České dráhy objednaly dalších deset motorových jednotek, budou jezdit na Plzeňsku
Jednotka řady 847 od Pesy Bydgoszcz pro České dráhy dorazila na zkušební okruh. Foto: VUZ
Jednotky pro Plzeňsko mají začít jezdit v roce 2024, začíná jejich testování v Česku.
Bylo by možné ze strany redakce zjistit, zda se tyto vlaky opravdu objeví na trati Praha – Kladno, jak bylo avizováno a jak se píše v článku? Z diskuze plyne, že prý z tohoto plánu sešlo
Nebylo to ani nikdy v plánu, jenom v tiskových zprávách se z tratí Praha – Beroun a Beroun -Rakovník udělala trať Praha – Beroun – Rakovník a to už mělo k trati Praha – Rakovník opravdu blízko 🙂
Kolik má teď míst k sezení vlak 854 co pendluje mezi HK a Letohradem ? Zdá se mě těch 115 míst u Pesa dost málo. Nebo budou i třívozové ? Děkuji.
Jezdí tam 854 s řídicím vozem a mám pocit, že mají i jeden vložený, čili někde kolem 180 sedaček. Bez vloženého vozu vychází 847 o pár sedaček lépe než 854 + řidičák.
48 míst k sezení
Myslím celý vlak. Motorový vůz 854+ osobní vagon+řídící vůz. Co jsem teď tak mrknul tak dvouvozová Pesa má o cca 70-80 míst k sezení méně.
Myslím si, že mezi HK a Letohradem budou jezdit dvě spojené.
Zajímavé, že by se v KHK dostalo konečně něco lepšího na vlaky HK-Trutnov? Současná 843+043 je sardninkárna jako sviň o zásuvkách, nebo klimatizaci si člověk může nechat zdát, vždyť zásuvky jsou už i v regínách… Že by 843+043 bylo rychlejší jak původní 854+054+(954) se nedá mluvit a 954 má zásuvky alespoň v 1. třídě… Každopádně bych byl zvědavej na interiér, jestli to bude alá špitál jak ČD od desingu Janozza nejedou nic jinýho, nebo se tam dostane dekor dřeva, který dali třeba do 812. Rovněž zda tam dají nějaké solidnější seaty než ty uncomfortable borcad, co jsou v shark/panter. Úplně… Číst vice »
I o takových vlacích, které máte nyní do Trutnova si na Broumovsku můžeme nechad zdát. snad se dočkáme všude.
oprava: nechat
Vždyť tam jezdí 854 z Hradce.
Je to prokládané Regionovou. Takže jedno sice nízkopodlažní, ale zoufalé jízdní vlastnosti, druhé pohodlné, ale staří s problémy. Broumovsko vzhledem k poloze potřebuje kvalitní dopravu.
Nebo je to jinak?
>vždyť zásuvky jsou už i v regínách…
Regína je „nové vozidlo“ a co s ní občas jezdím, tak si zásuvky fakt nevybavuji.Pokud by 843 prošla podobnou modernizací (jakože neprojde), tak zásuvky dostane taky.
>Že by 843+043 bylo rychlejší jak původní 854+054+(954) se nedá mluvit
Mně naopak přijde svižnější 843.
>954 má zásuvky alespoň v 1. třídě…
Viz „regína“ výše.
Já bych si na vlaky, co jezdí z HK do Trutnova, nestěžoval. Každé dvě hodiny tam jezdí rychlík, tudíž to nejlepší z toho, čím lze v KHK jet. Také co se týče úseku HK – Jaroměř, tak tam jezdí (na lince Pardubice – HK – Jaroměř) každé dvě hodiny RegioPanter v objednávce Pardubického kraje, tudíž ty nejlepší osobní vlaky, kterými lze v KHK jet, a nabídku v tomto úseku doplňují ještě rychlíky, které z Jaroměře dále pokračují do Liberce. Také z HK do Chlumce jezdí rychlík, a to každou hodinu. To spíše lituji lidi z Třebechovic, Týniště, Doudleb, Rychnova a… Číst vice »
Půjde spolu provozovat dohromady 844+847?
