České dráhy obdržely mezinárodní cenu za palubní servis
Nabídka občerstvení ve vlaku. Pramen: České dráhy
České dráhy uspěly v konkurenci čtyř desítek dopravců z celého světa.
České dráhy uspěly v konkurenci čtyř desítek dopravců z celého světa.
Asi největší problém u ČD, je personál JLV na vybraných linkách restauračních vozů. Jezdím často na lince Praha – Bratislava – Budapešť, a co tam jezdí za personál, je občas na pováženou, servírky IQ tykve, různě bezzubé alkoholičky, či narkomanky, ne jednou jsem se hádal o zředenou polévku a pod. Prostě personál pochybné existence většinou pod vlivem něčeho. Ale taky se posádky netají, že jedou noc den v kuse, že místo spaní jedou přes noc někam tam a zpět, že jsou v práci i 30hod v kuse. A na dotaz, proč za takových podmínek pracují, je většinou, že mají pak… Číst vice »
Bohužiaľ je to tak. Mnoho posádok funguje spôsobom že počas nočného pobytu napr. v Budapešti nemajú hotel, ale spia v spacáku na podlahe vozňa. To potom nie je ľahké zohnať kvalitných ľudí. Po tom ako ma pár mesiacov dozadu takmer fyzicky napadol časník keď som sa ohradil proti tomu že zabalili kuchyňu dve hodiny pred cieľovou stanicou lebo je málo zákazníkov som to s JLV definitívne vzdal a do vlaku vždy nastupujem najedený, lebo už ma nebaví niekoľko hodín hladovať keď z nejakého náhodného dôvodu zas nie je servis. Fakt nechápem prečo je taký problém mierne zdvihnúť ceny a tie… Číst vice »
Dle smlouvy ČD s JLV nesmí personál JLV přespávat ve vlacích. JLV jim má zajistit v daných destinacích odpovídající ubytování. JLV to řeší tak, že těm lidem dá peníze na ubytko a oni aby šetřili, tak si žádné bydlení nevezmou a raději spí v těch vlacích.
To jste úplně vedle… Takhle to nefunguje.
To je specialita linky praha – budapest. A navic je jidelak po ceste zpet casto uplne vyjedeny. Pritom jinde jsem se s tim u JLV nesetkal.
Jezdím často Olomouc -Praha (IC, Pendolino ) a musím říct, že na ČD poslední dobou nedám dopustit. A personál za mě mají na jedničku, jak stevardy, tak průvodčí.
V pendolinu svíčková a pivo do skla je naprostá paráda.
Nejen v Pendolinu…
Ano i v EC/IC třeba, navíc v 1.třídě i s donáškou až k sedadlu.
České dráhy – značka kvality. Nyní mezinárodně potvrzeno
Nevíte někdo, jestli už jde u minibaru platit kartou? Někdy v létě jsem jel rychlíkem přes Vysočinu a chtěl jsem si koupit kafe. Bohužel jsem neměl hotovost. Tehdy se platit kartou nedalo ale personál tvrdil, že je to v přípravě.
Koncem léta jse, někde ze severu Moravy kartou platil. Jinak mne nejvíc v minibaru chybí to co na Slovensku a v Maďarsku je běžné – malý prasovač na kafe. To běhání s termoskami azalévání kafe někdy vlažnou vodou je snad už mimo realitu. Leč personál u nás bývá obvykle příjemnější než na východě.
V Rožmberku to cca 2 týdny zpět šlo.
Již 2x vyzkoušeno, že v minibaru ČD to jde😉
Potvrzuji, dnes provedno
Ano, už to jde. Pokud ovšem se vlak zrovna nenachází někde, kde není signál.
Co se týče občerstvení, určitě je mnohem efektivnější objednávání přes aplikaci, než courat s plným vozíčkem pořád tam a zpátky. Překvapuje mě, že v RegioJetu jsou nejkomfortnější a nejmodernější služby jen v té nejnižší třídě.
Zas nějaká aplikace… Radši přes web
Aplikace jsou mor, co? Kdyby radši v každém vagonu byls schránka, do které každý cestující hodí svou objednávku napsanou na papíře….
Jako OK kdyby to nebyl jen web převlečený jako aplikace. Stačil by odkaz někam na web přímo + QR kódem a ne mít milion „aplikací“ co aplikacemi vůbec nejsou.
Za mě celkem jsou. Za chvíli abych měl aplikaci i na prd. No aby se v tom … vyznalo 🙂
Efektivnější to možná je, ale troufám si říct, že nadpoloviční většina cestujících tohle prostě nechce. Řekl bych že každý, si raději dá to, na co má zrovna v daný okamžik chuť a ne to, co musel před nějakou dobou naklikat ve svém volném čase někde do aplikace.
