České dráhy obnoví vlaky do Německa, cestující ale přes hranice neprojedou
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah v Drážďanech. Foto: České dráhy
České dráhy vytíží své soupravy na zahraničních výkonech jako před pandemií.
A to je dobře, je fajn, že ČD „vydělávají“ v zahraničí, zatímco u nás doma sedíme v době pandemie po čtyřech v zaplivaných „kupátkách B“, zvlášť pokud jsou neustále nasazovány jako „náhradní“ (řekl bych že náhradní jsou úžasné InterPantery – výtvor našeho znárodněného průmyslu se sídlem na Kypru) soupravy na rychlících Praha-Brno apod….. Moc přeji našim Německým přátelům příjemné cestování ve vozech ĆD.
Jak to bude s dotováním těch vlaků c pohraničních úsecích? Doufám, že tam pojedou na komerční riziko dopravce.
Ukázalo se že je přes hranice v Děčíně zbytečně moc kapacity?:-D
bohu díky že zmizí šukafony z trati 083
Obávám se, že té se to vůbec netýká.
Hlavně jestli za ně dostal dopravce řádnou pokutu.
Bylo by fajn, kdy aspoň mohli fírové ten vlak využít pro Rg jízdu do Drážďan a zpátky.
A k čemuže by to těm fírům bylo?
Bylo by to k přesunu strojvedoucích nákladní dopravy.
V současnosti to funguje tak, že si musí něco stopnout (nákladní vlak).
To je snad věc každého dopravce. Ať se starají. Všichni potřebují nejednotnou dráhu, já jsem jiný dopravce apod.kecy. Ale převezte mě, já musím…. Trochu mimo mísu. Teď mají možnost ať se starají o své ovečky.
Tak tady je vidět, co je pro ČD potřebnější – jestli cestující, nebo „objednávka“…
covid …. nic neobnovovat, vše zastavit, zrušit…hlavně ty lokálky, kde stejně nikdo nejezdí…
Hmm…tvrdá privatizace gymnázií, sportovišť, zásadní přehodnocení ochrany přírody…
Zároveň plánuji likvidaci 297 km tratí. Ale úplně jiných, než by někteří čekali…😂😂😂
Jako já na tom nevidím nic divného.Má mě stát souprava na ONJ -Jih ,nebo má vydělat i na místním výkonu v Německu a mám platit vlakový personál doma na procenta ,nebo mohou jezdit.Jinak tohle bylo normální i před virem ,souprava co udělala Ex do Budapešti jela na vnitru do Záhon a pak domu a takových příkladů je mnoho a Landerbahn stejně nemá ani vozy ,tak se to také hodí.Z Děčína do Bádu to proběhnou uklízečky ,postříkají to srač… a jedem dál .A větší počet vlaků znamená větší rozestupy.
Spíše bude zajímavé, jaké o těch vlacích budou informace ve staničních rozhlasech a na informačních zařízeních = zda bude cílová stanice Děčín hlavní nádraží nebo ta „grafikonová“ v Německu: bude-li to ta německá, to pak bude v Děčíně hádek s personálem a policií …
Bude to Děčín/Domažlice.
Záleží, co bude v IDOSu. A tam je občas chaos. Pamatuji vlak do Krakowa, kterému ale všechny vozy končily v Bohumíně – přesto byl na tabulích psaný až do cíle.
Nevím, jestli je zrovna teď nejlepší doba na obnovení mezistátních vlaků do Německa. 1-2 páry denně v každém směru jako „repatriační vlak“ – proč ne, souhlasím s tím a jsem za to rád (tak to mělo fungovat i na jaře, zejm. ve směru na Slovensko). Ale vzhledem k tomu, že 1. března nás čeká nejtvrdší lockdown od loňského jara, tak ty vlaky povezou vzduch i na vnitrostátních úsecích. Vnitro-dopravu na území Německa si mohou Němci zajistit sami vlastními soupravami, které jsou teď odstaveny díky nižšímu provozu v době pandemie. Obávám se, že po 1. březnu povezou vlaky z Prahy vzduch,… Číst vice »
Mistře, je vidět, že jste to vůbec nečetl.. zkuste to znovu. Díky moc.
