Dopravci Železnice

České dráhy obhájily provoz v částech Ústeckého kraje, zůstanou stejné vlaky

Motorová jednotka 844 RegioShark u Kytlic na trati z Děčína do Rumburku. Foto: České dráhy
Motorová jednotka 844 RegioShark u Kytlic na trati z Děčína do Rumburku. Foto: České dráhy

Provoz na velké části tratí v Ústeckém kraji uhájily České dráhy. Radní Ústeckého kraje už schválili plán na nové smlouvy s dopravcem ve třech oblastech: „Šluknovsko“, „Podřipsko“ a trati z Lovosic do Teplic.

Vyplývá to ze zveřejněného usnesení krajský radních i oznámení na úřední desce.  V případě souboru Podřipsko a linky U6 (Lovosice – Teplice) jde o výkony v součtu necelého půl milionu kilometrů ročně, kraj u nich počítá s desetiletým kontraktem. U Šluknovska jde o 1,036 milionu kilometrů ročně, smlouva bude jen na čtyři roky.

České dráhy byly nakonec jediným zájemcem, kdo v poptávkovém řízení podal nabídku. „Zájem o zakázku vyjádřily také společnosti Arriva vlaky a GW Train Regio, ty ale nakonec nabídku nepodaly,“ řekla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková.Podle ní České dráhy nabídky na všechny soubory v podstatě stávající vozbu: na Šluknovsko motorové jednotky 844 (RegioShark) a 642 (Siemens Desiro). V případě linky U6 půjde o regionovy, na Podřipsku motorové vozy řady 809. „Rozsah výkonů na Šluknovsku a U6 zůstává stejný, na Podřipsku jde o mírné navýšení,“ dodala Fraňková.

Cenu za kilometr zatím Ústecký kraj nezveřejnil. „Výše ceny je v tuto chvíli obchodním tajemstvím, navíc smlouva ještě nebyla uzavřena, není tedy ještě definitivní,“ dodala Fraňková. K podpisu smlouvy má dojít až v listopadu kvůli roční lhůtě takzvané prenotifikace, která uplyne v říjnu. Před uplynutím této lhůty není možné smlouvu uzavřít.

Ústecký kraj čeká od prosince letošního roku velký nástup alternativních dopravců. Na různé tratě vyjedou místo Českých drah vlaky RegioJetu a Die Länderbahn, nově se objeví také na lince Litoměřice – Most vlaky společnosti AŽD Praha.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Tak takovéhle výběry po poslední chvíli jsou pochopitelně tak pro ty, kdo moc jinde neuspěli, a tak mají volná vozidla.

Akcie na doručitele
Host
Akcie na doručitele

V případě linky U6 bych to ještě dlouho viděl spíše na motorovou jednotku Mercedes-Benz Intouro, ale chápu, jak je to myšleno. 😉

PetrB
Host
PetrB

Tak oni ty motorové jednotky hrozí do současnosti i jinde: Linka U40 Louny – Slaný – v oblasti potenciálních náhrad autobusovou dopravou se tato linka řadí mezi prioritní projekty; řešitelné je jak neobjednání v úseku Louny – Peruc, se zachováním drážní dopravy Peruc – Slaný a autobusovou linkou Telce – Louny, tak i kompletní neobjednání drážní dopravy; spojení Peruce s Prahou, což je z pohledu Ústeckého kraje téměř jediný důvod udržování dnešních Sp vlaků je nahraditelné prodloužením stávající autobusové linky 220067 Vraný – Praha do/z Peruce – při organizaci autobusové náhrady je však nutná koordinace se Středočeským krajem, aby nedošlo… Číst vice »

Bjorn
Host
Bjorn

PetrB : Mohu se Vás zeptat, z jakého zdroje čerpáte ?? Krajský úřad ÚK ?? Nic podobného jsem tam nenašel, naopak v návrhu a také již v realizovaných smlouvách je stanoveno, že se drážní doprava bude nadále provozovat byť s určitými redukcemi během desetiletých smluv o ZDO s vyjednanými dopravci, s NAD se příliš nepočítá. U trati 095 se počítá s jistými redukcemi, ale nikoliv s úplným zastavením provozu (úsek Vraňany-Straškov možná pouze víkendový provoz pro turisty na Říp, úsek Zlonice-Straškov možné budoucí využití pro cyklodrezíny a občasné nostalgické jízdy parního vlaku) ,u trati 097 se naopak počítá s opravou… Číst vice »