Pointa byla v tom, že si během jízdy vlakem objednáte z aplikace, a obsluha vám za chvíli jídlo donese. Samozřejmě to nebudete naklikávat doma před cestou. 🙂
Ono objednávat před odjezdem vlaku moc nejde..
Kdyz se podivate na hodnoceni aplikace na google play (mimochodem krasne 2 hvezdy), je objednavani jidla pres aplikaci asi nejcastejsi pricinou stiznosti.
Gratulace! Když si vybavím většinu svých cest, tak opravdu personál je v 90 % profesionální a další služby většinou fungují. Tak jen tak dál, ať mohou být spokojení cestující i na těch zbývajících 10 %.
Jako párkrát už jsem ten pojízdnej minibar ocenil, ale když občas vidím jak na R9 bojuje s dveřmi mezi vagóny, které je problém otevřít i oběma rukama a pak se musí procpat plnou uličkou tak je mi těch prodavačů docela líto. Možná to je ten důvod proč je to prý linka co nikdo nechce jezdit (alespoň mi to bylo takhle řečeno).
Já poslední dobou na té samé lince zažívám spíš opak – jezdím v časy, kdy je vlak plný sotva z půlky a obsluha minibaru prakticky trvale zašitá ve vyhrazeném kupé mezi „svými“ krabicemi (ne, nejdezním tím pouze dvacetiminutové úseky, ale vždy min. hodinu, obykle ale více a to i z výchozích stanic).
ŘÍkám si, jestli probíhají třeba i nějaké namátkové kontroly, nebo to mají ČD jen proto, aby si udělali „fajfku“ v plnění smlouvy.
Všechno záleží na lidech. Jsou to vesměs mladí kolem 20. Je vidět takové, co prodají dost zboží, i takové co jen proletí vozem bez zastavení a zpět do svého kupé, kde okamžitě začne čučet do mobilu..
Ano, to, co jsem psal se samozřejmě netýká všech – jen jsem měl asi v poslední době smůlu na spoje. Určitě se najdou i ochotní a příjemní. Jen si říkám, jestli není nikomu divné, když jednou se vozík vyprodá a jindy na stejném spoji tržby nula…
Je pravda, že to asi není práce úplně na uživení rodiny nebo splácení hypotéky.
A jak má ten vozík jezdit, když skrz lidi neprojede? V tomhle směru se minibaristům nedivím.
Psal, že jezdí poloprázdným spojem. Je pravda, že by mohli jezdit častěji, ale za mne vždy jezdí cca každou hodinu, což je celkem dostačující, taky bych nejezdil nonstop.
Má povinnost obsloužit první třídu (zajít tam, zeptat se kdo co chce a pak mu to přinést) a pak vyhlásit prodej z místa rozhlasem. Ale to opravdu jen v případě, že vážně není možné vozík ani teoreticky protáhnout.
No tak tuhle povinnost zhusta neplní. Jezdím jedničkou, především z HK do Prahy a minibar dorazí nejdřív v Poděbradech, z velké části vyjedený a vypitý. Erste si kupuji na většinou jízd do zahraničí, ráda bych si totiž užila službu donáška na místo, ale error. Do špajzáku se natlačí dvojkaři a servis nestíhá odbavit. Takže do jedničky přijde někde za Brnem.
Jako někteří na to asi pečou, taky mi nejeli vždycky, ale přes ty dveře je občas problém projít tak aby mi to nerozbilo notebook v batohu, natož s vozíkem kde jsou tekutiny. Paradoxně v tom plném vlaku je alespoň výhoda, že jim někdo pomůže.
Sám jsem nedávno minibaristu nějaký čas dělal a zrovna na Vysočině jsem jezdil hodně. Za celou trasu do Brna jsem celý vlak prošel cca. 3-4x, ale zrovna na této trase je zájem o tuto službu dost malý, nedivím se, že se tam každému nechce běhat pořád dokola. Protahování vozíku skrz dveře starého Béčka je dost opruz, ale k té práci to holt patří.
Projití 3x-4x je podle mě úplně v pohodě. Ideálně aby ten, kdo jezdí mezi HB/ZR a Prahou/Brnem alespoň jednu možnost objednávky měl. A nižšího zájmu se si všimnul taky. Když ještě jezdily ČD na R8, kupoval si tam dle pozorování něco skoro každý druhý. Vysvětloval jsem si to tím, že zrovna R9 není linka určená pro cestování z konečné na konečnou, a typické cestovní úseky jsou tedy kratší.
Jinak (ne)dodržování řazení na této lince je kapitola sama o sobě, nicméně patří do jiné diskuze.
Já když je vidím, co s tím vozíkem musí absolvovat za rallye ve vlaku, je mi jich líto, takže když si sem tam něco dám, přidám slušné dýško…
Jeden minibarista to řešil tak, že několikrát rozhlasem oznámil, že neprojede a v kterém voze je. Za mě je to řešení.
To ovšem nelze a je to hrubé porušení pracovní kázně, pokud ovšem není vlak přeplněn do nemožnosti průjezdu. Z toho může mít minibarista velký problém.
Aa, pardon, četl jsem to odspodu a netušil jsem, že se to bavíte o onom případě přeplněného vlaku. Tento příspěvek tak beru zpět.
Když si vzpomenu, kolik nepěkných rekací a palců dolů jsem schytal proto, kdykoli jsem psal, že průvodčí ČD poskytují nejlepší servis v Evropě a že podobný servis dostane cestující jen ve Švýcarsku.
Asi je propastný rozdíl mezi vlaky větší kvality a lokálkami. Zrovna v mistních vlacích mám vyhlédnutých asi 5 průvodčích, kteří když zrovna jedou, vím, že bude problém….buď se vztekají za in kartu v mobilu, neumí to načíst, jsou protivní, šklebí se…jednoho toho stejného ( ten snad nosí smůlu) jsem zažil už 3x při mimořádné události…. Sprostota, neochota podávat informace, arogantní chování a nadřazenost…. hlavně ať si uvědomí, že oni jsou tady pro cestující, ne cestující pro ně….potom ať si ČD vyhrávají co chtějí….
Tyhle zasloužile hrdiny socialistické práce a pavlačové hysterky, které se přišly do práce hlavně pohádat, si važně moc rád vychutnávám. V drtivé většině případů to končí omluvou ještě na místě.
Uveďte příklad, taky bych se rád poučil.
Používejte Můjvlak a po každé jízdě můžete hodnotit jak kvalitu vlaku, tak i průvodčího. Pevně věřím, že to ČD vyhodnocují. Sám mám přesně opačnou zkušenost s palubním personálem.
kde to můžu hodnotit? Aplikace mi nikdy formulář nenabídne a nepřišel jsem na nastavení, kde to povolit ! Nepomohla ani přeinstalace appky.
Nastavení – Notifikace – zapnout Přijímat notifikace a zaškrtnout Hodnocení cesty. Apka pak asi do hodiny vyzve k hodnocení. Vždy se ptá, zda hodnotit příště, je pak snadné to nechtěně vypnout.
Do hodiny po vystoupení z vlaku.
Tak třeba krajskou jízdenku si přes Můj vlak nekoupím…. navíc, mně se jakékoliv bonzování celkem dost příčí… co si na takovém troubovi vezmu? Dobrý pocit z toho, že jsem mu zavařil rozhodně mít nebudu….Akorát mě pak bude pomlouvat a šklebit se ještě víc..sám jsem slyšel, jak si průvodčí svému kamarádovi ve vlaku stěžoval, že má postih, protože nějaké holce řekl, že je mladá a blbá…takových narážek už jsem od modrých slyšel a mávám nad tím už rukou…. vždyť jsme lidé a mohli bychom se k sobě nějak chovat… a pokud si zaměstnavatel neumí sám srovnat a proškolit svoje zaměstnance bez… Číst vice »
I ti průvodčí ve Švajcu umí být komisní a nepříjemní. To je tak nějak na železnici zvykem. Obecně ale je průvodčí, který cestujícímu vyhledá následné spojení MHD či místními autobusy, v evropském kontextu jevem naprosto výjimečným. A průvodčí ČD a SBB to často dělají. Mně osobně se párkrát stalo, že jsem personálu ICE ukazoval, že aplikace DB Navigator umí vyhledat spojení MHD, odjezdy a příjezdy ve stanici, a podrobnosti o jízdě konkrétního vlaku. Vysoce hodnocena je také dostupnost servisu, tedy jak často průvodčí vlak prochází. Pokud narazíte na nějakého, který se chová nevhodně, pak je nutno si stěžovat. Bez zpětné… Číst vice »
Na personál ČD nemůžu říct špatné slovo, pravda jezdím většinou OL-Pha a zpět, povětšinou Pendolinem v jedničce a tam musím personál extra pochválit. Slušní milí a opravdu profíci. Když mají čas rádi si s vámi i normálně povídají o ledasčem. Když je něco nečekaného vysvětlují, omluví se, speciálně v Olomouci většinou i čeká přípoj pro lidi na Valašsko, nebo jim dispečer Pendolino zastaví v Hranicích aby přestoupili… Co jsem si všimnul i když má někdo problém s jízdenkou nebo místenkou vyřeší to skvěle a profesionálně. Sem tam jedu i nějakým místním couradlem a nestalo se mi, že by byl někdo… Číst vice »
aj, to bude hejtů … uspechy se v cechach neodpousti.