Tak se Vás tedy zeptám. K čemu je posílení relace Praha-Ústí nad Labem, když od pondělí bude zákaz cestování mezi okresy? Aby se vozilo ještě víc vzduchu?
Za prvé: Němci moc těch souprav nemají a dobře platí.
Za druhé: Na rozdíl od nás (vozit luft), sousedi coronu celkem zvládají a tak na trase Drážďany – Berlín – Hamburg, toto spojení citelně chybí. Z Berlína do Hamburku jsou v některých časech ty jejich ICE nezvykle natřískaný.
OK, to už dává smysl. Děkuji za věcnou odpověď. Teď se dívám na web ČD, že na českém vnitro-úseku ty vlaky pojedou v omezeném rozsahu (směr Děčín 3 páry), takže zas tak velké navýšení provozu to nebude.
Západní expres je fajn, ale kdy OBNOVÍTE PENDOLINO?
Jel jsem s ním včera
Všech 7 jednotek bylo obnoveno nedávno. Mají nové vkusné potahy sedaček a koberce.
Proběhne během technologické jízdy souprav přes hranice jejich kompletní desinfekce, aby se nákaza ze švejkova nešířila mimo zamořené území?
Oni Němci na tom zase tak suprově taky nejsou….
Když počkáte do úterý, tak Vám to sdělím. Uklízečky kdyžtak kolem Schmilky popoženu. 😆
Zapálíte jim košťata?
Zapálit košťata jim nemůže. Jak by potom doletěli zpátky do Děčína. 🙂
Údajně pokud se virus přichytí na nějakém povrchu, je velmi obtížné ho dostat dolů – nebo-li nepřenese se z toho povrchu na člověk. Prý nebyl zaznamenán jediný případ přenosu COVIDu na člověka z nějakého povrchu. Takže ta dezinfekce asi nebude nutná, bude stačit vyvětrat.
Aha, takže intenzivní úklid a dezinfekce sice probíhá prakticky všude v civilizovaném světě, ale ve švejkově je zbytečný a k ničemu.
Odborník na fyziku aerosolů tvrdí, že podle Evropského centra pro kontrolu nemocí nebyl ve světě prokázán přenos koronaviru kontaktem přes povrch. Anonym v diskusi má jiný názor. No tak schválně, komu asi budu věřit? Navíc i v ČR jsou ve vlaku povinné respirátory nebo roušky. Oproti Německu je tu jen vyšší pravděpodobnost, že cestující bude nakažen. V Německu také nebudou kupé dezinfikovat po každém cestujícím. Takže ta pravděpodobnost, že by se někdo nakazil přes povrch kvůli tomu, že v ČR je vyšší procento nakažených než v Německu, je asi dost nízká. Neříkám, že dezinfekce by byla úplně k ničemu nebo… Číst vice »
Pochybuju, že by DB poslali cestující, ať se promoří ve voze plném virů 😀 Úklid bude.
Ale u covid19 skutečně je málo přenosů olizováním podlahy ve vagonu. Rouška má i psychický efekt (nesahat si na obličej),
Je pravda, že častěji větrat je základní pokyn pro prevenci.
Není větrání v klimatizovaných vozech již nyní i ve vnitrozemí? Nasává se z venku?
Prenos cez kontaminované povrchy je úplne minimálny a v kontexte komunitného šírenia v oboch štátoch to nie je nič hodné akejkoľvek extra aktivity.
No, ale hlavně jde o peníze. Jak od MD tak od DB.
Zajímalo by mne, kdy konečně MD přestane objednávat zahraniční expressy. Zejména, když se jedná o nesmyslné spoje, které cestující nevyužívají. V opačném by spoje nepotřebovali dotace.
