České dráhy neprodlouží platnost odměn za věrnost, i když mají lidé omezit cestování
Cestující v railjetu. Foto: České dráhy
Dopravce se podle svého vyjádření snaží rozšířit nabídku odměn mimo jízdenky.
Dopravce se podle svého vyjádření snaží rozšířit nabídku odměn mimo jízdenky.
nevadí, budu o to více dávat přednost žlutému moru – na relaci Praha-Brno cestuji nejčastěji, takže naštěstí můžu hlasovat peněženkou.
Na relaci Brno-Ostrava ve špičce si u žlutého moru oproti ČD řádně připlatíte.
Bylo by nějaké relevantní srovnání, nebo je to jen výkřik?
Jistě např. dnes 18.2 2021 okolo sedmé. S místenkou Brno-Ostrava ČD 7:18 (s přestupy) 160Kč Regiojet 7:02 low cost 219 Kč, standart 2tř 239 Kč. Bez místenky 2tř. ČD 178 Kč Regiojet 251 Kč.
Já mám bodů spíš nedostatek a propadnutí bodů mi asi nehrozí, za poslední rok jsem toho po čr najezdil docela dost (ale do zahraničí už méně, tak body tolik nepřibývají) a jízdenky nejsou levné. 🙂
Ale bylo by dobré vědět, do kdy body platí. Na svém účtu mám tabulku ‚Expricace bodů‘ prázdnou, bylo by dobré mít přehled, do kdy které platí, i když by to bylo až za dva roky.
Copak body, ale podvodu se u ČD blíží in karty.
proč?
Nejezdím vlakem proto, abych honil body. Když už tento program existuje, čekal bych v této situaci prozákaznický přístup, jednoduché gesto spočívající v prolongaci o půl roku až rok. To, co vypadlo z tiskové mluvčí, je (podstatou) jak z Dostojevského. Pár bodíků jsem narychlo využil, hromada mi jich propadla, protože nabídka není až taková světoborná (ostatně jako téměř u každého zákaznického programu) a např. slevu do vybraných divadel nebo body pro cestování využít nyní fakt nemohu. Spoje v časových polohách, které potřebuju, totiž nejedou (Ex6), no a opravdu někdo myslí vážně, že je příjemné vydržet dvě hodiny čtyřicet například do Brna… Číst vice »
Ty body maj dle mě vcelku velkorysou platnost 2 roky. Tj. i body nasbírané před koronou stále platí, v létě byl prostor je vyčerpat, letos v létě bude asi zas. A nejdražší ekonomicky výhodná varianta (co mám tak vnitřně nastaveno, tak body využívám, když ušetřím aspoň 1,50 Kč/bod) je za 200 bodů jízdenka, nebo dejme tomu celostátní síťovky za 300-350. Reálně tedy příliš není důvod škudlit body, navíc když hrozí kdykoli inflace cen odměn z obchodního rozhodnutí ČD.
Kde zjistím, kdy a kolik bodů mi expiruje? Díky.
Na svém profilu uživatele v e-shopu.
A jakým způsobem prosím? Mám tam 65 stran s transakcemi, kde vidím číslo transakce, počet bodů +-, ale žádné info blížící se expirace…mohu začít sčítat jednotlivé body od konce až se dostanu na těch aktuálních cca 800 bodů, jinou možnost nevidím 🙁
Afaik to nejde, v profilu je až to co expirovalo. Ale někdo na to vytvořl nějaký plugin do google chrome, který to uměl spočítat (udělá přesně to, co navrhujete, spočítá to od konce).
Sním laskavě poprosit o více informací, kde ten plugin najdu?
Potýkám se totiž se stejným problémem jako Jarda Hrabec.
O to více mě překvapuje, že pan redaktor napíše takovou ptákovinu! Spíše by bylo vhodné zkusit pane Sůro oslovit přímo ČD i s tím dotazem, zdali alespoň nepřidají do systému jasný přehled expirací. Např.přesně tak jak má LEO EXPRESS u těch LEO kreditů.
Díky!
Poprosit možno, ale nevím. Chrome jsem už dávno odinstaloval. Zkusil bych buď googlovat, nebo hledat v tomjejich katalogu s pluginama „čd body“ či tak něco.
Pokud vám žadne body v mněsíci neexpirují, tak se nic nezobrazuje. Pokud ano tak je tam uvidíte.
Snad tam jedine zavolat, pripadne napsat. Treba to tam doplni, kdyz si to nekdo vyzada.