Nejezdim sice dalkovky CD moc casto, ale pokazdy, kdyz jsem s nimi jel, tak servis na palube na vysoke urovni (pinda, railjet).
A to je ten problém. Když jedete pinďou nebo railjetem, tak skutečně není ČD co vytknout. Ale na spoustě dálkových linek se bohužel stále nacházíme téměř v „železničním středověku“. Doufám, že ComfortJety dorazí co nejdříve a koženky ve všech podobách zmizí z dálkových vlaků. Jasně, ČD se relativně snaží v posledních letech (a díky konkurenci to podstatně urychlil) modernizovat, ale prostě ne všude je vidět kvalita. A tam, kde jezdí staré vagóny, je i mizerný servis (tedy žádný servis).
Oblíbený mýtus, ta konkurence má na tom zásluhu možná z 10%, hlavní podíl mají dotace a to, že objednavatele jsou konečně ochotni platit víc, než to B.
Takže mi chcete tvrdit, že by třeba ČD koupily ex OBB Bmz, které nyní jezdí stále na expresech v hojném počtu, ano?
Když by objednatel dopravy vyžadoval „něco lepšího, než B“, tak ano, koupily by to.
Je skvělé, jak za těch 13 let jsou objednavatelé tak najednou prozíraví 🙂
No to je možné. Vyžadoval to? Ne. Až přišla konkurence, tak najednou se zjistilo, že za stejnou i nižší cenu je možné jezdit s novými, nebo alespoň méně ojetými vozy. Do té doby to opravdu nikoho (až na cestující) netrápilo. Proč také…
Mimochodem, i s těmi dotacemi bych byl opatrný. Pokud by ČD neměly nějaký důvod, tak by ani o ty dotace se tolik nesnažily jako v posledních letech. Přeci jen – pro monopol, který dostane to své tak či tak, je to jen zbytečná přítěž. Myslet si, že liberalizace dopravy nepřinesla skutečně velký efekt na železniční dopravu, je řekl bych poněkud naivní (minimálně v kontextu toho, co tady bylo před rokem 2010, kdy jsme tady měli akorát Pendolino, Bmz jezdilo akorát na vybraných EC (většinou na Berlín a Vídeň), s kterou štěstí na ostatní EC a Ex byly Bpee (ty mám… Číst vice »
Dokonce B byla klasika na expresu Brněnský Drak. Tedy alespoň poplyšovaná, ale i tak to byla celkem ve své době ostuda.
Nebudu s tím opatrný, především v regionální dopravě to jsou především dotace, co pomohli obnovit vozový park, ne konkurence. Příklady: RegioPanteři Pce – HK 2012 – 2014, doba kdy se Jančura teprve rozkoukával na lince do Havířova, takže jak zde konkurence dopomohla ke zlepšení? To samé 841 na Vysočině, tam přišli v roce 2011 na podzim, od 2012 aktivně jezdí, která že to konkurence tomu dopomohla? Už vím ROP Jihovýchod. Která konkurence dotlačila ČD k nákupu 844 (rok výroby 2011 – 2013)? Opět žádná, protože v té době žádná v ZDO neexistovala, opět to byly dotace. Ano na rychlících nic… Číst vice »
K čemu je nedotlačila konkurence, k tomu je donutilo datum v kalendáři. 844 tu 831 prostě jednou nahradit musela, nic nevydrží věčně…
Objednavatele platí po soutěži stejně nebo min a nástup konkurence je z 90% motivační faktor ČD. Tvými deseti procenty by to bylo tak nějak lety a samovolně probíhajícím obrodem.
Vyjmenoval jsem výše 3 místa kde rozhodně žádná hrozba konkurence nebyla (ani soutěže), přesto k obrodě došlo.
Takže si můžeme namlouvat, co chceme ale obroda díky tlaku konkurence je minimální.
😂😂… ale, jo…gratuluji….😂😂🤭
Když jedete na R12, kterých přesně služeb že se to týká? 😛 😀
Na druhou stranu ať si jen nedělám srandu, v Bdtee (pokud je tedy zařazen, což není vždy jisté) je skvělá propustnost signálu a wi-fi fičí o sto šest. Zato u InterPanteru či railjetu se mohu často uvztekat 🙂
Na R12 je na propustnost signálu naprostý peklo PESAckej ABpee347. To nám byl čert dluznej. Hlavně s rakouskymi rj mám stejnou zkušenost s wifi. V Bdtee mě umí naštvat klepající se dveře v půlce vozu a za deště netesnici okna, už kolikrát na mě pršelo (okno doplna zavřeno a zapadka zacvaknuta).
