České dráhy objednaly dalších deset motorových jednotek, budou jezdit na Plzeňsku

Jednotka řady 847 od Pesy Bydgoszcz pro České dráhy dorazila na zkušební okruh. Foto: VUZJednotka řady 847 od Pesy Bydgoszcz pro České dráhy dorazila na zkušební okruh. Foto: VUZ

Jednotky pro Plzeňsko mají začít jezdit v roce 2024, začíná jejich testování v Česku.

101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
haf

Bylo by možné ze strany redakce zjistit, zda se tyto vlaky opravdu objeví na trati Praha – Kladno, jak bylo avizováno a jak se píše v článku? Z diskuze plyne, že prý z tohoto plánu sešlo

smasska

Nebylo to ani nikdy v plánu, jenom v tiskových zprávách se z tratí Praha – Beroun a Beroun -Rakovník udělala trať Praha – Beroun – Rakovník a to už mělo k trati Praha – Rakovník opravdu blízko 🙂

Hytlák

Kolik má teď míst k sezení vlak 854 co pendluje mezi HK a Letohradem ? Zdá se mě těch 115 míst u Pesa dost málo. Nebo budou i třívozové ? Děkuji.

Joe

Jezdí tam 854 s řídicím vozem a mám pocit, že mají i jeden vložený, čili někde kolem 180 sedaček. Bez vloženého vozu vychází 847 o pár sedaček lépe než 854 + řidičák.

Kování

48 míst k sezení

Hytlák

Myslím celý vlak. Motorový vůz 854+ osobní vagon+řídící vůz. Co jsem teď tak mrknul tak dvouvozová Pesa má o cca 70-80 míst k sezení méně.

Traveller

Myslím si, že mezi HK a Letohradem budou jezdit dvě spojené.

TheBaal

Zajímavé, že by se v KHK dostalo konečně něco lepšího na vlaky HK-Trutnov? Současná 843+043 je sardninkárna jako sviň o zásuvkách, nebo klimatizaci si člověk může nechat zdát, vždyť zásuvky jsou už i v regínách… Že by 843+043 bylo rychlejší jak původní 854+054+(954) se nedá mluvit a 954 má zásuvky alespoň v 1. třídě… Každopádně bych byl zvědavej na interiér, jestli to bude alá špitál jak ČD od desingu Janozza nejedou nic jinýho, nebo se tam dostane dekor dřeva, který dali třeba do 812. Rovněž zda tam dají nějaké solidnější seaty než ty uncomfortable borcad, co jsou v shark/panter. Úplně… Číst vice »

Petr David

I o takových vlacích, které máte nyní do Trutnova si na Broumovsku můžeme nechad zdát. snad se dočkáme všude.

Petr David

oprava: nechat

Kování

Vždyť tam jezdí 854 z Hradce.

Petr David

Je to prokládané Regionovou. Takže jedno sice nízkopodlažní, ale zoufalé jízdní vlastnosti, druhé pohodlné, ale staří s problémy. Broumovsko vzhledem k poloze potřebuje kvalitní dopravu.

Petr David

Nebo je to jinak?

vbb

>vždyť zásuvky jsou už i v regínách…
Regína je „nové vozidlo“ a co s ní občas jezdím, tak si zásuvky fakt nevybavuji.Pokud by 843 prošla podobnou modernizací (jakože neprojde), tak zásuvky dostane taky.

>Že by 843+043 bylo rychlejší jak původní 854+054+(954) se nedá mluvit
Mně naopak přijde svižnější 843.

>954 má zásuvky alespoň v 1. třídě…
Viz „regína“ výše.

Traveller

Já bych si na vlaky, co jezdí z HK do Trutnova, nestěžoval. Každé dvě hodiny tam jezdí rychlík, tudíž to nejlepší z toho, čím lze v KHK jet. Také co se týče úseku HK – Jaroměř, tak tam jezdí (na lince Pardubice – HK – Jaroměř) každé dvě hodiny RegioPanter v objednávce Pardubického kraje, tudíž ty nejlepší osobní vlaky, kterými lze v KHK jet, a nabídku v tomto úseku doplňují ještě rychlíky, které z Jaroměře dále pokračují do Liberce. Také z HK do Chlumce jezdí rychlík, a to každou hodinu. To spíše lituji lidi z Třebechovic, Týniště, Doudleb, Rychnova a… Číst vice »

Johnny Cash

Půjde spolu provozovat dohromady 844+847?