To jsem kdysi také mylně předpokládal. Položil jsem i ČD dotaz, zda neplánují nějaké zviditelnění blžící se expirace bodů. Odpověď byla negativní – ČD je tedy zřejmě naopak rádo, když občas někomu aspoň nějaké ty body propadnou. Vzhledem k tomu, že u nás už ČD bohužel nejezdí a tam, kam jezdím často, používám podstatně levnější krajský tarif, tak už mne to netrápí. Ale ten, kdo má možnost s ČD jezdit často, se nesetkává právě se vstřícným přístupem. ČD věrné zákaníky nehodlá rozmazlovat. Ale je pravda, že třeba GW Tramvejn, které jezdí u nás, na věrné zákazníky zvysoka kašle už od… Číst vice »
Do covidu, slovo zákazník u ČD skoro nikdo neznal, tak tipuji, že covid mnohé změní…
Model fungování ČD je dnes naprosto neudržitelný, tak dojde i časem na tyto drobnosti.
Já si na to napsal skript v powershellu, https://github.com/VasekH1/CdBody (samozřejmě bez záruky, ale na můj účet to funguje)
Malý výběr z osvědčených lidových rčení:
Důvěra je plachá jako laň, ale má paměť jako slon.
Důvěra se lehce ztrácí, ale zpět těžko nabývá.
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.
Já myslím, že by je to fakt nezabilo. Třeba lidi zavření v okresech jsou teď opravdu bez šance jízdenky z bodů využít..
A nedojde náhodou nákupem a vrácením jízdenky k prodloužení platnosti ČD bodů? Afaik přinejmenším, pokud by datem nákupu a datem vrácení jízdenky měly ČD body expirovat, tak si nemyslím, že by je to při vrácení jízdenky smazalo bez náhrady. A že by eshop kontroloval platnost bodů a nešlo by koupit jízdenku s časovou platností po expiraci bodů se mi taky nezdá. U Flixbusu si takto kredit za zrušenou jízdenku snadno prodloužím – tam je to ještě těžší v tom, že se musím trrefit do správné ceny, což je u ČD snazší.
To je geniální. Funguje to, díky moc.
Akorát je to samozřejmě špatně a pouze otázka času, kdy toto zablokujou.
A jak poznáte, že to funguje? Oni tam nikde neuváděj, co kdy expiruje, tedy nepoznáte, jestli vám ty vrácené body náhodou nepřipsali s původní expirací. To by musel někdo vyzkoušet pár dní před expirací a pak koukat, jestli reálně expirovaly, nebo ne.
Asi měsíc před expirací u údaje počtu bodů v profilu bliká červeně upozornění, že k danýmu datu vyprší tolik a tolik bodů. Když jsem provedl Vaší operaci, titulek zmizel. Takže ještě jednou díky.
Aha, dobré vědět, to jsem netušil, asi jsem se tak blízko k expiraci nikdy nedostal. Nicméně pokud by tato informace byla veřejně známá, tak by to taky pomohlo – kdyby tam byla i ta opačná informace, že v dalším měsíci nic neexpiruje.
Akorát, že voucher u Fluxbusu nefunguje jako platební metoda, ale jako snížení ceny jízdenky. Pokud například máte voucher na 200 Kč a kupujete jízdenku za 201 Kč, tak o těch 200 Kč se vám sníží cena jízdenky, která tím pádem bude činit 1 Kč. Když následně stornujete jízdenku za 1 Kč, dostanete pouze voucher v hodnotě 1 Kč. Jestliže píšete, že si koupí za voucher a následným stornováním prodlužujete platnost voucheru, tak pro vás mám špatnou zprávu: neumíte počítat a unikají vám peníze.
jo, tohle je trochu lumparna…taky mi jich cca 150 propadlo. teď si už dávám pozor…
Mè jich propadlo snad 500. Ale to bylo ještě před Coronou.
A za to mohou takém ČD?
Samozřejmě. Mohly mi dát vědět.
Měsíc pred expiraci se zobrazuji. Ale je fakt, že se upornění e-maile asi neposílá. Pošlete přes kontaktní formulář podnět. Třeba to pak udělají.
Ta Rajnochová, to je kdo?
Rozkaz znel jasne. Je potreba napsat clanek. Nebyl cas resit jestli je to blbost, nebo ne
Rezijni doklad mate uz delsi dobu, ze?
A ty sis dal za rozkaz napsat komentář. Napsat za každou cenu a neřešit, jestli je to blbost nebo ne.
Koho to u molocha prekvapuje? Prozakaznicke chovani tam od odchodu Ondruje nikdo nezna.
No já nevím. Když tam byl Ondrůj, nebylo ČD moc prozákaznické. Není to váš kámoš?
Co čekat od ČD, tak je to vždycky. Humbuk jak je to super a pak to zazdí nějakým takovým protizákaznickým nesmyslem.
Tak ono to nebylo bůhví co ani na jaře, protáhli platnost o pár týdnů.
Dneska jim teče do bot, takže už jde boj o holé bytí.
V první řadě by se mělo změnit vedení společnosti. Bylo by vhodné vyházet ten managment, který akorát vysává vydělané peníze a nepřináší nic, na co by měla bát Česká republika hrdá. To samé je Česká pošta !
vyhodte nejprve celou tu smečku vyzirku od faltynka a další kobliharu. a pozor ať se neuhnizdi místo nich modré straky! pak můžete řešit co dál…
Za ČD Body jsem si koupil od ledna předplatné časopisu Můj vláček. Před několika dny mi přišel email, že z úsporných důvodů omezují jeho vydávání (místo měsíčně bude vycházet čtvrtletně) a že poměrnou část předplatného v ČD Bodech vrátí zpět na účet.
A co ze jste si nepredplatil i Nadrazaka? Neplnite dobre modrou povinnost.
Jmenuje se to Železničář a je to docela fajn čtení. Taky jsem si ho za body předplácel a to nejsem „modrá guma“.
Až vyrosteš a budeš mít děti, tak pochopíš. Dětem jsou modrogumní i všechny další antipatie úplně fuk. Jé, časopis, jé, jsou v tom obrázky, mašinky, sloník, jé, to je hezký, tati, já chci další.
Já jezdím jako nikdy…
Tak málo nebo tak hodně?
Protože třeba já nejezdím vůbec…
Take jsem do vlaku nevlezl mesice, jedinou vyjimkou bylo rozlouceni s nadrazim Strasnice.
Z Pardubic do Prahy? Teď se na Malé Straně projednává mnoho materiálu, který se týká železniční dopravy.
Titulek mi nepřijde vhodně zvolený. Lidé vlaky mohou jezdit, dokonce je to přímo v článku zmíněno tiskovou mluvčí, jen s nimi jezdí méně lidí, vzhledem k současné situaci.
Máte pravdu, už je jiný. Díky za upozornění.
Mohou jezdit, ale cesty lze konat jen z povolených důvodů. Takže možnost využití vlaků omezena je.
Mohou jezdit jen ve výjimečných případech ze zákazu volného pohybu!
Například cesty do přírody povolené jsou, tím si lze ospravedlnit téměř jakýkoliv víkendový výlet.
Spíš byly, protože současný stav je protiústavní, ale i tak byly jen 5-21 a zejména návrat ze vzdálenější přírody to komplikovalo, pak už byly v případě kontroly třeba jiné výmluvy, jako třeba služební cesta do Jeseníku a případné dodání papíru s beranem na úřad. A možnost kontroly v metru a následného vopruzu z dokladováním dost lidí odradila, když auta nekontroloval nikdo.
Na cestu zpět domů byla výjimka i v noci!
Ale tady je řeč obecně o cestách vlakem, ne jen o výletech do přírody. Nejsou možné například výlety za účelem prohlídky měst nebo návštěvy přátel, a to také není až tak malá část cestujících. Využití vlaků opravdu je omezeno.
sme svobodní lidé, můžeme si jezdit kam chceme
Můžete do přírody, na chalupu, chatu, návštěvu rodičů nebo dětí a samozřejmě do zaměstnání. O začátku pandemie mne nikdo nekontroloval někoho z Vás ano? jestli se tady nemlátí jenom prázdná sláma pane Jůza.
To je naprosto v pořádku. Cokoli jiného by nebyla péče řádného hospodáře!
Ono kromě „péče řádného hospodáře“ existuje i „Náš zákazník, náš pán“.
ale to není nad zákon 🙂
Jenže ČD mají poměr dotace v rámci objednávek 14 mld. Kč ročně, jízdné od zákazníků 6 mld. Kč, takže 70 % tržeb doravce tvoří objednatelé. A cestující nejsu tak výrazná položka.
Kdo dobře poslouchal rozhovor s panem Bednárikem není překvapen.
Ešte to vysvetlite tým desiatkam aeroliniek a hotelových sieti čo platnosť bodov predĺžili.
asi hřeší na to že soud bude shovívavý!
Spíše že to uzná jako prozákaznický krok, který navíc nezvyšuje ztrátu.
Tzv. protiepidemiologická opatření nikomu nezakazují jezdit vlakem …. Vlaky, byť třeba v poněkud omezeném rozsahu jezdí .
Nepracujete u Cd? Mate rezijni doklad?
Mám režijku a propadnutí bodů mne tedy naštvalo i tak. Vlastně tím spíš, když body dostávám jen za to, když kupuju jízdenky spolucestujícím.
Nicméně pokud firma bojuje o holé přežití, tak se to chápat dá.
Ale chtělo by to nějak vhodně s tím zákazníkem komunikovat.
Při platnosti 2 roky je asi neumíte využít.
Ne, věci jako vnitrostátní jízdenka využiju opravdu jen nárazově…
Zakazuj! Zákaz volného pohybu se vztahuje jistě i na pohyb vlakem. Ty dvě minuty denně, co není zákaz volného pohybu, jsou pro vlak nevyužitelné. Výjimky ze zákazu pohybu jsou věc další, a u různých lidí pro jízdu vlakem různě uplatnitelné, nebo neuplatnitelné … i když každý smí jet vlakem do přírody třeba přes celou republiku (pokud zrovna není v extra zavřeném okrese), bylo by to zcela neodpovědné a donebevolající zneužití výjimky.
Na cestě vlakem do přírody i přes celou republiku nic špatného nevidím, existují větší rizika, které vláda neřeší.
Má to ale smysl: jen jako natruc vládě a aby člověk využil ČD body …
V současné době jezdím vlakem každý víkend na hory na běžky (od Jeseníků po Jizerky) a rozhodně to není na truc vládě, body jsem na to zatím nevyužil ani jednou a že jich mám asi 1000.
Jen jsem prostě přesvědčen, že pohyb na horách bude mít pro mé zdraví, imunitu a psychiku větší přínos, než sedět doma na gauči.
Ano, my jsme ten článek i vyjádření paní mluvčí četli.
Článek o hovnu
Vaše vyjádření také
Hodně
Odborný
Velmi
Nadstandardní
Obsah
?
Však není zakázáno cestovat. My jsme si s manželem dali v sobotu Jizerské hory a bylo to fajn. 🙂
Zákaz volného pohybu krom 2 minut denně!
Jizerské hory jsou příroda, takže nic neporušili.
Reagoval jsem na první větu.
coze?
slusnej material
Ano. Krom 20:59-21:00 a 4:59-5:00.
boze…. to nemyslite vazne, ze? 🙂
Než nás tady na Sokolovsku zavřeli, tak jsme stejně nikam pořádně nedojeli, protože některé rychlíky byly zrušené a nebo z přímého spoje se stal spoj s přestupem a čekáním na další spoj téměř hodinovým. To se dotklo některých Krušnohorů v Ústí/Labem apod.
To mě samozřejmě mrzí. Naštěstí náš okres není takto postižený, takže vycestovat můžeme.
Ještě že za nákup IN100 už tolik bodů není, hned je člověk klidnější, jak s tím množstvím naložit.
Nyní stejně téměř necestuji. Oproti roku 2019 mám tak 5 % cest. Takže vyčerpám nějaké body za tuto dobu a nových bodů mám jen pár desítek, není za co. 🙂 Všude kde to jde, je výhodnější využít tarif PID, IDS JMK nebo IREDO, který je levnější, u některých cest např. v PID výrazně. Typicky pokud jedu na otočku. Takže důvodů využít tarif ČD je stále méně a tedy i získaných bodů.
Já to využíval na babiččiny cesty pendolinem , ze kterého je nadšená a myslí si , že je to ten největší luxus na kolejích . S dětmi musíme čekat na žluťáka .
A má pravdu, babička.
Pendolino, kde první třída se lišila barvou potahů. Jo, to je terno.
A co třeba druhá třída? Kde jinde máte uspořádání 2+1?
U RJ i Lea. A při standartní šířce bedny . A to si představte místo koženkového kupé pro osm sezení pro čtyři. Vím , pro substrát stačí lavice 3+2 nadčasového šukafonu .
Třeba i v blbém Bee272. Jinak u žluťáka samozřejmě taky, tam si můžu vybrat i kupé, když chci. Ale chápu, že pro babičku může být pendolino zjevení.
Babička je ovlivněna strejdou (strojvedoucím ČD) jehož první jízda RJ bylo něco , co rozdýchával dva dny. Na nádraží se pomalu styděl , když ho kolegové nádražáci viděly do čeho nastupuje . Děti chtějí jezdit RJ a i mě vyhovuje byť nejčastěji jezdím ČD
a to docela hodně vypovídá zejména o modrých gumách. já třeba když přednáším na cizí univerzitě, tak to beru jako čest a možnost mluvit se zajímavými lidmi a něco nového se dovědět. no a modrá guma se stydí že jela žlutým vlakem 😀
U člověka, který zde zmiňuje, že přednáší na cizích univerzitách, bych očekávala poněkud kultivovanější projev. O pravopise nemluvě.
Mám zkušenost s Pendolinem i RJ ale za mě jsou nejlepší railjety 🙂 .
To ano. Člověk má při objednávce místenek jistotu že pojede „po směru“…
To bude velká výhoda. Pak už to bude jedno…
Ano RegioJet je fajn, ten kram raijet ma oznaceni rj.
Jo, první třída railjetu je super.
Druhá je dobytčák. Kdybych to měl platit, jedu Bmz (jedno jestli modrej nebo žlutej).
V Business jsem nejel, asi to nepotřebuju.
vřele doporučuji