Co je špatného na tom, že MD objednává „zahraniční expressy“. Mimo pandemii jsou celkem využívané
Kdyby s nimi jezdilo dost lidí, nepotřebovali by dotace. Takže je to logický nesmysl.
to je špatná úvaha….
Kdypak jste jel naposledy před COVIDEM (rok 2019) v EC z Hamburku do Prahy. Viděl byste, že se tam jede i přes hranice na stojáka. A přesto si na sebe ten vlak není schopen vydělat …. nemáte ponětí o tom o čem ťukáte do klávesnice ….
A to tam je přes hranici pěkně peprné jízdné, zatímco do Ostravy se jezdí za zlomek toho co do Bad Schandou a vlaky jsou těžce ziskové i bez dotací.
Já bych neřekl celkem. Minimálně v Ústí před pandemií platilo, že EC bývají přecpaná (-> lepší jezdit rychlíkem).
Tak je pravda, že mezinárodní doprava se bez dotací neuživí (např. většina nočních vlaků), ale souhlasím, že dotace na mezinárodní spoje by se minimálně ve vnitrostátních úsecích měly omezit. Když se uživí bez dotací Ex1 Praha-Ostrava, proč by nemohly jet bez dotací Ex3 Praha-Brno?
A opravdu jste přesvědčen, že vlaky Ex1 mají samostatné provozní / investiční účetnictví prokazující, že si na sebe vydělají …. Například náklady spojené s vydáním jízdenky použití na Ex1 se účtují na nákladovou položku Ex1. Jak zjistíte, že jízdenka vydaná na trasu Praha Ostrava byla použita ve vlaku Ex1, nikoli ve vlaku Praha – Horní Lideč s přestupem v Hranicích na vlak Vídeň – Polsko ????
Nesmysl: když ty mezistátní vlaky suplují i vnitrostátní spoje, tak je třeba je dotovat právě ve vnitru – ale za nedotovaný mezistátní (přeshraniční) úsek si pak klidně zaplaťte třeba desetinásobek současného jízdného, když tvrdíte, že ty vlaky jsou jako mezistátní nevyužité!
(A jsem pak zvědav na ten povyk, že máme nesmyslně drahé mezistátní jízdenky …)
jak jste přišel na to, že s nimi nikdo nejezdí? to je naprostý nesmysl, jsou vytížené velice slušně i vnitrostátní frekvencí,
TAk vzhledem k tomu že ty vlaky by stejně na českém území jely (mimo covid) a protažení do zahraničí je většinou v jednotkách(max pár desítkách) Km tak už je jenom dobře že jsou dotované i v úseku ke hranicím. Jedinná vyjímka je dle mého Ex3 kde bych šel formou koncese na 30 min takt s pevně vymezenými časy kdy se musí jezdit + plně dotovaná rychlíková linka mezi Brnem a Prahou pro spojení menších měst ( oproti EX navíc Svitavy, Třebová, Chocen, Přelouč,Kolín).
Souhlas. Objednávat se mají jenom spoje, které si na sebe vydělají. Celá Ex3 je jedna velká černá díra na peníze.
pak ta objednávka ale postrádá smysl, když si na sebe vydělá…
Do 30 let. To mohu garantovat!
Klidně bych zase jel vlakem z a nebo do Berlína. Mám pocit, že dokonce i můžu oficiálně s testem oběma směry, byť přistanu v karanténě dva týdny v Berlíně.
Nicméně evidentně vlaky zatím fungovat nebudou, škoda. Max pro cestu do Prahy z Berlína, nicméně pro mě je spíše důležitý právě ten opačný….škoda
Nene,nebude to možné,po příjezdu do Děčína si budou muset všichni vystoupit a po vystřídání čet to pojede jako Sv přes hranice
Asi jsem něco napsal špatně:-)
To se nám tady začnou hromadit Němci jak v cimrmanovském dole. 😆
Nebo jako t.č. na západoněmecké ambasádě.
Tak vyklidit strahovský stadion!