Danny

Nejspíše ano, i když bych raději, aby tomu tak nebylo a doba kočkopsů na české železnici dávno pominula.

Leinad

Z šotohlediska se mi líbí různé kombinace.
Faktem je, že kdyby to jezdilo pravidelně, přišlo by mi to divné. Proč by dopravce dělal „jednotku“ ze které každý vůz servisuje po jiných kilometrech, potřebuje strojvedoucí se znalostí typů,…

Pepa

Ne

Leinad

Co tomu brání? Specifikace WTB neřeší všechno, mezi těmi mašinami je nějaký zásadní rozdíl v řízení?

Petr

Proč ten negativní nadpis
Buďme při zenui

Jan

A co minus 10 mld., splácíme, splácíme?

Používat tu věc mezi ušima

RegioViper

král j

Už mají nějaké zvíře, po kterém se to bude jmenovat?

MilanSima

RegioMotýle 😁.

JirkaK

RegioFox

Velryba

RegioVelryba

Kopr

RegioThoř, j likoz bude jezdit na naftu

Erik85

Řada 847 má motory Rolls Royce, které kromě nafty umí jezdit bez úprav i na HVO.

Karla Vomáčková

Kominiq

FilFee

RegioFox, jak již bylo zvoleno v hlasování na FB ČD.

Hytlák

Všimnul jsem si toho,ale modrou lišku jsem ještě neviděl. 😃

Jan

Na Plzeňsku má desetiletá smlouva platit již od prosince 2023. Co tam tedy bude jezdit do té doby?

Kování

To co teď.

Luboš Beneš

Ten poslední šrot. Máme nové busy, elektrické regionální jednotky, jen ta motorová sekce a rychlíky na Brno/Budějovice jsou děs, ale to je jiný objednavatel.

krteček

A podle původních plánů měl být na R11 sysel, akorát jim jaksi nešla komunikace.

Karel

Do Moravskoslezskeho kraje bych je taky bral .. Frýdlant- Valmez..místo regionov.nebo Krnov – Opava. 811 je silný omyl .

Kování

Taky nechápu co Moravskoslezský kraj vymýšlí, všude kupují nová nebo aspoň ojetá vozidla a ani přetřou šukafon. Podobně tragický jsou snad jenom Jihomoravský a částečně Středočeský. Je zajímavé že to jsou ty nejbohatší kraje.

PvvS

U JMK bych počkal na výběrko na nové dopravce.

Karel

811 není přetrena 810 ale jsou to silné vyhozené peníze… Aspoň rs1 mohli pořídit.

Jiří Kocurek

JMK teď nakoupil 37 elektrických jednotek… ?

Kontra

Díky nesmyslným snům o vodíku a předražených bateriových jednotkách bude MS kraj brzy jediným kdo nechá vozit lidi ve starých křápech. Přitom zrovna 847 by byla třeba na linky Opava-Hlučín a Krnov-Jeseník ideální volbou.

Karel

Přesně.ale kraj má taky tlačit na zadratovani Ostrava – valmezu ,opava-krnov- Jeseník.

Kubrt

Bohužel, kraj nemá moc jak tlačit na SŽ.

Geralt

Když se chce tak to jde. JMK tlačil až SŽ dotlačil k elektrizaci Hustopečí a Židlochovic.

Karel

Přes životní prostředí.

Kování

Ale má, pročpak si myslíte, že v některých krajích se staví víc a jinak v než jiných. Jeden z nejlepších je Jihomoravský. Postavené Židlochovice , Hustopeče, projektuje se Vlára, Boskovice. Nově schválená elektrizace staré Tišnovsky. A zpracovává se studie na Břeclav – Znojmo, Střelice – Ivančice/ M. Krumlov a Zastávka – Jihlava, kde na většinově bude taky elektrizace.

Kování

Krnov – Jeseník přes Polsko, je neprojednatelne.

Karla Vomáčková

Ale Jeseník je za Polskem a v olomouckém kraji, který kraj máte na mysli? A měli by to drátovat už v 25kV?

Twix

No hlavně jestli tam jezdí jen několik regionov za den a z Jeseníka na Hanušovice se drát taky neplánuje, je to v prioritách elektrizace někde na chvostu.