Hyx
Host
Hyx

Pořád by mne zajímalo, s čím chtějí od prosince jezdit na lince U11 (Postoloprty-Louny-Lovosice-Česká Lípa). Nedávno se tam za miliardu zrychlovala trať. Nevím ale bohužel nic o té nové uzavřené smlouvě.
Každopádně v návrhu jízdního řádu (od prosince) mají být vlaky rozděleny v Lounech. Nevím proč…

Akcie na doručitele
Host
Akcie na doručitele

Slibovali pavoučky, ale obávám se, že tam ponechají přelakovanou 810+010.

X 1
Host
X 1

Pavoučci nebudou. Budou myši. 😉

Apollo 17
Host
Apollo 17

Vždyť tam už léta jezdí Regionovy.Kde jste přišli na 810 ?

PetrB
Host
PetrB

U 11 Česká Lípa – Lovosice – Louny – Postoloprty: – jedná se o obslužnou linku v kraji s nadprůměrnými přepravními výsledky v úseku Úštěk – Libochovice město, s průměrnými přepravními výsledky v úseku Louny – Postoloprty a podprůměrnými přepravními výsledky v úseku Libochovice město – Louny – na lince je ve srovnání 2011 / 2015 patrný mírně klesající trend počtu přepravených cestujících – přepravní výsledky na lince jsou ovlivněny neúměrně nízkou cestovní rychlostí, která vyplývá z nízké traťové rychlosti, mnoha nezabezpečených přejezdů a absence vhodných křižovacích míst; zejména úsek Lovosice – Louny je z tohoto pohledu neúnosný – zastávky… Číst vice »

Tronda
Host
Tronda

Tak hlavně, jestli i na těchto tratích bude muset dopravce přednostně nabízet tarif DUK a ne svůj protizákaznický, předražený tarif.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Jo, a autor zapměl říct, že dráhy přebírají část Rybniště – Varnsdorf. Jakto? https://www.kr-ustecky.cz/assets/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1735113

xyz
Host
xyz

Připomínám, že jde o 3 z celkem údajných 42 (toto číslo vyjádřil generální ředitel ČD) poptávaných provozních souborů v rámci ČR, kteréžto vysoké číslo negativně kritizoval onen generální ředitel ČD coby údajně příliš vysoké.

Vida, nakonec to dopadlo tak, že národní, sítový dopravce zvládne dopravu v byť takto malých (ovšem provozně odlišných) souborech zajistit. 🙂

Massimo
Host
Massimo

Teď mě tak napadá, doufám, že taky půjdou do zelené barvy jako ostatní dopravci, aby bylo vsechno sjednocene s DUK 🙂

Dominik
Host
Dominik

Bohužel budou muset.

Apollo17
Host
Apollo17

A to víte,nebo si to jen myslíte?Budou také lakovat německá Desira DB,které jezdí Děčín-Rumburk nazeleno?

Romanero
Host
Romanero

Tohle lakování do krajských barev je pitomost. Někde se ty linky stejně občas dostanou do vedlejšího kraje, tak je to min. k ničemu..

Jenda
Host
Jenda

Zůstane to pri starém nátěru i kvalitě, jen ta cena ČD se zvedne o 30%. Bohužel nabídka alternativy je aktuálně vyčerpána.

Axel
Host
Axel

Dobrý den, co myslíte tím „Zůstane to pri starém nátěru i kvalitě, jen ta cena ČD se zvedne o 30%“. Myslíte tím porovnání částek, které ČD dostávali od Ústeckého kraje nyní a porovnání s částkou kterou budou dostávat na stejných tratích se stejnými vlaky (tj. míněno i se stejným počtem vlaků/jednotek včetně záloh), ve stejném objemu až začnou jezdit ČD podle (budoucí) smlouvy?

Tronda
Host
Tronda

Tak snad ano, proč by měl mít jeden dopravce privilegia oproti ostatním.

X 1
Host
X 1

Protože Modrá je dobrá. :). 😉

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll