁, je úplně jestli tomu budeme říkat delimon, nebo třeba mrmle. Jisté je to, že to není olej, i když je to mazadlo.
oprava: je úplně jedno…
Olejem se mazalo dlouhé roky. Používal se podřadný levný olej. Nebylo to ono, ale fungovalo to.
slušní lidé, nebo Slušní lidé? 😛
Pane Sůro , jistě to bylo trestné , hloupé atd. Ale od toho tady máme právní stát a soud. Můžeme s tím polemizovat , jak říká klasik . Ale opravdu je čas už to nechat být . Přestupek bude časem zahlazen. Můj názor .
Neměl by pracovat na takové pozici. To je snad každému jasné.
Mně ne. Zkuste mi to vysvětlit. Jakou pozici ještě ano a jakou už ne?
Mohl by kopat výkopy.
„Šéfe, mně se asi něco nepovedlo…“
Proč mi to hodně připomíná zrovna tento případ?
https://www.youtube.com/watch?v=BlCI8iXmm_o
Odpovědnost za zdraví a život lidí.
Stát neřeší platnost režijek, kraje chtějí další poplatek dopravci nespolupracujį .
Přesně zbytečně to tady moc rozmázáváte. A pan Sůra by si měl nejdřív zamést před svým vlastním prahem. Myslim, že pan strojvedoucí je už potrestaný dost a určitě se poučil. Samozřejmě toto chování neobsahují, ale nelíbí se mi jak se po něm pan sůra musí vyloženě vozit. Hold jednodušší člověk se pozná no.
Zamést před vlastním prahem? Já někomu mažu kolejnice nebo jsem stíhán pro trestný čin?
-to neřešte , jsou věci , které se dají pochopit asi jen po 15 dvanáctkách.
Hold? Komu?
Tak ono je litovat a litovat. Lituje toho, že se to stalo nebo že se na to přišlo ?
Blbost je slabé slovo. Byl to hodně dobře promyšlený úmyslný čin. Blbost je, když něco uděláte zkratkovitě, bez rozmyslu. Tohle stálo hodně plánování, času…
Doufám, že pořád vede ten kroužek modelářů. Pěkný vzor.
zpráva v novinách: zabil 10 lidí , prý z legrace namazal koleje . máme ho nechat být?
Není požadavek na pozici trestní bezúhonnost? Platný rozsudek tuto skutečnost významně mění…
Pokud takový požadavek existuje při strátě tr. bezůhonnosti člověk přestává splňovat podmínky. Alespoň tak to vidím já.
Ale koukám, že v inzerátu tato podmínka není…
Přitom ale donedávna vyžadovali výpis z rejstříku trestů, po uchazečích.
Jedna věc je co stojí v inzerátu a druhá co se požaduje při pohovoru a vstupním řízení.
Výpis z rejstříku trestů neznamená automaticky bezúhonost. Můžete taky donést výpis s 50 trestama.
Koukal jsem na nabídky. osobně bych předpokládal, že podmínkami bude spolehlivost a bezúhonnost..třeba stejně jako u zákona o zbraních. Ale co jsem tak koukal spolehlivost zná i drážní zákon: § 46 Spolehlivým k řízení drážního vozidla není ten, a) kdo byl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s řízením drážního vozidla, nebo pro jiný trestný čin spáchaný úmyslně, jestliže vzhledem k řízení drážního vozidla a osobě žadatele je obava, že se dopustí stejného nebo podobného činu při řízení drážního vozidla, b) komu byl soudem uložen trest zákazu činnosti spočívající v řízení drážního vozidla. § 46a Za účelem… Číst vice »
Soud byl evidentně jiného názoru. Jedna věc je co se někomu líbí osobně, druhá věc je řeč zákona.
Nesouvisí s řízením. Když to pachal, nic neřídil.
Samozřejmě máte pravdu. Já to však myslel tak, že čin se řízením souvisel, protože měl na řízení vliv. Sice neřídil on sám, ale ovlivnil schopnosti a možnosti někoho jiného.
Ale fuj: ztrátě je správně
Zákony platí pro všechny. Takže jestli ČD postupuje dle ZP tak je vše v pořádku. Akorát se tomu věnuje zbytečně moc mediálního prostoru. ( vokurková sezóna) Naštěstí se svět neřídí internetovou diskuzí ale zákony. Takže až tady bude zase nablito tak jenom mrháte časem , stejně tak jako autor článku.
Přesně.