Jiří

Přijde mi, jako by se v budoucích plánech na tuto trať zapomínalo, zde zmínka o nových vozidlech (ať už vodík nebo baterie) nikdy nebyla

a8n

Jak zapomíná? Však byla v tom posledním seznamu tratí na zavření. 😉

Jiří

To ano, ale již před měsícem se zdejší senátor chlubil, že se mu po jednání s ministerstvem dopravy podařilo trať “zachránit”.

Ta trať má potenciál. V loňském roce zde prošly modernizací 3 železniční přejezdy, opravuje se stanice Kravaře ve Slezsku a proměna se chystá i u zastávek Dolní Benešov-Zábřeh a Kozmice. Nová/modernější vozidla by přispěla ke zvýšení kvality a pohodlí přepravy.

Pravdou ovšem je, že přestup v Hlučíně na městskou/ regionální autobusovou dopravu by mohl být lepší.

Luboš Beneš

Opravili přejezdy? Tak ještě spodek a můžem zavírat….

MilanSima

Jezdí někde na Plzeňsku ještě 810tky?

Karel

Klatovy ještě …

Lomb

Tachov.

Kubrt

Jak píšou kolegové, hodně 810 se ještě pohybuje z Klatov směr Tachov i Horažďovice. Ty budou nahrazeny zejména RS1 od ČD (Český les), tak od GWTR (směr Horažďovice). Nové sharky se uplatní na místních výkonech kolem Plzně (+Železná Ruda a pendly Planá-Tachov), kde jsou dnes hlavně 814 a 842.

Twix

Jen pro doplnění, jezdí 810 ještě do Heřmanovy Huti, Horšovského Týna, Nezvěstic nebo Nepomuk – Blatná, nebo tam už jsou všude 814?

Jussi

Nepomuk – Blatná 814, Heřmanova Huť taky. Na lokálce do Nezvěstic jezdí 810 pouze do Příkosic. Příkosice – Rokycany opět 814. 810 jsem nedávno viděl jezdit do Poběžovic.

Premek

Jj, Poběžovice – Staňkov běžně

suri

Příkosice – Rokycany také už 844, je to pěkné svezení a při současném odjezdu z Rokycan s rychlíkem na Prahu mívá 844 značně navrch

Karel

842 se někam přesunou?

Luboš Beneš

A Regioznovy na Rudu, to je to nehorší co tam můžete potkat, jak pro cestující, tak výkonem motoru a adhezí.

VTT

Mohl by někdo, prosím, z různých hledisek srovnat tyto jednotky s Desirem? Dík.

HK~

To samé, ale modernější a ne 30 let starý křáp bez ETCS

Daniel Mach

Z pohledu cestujícího jsou Desira stále o něco pohodlnější. I hranatý design vnitřku RegioSharkům ubližuje, přestože vnějškově je to povedené vodidlo.

Daniel Mach

Pardon, dokoukl jsem na fotku, a Poláci to zajímavé na vnějšku „zjednodušili“.

Jiří Kocurek

Desiro z roku 1993, můžete nám ho ukázat? Jo aha, datum výroby na výrobním štítku nic neznamená, HK si již vsugeroval pravdu.

Apollo 17

Tak zase a opět ta blbost,jak 844 „žere“ 159 l/100 km. 🙂

Karel

Je to blbost protože berou údaje co ukazuje mašina..

MHD

Desiro, služební hmotnost 68t, Pesa 85t. Rozdíl ve spotřebe si dokážete představit.

Zdenda

Nesrovnatelně, Poláci neumí udělat ani svařenec rámu. Vibrace, hluk. Tragedie. V Chebu jsem stával u stejného perónu jako Desíro. Jsem rád, že jsem se te jehly z Polska zbavil.

VTT

Děkuji šem za odpovědi.
Ve vedlejším tématu je dost kritiky na Desira, tak jsem chtěl pprosit o srovnání z více pohledů.
Je vidět, že obě vozidla mají své odpůrce i zastánce.:)

Marcel Štancl

Je to hezké, ale proč to nenechají schválit na Provoz v Německu. Plzeňský a Ústecký kraj bych rád mezinárodní vlaky. Zas to dopadne tak, že bude ČD kupovat ještě Desira na Šluknov?

Lomb

Jaké mezinárodní vlaky na Plzeňsku myslíte?