Nejspíše ano, i když bych raději, aby tomu tak nebylo a doba kočkopsů na české železnici dávno pominula.
Z šotohlediska se mi líbí různé kombinace.
Faktem je, že kdyby to jezdilo pravidelně, přišlo by mi to divné. Proč by dopravce dělal „jednotku“ ze které každý vůz servisuje po jiných kilometrech, potřebuje strojvedoucí se znalostí typů,…
Ne
Co tomu brání? Specifikace WTB neřeší všechno, mezi těmi mašinami je nějaký zásadní rozdíl v řízení?
Proč ten negativní nadpis
Buďme při zenui
Co je na titulku negativního?
A co minus 10 mld., splácíme, splácíme?
RegioViper
Už mají nějaké zvíře, po kterém se to bude jmenovat?
RegioMotýle 😁.
RegioFox
RegioVelryba
RegioThoř, j likoz bude jezdit na naftu
Řada 847 má motory Rolls Royce, které kromě nafty umí jezdit bez úprav i na HVO.
Kominiq
RegioFox, jak již bylo zvoleno v hlasování na FB ČD.
Všimnul jsem si toho,ale modrou lišku jsem ještě neviděl. 😃
Na Plzeňsku má desetiletá smlouva platit již od prosince 2023. Co tam tedy bude jezdit do té doby?
To co teď.
Ten poslední šrot. Máme nové busy, elektrické regionální jednotky, jen ta motorová sekce a rychlíky na Brno/Budějovice jsou děs, ale to je jiný objednavatel.
A podle původních plánů měl být na R11 sysel, akorát jim jaksi nešla komunikace.
Do Moravskoslezskeho kraje bych je taky bral .. Frýdlant- Valmez..místo regionov.nebo Krnov – Opava. 811 je silný omyl .
Taky nechápu co Moravskoslezský kraj vymýšlí, všude kupují nová nebo aspoň ojetá vozidla a ani přetřou šukafon. Podobně tragický jsou snad jenom Jihomoravský a částečně Středočeský. Je zajímavé že to jsou ty nejbohatší kraje.
U JMK bych počkal na výběrko na nové dopravce.
811 není přetrena 810 ale jsou to silné vyhozené peníze… Aspoň rs1 mohli pořídit.
JMK teď nakoupil 37 elektrických jednotek… ?
Díky nesmyslným snům o vodíku a předražených bateriových jednotkách bude MS kraj brzy jediným kdo nechá vozit lidi ve starých křápech. Přitom zrovna 847 by byla třeba na linky Opava-Hlučín a Krnov-Jeseník ideální volbou.
Přesně.ale kraj má taky tlačit na zadratovani Ostrava – valmezu ,opava-krnov- Jeseník.
Bohužel, kraj nemá moc jak tlačit na SŽ.
Když se chce tak to jde. JMK tlačil až SŽ dotlačil k elektrizaci Hustopečí a Židlochovic.
Přes životní prostředí.
Ale má, pročpak si myslíte, že v některých krajích se staví víc a jinak v než jiných. Jeden z nejlepších je Jihomoravský. Postavené Židlochovice , Hustopeče, projektuje se Vlára, Boskovice. Nově schválená elektrizace staré Tišnovsky. A zpracovává se studie na Břeclav – Znojmo, Střelice – Ivančice/ M. Krumlov a Zastávka – Jihlava, kde na většinově bude taky elektrizace.
Krnov – Jeseník přes Polsko, je neprojednatelne.
Ale Jeseník je za Polskem a v olomouckém kraji, který kraj máte na mysli? A měli by to drátovat už v 25kV?
No hlavně jestli tam jezdí jen několik regionov za den a z Jeseníka na Hanušovice se drát taky neplánuje, je to v prioritách elektrizace někde na chvostu.
