České dráhy obhájily provoz v částech Ústeckého kraje, zůstanou stejné vlaky
Motorová jednotka 844 RegioShark u Kytlic na trati z Děčína do Rumburku. Foto: České dráhy
Provoz na velké části tratí v Ústeckém kraji uhájily České dráhy. Radní Ústeckého kraje už schválili plán na nové smlouvy
Tak takovéhle výběry po poslední chvíli jsou pochopitelně tak pro ty, kdo moc jinde neuspěli, a tak mají volná vozidla.
V případě linky U6 bych to ještě dlouho viděl spíše na motorovou jednotku Mercedes-Benz Intouro, ale chápu, jak je to myšleno. 😉
Tak oni ty motorové jednotky hrozí do současnosti i jinde: Linka U40 Louny – Slaný – v oblasti potenciálních náhrad autobusovou dopravou se tato linka řadí mezi prioritní projekty; řešitelné je jak neobjednání v úseku Louny – Peruc, se zachováním drážní dopravy Peruc – Slaný a autobusovou linkou Telce – Louny, tak i kompletní neobjednání drážní dopravy; spojení Peruce s Prahou, což je z pohledu Ústeckého kraje téměř jediný důvod udržování dnešních Sp vlaků je nahraditelné prodloužením stávající autobusové linky 220067 Vraný – Praha do/z Peruce – při organizaci autobusové náhrady je však nutná koordinace se Středočeským krajem, aby nedošlo… Číst vice »
PetrB : Mohu se Vás zeptat, z jakého zdroje čerpáte ?? Krajský úřad ÚK ?? Nic podobného jsem tam nenašel, naopak v návrhu a také již v realizovaných smlouvách je stanoveno, že se drážní doprava bude nadále provozovat byť s určitými redukcemi během desetiletých smluv o ZDO s vyjednanými dopravci, s NAD se příliš nepočítá. U trati 095 se počítá s jistými redukcemi, ale nikoliv s úplným zastavením provozu (úsek Vraňany-Straškov možná pouze víkendový provoz pro turisty na Říp, úsek Zlonice-Straškov možné budoucí využití pro cyklodrezíny a občasné nostalgické jízdy parního vlaku) ,u trati 097 se naopak počítá s opravou… Číst vice »
Pořád by mne zajímalo, s čím chtějí od prosince jezdit na lince U11 (Postoloprty-Louny-Lovosice-Česká Lípa). Nedávno se tam za miliardu zrychlovala trať. Nevím ale bohužel nic o té nové uzavřené smlouvě.
Každopádně v návrhu jízdního řádu (od prosince) mají být vlaky rozděleny v Lounech. Nevím proč…
Slibovali pavoučky, ale obávám se, že tam ponechají přelakovanou 810+010.
Pavoučci nebudou. Budou myši. 😉
Vždyť tam už léta jezdí Regionovy.Kde jste přišli na 810 ?
U 11 Česká Lípa – Lovosice – Louny – Postoloprty: – jedná se o obslužnou linku v kraji s nadprůměrnými přepravními výsledky v úseku Úštěk – Libochovice město, s průměrnými přepravními výsledky v úseku Louny – Postoloprty a podprůměrnými přepravními výsledky v úseku Libochovice město – Louny – na lince je ve srovnání 2011 / 2015 patrný mírně klesající trend počtu přepravených cestujících – přepravní výsledky na lince jsou ovlivněny neúměrně nízkou cestovní rychlostí, která vyplývá z nízké traťové rychlosti, mnoha nezabezpečených přejezdů a absence vhodných křižovacích míst; zejména úsek Lovosice – Louny je z tohoto pohledu neúnosný – zastávky… Číst vice »
Tak hlavně, jestli i na těchto tratích bude muset dopravce přednostně nabízet tarif DUK a ne svůj protizákaznický, předražený tarif.
Jo, a autor zapměl říct, že dráhy přebírají část Rybniště – Varnsdorf. Jakto? https://www.kr-ustecky.cz/assets/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1735113
Protože vlaky Liberec – Rybniště už budou končit ve Varnsdorfu. Chystám k tomu detailnější text.
Připomínám, že jde o 3 z celkem údajných 42 (toto číslo vyjádřil generální ředitel ČD) poptávaných provozních souborů v rámci ČR, kteréžto vysoké číslo negativně kritizoval onen generální ředitel ČD coby údajně příliš vysoké.
Vida, nakonec to dopadlo tak, že národní, sítový dopravce zvládne dopravu v byť takto malých (ovšem provozně odlišných) souborech zajistit. 🙂
Teď mě tak napadá, doufám, že taky půjdou do zelené barvy jako ostatní dopravci, aby bylo vsechno sjednocene s DUK 🙂
Bohužel budou muset.
A to víte,nebo si to jen myslíte?Budou také lakovat německá Desira DB,které jezdí Děčín-Rumburk nazeleno?
Tohle lakování do krajských barev je pitomost. Někde se ty linky stejně občas dostanou do vedlejšího kraje, tak je to min. k ničemu..
Zůstane to pri starém nátěru i kvalitě, jen ta cena ČD se zvedne o 30%. Bohužel nabídka alternativy je aktuálně vyčerpána.
Dobrý den, co myslíte tím „Zůstane to pri starém nátěru i kvalitě, jen ta cena ČD se zvedne o 30%“. Myslíte tím porovnání částek, které ČD dostávali od Ústeckého kraje nyní a porovnání s částkou kterou budou dostávat na stejných tratích se stejnými vlaky (tj. míněno i se stejným počtem vlaků/jednotek včetně záloh), ve stejném objemu až začnou jezdit ČD podle (budoucí) smlouvy?
Tak snad ano, proč by měl mít jeden dopravce privilegia oproti ostatním.
Protože Modrá je dobrá. :). 😉