Twix

To taky nevím, někdy se mluví o přímých vlacích Plattling – Klatovy, ale myslím že se reálně v tomto směru nic nepodniká. V Ústeckém kraji je ta U28 taky jedinou mezistátní regionální linkou a Desira tam jezdí odjakživa (pak ještě spoje do Cranzahlu ale to nejsou ČD), kvůli tomu nemá smysl Pesy schvalovat.

moot

Tak o víkendech jezdí courák Schwandorf – Domažlice. Ale tam jezdí jednotky, myslím, Oberpfalzbahn

Lomb

Do Domažlic se tato vozidla stejně nepodívají, jsou určené na jiné tratě.

Marcel Štancl

od 1. dubna bude k dispozici po celém Německu měsíční jízdenka za 49 EURO předpokládám, že zájem o cestování vlakem se podstatně do Německa zvýší.

vbb

S článkem o 847 to souvisí jak?

vbb

Ono to schvalování asi nebude zadarmo, takže pokud už jsou schválená Desira, tak schvalovat ještě toto je zbytečné.

Marcel Štancl

Jakou životnost mají stará Desira oproti nové 847 Shark?

vbb

To jako že se Desira chystají rozpadnout?

Tom

Je vidět, že ta rámcovka je fajn a ČD díky tomu dokáží celkem flexibilně reagovat na zájem dalších krajů. To tady dlouho chybělo.

Miloś

No, ale zas tak moc ĆD spokojeny nejsou, kdyz vyhlasujou i dalsi „stejnou“ soutez. Ikdyz to teda neni nic proti nicemu.

Tom

Nevím, co za tím přesně je. Možná někdo zainteresovanější může upřesnit. Každopádně jsem to pochopil tak, že se ty rámcovky vzájemně nijak nevylučují, ne? Takže když další rámcovou smlouvu vyhraje výrobce, jehož jednotky budou trošku jiné, ČD pak může sahnout po jakékoli z těchto dvou jednotek velmi rychle a kraje si mohou dokonce vybrat.

Jiří Kocurek

Mě spíš napadlo, že objednaný počet nedostačuje a jsou potřeba další.

Karel

Beztak se ještě něco objedná.. cena za ty motoráky není špatná..a je třeba poslat do šrotu ty staré hajtry. Vypadá to že už konečně dojezdi hydry ..

Kubrt

Hydry tu ještě pár let pobudou. Za pražské, rakovnické a brněnské nějaká náhrada na blízkém obzoru není, všechno jsou to akce na několik let.

Twix

Jen tak teoreticky, nemohly by se tou náhradou hyder stát rakve, uvolněné právě dodáním těchto regiolišek do KH kraje? Loni právě zde byly hydry rakvemi zčásti nahrazeny.

Zbynek

Vemte si do rakve kolo nebo kočárek. Nejlepe více kol. A budete rád za hydru. Také můžete věnovat pozornost loketním operkam.

Twix

Já netvrdím že to chci, já jen píšu že se tato výměna už loni stala (zřejmě kvůli provozním nákladům).

Poudy

Ví někdo kolik jich bude pro PID a jestli se alespoň teoreticky v budoucnu chystají třeba na Posázavský Pacifik?

Pat

Pro PID by jich jich mělo být 10. Budou jezdit Beroun – Praha přes Rudnou a Beroun – Rakovník. A že začátku by se měly objevit do Kladna. Na Pacifik se neplánují.

smasska

Do Kladna jezdit nebudou, z nějakého záhadného důvodu se tento nesmysl opakovaně objevuje v tiskových zprávách. Jsou určeny pro tratě 173 a 174.

Tom

Ona totiž původní myšlenka byla taková (a vyšlo k tomu několik článků), že tyto jednotky půjdou na Praha – Kladno a až se trať překope na drátovanou dvoukolejku, tyto jednotky by se přesunuly na Pacifik. To je pravda a bylo to ještě v době, kdy ČD chtěly objednávat jen několik kousků samostatně. Z tohoto plánu však, jak jsem pochopil, sešlo a jednotky budou na tratích z Berouna.

JirRa

A Praha Kladno příp. Rakovník žádná změna, až elektrické nebo s baterkou ?

Luboš Beneš

Trať na Kladno je prokletá. ČD slibují nové vlaky, dobrá správa nové koleje….a léta běží a nic se neděje.