Přijde mi, jako by se v budoucích plánech na tuto trať zapomínalo, zde zmínka o nových vozidlech (ať už vodík nebo baterie) nikdy nebyla
Jak zapomíná? Však byla v tom posledním seznamu tratí na zavření. 😉
To ano, ale již před měsícem se zdejší senátor chlubil, že se mu po jednání s ministerstvem dopravy podařilo trať “zachránit”.
Ta trať má potenciál. V loňském roce zde prošly modernizací 3 železniční přejezdy, opravuje se stanice Kravaře ve Slezsku a proměna se chystá i u zastávek Dolní Benešov-Zábřeh a Kozmice. Nová/modernější vozidla by přispěla ke zvýšení kvality a pohodlí přepravy.
Pravdou ovšem je, že přestup v Hlučíně na městskou/ regionální autobusovou dopravu by mohl být lepší.
Opravili přejezdy? Tak ještě spodek a můžem zavírat….
Jezdí někde na Plzeňsku ještě 810tky?
Klatovy ještě …
Tachov.
Jak píšou kolegové, hodně 810 se ještě pohybuje z Klatov směr Tachov i Horažďovice. Ty budou nahrazeny zejména RS1 od ČD (Český les), tak od GWTR (směr Horažďovice). Nové sharky se uplatní na místních výkonech kolem Plzně (+Železná Ruda a pendly Planá-Tachov), kde jsou dnes hlavně 814 a 842.
Jen pro doplnění, jezdí 810 ještě do Heřmanovy Huti, Horšovského Týna, Nezvěstic nebo Nepomuk – Blatná, nebo tam už jsou všude 814?
Nepomuk – Blatná 814, Heřmanova Huť taky. Na lokálce do Nezvěstic jezdí 810 pouze do Příkosic. Příkosice – Rokycany opět 814. 810 jsem nedávno viděl jezdit do Poběžovic.
Jj, Poběžovice – Staňkov běžně
Příkosice – Rokycany také už 844, je to pěkné svezení a při současném odjezdu z Rokycan s rychlíkem na Prahu mívá 844 značně navrch
842 se někam přesunou?
A Regioznovy na Rudu, to je to nehorší co tam můžete potkat, jak pro cestující, tak výkonem motoru a adhezí.
Mohl by někdo, prosím, z různých hledisek srovnat tyto jednotky s Desirem? Dík.
To samé, ale modernější a ne 30 let starý křáp bez ETCS
Z pohledu cestujícího jsou Desira stále o něco pohodlnější. I hranatý design vnitřku RegioSharkům ubližuje, přestože vnějškově je to povedené vodidlo.
Pardon, dokoukl jsem na fotku, a Poláci to zajímavé na vnějšku „zjednodušili“.
Desiro z roku 1993, můžete nám ho ukázat? Jo aha, datum výroby na výrobním štítku nic neznamená, HK si již vsugeroval pravdu.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/tema/desiro-a-zralok–nemecka-klasika-versus-polska-moderna/-5468/19,0,,/
Tak zase a opět ta blbost,jak 844 „žere“ 159 l/100 km. 🙂
Je to blbost protože berou údaje co ukazuje mašina..
Desiro, služební hmotnost 68t, Pesa 85t. Rozdíl ve spotřebe si dokážete představit.
Nesrovnatelně, Poláci neumí udělat ani svařenec rámu. Vibrace, hluk. Tragedie. V Chebu jsem stával u stejného perónu jako Desíro. Jsem rád, že jsem se te jehly z Polska zbavil.
Děkuji šem za odpovědi.
Ve vedlejším tématu je dost kritiky na Desira, tak jsem chtěl pprosit o srovnání z více pohledů.
Je vidět, že obě vozidla mají své odpůrce i zastánce.:)
Je to hezké, ale proč to nenechají schválit na Provoz v Německu. Plzeňský a Ústecký kraj bych rád mezinárodní vlaky. Zas to dopadne tak, že bude ČD kupovat ještě Desira na Šluknov?
Jaké mezinárodní vlaky na Plzeňsku myslíte?