Třeba dnes byly dveře polepené jen cestou tam, zpět už ne. 😁
Kéž by to s tou klimatizací a Wi-Fi bylo tak slavné i v regionech. Tam asi z Vídně už nedohlédli. Moje nedávná zkušenost v Pardubickém kraji ve 4/5 vlsků ve stejný den oboje nefunkční…
Mě je třeba Regiojet úplně u zadku. Stačí jen abych viděl ty jeho naprosto nechutně špinavé vagóny. Poslední zkušenost s ním mám z doby cca před třemi lety a to byl palubní servis taková pohroma, že jsem si řekl už nikdy více.
Já mám zkušenost z loňska. Stejnou.
Omlouvám, se omylem jsem odpověděl na Váš příspěvek, chtěl jsem odpovídat na příspěvek kolegy pod Vámi.
Ale i tak může být ta wi-fi v regionech na lepší úrovni než v regionech v zahraničí. V Polsku nebo v severských zemích bývá, ale v Rakousku i třeba v modernizovaném Talentu na páteřní lince není, ve Švýcarsku není téměř na ničem, v Německu potkáte i IC zcela bez wi-fi (to jsem odbočil od regionů ale ani tam není situace nějak výrazně lepší než u nás).
U nás to také může být dáno tím, že máme dražší mobilní tarify s nižším objemem dat než na západě. V podstatě tam je každý na datech a neřeší to. U nás, kde je situace v mobilních datech horší, jsme samozřejmě rádi za WiFi od dopravce. A je dobře, že to ČD poskytuje na v různých vlacích skrz kategorie poměrně hojně.
Bylo by to super, taky bych byl nonstop na datech. Ale když minimálně 75% cesty visí na mobilu „E“ tak to prostě nejde, to dojde sotva mail. Operátoři ty koleje nemají 4G/5G skoro vůbec pokryté, to je ono. Drahé služby a ještě „na nic“.
https://www.lupa.cz/aktuality/ctu-chce-se-spravou-zeleznic-zajistit-lepsi-signal-ve-vlacich/
ale pozor, po 20 letech už se konečně probouzí do reality!
tohle je fakt country for the future
Všichni 3 operátoři už poskytují neomezená data, za ceny, za které byste před pár lety dostal možná tak 10 GB, a pokud člověk není blbej a trochu vyjednává, tak se dá s cenou dostat někam k 600,- za komplet neomezený tarif.
Problém je síla signálu, ten nikdy moderním vozům a pokrytí (kolem Bezpráví, apod…), pokulhává.
WC v moderních vozech vyžaduje moderní chování uživatelů. Pokud je tam jasný a srozimitelmý návod, jak zařízení používat a co mu nedělat a uživatelé to nerespektují, tak zařízení, složitější než roura s přírubou fungovat nemůže.
Nejlepší bude ponechat v každém vlaku pro ty, co se neumí vyprázdnit v normálním vlaku, jeden vůz jen s dírou v podlaze.
RegioJet vám z výčtu dopravců, co byli v této soutěži vypadl záměrně? Myslím že on bude čtenáře zajímat víc než takový Amtrak. 🙂
RegioBudget
Třeba se RJ prostě jen o ocenění ani neucházel, co my víme? 🙂
Ucházel. Stačí dvě kliknutí z článku…
Ano, pak je váš dotaz, proč tato informace není v článku, více než opodstatněný.
Výčet si nedělal nárok na úplnost, ale doplnili jsme.
Mě je třeba Regiojet úplně u zadku. Stačí jen abych viděl ty jeho naprosto nechutně špinavé vagóny. Poslední zkušenost s ním mám z doby cca před třemi lety a to byl palubní servis taková pohroma, že jsem si řekl už nikdy více.
Tak naučil ostatní dopravce v ČR, jak se to má dělat, ne? Bez něj by stále jezdily rybáky. Teď má snad právo trochu polevit, odpočinout si a znovu přijít s něčím o třídu lepším.
Špína neznamená nic jiného, že šetří životní prostředí nepoužíváním saponátů.
Důležité je vše patřičně vysvětlit.
: – )
😀
Vy jste mi ale vtipálek…
A kdo byl druhý v pořadí? 🤭
A kdo byl poslední?
Sovětský běžec.