Ano, zákony platí pro každého. Ale pak je tady ještě jedna věc a tou je ztráta cti. Upřímně řečeno já něco takového udělat tak chodím kanály a první co bych považoval za nutné by bylo vyvození osobní zodpovědnosti a předložení své výpovědi nadřízenému, kterému bych se styděl pohlédnout do očí stejně jako svým kolegům.O to více v případě kdy by zaměstnavatel mé jednání veřejně odsoudil a veřejně by prohlásil, že musí postupovat podle ZP.
Ano, asi tak. Když už jsem takový „debil“, tak zalezu do Billy jako skladník, abych nelezl mezi lidi a možná i zjistím, že peníze mám stejné a nemusím si udržovat tak velkou pozornost…
A co takhle sepukku ?
Tak jste se tu vyzvracel a dál ?
dal bych mu normalně paragraf nebo dva a vyrazil ho, tohle zvíře nemá v práci co dělat, co když dostane chut a nekoho by zabil? Říká se že „udělal to jednou, udělá to znovu“.
Tak mu ho normálně dej a vyraz ho.. Oh wait, ty nejsi na pozici kde bys moh neco takovýho udělat. Takže jen kecaci drsnak co by udělal tohle a tamto. Kdyby.
Kecací drsňák z gauče za klávesnicí …🤟😆
„Dal by mu“. To říká, že by to udělal kdyby. Tedy patrně kdyby byl v takové pozici, že by mu to příslušelo. Je to názor jako jakýkoliv jiný .
Konečně to někdo pochopil.
S názory je to jako s dírou do zadku. Taky jí má každý😉.
Přijde mi dost absurdní, že z zákazu výkonu činnostu se musí TČ stát během výkonu profese.
Takže když budu třeba pilot, a o dovolené čase budu střílet rakety z S-300 po letadlech, tak můžu klidně dál pilotovat, protože sestřelovat letadla jsem zkoušel ve volném čase a to je vpoho …
Nikoliv, záleží na výši a formě trestu.
Zaměstnavatel může v souladu s § 56 odst. 1 písm. a) zákoníku práce zrušit okamžitě pracovní poměr, pokud byl zaměstnanec pravomocně odsouzen pro úmyslný trestný čin k nepodmíněnému trestu odnětí svobody na dobu delší než 1 rok. Pak už je jedno, co byl ten TČ zač a jestli se stal ve volném čase nebo ne.
Za palbu S-300ovkami na letadla byste patrně víc než rok nepodmíněně vyfasoval … to není zrovna banální čin. Nedovolené ozbrojování + obecné ohrožení.
Tak vezmeme-li něco méně extrémního. Co takové oslňování letadel laserem či ohrožení dronem?
Nevím o tom že by někdo z těch málo co zatím chytli šel natvrdo.
To je normální. Pro ztrátu řidičáku je taky potřeba udělat průser při řízení. (Pak teda je to divoce okolo neplacení alimentů, ale to dlužník nesmí řídit při práci)
To je pravda, ale zrovna u toho řízení je to trochu jinak, protože tam je irelevantní, jestli je to Vaše profese nebo ne (respektive – asi je to přitěžující okolnost, ale zjevně na rozdíl od toho případu můžete zákaz řízení dostat i když se ten TČ během výkonu profese nestane, protože to třeba Vaše profese vůbec není).
Když byste ve volném čase střílel z S300 po ruských letadlech na Ukrajině a měl na to povolení od prezidenta, pak jen nejezděte do Ruska
Pravdepodobnejšie a jednoduchšie je lietať dronom okolo letiska, alebo svietiť po lietadlách laserom.
Ale to by snáď žiaden pilot pri zmysloch neurobil podobne ako by žiaden strojvodca pri zmysloch nemazal hlavy traťových koľají.
byl jste rychlejší
Řekl bych, že to trochu souvisí s tím, že trest by měl být ideálně pro všechny za stejný čin stejný. T. j. pokud namažu koleje já, dostanu jen podmínku (nemůžu dostat zákaz strojvůdcování, neboť nestrojvůdcuju) a tím jsem na tom o dost lépe, než v článku zmiňovaný pitomec.
Další věc je, že zákazem strojvůdcování se zamezit mazání kolejí dá jenom obtížně. Což teda platí pro ten příklad s raketama.
Na jednu stranu se s tím co jste napsal dá souhlasit, ale i během soudů se řeší, zda pachatel si uvědomoval rozsah toho co může způsobit. Pokud něco provede laik, tak se na to pohlíží mírněji, než když to provede člověk z oboru, který si daleko více uvědomuje následky.