To taky nevím, někdy se mluví o přímých vlacích Plattling – Klatovy, ale myslím že se reálně v tomto směru nic nepodniká. V Ústeckém kraji je ta U28 taky jedinou mezistátní regionální linkou a Desira tam jezdí odjakživa (pak ještě spoje do Cranzahlu ale to nejsou ČD), kvůli tomu nemá smysl Pesy schvalovat.
Tak o víkendech jezdí courák Schwandorf – Domažlice. Ale tam jezdí jednotky, myslím, Oberpfalzbahn
Do Domažlic se tato vozidla stejně nepodívají, jsou určené na jiné tratě.
od 1. dubna bude k dispozici po celém Německu měsíční jízdenka za 49 EURO předpokládám, že zájem o cestování vlakem se podstatně do Německa zvýší.
S článkem o 847 to souvisí jak?
Ono to schvalování asi nebude zadarmo, takže pokud už jsou schválená Desira, tak schvalovat ještě toto je zbytečné.
Jakou životnost mají stará Desira oproti nové 847 Shark?
To jako že se Desira chystají rozpadnout?
Je vidět, že ta rámcovka je fajn a ČD díky tomu dokáží celkem flexibilně reagovat na zájem dalších krajů. To tady dlouho chybělo.
No, ale zas tak moc ĆD spokojeny nejsou, kdyz vyhlasujou i dalsi „stejnou“ soutez. Ikdyz to teda neni nic proti nicemu.
Nevím, co za tím přesně je. Možná někdo zainteresovanější může upřesnit. Každopádně jsem to pochopil tak, že se ty rámcovky vzájemně nijak nevylučují, ne? Takže když další rámcovou smlouvu vyhraje výrobce, jehož jednotky budou trošku jiné, ČD pak může sahnout po jakékoli z těchto dvou jednotek velmi rychle a kraje si mohou dokonce vybrat.
Mě spíš napadlo, že objednaný počet nedostačuje a jsou potřeba další.
Beztak se ještě něco objedná.. cena za ty motoráky není špatná..a je třeba poslat do šrotu ty staré hajtry. Vypadá to že už konečně dojezdi hydry ..
Hydry tu ještě pár let pobudou. Za pražské, rakovnické a brněnské nějaká náhrada na blízkém obzoru není, všechno jsou to akce na několik let.
Jen tak teoreticky, nemohly by se tou náhradou hyder stát rakve, uvolněné právě dodáním těchto regiolišek do KH kraje? Loni právě zde byly hydry rakvemi zčásti nahrazeny.
Vemte si do rakve kolo nebo kočárek. Nejlepe více kol. A budete rád za hydru. Také můžete věnovat pozornost loketním operkam.
Já netvrdím že to chci, já jen píšu že se tato výměna už loni stala (zřejmě kvůli provozním nákladům).
Ví někdo kolik jich bude pro PID a jestli se alespoň teoreticky v budoucnu chystají třeba na Posázavský Pacifik?
Pro PID by jich jich mělo být 10. Budou jezdit Beroun – Praha přes Rudnou a Beroun – Rakovník. A že začátku by se měly objevit do Kladna. Na Pacifik se neplánují.
Do Kladna jezdit nebudou, z nějakého záhadného důvodu se tento nesmysl opakovaně objevuje v tiskových zprávách. Jsou určeny pro tratě 173 a 174.
Ona totiž původní myšlenka byla taková (a vyšlo k tomu několik článků), že tyto jednotky půjdou na Praha – Kladno a až se trať překope na drátovanou dvoukolejku, tyto jednotky by se přesunuly na Pacifik. To je pravda a bylo to ještě v době, kdy ČD chtěly objednávat jen několik kousků samostatně. Z tohoto plánu však, jak jsem pochopil, sešlo a jednotky budou na tratích z Berouna.
A Praha Kladno příp. Rakovník žádná změna, až elektrické nebo s baterkou ?
Trať na Kladno je prokletá. ČD slibují nové vlaky, dobrá správa nové koleje….a léta běží a nic se neděje.